Strona 1 z 2
					
				Czemu jest zamulony na niskich obrotach?
				: 2006-03-06 20:42
				autor: strober
				Mój Probek to 2.0 SE USA'95 instalacja FORDA  Problem jest tego typu: 
Przy zmianie biegu z 1-2,2-3,3-4,4-5, przy początkowym zakresie obrotów do 2/2.5 tyś.obr mój Probek jest zamulony i nie chce jechać(wciskam gaz a tu nic,słabo reaguje).Po przekroczeniu ok.2,5 tyś.obr Probas dostaje kopa(i jedzie jak jechać powinien).Świece wymieniłem(Iridium IX NGK Made in Japan,kable nie kopią-sprawdzałem też przez wyciągniecie fajek na zapalonym silniku i przy każdym wyciągnięciu poszczególnej fajki silnik się dławi,czyli każdy gar chodzi,kopułka nie jest pęknięta,przeczyściłem ją,palec też(było w pizdu utlenionego gówna który oczyściłem).Dolot ostatnio rozbierałem,aż do przepustnicy i złożyłem go skrupulatnie-więc nie ma mowy o lewym powietrzu(nie ma żadych pęknięć elementów dolotu),filtr niedawno prany i naoliwiony!Błędy nie wskazują przepływki  Co to może być  Już mnie krew zalewa 
 
   
  
   Pomocy 
 
   
    
p.s.Po przeczyszczeniu zaworu EGR i po założeniu z powrotem całego dolotu(który musiałem zdemontować żeby dostać się do EGR-u  )-przy okazji  zauważyłem że kiedyś kolesie jak mi zakładali przepływkę nie wkręcili jednej ze śrub trzymające gardziel przepływki z puszką na filtr-więc wkręciłem tam śrubę co by nie leciało lewe powietrze  I od tej pory silnik nie równo pracuje,troszeczkę szarpie-ledwo wyczuwalne podczas jazdy, i na luzie jak jest zimny silnik jak się depnie pedał gazu to się dławi i nie reaguje na gaz aż do zgaśnięcia-czym cieplejszy motor tym jest lepiej i dławienie się pomniejsza ale nie niknie  Jakie mogą być przyczyny tej zamuły i dławienia się/nie równej pracy silnika 
 
   
  
 
			
					
				
				: 2006-03-06 21:41
				autor: ZENiTH
				mam jakieś dziwne wrażenie że w momencie naciśnięcia pedału gazu twojemu probkowi szleje skład mieszanki i silnik się dławi. Sprawdzałeś czy to przypadkiem nie jest wina źle wyregulowanego składu mieszanki
			 
			
					
				
				: 2006-03-06 22:43
				autor: strober
				Przecież skład mieszanki samoczynnie jest ustawiany przez przepływomierz 
 
  
 No nie 

 Bo przy przepustnicy ustawia sie tylko obroty biegu jałowego 
 
 
Te dwa dwa objawy nie są od siebie zależne 

 1 był przed zabawą z EGR-rem, a drugi pojawił się teraz 

 
			
					
				
				: 2006-03-07 09:48
				autor: romulus
				sprawdzałeś TPS-a?
			 
			
					
				
				: 2006-03-07 12:30
				autor: strober
				A jak go sprawdzić(chodzi o Czujnik położenia przepustnicy)?
			 
			
					
				
				: 2006-03-07 17:23
				autor: ZENiTH
				no. wyciągnij go i przeczyść zobacz też czy w miarę otwarcia przepustnicy zmienia się jego oporność.
			 
