Strona 1 z 3
Roznice silnika 2.2 GL/LX i GT
: 2003-09-22 09:48
autor: wingerman
Mam pytanie.
Czym rozni sie slnik I gen 2.2 LX od silnika 2,2 GT.
Wiem ze GT ma turbo

i do tego sprowadza sie moje pytanie.
Czy mozna do silnika LX wstawic Turbo czy moze lepiej nie ryzykowac??
Re: Turbo w I gen.
: 2003-09-22 10:17
autor: asdero
wingerman pisze:
Czy mozna do silnika LX wstawic Turbo czy moze lepiej nie ryzykowac??
2.2 GT ma inny, niższy współczynnik kompresji niż 2.2 LX. Z tego co pamiętam to chyba są inne tłoki oraz niektóre podzespoły łącznie z uszczelką pod głowice (kwestia materiałów).
Założyć możesz, a jak nie przegniesz z ciśnieniem to powinno działać

: 2003-09-22 10:33
autor: wingerman
Dzieki za odp. Poczekam jeszcze na zdanie innych osob.
PS. Tak sobie mysle ze taka przerobka moze byc w cenie w raz z zakupem sprezarki, przywiezionego silnika z np. niemiec. W koncu nie mam nr. silnika w dowodzie.

: 2003-09-22 10:57
autor: asdero
Ja osobiście wolałbym zmienić na silnik 2.2 GT niż dostosowywać LX-a.
Chyba, że koniecznie ktoś chce, to widziałem 2.2 GT "na części" na allegro. za coś koło 2000 zł.
: 2003-09-23 12:59
autor: Gość
ten silnik jest uszkodzony i nikt nie wie co tam jest dokładnie do roboty
: 2003-09-23 20:44
autor: Gość
krotko:
Silnik GT mam glowice, tloki i pare innych elementow z lepszych materialow. Stad czesty problem w LX z uszczelka glowicy, ktory wystepuje rowniez w wersji GT, jesli byla zmieniona na nowa, ale slabszej jakosci. Szczegoly bede mogl podac za okolo 2-3 tygodnie. U Neo bedzie robiona cala glowica.
: 2003-09-24 12:07
autor: Gość
wnioskuje ze jestes blisko spraw mechanicznych
czy mozna u was zrobis kilka napraw
: 2003-09-24 12:32
autor: Gość
Nie widze problemu, ale nie wiem kiedy - teraz robi sie probe II T0mpre, pozniej Neo, w miedzyczasie musze swojego troche "podratowac". Zalezy co chcesz zrobic.
Nowy pyta speców...
: 2004-03-29 11:01
autor: Cermit69
Nowy, zarejestrowany użytkownik proboszcza wita się serdecznie i ma parę wątpliwości
Pytanka będą dotyczyły Probe I generacji z 1989.
1. Mam silnik 2.2 Fuel Injection, 12 Valve - jaki to model? Gl, Lx, Gt? nie mam żadnych innych oznaczeń. Jestem ciekawy czy można do niego wrzucić te modyfikacje silnikowe opisane w dziale "zrób to sam" na performanceprobe.pl. Najważniejsze, czy nie zajeździ mi to silnika?
2. Białe tarcze zegarów i Ford Probe "Śpioch" - czy już ktoś to robił? Ciężko czy łatwo?
3. Może znacie jakiś warsztat w Warszawie, który się tym zajmuje i są dobrzy? Tzn. daje im wydruki, mówię robic, a oni robią? (i to nie drogo)
4. Felgi - chciałbym kupić sobie nowe i aluminiowe. Do teraz mam 15"" i pytanko czy jest możliwość założenia do niego większych? Gdzie kupić felgi i czym się kierować przy wyborze? (poza wyglądem oczywiście)
: 2004-03-29 11:29
autor: flanker
Stary ja miałem 17"

teraz mój były probe jest na sprzedaż na allegro

: 2004-03-29 16:56
autor: kollek
Apropo Twojego silnika.
1. Pewno masz GT. Sprawdź czy masz wskaźnik turbinki pod obrotomierzem to będziesz wiedział. No i turbinka z intercoolerem pod maską też jest. Wiec jeśli masz te rzeczy to masz GT. A jak nie to w 89 zazwyczaj były LX. Zależy od wyposażenia.
2. Białe tarcze ktoś oferowała ale nie pamiętam kto. Skorzystaj z funkcji szukaj

