Strona 1 z 3
przy jakiej predkosci zmienic bieg w 2.0 16V
: 2006-03-12 13:49
autor: Probiacz2000
witam. przy jakiej predkosci zmieniacie z 1-2 i z 2-3 przy sprintach spod swiatel ?? zauwarzylem ze na dwojce do 80km/h bardzo szybko sie wkreca, ale po 80km/h dzieje sie to bardzo wolno. zmieniac przy 80 ? czy przeciagac go na dwojce do 90km/h ??? kiedy wy zmieniacie biegi ???
: 2006-03-12 17:15
autor: Wito
Hej, ja jak startuje spod świateł to kręce tak do 5500 rpm (według mnie więcej niema co kręcić) czyli na dwójeczce troche ponad 80km/h i wrzucam 3 bieg a na trójce tak chyba do 140 idzie, nie pamiętam

pozdro
: 2006-03-12 17:19
autor: Probiacz2000
no wlasnie tak zauwarzylem ze ponad 80 na dwojce nie ma co krecic bo strasznie sie muli. probe 2.0 ma chyba krotkie dosyc biegi, bo w innych autach zwyklych nie sportowych mozna dluzej na dwojeczce podkrecic (np. w vectrze)
: 2006-03-12 17:43
autor: Sebastian
smieszne.... kupcie sobie V6
pozdr
: 2006-03-12 17:50
autor: Probiacz2000
Sebek sam jestes smieszny. kup sobie ferrari.
: 2006-03-12 17:54
autor: Probiacz2000
niektorym ciezko chyba zrozumiec ze jedni maja 2.0 a inni 2.5. ktos kto ma auto z silnikiem 4.0 tez moze powiedziec ze smieszny jest dla nich 2.5 V6...
: 2006-03-12 17:59
autor: Basf_Wrocław
Co znowu za sebek ? Nie dotyczy - nie odpowiadaj. Tyle na temat OT.
Biegi w 2,0 zmienia się maksymalnie przy 5k obr. Ja jak się ścigam to 4500 - 4800. Były gdzieś wykresy z hamowni ale nie chce mi się ich szukać. Oczywiście każde autko jest inne, ale przy takiej zmianie biegów miałem najszybszy czas na 1/4 mili. 17,9. Jeżdżąc w ten sposób auto wchodzi na następny bieg na pełnej parze.
: 2006-03-12 19:46
autor: Probiacz2000
aha no i o to mi chodzilo. przy najblizszej okazji przetestuje ;] pozdrawiam
: 2006-03-12 20:42
autor: Kamil_01
nie będe zakładał nowego topicu, pytanie to samo ale tyczy się do silnika 2,5 V6
z góry dzięki za odpowiedź
to mój 100 post

: 2006-03-12 21:24
autor: Ronin
Kamil_01 pisze:tyczy się do silnika 2,5 V6
Nie wiem jak wygląda przebieg krzywych mocy i momentu w V6. Wiem, że max moment jest przy 4800 a moc 5600, jak chcę poszaleć to zmieniam przy 6000, 6500. Fajna rzecz, bo pycisz na max momencie, zmieniasz bieg, obroty spadają do 4500 i zabawa od nowa, dlatego kocham V-łkę. A i nie pytajcie kiedy zmieniać, nie ma reguły, co z tego,że np. V-ka bez problemu kręci do 7000 obr./min ale po co ją tak piłować(podejrzewam, że przy 6000 tyś krzywa mocy leci już w dół?) jak przy 5600 jest max, podciągnąć do 6000 i zmiana, bo potem to już jest katorga dla tłoków, panewek itp. Sami powinniście "wyczuwać" silnik.
: 2006-03-12 22:40
autor: Basf_Wrocław
katorga i 10 cm straty

: 2006-03-13 00:56
autor: Thax
Ronin pisze:Nie wiem jak wygląda przebieg krzywych mocy i momentu w V6. Wiem, że max moment jest przy 4800 a moc 5600
Od '94 rocznika, bo GT z 1993 ma przy 6000.
http://www.fordprobe.pl/performanceprob ... ystyki.htm
: 2006-03-13 01:01
autor: Kamil_01
przy 6000 moc czy moment ??
dobra ok już wiem nie zobaczyłem linku

: 2006-03-13 01:03
autor: Ronin
Kamil_01 pisze:
przy 6000 moc czy moment ??
dobra ok już wiem nie zobaczyłem linku

Hehe, musiałby mieć coś wspólnego z Integra Type-R, żeby mieć moment przy 6000 tyś

: 2006-03-13 01:16
autor: Kamil_01
[/quote]
Hehe, musiałby mieć coś wspólnego z Integra Type-R, żeby mieć moment przy 6000 tyś

[/quote]
nie moment tylko moc, moment ma przy 4000 (patrz link wyżej)
: 2006-03-13 01:21
autor: Ronin
Kamil_01 pisze:
Hehe, musiałby mieć coś wspólnego z Integra Type-R, żeby mieć moment przy 6000 tyś

[/quote]
nie moment tylko moc, moment ma przy 4000 (patrz link wyżej)[/quote]
Celowo napisałem moment i przyrównałem do Hondziawki, bo w odkurzaczach typu Integra moment jest bodajże przy 6500, czy 6000 tyś, nie pamiętam dokładnie w każdym razie b. wysoko położony.
: 2006-03-13 01:22
autor: Kamil_01
: 2006-03-13 06:54
autor: romulus
a wiecie może z jakich różnic konstrukcyjnych wynikał różny przebieg krzywych dla rocznika 93 i powyżej?
: 2006-03-13 10:06
autor: Ronin
romulus pisze:a wiecie może z jakich różnic konstrukcyjnych wynikał różny przebieg krzywych dla rocznika 93 i powyżej?
Możliwe że jest to tylko zasługa innego oprogramowania, bo to są przecież te same jednostki.
: 2006-03-14 05:43
autor: Sebastian
jak sobie startuje sam dla siebie to przy 6000 zmiana,jesli z kims to 7200.
: 2006-03-14 10:16
autor: Basf_Wrocław
7200 powiadasz ?

Ten temat nie dotyczy bolida batmana z silnikiem odrzutowym tylko Probków.
: 2006-03-14 10:39
autor: MISIEK
Sebek- Ty zmieniasz tak biegi w tym aucie ktore jest w tak super stanie i ktore chcesz sprzedac ?

przy 6000 to juz przeoczyles moment gdy masz moc maksymalna a 7200 to juz w ogole
szkoda auta i paliwa
: 2006-03-14 11:43
autor: Ronin
Poniekąd masz rację Misiek ale jak np wyprzedzam ciąg tirów to nie patrzę się na zużycie paliwa tylko też podciągam do 7000 tyś., co by na czołówkę nie polecieć

Ale dziwna sprawa, ja mam odcięcie dokładnie przy 7000, skąd więc u Sebka 7200(na gazie?

).
: 2006-03-14 11:54
autor: P.I.M.P.O.
nie wszystkie probki mają odcięcie
lepiej zmienić bieg niż ciągnąć do 7k bo dopiero po zmianie szybciej pojedziesz unikając czołówki
pozdro
: 2006-03-14 14:08
autor: ZENiTH
pimpo pisze:nie wszystkie probki mają odcięcie
lepiej zmienić bieg niż ciągnąć do 7k bo dopiero po zmianie szybciej pojedziesz unikając czołówki
pozdro
Zgadza się nie wszystkie moja jedyneczka GT nie wie co to odcięcie tam kręcisz ile chcesz ale szkoda silnika.