			
					
				
				: 2006-03-07 20:15
				autor: strober
				romulus pisze:sprawdzałeś TPS-a?
Jak radzisz go sprawdzić-organoleptycznie-tak jak zenith radzi czy sprawdzić napięcie w pinie 89 w PCM 

 
			
					
				
				: 2006-03-08 08:02
				autor: romulus
				strober pisze:romulus pisze:sprawdzałeś TPS-a?
Jak radzisz go sprawdzić-organoleptycznie-tak jak zenith radzi czy sprawdzić napięcie w pinie 89 w PCM 

 
była gdzieś dokładna instrukcja jego regulacji, po zwarciu pinów w gnieździe diagnostycznym, nie powinny chodzić wiatraki chłodnicy, jeśli chodzą musisz tak cofnąć TPS żeby był minimalnie poniżej granicy załączania wentylatorów, to tak w skrócie i ogólnie chodzi o to że jadąc autem na niskich obrotach-->minimalnie otwarta przepustnica, PCM musi o tym wiedzieć. jeśli podawany jest sygnał z TPS o zamkniętej przepustnicy, a TY w rzeczywistości już jedziesz to może być zamuła rzeczywiście 

 
			
					
				
				: 2006-03-08 08:24
				autor: Sqad
				Może to coś pomoże:
Regulacja TPS'a 
			
					
				
				: 2006-03-09 22:27
				autor: strober
				
			 
			
					
				
				: 2006-03-10 00:56
				autor: Ronin
				Strobi, zmieniłeś może filtr paliwa?
			 
			
					
				
				: 2006-03-10 01:16
				autor: strober
				Jutro zmienie!Ale już więcej nie robie bo nie mam pomysłu! 

 
			
					
				
				: 2006-03-10 21:35
				autor: strober
				
			 
			
					
				mialem podobna rzecz
				: 2006-03-11 13:10
				autor: roofio
				hej, mam identyczny model co Ty i w poprzednie wakacje podobna rzecz. U mnie byla kwestia przedmuchania czujnikow w przeplywomierzu. Z gowy masz czarna kostke ze znaczkiem forda (na przeplywomierzu) odkrecana 4 srubkami. Delkiatnie wyciagajac beda tam dwa czujniki przeplywu powietrza czasem malutki pylek na nich potrafi spieprzyc sprawe. Sprezonym powietrzem przedmuchalem temat i do dzisiaj wszystko dziala ok, a meczylem sie tydzien chyba i nikt nie wiedzial co jest grane...
			 
			
					
				
				: 2006-03-11 14:11
				autor: strober
				OK dzięki, sprawdze-tylko te śrubki na przepływce są jakieś dziwne,takie nie typowe-w środku jest cycek a dookoła gwiazdka-czym to odkręcić?Nie mam takiego klucza!
			 
			
					
				klucze
				: 2006-03-11 18:39
				autor: roofio
				odkrecisz duzymi gwiazdkami, takie klucze kiedys na rynku u ruskich kupilem za 10zl ale widzialem w sklepach za 20zl, jak masz jakiegos komorkowca to pewnie kupil i uzywa tych najmniejszych mikrogwiazdek a te wieksze trzyma bezuzytecznie. Pozyczyc zawsze mozna. Odezwij sie jak zdzialasz cos z tematem.
			 
			
					
				
				: 2006-03-11 21:29
				autor: strober
				Spróbuje to odkręcić żabką albo coś wykombinuje 
 
  
 Odezwe się oczywiście i zrelacjonuje me poczyniania!Dzięki roofio 

 
			
					
				Re: mialem podobna rzecz
				: 2006-03-14 15:24
				autor: strober
				roofio pisze:hej, mam identyczny model co Ty i w poprzednie wakacje podobna rzecz. U mnie byla kwestia przedmuchania czujnikow w przeplywomierzu. Z gowy masz czarna kostke ze znaczkiem forda (na przeplywomierzu) odkrecana 4 srubkami. Delkiatnie wyciagajac beda tam dwa czujniki przeplywu powietrza czasem malutki pylek na nich potrafi spieprzyc sprawe. Sprezonym powietrzem przedmuchalem temat i do dzisiaj wszystko dziala ok, a meczylem sie tydzien chyba i nikt nie wiedzial co jest grane...
Roofio 

 mam pytanie 

 Kiedy dostałeś ostatnio Nobla 
 
  
 Jeżeli jeszcze nie dostałeś, to od dziś Ci się należy 
 
  
 Wykręciłem przepływkę(Żabką-bo nie chciało mi się szukać tych specjalnych kluczy) i na tych dwóch pręcikach ujrzałem syfu co nie miara 

