Strona 1 z 3

Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT

: 2003-09-22 09:48
autor: wingerman
Mam pytanie.
Czym rozni sie slnik I gen 2.2 LX od silnika 2,2 GT.
Wiem ze GT ma turbo :) i do tego sprowadza sie moje pytanie.
Czy mozna do silnika LX wstawic Turbo czy moze lepiej nie ryzykowac??

Re: Turbo w I gen.

: 2003-09-22 10:17
autor: asdero
wingerman pisze: Czy mozna do silnika LX wstawic Turbo czy moze lepiej nie ryzykowac??
2.2 GT ma inny, niższy współczynnik kompresji niż 2.2 LX. Z tego co pamiętam to chyba są inne tłoki oraz niektóre podzespoły łącznie z uszczelką pod głowice (kwestia materiałów).
Założyć możesz, a jak nie przegniesz z ciśnieniem to powinno działać :)

: 2003-09-22 10:33
autor: wingerman
Dzieki za odp. Poczekam jeszcze na zdanie innych osob.

PS. Tak sobie mysle ze taka przerobka moze byc w cenie w raz z zakupem sprezarki, przywiezionego silnika z np. niemiec. W koncu nie mam nr. silnika w dowodzie. :)

: 2003-09-22 10:57
autor: asdero
Ja osobiście wolałbym zmienić na silnik 2.2 GT niż dostosowywać LX-a.
Chyba, że koniecznie ktoś chce, to widziałem 2.2 GT "na części" na allegro. za coś koło 2000 zł.

: 2003-09-23 12:59
autor: Gość
ten silnik jest uszkodzony i nikt nie wie co tam jest dokładnie do roboty

: 2003-09-23 20:44
autor: Gość
krotko:
Silnik GT mam glowice, tloki i pare innych elementow z lepszych materialow. Stad czesty problem w LX z uszczelka glowicy, ktory wystepuje rowniez w wersji GT, jesli byla zmieniona na nowa, ale slabszej jakosci. Szczegoly bede mogl podac za okolo 2-3 tygodnie. U Neo bedzie robiona cala glowica.

: 2003-09-24 12:07
autor: Gość
wnioskuje ze jestes blisko spraw mechanicznych
czy mozna u was zrobis kilka napraw

: 2003-09-24 12:32
autor: Gość
Nie widze problemu, ale nie wiem kiedy - teraz robi sie probe II T0mpre, pozniej Neo, w miedzyczasie musze swojego troche "podratowac". Zalezy co chcesz zrobic.

Nowy pyta speców...

: 2004-03-29 11:01
autor: Cermit69
Nowy, zarejestrowany użytkownik proboszcza wita się serdecznie i ma parę wątpliwości
Pytanka będą dotyczyły Probe I generacji z 1989.
1. Mam silnik 2.2 Fuel Injection, 12 Valve - jaki to model? Gl, Lx, Gt? nie mam żadnych innych oznaczeń. Jestem ciekawy czy można do niego wrzucić te modyfikacje silnikowe opisane w dziale "zrób to sam" na performanceprobe.pl. Najważniejsze, czy nie zajeździ mi to silnika?
2. Białe tarcze zegarów i Ford Probe "Śpioch" - czy już ktoś to robił? Ciężko czy łatwo?
3. Może znacie jakiś warsztat w Warszawie, który się tym zajmuje i są dobrzy? Tzn. daje im wydruki, mówię robic, a oni robią? (i to nie drogo)
4. Felgi - chciałbym kupić sobie nowe i aluminiowe. Do teraz mam 15"" i pytanko czy jest możliwość założenia do niego większych? Gdzie kupić felgi i czym się kierować przy wyborze? (poza wyglądem oczywiście)

: 2004-03-29 11:29
autor: flanker
Stary ja miałem 17" :) teraz mój były probe jest na sprzedaż na allegro :)

: 2004-03-29 16:56
autor: kollek
Apropo Twojego silnika.
1. Pewno masz GT. Sprawdź czy masz wskaźnik turbinki pod obrotomierzem to będziesz wiedział. No i turbinka z intercoolerem pod maską też jest. Wiec jeśli masz te rzeczy to masz GT. A jak nie to w 89 zazwyczaj były LX. Zależy od wyposażenia.

2. Białe tarcze ktoś oferowała ale nie pamiętam kto. Skorzystaj z funkcji szukaj :). Śpiocha sam robiłem. Prosta sprawa. Zresztą widać na moim emblemacie.

3. Nie jestem z Wawy wiec nie mam pojęcia :)

4. Felgi Cynki ma 17, flanker jeździł na 17 i nie było problemów. W wyborze też nie ma. To zależy ile chcesz wydać kasy na felgi :)

A poza tym to witamy nowego użytkownika i gratulujemy :)

Pozdrawiam

: 2004-03-29 18:28
autor: Mr. Cynk
.

