Strona 1 z 3

Kod błędu 17

: 2003-09-16 09:54
autor: kollek
Witam
Wczoraj przez moment zapaliła mi się kontrolka check engine. Sprawdziłem błąd i ma nr 17 czyli EGO sensor (rich). Rozumie że chodzi o zbyt bogatą mieszkę paliwa? Ale dlaczego to wywaliło?
Czy coś może dziać się ze sondą???

: 2003-09-16 11:46
autor: Gość
a jak sprawdzic jaki to numer błedu ?

: 2003-09-16 12:41
autor: asdero
jak masz LPG, to się czsami może zaświecić. Kwestia regulacji. Jak nie masz, to może to być powodem jakiejś ustarki i nie koniecznie sondy.

Inetrart :arrow: Jak podniesiesz maske silnika, to przy amortyzatorze od strony kierowcy masz taki pojedyńczy kabelek do niczego nie podłączony i zakończony gniazdem na wsówke (tam jest jeszcze jeden wolny kabel ale z kostką na końcu - nie pomyl ich). Zwierasz go do masy i przekręcasz kluczyk w stacyjce ale nie zapalasz silnika. Jak kontrolka "Check engine" zacznie migać, to liczysz ile razy ale na takiej zasadzie, że dłuższe zaświecenie to dziesiątki, a krótsze to jednostki.
Dla przykładu błąd Kollka to jedno długie zaświecenie i siedem krótkich. Jeśli masz więcej błędów, to odczytujesz je kolejno.
Kody błędów są tutaj
Chyba jasno to napisałem.

: 2003-09-16 12:45
autor: kollek
Jaśniej się nie dało :) Naprawdę dobrze.

Mam LPG więc uznaję to za rutynę. :)

: 2003-09-16 13:50
autor: Gość
czy to ten czerwono zdaje sie zółty
mam tam jeszcze jakąs kostke z dwoma kablami niewiem do czego
nie mówiąc juz o sałym gniezdzie do niczego nie podłączonym

: 2003-09-16 20:00
autor: asdero
interart pisze:czy to ten czerwono zdaje sie zółty
mam tam jeszcze jakąs kostke z dwoma kablami niewiem do czego
nie mówiąc juz o sałym gniezdzie do niczego nie podłączonym
Ten pojedyńczy kabelek nie podłączony. Nie ten podwójny z kostką !

: 2003-09-17 11:43
autor: kollek
Interart - poszukaj na forum to znajdziesz. Robilem kiedyś zdjecia tego kabelka cyfrakiem. jest wszystko opisane i pokazane.

: 2007-07-03 08:45
autor: Robert
_KrISS_ pisze:Chciałbym odnowić temat bo od jakiegoś czasu wyskakuje mi kod 17. Zapala się CHECK ENGINE podczas jednostajnej jazdy np. 130km/h i gaśnie po ściągnięciu nogi z gazu. Występowało też szarpanie ale znalazłem dziurę w dolocie i ją usunąłem. Szarpanie znikło.
(ten post pojawił się dziś w wątku dot. kodu 15)

: 2007-08-01 22:05
autor: jura
Kontynuując temat kod błędu 17. Sonda sprawna zapala check engine zaraz po rozruchu, ruszam z miejsca, dodaję gazu kontrolka gaśnie, ściągam nogę z gazu, kontrolka zapala się. Zjawisko występuje na każdym biegu przy każdej prędkości. Odłączam sondę dalej bez zmian gaśnie i zapala się. EGR sprawdziłem potencjometr przy EGR sprawdziłem. Samochód uruchamia się normalnie nie szarpie normalnie przyspiesza wolne obroty 700 nie pływają spalanie paliwa normalne proszę o podpowiedzi, co i jak mam sprawdzić

: 2007-08-02 00:55
autor: Bogdan9999
Wygląda to na EGR.

: 2007-08-02 10:47
autor: jura
to jednak nie to jeszcze raz wyczyściłem , reset kompa i teraz mamy kod 15 a zachowania takie same co proponujecie?

To nie jest wątek dot. kodu 15 (:arrow: EGO ).
Robert


robert przezabawny jesteś to jest to samo uszkodzenie i ten temat powinien by kontynuowany w tym samym wątku ale przecież ty tu rządzisz:))

Może masz rację - nie przyłożyłem się, tylko poszedłem po łebkach, ale czytanie tego wszystkiego zajmuje trochę czasu. Nie myli się, kto nic nie robi. Sorry.
Dlatego gratis ;) skleiłem Twoje posty.

: 2007-08-02 22:21
autor: davidlive
Panowie ale to nie jest tak że to wyjmiecie nasmarujecie i juz :? :x

To jak napisał drzymek , "trzeba się z tym całować " jak juz wyjmiecie co trzeba siądźcie spokojnie z 15 min olej i WD do reki i smarujcie i ruszajcie membrana aż zacznie lekko chodzić , robiłem to 3 razy i za 3 razem poświęciłem troszke czasu i chyba z połowe małego WD i błąd znikł .


pozdro

: 2007-08-03 00:31
autor: jura
Przyczyną owych usterek było pęknięcie metalowej rurki podającej podciśnienie do układu EGR

: 2007-08-15 20:58
autor: Destroyer
A mi się dzisiaj zaświeciła kontrolka, sprawdziłem i mam 16 i 17. Z 16 walczę ale 17 nie było. Niby za bogata mieszanka, ale skąd takie coś? Co się mogło zepsuć? Gdzie mam zajrzeć i jak to usunąć?

