Strona 1 z 3

przy jakiej predkosci zmienic bieg w 2.0 16V

: 2006-03-12 13:49
autor: Probiacz2000
witam. przy jakiej predkosci zmieniacie z 1-2 i z 2-3 przy sprintach spod swiatel ?? zauwarzylem ze na dwojce do 80km/h bardzo szybko sie wkreca, ale po 80km/h dzieje sie to bardzo wolno. zmieniac przy 80 ? czy przeciagac go na dwojce do 90km/h ??? kiedy wy zmieniacie biegi ???

: 2006-03-12 17:15
autor: Wito
Hej, ja jak startuje spod świateł to kręce tak do 5500 rpm (według mnie więcej niema co kręcić) czyli na dwójeczce troche ponad 80km/h i wrzucam 3 bieg a na trójce tak chyba do 140 idzie, nie pamiętam :) pozdro

: 2006-03-12 17:19
autor: Probiacz2000
no wlasnie tak zauwarzylem ze ponad 80 na dwojce nie ma co krecic bo strasznie sie muli. probe 2.0 ma chyba krotkie dosyc biegi, bo w innych autach zwyklych nie sportowych mozna dluzej na dwojeczce podkrecic (np. w vectrze)

: 2006-03-12 17:43
autor: Sebastian
smieszne.... kupcie sobie V6
pozdr

: 2006-03-12 17:50
autor: Probiacz2000
Sebek sam jestes smieszny. kup sobie ferrari.

: 2006-03-12 17:54
autor: Probiacz2000
niektorym ciezko chyba zrozumiec ze jedni maja 2.0 a inni 2.5. ktos kto ma auto z silnikiem 4.0 tez moze powiedziec ze smieszny jest dla nich 2.5 V6...

: 2006-03-12 17:59
autor: Basf_Wrocław
Co znowu za sebek ? Nie dotyczy - nie odpowiadaj. Tyle na temat OT.
Biegi w 2,0 zmienia się maksymalnie przy 5k obr. Ja jak się ścigam to 4500 - 4800. Były gdzieś wykresy z hamowni ale nie chce mi się ich szukać. Oczywiście każde autko jest inne, ale przy takiej zmianie biegów miałem najszybszy czas na 1/4 mili. 17,9. Jeżdżąc w ten sposób auto wchodzi na następny bieg na pełnej parze.

: 2006-03-12 19:46
autor: Probiacz2000
aha no i o to mi chodzilo. przy najblizszej okazji przetestuje ;] pozdrawiam

: 2006-03-12 20:42
autor: Kamil_01
nie będe zakładał nowego topicu, pytanie to samo ale tyczy się do silnika 2,5 V6
z góry dzięki za odpowiedź


to mój 100 post 8)

: 2006-03-12 21:24
autor: Ronin
Kamil_01 pisze:tyczy się do silnika 2,5 V6
Nie wiem jak wygląda przebieg krzywych mocy i momentu w V6. Wiem, że max moment jest przy 4800 a moc 5600, jak chcę poszaleć to zmieniam przy 6000, 6500. Fajna rzecz, bo pycisz na max momencie, zmieniasz bieg, obroty spadają do 4500 i zabawa od nowa, dlatego kocham V-łkę. A i nie pytajcie kiedy zmieniać, nie ma reguły, co z tego,że np. V-ka bez problemu kręci do 7000 obr./min ale po co ją tak piłować(podejrzewam, że przy 6000 tyś krzywa mocy leci już w dół?) jak przy 5600 jest max, podciągnąć do 6000 i zmiana, bo potem to już jest katorga dla tłoków, panewek itp. Sami powinniście "wyczuwać" silnik.

