przy jakiej predkosci zmienic bieg w 2.0 16V

Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

przy jakiej predkosci zmienic bieg w 2.0 16V

Post autor: Probiacz2000 »

witam. przy jakiej predkosci zmieniacie z 1-2 i z 2-3 przy sprintach spod swiatel ?? zauwarzylem ze na dwojce do 80km/h bardzo szybko sie wkreca, ale po 80km/h dzieje sie to bardzo wolno. zmieniac przy 80 ? czy przeciagac go na dwojce do 90km/h ??? kiedy wy zmieniacie biegi ???
Wito
Posty: 90
Rejestracja: 2005-01-31 02:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Wito »

Hej, ja jak startuje spod świateł to kręce tak do 5500 rpm (według mnie więcej niema co kręcić) czyli na dwójeczce troche ponad 80km/h i wrzucam 3 bieg a na trójce tak chyba do 140 idzie, nie pamiętam :) pozdro
2.0 16v 1993r
USA
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

no wlasnie tak zauwarzylem ze ponad 80 na dwojce nie ma co krecic bo strasznie sie muli. probe 2.0 ma chyba krotkie dosyc biegi, bo w innych autach zwyklych nie sportowych mozna dluzej na dwojeczce podkrecic (np. w vectrze)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

smieszne.... kupcie sobie V6
pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

Sebek sam jestes smieszny. kup sobie ferrari.
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

niektorym ciezko chyba zrozumiec ze jedni maja 2.0 a inni 2.5. ktos kto ma auto z silnikiem 4.0 tez moze powiedziec ze smieszny jest dla nich 2.5 V6...
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Co znowu za sebek ? Nie dotyczy - nie odpowiadaj. Tyle na temat OT.
Biegi w 2,0 zmienia się maksymalnie przy 5k obr. Ja jak się ścigam to 4500 - 4800. Były gdzieś wykresy z hamowni ale nie chce mi się ich szukać. Oczywiście każde autko jest inne, ale przy takiej zmianie biegów miałem najszybszy czas na 1/4 mili. 17,9. Jeżdżąc w ten sposób auto wchodzi na następny bieg na pełnej parze.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

aha no i o to mi chodzilo. przy najblizszej okazji przetestuje ;] pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

nie będe zakładał nowego topicu, pytanie to samo ale tyczy się do silnika 2,5 V6
z góry dzięki za odpowiedź


to mój 100 post 8)
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Kamil_01 pisze:tyczy się do silnika 2,5 V6
Nie wiem jak wygląda przebieg krzywych mocy i momentu w V6. Wiem, że max moment jest przy 4800 a moc 5600, jak chcę poszaleć to zmieniam przy 6000, 6500. Fajna rzecz, bo pycisz na max momencie, zmieniasz bieg, obroty spadają do 4500 i zabawa od nowa, dlatego kocham V-łkę. A i nie pytajcie kiedy zmieniać, nie ma reguły, co z tego,że np. V-ka bez problemu kręci do 7000 obr./min ale po co ją tak piłować(podejrzewam, że przy 6000 tyś krzywa mocy leci już w dół?) jak przy 5600 jest max, podciągnąć do 6000 i zmiana, bo potem to już jest katorga dla tłoków, panewek itp. Sami powinniście "wyczuwać" silnik.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

katorga i 10 cm straty :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Thax
Posty: 36
Rejestracja: 2005-06-21 08:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Thax »

Ronin pisze:Nie wiem jak wygląda przebieg krzywych mocy i momentu w V6. Wiem, że max moment jest przy 4800 a moc 5600
Od '94 rocznika, bo GT z 1993 ma przy 6000.

http://www.fordprobe.pl/performanceprob ... ystyki.htm
Ford Probe II gen. 2.5 '93
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Thax pisze:
Ronin pisze:Nie wiem jak wygląda przebieg krzywych mocy i momentu w V6. Wiem, że max moment jest przy 4800 a moc 5600
Od '94 rocznika, bo GT z 1993 ma przy 6000.

http://www.fordprobe.pl/performanceprob ... ystyki.htm

przy 6000 moc czy moment ??

dobra ok już wiem nie zobaczyłem linku :oops: :wink:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Kamil_01 pisze:
Thax pisze:
Ronin pisze:Nie wiem jak wygląda przebieg krzywych mocy i momentu w V6. Wiem, że max moment jest przy 4800 a moc 5600
Od '94 rocznika, bo GT z 1993 ma przy 6000.

http://www.fordprobe.pl/performanceprob ... ystyki.htm

przy 6000 moc czy moment ??

dobra ok już wiem nie zobaczyłem linku :oops: :wink:
Hehe, musiałby mieć coś wspólnego z Integra Type-R, żeby mieć moment przy 6000 tyś :P
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

[/quote]
Hehe, musiałby mieć coś wspólnego z Integra Type-R, żeby mieć moment przy 6000 tyś :P[/quote]

nie moment tylko moc, moment ma przy 4000 (patrz link wyżej)
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Kamil_01 pisze:
Hehe, musiałby mieć coś wspólnego z Integra Type-R, żeby mieć moment przy 6000 tyś :P[/quote]

nie moment tylko moc, moment ma przy 4000 (patrz link wyżej)[/quote]
Celowo napisałem moment i przyrównałem do Hondziawki, bo w odkurzaczach typu Integra moment jest bodajże przy 6500, czy 6000 tyś, nie pamiętam dokładnie w każdym razie b. wysoko położony.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

hehe no fakt mogłem się zorientować :oops: :) :lol: :wink:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

a wiecie może z jakich różnic konstrukcyjnych wynikał różny przebieg krzywych dla rocznika 93 i powyżej?
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

romulus pisze:a wiecie może z jakich różnic konstrukcyjnych wynikał różny przebieg krzywych dla rocznika 93 i powyżej?
Możliwe że jest to tylko zasługa innego oprogramowania, bo to są przecież te same jednostki.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

jak sobie startuje sam dla siebie to przy 6000 zmiana,jesli z kims to 7200.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

7200 powiadasz ? :) Ten temat nie dotyczy bolida batmana z silnikiem odrzutowym tylko Probków.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Sebek- Ty zmieniasz tak biegi w tym aucie ktore jest w tak super stanie i ktore chcesz sprzedac ? ;-) przy 6000 to juz przeoczyles moment gdy masz moc maksymalna a 7200 to juz w ogole :-)

szkoda auta i paliwa
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Poniekąd masz rację Misiek ale jak np wyprzedzam ciąg tirów to nie patrzę się na zużycie paliwa tylko też podciągam do 7000 tyś., co by na czołówkę nie polecieć :P Ale dziwna sprawa, ja mam odcięcie dokładnie przy 7000, skąd więc u Sebka 7200(na gazie? :wink: ).
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

nie wszystkie probki mają odcięcie :)

lepiej zmienić bieg niż ciągnąć do 7k bo dopiero po zmianie szybciej pojedziesz unikając czołówki :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

pimpo pisze:nie wszystkie probki mają odcięcie :)

lepiej zmienić bieg niż ciągnąć do 7k bo dopiero po zmianie szybciej pojedziesz unikając czołówki :)

pozdro
Zgadza się nie wszystkie moja jedyneczka GT nie wie co to odcięcie tam kręcisz ile chcesz ale szkoda silnika.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”