. Śpiocha sam robiłem. Prosta sprawa. Zresztą widać na moim emblemacie.
3. Nie jestem z Wawy wiec nie mam pojęcia
4. Felgi Cynki ma 17, flanker jeździł na 17 i nie było problemów. W wyborze też nie ma. To zależy ile chcesz wydać kasy na felgi
A poza tym to witamy nowego użytkownika i gratulujemy
Pozdrawiam
: 2004-03-29 18:28
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-03-29 18:36
autor: Wojtecki
W Wawie z serwisami jest klopot ale wlasnie odkrywamy taki jeden :-)Exela juz ich testowal... w tym tygodniu ja ich jeszcze sprawdze... jak chcesz to moge Ci dac namiary na priva... odezwij sie na maila albo na gadulca, to cos poradzimy

: 2004-03-29 19:01
autor: kollek
Cynki -> ale to logo to masz WYRĄBANE. Poprostu COOL. I felunka ładna

: 2004-03-29 19:13
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-03-29 19:18
autor: Sh(.)(.)ters
Wojtecki pisze:W Wawie z serwisami jest klopot ale wlasnie odkrywamy taki jeden :-)Exel juz ich testowal... w tym tygodniu ja ich jeszcze sprawdze... jak chcesz to moge Ci dac namiary na priva... odezwij sie na maila albo na gadulca, to cos poradzimy

No tak warsztat jest moim zdaniem dobry (jakość/cena) - tylko, że zajmują sie mechaniką a nie pierdołami w stylu zegarów i śpiochów

.
BTW: Wojtecki - kiedy robimy mini zlocik na browarek tudzież coś bez voltarzu
Pzdrv
: 2004-03-29 23:08
autor: Cermit69
Czekam tylko na datę zlotu!!! Powiedzcie kiedy i gdzie, apstaram się zjawić!
: 2004-03-29 23:09
autor: Cermit69
Czekam tylko na datę zlotu!!! Powiedzcie kiedy i gdzie, apstaram się zjawić!
Re: Nowy pyta speców...
: 2004-03-30 09:35
autor: Gość
Cermit69 pisze:
1. Mam silnik 2.2 Fuel Injection, 12 Valve - jaki to model? Gl, Lx, Gt?
Moim zdaniem masz GL. GT to wersja z turbiną, LX z automatyczną skrzynią.
Cermit69 pisze:
3. Może znacie jakiś warsztat w Warszawie, który się tym zajmuje i są dobrzy? Tzn. daje im wydruki, mówię robic, a oni robią? (i to nie drogo)
Namiar na mechanika mamy. Podamy jak Wojtecki będzie równie zadowolony jak ja - dzisiaj jedzie na robotę.
Cermit69 pisze:
4. Felgi - chciałbym kupić sobie nowe i aluminiowe. Do teraz mam 15"" i pytanko czy jest możliwość założenia do niego większych? Gdzie kupić felgi i czym się kierować przy wyborze? (poza wyglądem oczywiście)
Jak będziesz sprzedawał swoje 15" daj znać. Jest możliwość - Cynki jest klinicznym przykładem

.
Pzdrv
: 2004-03-30 09:37
autor: Sh(.)(.)ters
To ja byłem - cosik mnie nie zalogowało

.
I jeszcze jedno:
www.performanceprobe.com - kopalnia wiedzy teoretycznej

.
Ups - nie przylookałem wcześniej - jak masz oryginalne fele 15" - to masz GT - tylko w GT z tych roczników były 15.
Pzdrv
: 2004-03-30 10:02
autor: flanker
GL tez sa na automacie a LX tez na manualu... Nie ma zaleznosci... Proponuje poczytac na
www.performanceprobe.pl (jest po Polsku!

) w dziale informacje
Re: Nowy pyta speców...
: 2004-03-30 12:16
autor: kollek
Anonymous pisze:Cermit69 pisze:
1. Mam silnik 2.2 Fuel Injection, 12 Valve - jaki to model? Gl, Lx, Gt?
Moim zdaniem masz GL. GT to wersja z turbiną, LX z automatyczną skrzynią.
nieprawda. LX to nie tylko automatyczna skrzynia. Ja mam manuala i to wcale nie jest reguła.
Samo to że ma felgi 15 calowe to wskazuje że ma GT (jeśli są oryginalne i nikt ich nie zmianiał). Ale po kołach to auta raczej się nie poznaje
: 2004-03-30 17:24
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-03-30 17:44
autor: Wojtecki
A 08 - 09.05 jest zlot wszystkich fordow w fajnej miejscowosci Kurozweki /k. Staszowa. Bedzie sporo fajnych autek kilka unikatowych Mustangow i innych fordow... trudno coby zabaraklo tam Probe

.
Różnice w budowie silników pomiędzy GT i GL '89r.
: 2005-12-14 17:14
autor: Jacek
Czy ktoś może mi powiedzieć jakie są różnice w budowie silnika 89 GT a GL? Oczywiście poza turbinką.