 Nagar który dostawał się przez tą dziurę w którą te Barany w serwiesie 5 lat temu śrubki nie wkręcili,tak je oblazł(nagar ze spalonych oparów oleju,który wyciekał spod uszczelki pokrywy zaworów-teraz mam nową i jest już sucho 

 -parował-osiadał na tych drucikach) że sprężone powietrze nie dało rady tego zdmuchnąć więc użyłem patyczka do uszu i delikatnie strąciłem ten syf.Później jeszcze potrktowałem sprężonym powietrzem,przykręciłem przepływkę,odpaliłem furę i ....PROBASSO ODŻYŁO 

 Wróciła dawna narowistość mojego RUMAKA:arrow: Podniecony pośmigałem po mieście 

 Teraz po zmianie biegu na wyższy nie ma zamuły-jest POWER-aż się kółka kręcą na 2-ce i 3-ce 

 Dzięki Roofio :arrow:Masz u mnie browara 
 
  
 Pozdrowionka
p.s.Teraz biorę się do reaktywacji mojej antenki którą jakiś buc w te wakacje zgiął! 

 
			
					
				ciesze sie ze moglem pomoc :)
				: 2006-03-14 19:51
				autor: roofio
				ciesze sie ze moglem pomoc 

 Pozdrawiam
Wazne zeby autko dobrze jezdzilo - reszta sie nie liczy 

 
			
					
				
				: 2006-03-17 10:19
				autor: strober
				No tak jak już pisałem 

 PROBEK TORPEDA 
 
   
   
 
Antenkę zapodałem w Carrefour(czarny maszt wygląda rasowo 

 ), zmieniłem górne mocowanie na Probe'owe,wtyczkę i jest GIT 

 Jak się spieprzy to kupię następną(chociaż zrobiona jest solidnie) 

 
			
					
				
				: 2006-03-18 01:22
				autor: romulus
				super ze juz jest ok!
			 
			
					
				
				: 2006-03-18 01:34
				autor: el_talerzos
				Witam - mam podobny problem że muli na niskich obrotach i chciałem powalczyć jutro z przepływką ale jakoś nie widze tych śróbek - w sumie jeszcze przepływke mam w aucie i dokładnie jej nie przejrzałem i może gdzies są te "gwiazdki" - jutro przejrze dokładnie - dołącze link z allegro z moją przepływką i jakby ktoś mi określił gdzie tego szukać byłbym wdzięczny
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=91083580 
			
					
				
				: 2006-03-18 01:40
				autor: strober
				Wysłałem Ci priva 
 
 
romulus 

 dzięki za zainteresowanie,bardzo się ciesze że zamknąłem sprawę zamuły 
 
   
 
Pozdrowionka
 
			
					
				
				: 2006-03-18 14:48
				autor: el_talerzos
				Wymontowałem przepływke ale nie moge zdemontować góry (wygląda jaby silikon był puszczony do uszczelnienia - niby te bolce są po bokach ale jeżeli chodzi o przepływke to ja mam traume po tym jak musiałem kupować nową i nie chce czegoś spieprzyć) - jeżeli ktoś już rozbierał B577 to byłbym wdzięczny za wskazówki - igdziełka jest czysta i nie widać na niej żadnego nalotu
			 
			
					
				
				: 2006-03-18 14:58
				autor: strober
				Jeżeli nie ma nalotu to nie wiem co to może być! 

 A masz 2 pary tych pręcików(zimny i ciepły drut,to wygląda jak 2 żarniki żarówkowe-jeden za drugim-ten drugi jest obsadzony wyżej więc może go nie zauważyłeś i na nim jest syf)?W moim przepływomierzu nie ma silikonu-po prostu jest przykręcony bo ja mam fordowską a Ty mazdowską- stąd te różnice 
