Kształt budy w II

pjw
Posty: 73
Rejestracja: 2005-10-31 17:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Kształt budy w II

Post autor: pjw »

Witajcie. Nie wiecie może, przy jakich prędkościach kształt Proba zaczyna mieć jakiekolwiek znaczenie dla jazdy? Czy to jest tylko pic na wodę, i równie dobrze by się nim jezdziło, gdyby to był np. sedan?

Pzdr
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Witajcie. Nie wiecie może, przy jakich prędkościach kształt Proba zaczyna mieć jakiekolwiek znaczenie dla jazdy?
Jak to od kiedy.... jak tylko zaczyna sie toczyc dostojnie, choc rowniez w tedy gdy stoi i jest gotow by wyrwac asfalt za zgoda kierowcy ale o to drugie nie zapytales :twisted:
Czy to jest tylko pic na wodę...
ale co :?: bo nie mam pojecie o co chodzi :gwizd: 8-|
i równie dobrze by się nim jezdziło, gdyby to był np. sedan?
nie tylko ksztalt budy, lotki, dyfuzory etc. ale i rozlozenie ciezaru ma na to wplyw. Twoje pytania sa strasznie ogolnikowe, wiec i odpowiedzi beda krazyly nad nimi jak sepy. :D
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Dobrze Wingu tak trzymaj, bo widze że kolega pytający tak podchodzi do tematu jak by znał odpowiedź :arrow: ZŁĄ odpowiedź :!: :evil: :evil: :evil:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Jeśli chodzi o rozłozenie wagi to jest do d..., ale itak kocham nim jeździć :) Jak chcesz auto do ścigania się to kup coś innego :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
pjw
Posty: 73
Rejestracja: 2005-10-31 17:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pjw »

Dobrze, teraz będzie dokładnie i po kolei, żebyście się nie pogubili :wink:

Wiadomo nie od dziś, że Probe ma kształt dosyć niepospolity - kształt tzw. auta sportowego, auta przeznaczonego do agresywnej jazdy. Pytanie: czy jego możliwości rzeczywiście idą w parze z jego wyglądem? W szczególności, czy jego kształt poprawia jazdę przy dużych prędkościach, w stosunku np. do Mondeo, który jest zdecydowanie bardziej kanciasty (zakładając, że oba auta mają ten sam silnik, dajmy na to 2,5l)?
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

pjw pisze:Dobrze, teraz będzie dokładnie i po kolei, żebyście się nie pogubili :wink:

Wiadomo nie od dziś, że Probe ma kształt dosyć niepospolity - kształt tzw. auta sportowego, auta przeznaczonego do agresywnej jazdy. Pytanie: czy jego możliwości rzeczywiście idą w parze z jego wyglądem? W szczególności, czy jego kształt poprawia jazdę przy dużych prędkościach, w stosunku np. do Mondeo, który jest zdecydowanie bardziej kanciasty (zakładając, że oba auta mają ten sam silnik, dajmy na to 2,5l)?
Co to znaczy że kształt poprawia jazdę? Masz na myśli opory aerodynamiczne? Nie wiem jaki probe ma współczynnik oporu(Cx) ale myśę że będzie to 29-31. Generalnie już pow 60 km/h pojawiają się siły (pęd powietrza) które mają wpływ na kierowalność, wiadomo że wraz ze wzrostem prędkości siły te rosną. Co do rozłożenia mas, Probek nie jest pod tym względem ideałem(50/50). 2.0 pod tym względem mają lepiej a V6 ratuje się oponami min 225. Ale muszę przyznać że Probe to męskie auto w prowadzeniu. Kiedyś wjechałem za szybko na duże rondo i auto zrobiło się podsterowne więc delikatnie ująłem nogę z gazu w efekcie czego tył Probka zaczą wyprzedzać przód :lol: A jeszcze co do porównania z Mondeo. Probe ma na pewno bardziej opływową i proporcjonalną linię niż jakiekolwiek Mondeo ale to są przecież różne auta.
In plus dla Probka jest też niskie położenie środka ciękości.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Przy prędkościach od 80km/h w w górę opór powietrza ma coraz większy wpływ na prędkość i ekonomię jazdy.Kształt nadwozia ma wpływ zasadniczy na aerodynamikę -(to taki dział z lotnictwa),Probe ma akurat taki kształt,żeby czasami nie poleciał!A gdyby nie miał żadnych oporów powietrza,toby osiągał prędkość max 550km/h
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

pjw pisze:kształt tzw. auta sportowego, auta przeznaczonego do agresywnej jazdy. Pytanie: czy jego możliwości rzeczywiście idą w parze z jego wyglądem?
Więc tak, Auto ... zachowuje się na suchej nawierzchni, na zakrętach bajka :) Na śliskim rzeczywiście czasem tyłek leci ale to trzeba zakręt 90 stopni połknąć z wariacką prędkością, napewno prowadzi się lepiej niż mondeo. To czy jest opływowy łatwo sprawdzić. Przy rozpędzaniu się nie poczujesz, ale miń się z tirem autem rodzinnym typu mondeo, a Probkiem :)

Co do fragmentu o aucie sportowym. Tak probek jest autem sportowym :) Są auta sportowe, rodzinne i wyścigowe. Definitywnie to pierwsze.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Mniej much i komarów zabija w czasie jazdy,czyli jest bardziej ekologiczny!
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

R.K pisze:Mniej much i komarów zabija w czasie jazdy,czyli jest bardziej ekologiczny!
:1111_worthy: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