: 2008-01-12 17:24
autor: daniel
panowie, niedawno wymieniałem rozrząd, byla takrze wymieniona uszczelka pod głowicą, w autku jest zmieniony czip i po dosc dlugiej jezdzie non stop z "butem w podlodze" :lol: wywaliło bład 17 i 5....ale tylko na chwile i check engine zgasl co moze byc przyczyna???

: 2008-01-12 17:25
autor: davidlive
na jakim doładowaniu brykasz :?:

: 2008-01-12 18:08
autor: daniel
1,1 bara czasami nawet na 1,3 wpada na chwile ale temp. nie rosnie zbytnio

: 2008-01-13 18:09
autor: daniel
dzisiaj zauważyłem że check engine zapala mi sie czasami na wolniejszych obrotach....a jak przycisne i turbinka zacznie pompować w okolicach 1 bara to check engine gasne....kod 17 to zbyt bogata mieszanka tak??? a może to coś mieć wspólnego z sąda lambda bo ponoc kabel przy niej mam uszkodzony i najważniejsze pytanie, czy tak moge jeździć?? przynajmniej narazie

: 2008-01-19 23:14
autor: Maniak.M
Witam

Mam ten sam problem. Zauważyłem, że występuje on po 2-3 minutowej jeździe ze stałą prędkością. Wtedy AFR zaczyna wariować i czasami zapala się check engine(16 i 17). Problem ustępuje jak chwilę podepczemy dywanik.

Problem jest na tyle uciążliwy, że mój probe zaczą palić jakieś 4 litry więcej. Zauważyłem jeszcze jedną, rzecz. Może powiązana bo wcześniej tego nie było. Po włączeniu zapłonu coś brzęczy pod maską w okolicach przepustnicy.
Sprawdźcie u siebie, ale nie zapalacie silnika bo to jest dosyć ciche.

Jeśli chodzi i lambde to raczej nie to bo ja mam w miarę świeżą i ten sam problem. EGR też już pieczołowicie czyściłem.

daniel pisze:...najważniejsze pytanie, czy tak moge jeździć?? przynajmniej narazie
Ja tak jeżdze już ze dwa miesiące, ale zabardzo po kieszeni daje. 18 litrów to jest po prostu masakra :evil:

: 2008-01-19 23:18
autor: daniel
u mnie już sie nie zapala - powód urwany kabel przy lambdzie, mi z kolei wysakiwała za bogata mieszanka, dopiero jak sie porządnie przycisnęło to wracało do normy samochód szedł jak burza :lol: ale co z tego jak na pełnym zbiorniku przejechałem 200km i pusto heh to można sobie wyobrazić ile to paliło :wink:

: 2008-01-19 23:21
autor: Maniak.M
daniel pisze:...mi z kolei wysakiwała za bogata mieszanka, dopiero jak sie porządnie przycisnęło to wracało do normy samochód szedł jak burza :lol: ale co z tego jak na pełnym zbiorniku przejechałem 200km i pusto heh to można sobie wyobrazić ile to paliło :wink:
Dokładnie to samo. Od jakiegoś czasu już check engine nie widziałem. Może i ja tą lambde "wezmę pod lupę".

: 2008-01-19 23:48
autor: davidlive
mam dokładnie ten sam problem , po przekręceniu zapłonu cos tykaaa tak jak gdyby jakis przekaźnik, po ok 4 min jazdy na tempomacie z prędkościa ok 120km\h zaświeca mi sie check , co ciekawe , ja mam go całkowicie zaślepionego, w ogóle powrotne spalanie jest zaspawane w piz....

co z tym zrobić , bo moj probek tez sporo pali , jak jade tak wiecie że pendzel to ok 14 l kiedys udawało sie zejsc do 9 a teraz nie daje rady zejsc do 10.5

p.

: 2008-01-19 23:54
autor: Maniak.M
Rzeczywiście trochę podobne do przkaźnika, ale bardziej mi to brzmi na jakiś silnik krokowy.

: 2008-01-20 00:03
autor: davidlive
w probku nie ma krokowca , bynajmniej pod majką, i czy mozesz mi określić dzwięk silnika krokowego, bo jesli mamy to samo to ja wiem na pewno że to nie dzwięc krokowca .

p.

: 2008-01-20 00:11
autor: Maniak.M
Kiedyś budowałem frezarkę na silnikach krokowych http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic415652.html
i się nasłuchałem ich odgłosów. Ten odgłos przypomina mi zablokowany silnik krokowy, ale skoro u nas nie ma krokowców to następne urządzenie mogące wydawać taki dźwięk to przekaźnik załączany i wyłączany ze sporą częstotliwością.