Kod błędu 17
Kod błędu 17
Witam
Wczoraj przez moment zapaliła mi się kontrolka check engine. Sprawdziłem błąd i ma nr 17 czyli EGO sensor (rich). Rozumie że chodzi o zbyt bogatą mieszkę paliwa? Ale dlaczego to wywaliło?
Czy coś może dziać się ze sondą???
Wczoraj przez moment zapaliła mi się kontrolka check engine. Sprawdziłem błąd i ma nr 17 czyli EGO sensor (rich). Rozumie że chodzi o zbyt bogatą mieszkę paliwa? Ale dlaczego to wywaliło?
Czy coś może dziać się ze sondą???
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
jak masz LPG, to się czsami może zaświecić. Kwestia regulacji. Jak nie masz, to może to być powodem jakiejś ustarki i nie koniecznie sondy.
Inetrart Jak podniesiesz maske silnika, to przy amortyzatorze od strony kierowcy masz taki pojedyńczy kabelek do niczego nie podłączony i zakończony gniazdem na wsówke (tam jest jeszcze jeden wolny kabel ale z kostką na końcu - nie pomyl ich). Zwierasz go do masy i przekręcasz kluczyk w stacyjce ale nie zapalasz silnika. Jak kontrolka "Check engine" zacznie migać, to liczysz ile razy ale na takiej zasadzie, że dłuższe zaświecenie to dziesiątki, a krótsze to jednostki.
Dla przykładu błąd Kollka to jedno długie zaświecenie i siedem krótkich. Jeśli masz więcej błędów, to odczytujesz je kolejno.
Kody błędów są tutaj
Chyba jasno to napisałem.
Inetrart Jak podniesiesz maske silnika, to przy amortyzatorze od strony kierowcy masz taki pojedyńczy kabelek do niczego nie podłączony i zakończony gniazdem na wsówke (tam jest jeszcze jeden wolny kabel ale z kostką na końcu - nie pomyl ich). Zwierasz go do masy i przekręcasz kluczyk w stacyjce ale nie zapalasz silnika. Jak kontrolka "Check engine" zacznie migać, to liczysz ile razy ale na takiej zasadzie, że dłuższe zaświecenie to dziesiątki, a krótsze to jednostki.
Dla przykładu błąd Kollka to jedno długie zaświecenie i siedem krótkich. Jeśli masz więcej błędów, to odczytujesz je kolejno.
Kody błędów są tutaj
Chyba jasno to napisałem.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
(ten post pojawił się dziś w wątku dot. kodu 15)_KrISS_ pisze:Chciałbym odnowić temat bo od jakiegoś czasu wyskakuje mi kod 17. Zapala się CHECK ENGINE podczas jednostajnej jazdy np. 130km/h i gaśnie po ściągnięciu nogi z gazu. Występowało też szarpanie ale znalazłem dziurę w dolocie i ją usunąłem. Szarpanie znikło.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Kontynuując temat kod błędu 17. Sonda sprawna zapala check engine zaraz po rozruchu, ruszam z miejsca, dodaję gazu kontrolka gaśnie, ściągam nogę z gazu, kontrolka zapala się. Zjawisko występuje na każdym biegu przy każdej prędkości. Odłączam sondę dalej bez zmian gaśnie i zapala się. EGR sprawdziłem potencjometr przy EGR sprawdziłem. Samochód uruchamia się normalnie nie szarpie normalnie przyspiesza wolne obroty 700 nie pływają spalanie paliwa normalne proszę o podpowiedzi, co i jak mam sprawdzić
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
to jednak nie to jeszcze raz wyczyściłem , reset kompa i teraz mamy kod 15 a zachowania takie same co proponujecie?
To nie jest wątek dot. kodu 15 ( EGO ).
Robert
robert przezabawny jesteś to jest to samo uszkodzenie i ten temat powinien by kontynuowany w tym samym wątku ale przecież ty tu rządzisz:))
Może masz rację - nie przyłożyłem się, tylko poszedłem po łebkach, ale czytanie tego wszystkiego zajmuje trochę czasu. Nie myli się, kto nic nie robi. Sorry.
Dlatego gratis skleiłem Twoje posty.
To nie jest wątek dot. kodu 15 ( EGO ).
Robert
robert przezabawny jesteś to jest to samo uszkodzenie i ten temat powinien by kontynuowany w tym samym wątku ale przecież ty tu rządzisz:))
Może masz rację - nie przyłożyłem się, tylko poszedłem po łebkach, ale czytanie tego wszystkiego zajmuje trochę czasu. Nie myli się, kto nic nie robi. Sorry.
Dlatego gratis skleiłem Twoje posty.
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Panowie ale to nie jest tak że to wyjmiecie nasmarujecie i juz
To jak napisał drzymek , "trzeba się z tym całować " jak juz wyjmiecie co trzeba siądźcie spokojnie z 15 min olej i WD do reki i smarujcie i ruszajcie membrana aż zacznie lekko chodzić , robiłem to 3 razy i za 3 razem poświęciłem troszke czasu i chyba z połowe małego WD i błąd znikł .
pozdro
To jak napisał drzymek , "trzeba się z tym całować " jak juz wyjmiecie co trzeba siądźcie spokojnie z 15 min olej i WD do reki i smarujcie i ruszajcie membrana aż zacznie lekko chodzić , robiłem to 3 razy i za 3 razem poświęciłem troszke czasu i chyba z połowe małego WD i błąd znikł .
pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
A mi się dzisiaj zaświeciła kontrolka, sprawdziłem i mam 16 i 17. Z 16 walczę ale 17 nie było. Niby za bogata mieszanka, ale skąd takie coś? Co się mogło zepsuć? Gdzie mam zajrzeć i jak to usunąć?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
panowie, niedawno wymieniałem rozrząd, byla takrze wymieniona uszczelka pod głowicą, w autku jest zmieniony czip i po dosc dlugiej jezdzie non stop z "butem w podlodze" wywaliło bład 17 i 5....ale tylko na chwile i check engine zgasl co moze byc przyczyna???