R.K pisze:Mniej much i komarów zabija w czasie jazdy,czyli jest bardziej ekologiczny!
Popieram przedmówcę :)
Coś mi się obiło o uszy, że mniejszy współczynnik oporu ma któryś z małych fiatów :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Jest mniej much na szybie rozlepionych,przybierają one krztałt kresek a nie kropek!
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

R.K pisze:Mniej much i komarów zabija w czasie jazdy,czyli jest bardziej ekologiczny!
:twisted: :twisted:
To fakt! :D Ale inna smutna prawda,że ściąga masę kamyczków na szybę, maskę, mam nawet dwa małe odpryski na dachu! :(
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
pjw
Posty: 73
Rejestracja: 2005-10-31 17:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pjw »

Kolejne pytanie w tym samym duchu: czy z różnic w kształcie nadwozia wynikają jakieś różnice w prowadzeniu (przy duzych szybkościach) Proba i np Golfa GTI? Czy może to, że Probe jest taki opływowy, ma niski dach, nie ma tutaj wiekszego znaczenia?
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Ma znaczenie przy dużych prędkościach!!!Jeśli dodamy silny wiatr,to mijanie się z tirem,potrafi przyssać auto,wyjechanie z za ściany lasu przesunąć auto o metr.ciężko wyczuć w którą stronę rzuci autem!!!Tak więc opływowość auta ze wszystkich stron ma tu olbrzymie znaczenie!!Jak się przesiądziesz z poldka na Proba to zrozumiesz od razu :lol:
Golfów nie lubiałem,swędziała mnie szyja :lol:
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
pjw
Posty: 73
Rejestracja: 2005-10-31 17:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pjw »

Cześć. Macie może dostęp do materiałów, które uzasadniałyby, dlaczego dach w II jest tak niski jaki jest? Tzn. jeśli np. byłby wyższy o powiedzmy 15cm, to czy auto jeździłoby tak samo?
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Ktoś chyba sobie tutaj z Was jaja robi :!: :lol:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Czyżby święta już blisko?Może ktoś ma golfa i nabawił się kompleksów? :wink:
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
pjw
Posty: 73
Rejestracja: 2005-10-31 17:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pjw »

Hm, szczerze mówiąc liczyłem na konkretną odpowiedź, ale chyba po prostu takie pytanie jest za trudne jak na to forum, i co poniektórych stać tylko na głupkowate wstawki (brawo srober!).
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

No nie obrażaj się stary! fajne pytania zadajesz! :wink:
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Dla mnie kolego pjtfu zadajesz głupkowate pytania, jak dziecko z 1-szej klasy które wogóle nie ma pojecia o podstawowych zasadach fizyki :!: :lol:
No nic,pytaj dalej a ja będę miał o czy kumplom opowiadać :lol: :lol: :lol:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
pjw
Posty: 73
Rejestracja: 2005-10-31 17:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pjw »

W przeciwieństwie do ciebie półgłówku nie skończyłem edukacji fizyki na szkole podstawowej.
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Panowie!nie ma co się gorączkować!
pjw chce poznać wady i zalety niskiej budy w Probe,więc pozwolę sobie na dalsze wyjaśnienia:
Wadą niskiej budy jest to że czasami nie można znależć auta na dużym parkingu,bo go inne zasłaniają!co po dłuższym szukaniu doprowadza mnie do palpitacji serca!
Natomiast zaletą jest to że jak nie zdążę wyprzedzić tira,to się pod niego chowam na chwilę. :wink:
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Wysokość Probe to 1310 mm. Czemu jest właśnie taki a nie o 15 cm wyższy? Gdyby do 1310 mm dodać 15 cm wyjdzie nam 1460 mm. To tyle co auta typu Combi, na przykład Mondeo Combi z 1999 roku:

Obrazek

A Probe ma sylwetkę sportową. Sportowe samochody zawsze są trochę niższe. Dla przykładu. Cougar ma 1320 mm, Celica 1310 (dokładnie tyle samo co Probe), Eclipse 1290 mm, 3000GT 1280 mm, Honda NSX 1180 mm. Widzimy zatem że im samochód bardziej sportowy tym jest niższy. :idea:

Odpowiadając zatem na pytanie... Czy mając 15 cm więcej jeździłby tak samo? To zależy od prędkości z jaką chciałbyś jechać. Poruszając się powoli nie odczulibyśmy różnicy, ale jadąc szybko na pewno nie jeździłby tak samo. :!: Im wyższy dach tym większe opory powietrza. Druga sprawa to środek ciężkości. Im samochód niższy tym środek ciężkości jest niżej a to pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów. I właśnie dlatego Probe jest taki niski. I właśnie dlatego samochody sportowe nie wyglądają jak vany. :wink:
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

R.K pisze:Panowie!nie ma co się gorączkować!
pjw chce poznać wady i zalety niskiej budy w Probe,więc pozwolę sobie na dalsze wyjaśnienia:
Wadą niskiej budy jest to że czasami nie można znależć auta na dużym parkingu,bo go inne zasłaniają!co po dłuższym szukaniu doprowadza mnie do palpitacji serca!
Potwierdzam. Zwłaszcza że mam 171 cm i muszę stawać czasem na palcach żeby wyszukać Probka bo obecne mieskie autka mają właśnie tyle co ja :D
Pjw - konkretnie na Twoje pytanie opowiedział Kitt, dla mnie to było oczywiste i już fizyka ze szkoły podstawowej wystarczy by dojść do takiej konkluzji :wink: (na szczęście zaszedłem dalej lecz już bez fizyki :D :wink: )
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”