: 2006-03-12 22:40
autor: Basf_Wrocław
katorga i 10 cm straty :)

: 2006-03-13 00:56
autor: Thax
Ronin pisze:Nie wiem jak wygląda przebieg krzywych mocy i momentu w V6. Wiem, że max moment jest przy 4800 a moc 5600
Od '94 rocznika, bo GT z 1993 ma przy 6000.

http://www.fordprobe.pl/performanceprob ... ystyki.htm

: 2006-03-13 01:01
autor: Kamil_01
Thax pisze:
Ronin pisze:Nie wiem jak wygląda przebieg krzywych mocy i momentu w V6. Wiem, że max moment jest przy 4800 a moc 5600
Od '94 rocznika, bo GT z 1993 ma przy 6000.

http://www.fordprobe.pl/performanceprob ... ystyki.htm

przy 6000 moc czy moment ??

dobra ok już wiem nie zobaczyłem linku :oops: :wink:

: 2006-03-13 01:03
autor: Ronin
Kamil_01 pisze:
Thax pisze:
Ronin pisze:Nie wiem jak wygląda przebieg krzywych mocy i momentu w V6. Wiem, że max moment jest przy 4800 a moc 5600
Od '94 rocznika, bo GT z 1993 ma przy 6000.

http://www.fordprobe.pl/performanceprob ... ystyki.htm

przy 6000 moc czy moment ??

dobra ok już wiem nie zobaczyłem linku :oops: :wink:
Hehe, musiałby mieć coś wspólnego z Integra Type-R, żeby mieć moment przy 6000 tyś :P

: 2006-03-13 01:16
autor: Kamil_01
[/quote]
Hehe, musiałby mieć coś wspólnego z Integra Type-R, żeby mieć moment przy 6000 tyś :P[/quote]

nie moment tylko moc, moment ma przy 4000 (patrz link wyżej)

: 2006-03-13 01:21
autor: Ronin
Kamil_01 pisze:
Hehe, musiałby mieć coś wspólnego z Integra Type-R, żeby mieć moment przy 6000 tyś :P[/quote]

nie moment tylko moc, moment ma przy 4000 (patrz link wyżej)[/quote]
Celowo napisałem moment i przyrównałem do Hondziawki, bo w odkurzaczach typu Integra moment jest bodajże przy 6500, czy 6000 tyś, nie pamiętam dokładnie w każdym razie b. wysoko położony.

: 2006-03-13 01:22
autor: Kamil_01
hehe no fakt mogłem się zorientować :oops: :) :lol: :wink:

: 2006-03-13 06:54
autor: romulus
a wiecie może z jakich różnic konstrukcyjnych wynikał różny przebieg krzywych dla rocznika 93 i powyżej?

: 2006-03-13 10:06
autor: Ronin
romulus pisze:a wiecie może z jakich różnic konstrukcyjnych wynikał różny przebieg krzywych dla rocznika 93 i powyżej?
Możliwe że jest to tylko zasługa innego oprogramowania, bo to są przecież te same jednostki.

: 2006-03-14 05:43
autor: Sebastian
jak sobie startuje sam dla siebie to przy 6000 zmiana,jesli z kims to 7200.

: 2006-03-14 10:16
autor: Basf_Wrocław
7200 powiadasz ? :) Ten temat nie dotyczy bolida batmana z silnikiem odrzutowym tylko Probków.

: 2006-03-14 10:39
autor: MISIEK
Sebek- Ty zmieniasz tak biegi w tym aucie ktore jest w tak super stanie i ktore chcesz sprzedac ? ;-) przy 6000 to juz przeoczyles moment gdy masz moc maksymalna a 7200 to juz w ogole :-)

szkoda auta i paliwa

: 2006-03-14 11:43
autor: Ronin
Poniekąd masz rację Misiek ale jak np wyprzedzam ciąg tirów to nie patrzę się na zużycie paliwa tylko też podciągam do 7000 tyś., co by na czołówkę nie polecieć :P Ale dziwna sprawa, ja mam odcięcie dokładnie przy 7000, skąd więc u Sebka 7200(na gazie? :wink: ).

: 2006-03-14 11:54
autor: P.I.M.P.O.
nie wszystkie probki mają odcięcie :)

lepiej zmienić bieg niż ciągnąć do 7k bo dopiero po zmianie szybciej pojedziesz unikając czołówki :)

pozdro

: 2006-03-14 14:08
autor: ZENiTH
pimpo pisze:nie wszystkie probki mają odcięcie :)

lepiej zmienić bieg niż ciągnąć do 7k bo dopiero po zmianie szybciej pojedziesz unikając czołówki :)

pozdro
Zgadza się nie wszystkie moja jedyneczka GT nie wie co to odcięcie tam kręcisz ile chcesz ale szkoda silnika.