: 2004-03-29 18:36
autor: Wojtecki
W Wawie z serwisami jest klopot ale wlasnie odkrywamy taki jeden :-)Exela juz ich testowal... w tym tygodniu ja ich jeszcze sprawdze... jak chcesz to moge Ci dac namiary na priva... odezwij sie na maila albo na gadulca, to cos poradzimy :-)

: 2004-03-29 19:01
autor: kollek
Cynki -> ale to logo to masz WYRĄBANE. Poprostu COOL. I felunka ładna 8) 8)

: 2004-03-29 19:13
autor: Mr. Cynk
.

: 2004-03-29 19:18
autor: Sh(.)(.)ters
Wojtecki pisze:W Wawie z serwisami jest klopot ale wlasnie odkrywamy taki jeden :-)Exel juz ich testowal... w tym tygodniu ja ich jeszcze sprawdze... jak chcesz to moge Ci dac namiary na priva... odezwij sie na maila albo na gadulca, to cos poradzimy :-)
No tak warsztat jest moim zdaniem dobry (jakość/cena) - tylko, że zajmują sie mechaniką a nie pierdołami w stylu zegarów i śpiochów :D .

BTW: Wojtecki - kiedy robimy mini zlocik na browarek tudzież coś bez voltarzu :?: :D

Pzdrv

: 2004-03-29 23:08
autor: Cermit69
Cynki pisze:No to jak Kollek tutaj pokazał ci śpiocha w emblemacie, ja pokażę ci 17" w moim logo... :D

a tak ogólnie to witamy, fajnie jakbyś wpadł na któryś z najbliższych zlotów. Z browarkiem na łonie natury wszystko z Probe staje się jasne i pełne... :twisted: :twisted: :twisted:
Czekam tylko na datę zlotu!!! Powiedzcie kiedy i gdzie, apstaram się zjawić!

: 2004-03-29 23:09
autor: Cermit69
Cynki pisze:No to jak Kollek tutaj pokazał ci śpiocha w emblemacie, ja pokażę ci 17" w moim logo... :D

a tak ogólnie to witamy, fajnie jakbyś wpadł na któryś z najbliższych zlotów. Z browarkiem na łonie natury wszystko z Probe staje się jasne i pełne... :twisted: :twisted: :twisted:
Czekam tylko na datę zlotu!!! Powiedzcie kiedy i gdzie, apstaram się zjawić!

Re: Nowy pyta speców...

: 2004-03-30 09:35
autor: Gość
Cermit69 pisze: 1. Mam silnik 2.2 Fuel Injection, 12 Valve - jaki to model? Gl, Lx, Gt?
Moim zdaniem masz GL. GT to wersja z turbiną, LX z automatyczną skrzynią.
Cermit69 pisze: 3. Może znacie jakiś warsztat w Warszawie, który się tym zajmuje i są dobrzy? Tzn. daje im wydruki, mówię robic, a oni robią? (i to nie drogo)
Namiar na mechanika mamy. Podamy jak Wojtecki będzie równie zadowolony jak ja - dzisiaj jedzie na robotę.
Cermit69 pisze: 4. Felgi - chciałbym kupić sobie nowe i aluminiowe. Do teraz mam 15"" i pytanko czy jest możliwość założenia do niego większych? Gdzie kupić felgi i czym się kierować przy wyborze? (poza wyglądem oczywiście)
Jak będziesz sprzedawał swoje 15" daj znać. Jest możliwość - Cynki jest klinicznym przykładem :D .

Pzdrv

: 2004-03-30 09:37
autor: Sh(.)(.)ters
To ja byłem - cosik mnie nie zalogowało :roll: .
I jeszcze jedno: www.performanceprobe.com - kopalnia wiedzy teoretycznej :D .

Ups - nie przylookałem wcześniej - jak masz oryginalne fele 15" - to masz GT - tylko w GT z tych roczników były 15.

Pzdrv

: 2004-03-30 10:02
autor: flanker
GL tez sa na automacie a LX tez na manualu... Nie ma zaleznosci... Proponuje poczytac na www.performanceprobe.pl (jest po Polsku! :) ) w dziale informacje

Re: Nowy pyta speców...

: 2004-03-30 12:16
autor: kollek
Anonymous pisze:
Cermit69 pisze: 1. Mam silnik 2.2 Fuel Injection, 12 Valve - jaki to model? Gl, Lx, Gt?
Moim zdaniem masz GL. GT to wersja z turbiną, LX z automatyczną skrzynią.
nieprawda. LX to nie tylko automatyczna skrzynia. Ja mam manuala i to wcale nie jest reguła.

Samo to że ma felgi 15 calowe to wskazuje że ma GT (jeśli są oryginalne i nikt ich nie zmianiał). Ale po kołach to auta raczej się nie poznaje

: 2004-03-30 17:24
autor: Mr. Cynk
.

: 2004-03-30 17:44
autor: Wojtecki
A 08 - 09.05 jest zlot wszystkich fordow w fajnej miejscowosci Kurozweki /k. Staszowa. Bedzie sporo fajnych autek kilka unikatowych Mustangow i innych fordow... trudno coby zabaraklo tam Probe :-).

Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.

: 2005-12-14 17:14
autor: Jacek
Czy ktoś może mi powiedzieć jakie są różnice w budowie silnika 89 GT a GL? Oczywiście poza turbinką.