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
dzisiaj zauważyłem że check engine zapala mi sie czasami na wolniejszych obrotach....a jak przycisne i turbinka zacznie pompować w okolicach 1 bara to check engine gasne....kod 17 to zbyt bogata mieszanka tak??? a może to coś mieć wspólnego z sąda lambda bo ponoc kabel przy niej mam uszkodzony i najważniejsze pytanie, czy tak moge jeździć?? przynajmniej narazie
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- Maniak.M
- Posty: 72
- Rejestracja: 2006-08-09 19:01
- Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
- Galeria: viewtopic.php?t=12164
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)
Witam
Mam ten sam problem. Zauważyłem, że występuje on po 2-3 minutowej jeździe ze stałą prędkością. Wtedy AFR zaczyna wariować i czasami zapala się check engine(16 i 17). Problem ustępuje jak chwilę podepczemy dywanik.
Problem jest na tyle uciążliwy, że mój probe zaczą palić jakieś 4 litry więcej. Zauważyłem jeszcze jedną, rzecz. Może powiązana bo wcześniej tego nie było. Po włączeniu zapłonu coś brzęczy pod maską w okolicach przepustnicy.
Sprawdźcie u siebie, ale nie zapalacie silnika bo to jest dosyć ciche.
Jeśli chodzi i lambde to raczej nie to bo ja mam w miarę świeżą i ten sam problem. EGR też już pieczołowicie czyściłem.
Mam ten sam problem. Zauważyłem, że występuje on po 2-3 minutowej jeździe ze stałą prędkością. Wtedy AFR zaczyna wariować i czasami zapala się check engine(16 i 17). Problem ustępuje jak chwilę podepczemy dywanik.
Problem jest na tyle uciążliwy, że mój probe zaczą palić jakieś 4 litry więcej. Zauważyłem jeszcze jedną, rzecz. Może powiązana bo wcześniej tego nie było. Po włączeniu zapłonu coś brzęczy pod maską w okolicach przepustnicy.
Sprawdźcie u siebie, ale nie zapalacie silnika bo to jest dosyć ciche.
Jeśli chodzi i lambde to raczej nie to bo ja mam w miarę świeżą i ten sam problem. EGR też już pieczołowicie czyściłem.
Ja tak jeżdze już ze dwa miesiące, ale zabardzo po kieszeni daje. 18 litrów to jest po prostu masakradaniel pisze:...najważniejsze pytanie, czy tak moge jeździć?? przynajmniej narazie
Ostatnio zmieniony 2008-01-19 23:19 przez Maniak.M, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Galeria
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
u mnie już sie nie zapala - powód urwany kabel przy lambdzie, mi z kolei wysakiwała za bogata mieszanka, dopiero jak sie porządnie przycisnęło to wracało do normy samochód szedł jak burza ale co z tego jak na pełnym zbiorniku przejechałem 200km i pusto heh to można sobie wyobrazić ile to paliło
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- Maniak.M
- Posty: 72
- Rejestracja: 2006-08-09 19:01
- Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
- Galeria: viewtopic.php?t=12164
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)
Dokładnie to samo. Od jakiegoś czasu już check engine nie widziałem. Może i ja tą lambde "wezmę pod lupę".daniel pisze:...mi z kolei wysakiwała za bogata mieszanka, dopiero jak sie porządnie przycisnęło to wracało do normy samochód szedł jak burza ale co z tego jak na pełnym zbiorniku przejechałem 200km i pusto heh to można sobie wyobrazić ile to paliło
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Galeria
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
mam dokładnie ten sam problem , po przekręceniu zapłonu cos tykaaa tak jak gdyby jakis przekaźnik, po ok 4 min jazdy na tempomacie z prędkościa ok 120km\h zaświeca mi sie check , co ciekawe , ja mam go całkowicie zaślepionego, w ogóle powrotne spalanie jest zaspawane w piz....
co z tym zrobić , bo moj probek tez sporo pali , jak jade tak wiecie że pendzel to ok 14 l kiedys udawało sie zejsc do 9 a teraz nie daje rady zejsc do 10.5
p.
co z tym zrobić , bo moj probek tez sporo pali , jak jade tak wiecie że pendzel to ok 14 l kiedys udawało sie zejsc do 9 a teraz nie daje rady zejsc do 10.5
p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
- Maniak.M
- Posty: 72
- Rejestracja: 2006-08-09 19:01
- Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
- Galeria: viewtopic.php?t=12164
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)
Rzeczywiście trochę podobne do przkaźnika, ale bardziej mi to brzmi na jakiś silnik krokowy.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Galeria
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- Maniak.M
- Posty: 72
- Rejestracja: 2006-08-09 19:01
- Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
- Galeria: viewtopic.php?t=12164
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)
Kiedyś budowałem frezarkę na silnikach krokowych http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic415652.html
i się nasłuchałem ich odgłosów. Ten odgłos przypomina mi zablokowany silnik krokowy, ale skoro u nas nie ma krokowców to następne urządzenie mogące wydawać taki dźwięk to przekaźnik załączany i wyłączany ze sporą częstotliwością.
i się nasłuchałem ich odgłosów. Ten odgłos przypomina mi zablokowany silnik krokowy, ale skoro u nas nie ma krokowców to następne urządzenie mogące wydawać taki dźwięk to przekaźnik załączany i wyłączany ze sporą częstotliwością.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Galeria