Strona 1 z 1

Mój Probe 2,2 GT - problemy z elektryką

: 2006-04-04 23:56
autor: edi_pg
Witam!

Kupiłem w zeszłym tygodniu Forda Probe 2,2 GT. Już od dłuższego czasu przymierzałem się do tego, oglądałem różne sztuki i po trochu się załamywałem. Ale w końcu znalazłem w miare dobry egzeplarz. Oczywiście jak to w każdym kilkunastoletnim samochodzie jest kilka rzeczy do zrobienia. I tu mam też do was pytania. Mój probik po dłuższym czasie stania na zimnie ma problemy z odpaleniem. Dodam że poprzedni właściciel niedawno wymienił świece na jakieś gówniane i chyba nie do końca od tego modelu. Poza tym muszę zmienić olej o czym pisałem już w innym poście. Czy to że czasem ma problem z odpaleniem to może być kwestia związana ze świecami?Z olejem raczej nie, ale moze?
Druga rzecz to elektryka, jakoś strasznie ciemno świeci mi się podświetlenie deski, zegary przyciski itp. Jedynie zegar na dole ten od godziny świeci ok i przyciski Lock i Unlock na drzwiach. Czego to moze być wina? Akumulator? Instalacja jest skopana? A może możecie udostępnic jakiś schemat instalacji elektrycznej Probe I? Może coś bym wymyślił. Samochód chce zrobić dla siebie tak żeby chodził jak zegarek wiec walcze o każdy szczegół. Poza tym, gdzie można dostać oryginalną wycieraczke to mojego probe? Jedną mam jakąś bylejaką i nie chowa mi się pod maskę, a jak już wspominałem chce żeby samochód był idealny.
To chyba narazie tyle. Podziele się doświadczeniami z napraw. Narazie chce wymienić olej z minerała 15W40 na 10W40, zobaczymy co się stanie.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

: 2006-04-05 00:02
autor: ZENiTH
po pierwsze wymień świece skoro uważasz że są do kitu, NGK ZFR6F-11.
po drugie sprawdź moduł regulujący poswietlenie deski (z lewej strony pod kierownicą)

: 2006-04-05 10:29
autor: Jaapko
ZENiTH pisze: sprawdź moduł regulujący poswietlenie deski (z lewej strony pod kierownicą)
Tak jak ZENiTH napisał, pod kierownicą po lewej stronie masz potencjometr do regulacji podświetlenia, może poprostu masz ściemnione.

: 2006-04-05 11:10
autor: Drzymek
edi_pg - za jakieś 2 tygodnie będziemy robić zamówienie z firmy NGK w Stanach. I tam na prawdę są najlepsze na świecie świece i kable do naszych maszyn i nie kosztują dużo (o wiele mniej niż w Polsce). Może byś się przyłączył?

Szczegóły tu:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=7170

: 2006-04-05 12:04
autor: edi_pg
Przejrzałem ceny i szczerze mówiąc mogę mieć w Warszawie te świece niewiele drożej. Jeśli są chętni to ewentualnie moze też uda mi się załatwić. Po prostu kupuję części z hurtowni bez ich narzutu, a hurtownie mają marże jakieś 40-50%. :)
Mam kolejne pytanie. Czy ktoś wie gdzie można kupić zapasowe żarówki takie jak do podświetlenia napisów Lock Unlock? Czy może próbowaliście zastąpić je LEDami? Nie wiem jakie tam jest napięcie i prąd, może macie jakiś schemacik elektryczny?

: 2006-04-05 12:29
autor: ZENiTH
nie wkładaj ledów bo możesz nabroić w instalacji. to są małe 12V żaróweczki do dostania w każdym sklepie z artykułami elektronicznymi koszt w granicach 60gr.

: 2006-04-05 12:55
autor: Bogdan9999
Ja tam mam ledy z rezystorkami w tych przyciskach i już 6 miesięcy siedza i nic sie nie dzieje. Pozdrawiam

: 2006-04-05 13:23
autor: edi_pg
No bo rezystorki zbijają napięcie i wtedy jest ok. Natomiast kupiłem już żaróweczki, trochę się pomęczyłem i jest ok. Prawie ok, bo padł mi akumulator. Nie wiem czy jest słabe ładowanie, ale na pewno akumulator jest kiepski. Jaki akumulator jest dobry od Probe I ? Chodzi mi o firmę i parametry. Chcę wsadzić jakiś mocniejszy bo mam zamiar w przyszłości zainstalować w samochodzie trochę sprzętu.

Pozdrawiam

: 2006-04-05 13:27
autor: ZENiTH
Firma to już jaką chcesz. Ja polecam Centra Futura. 45Ah w zupełności wystarczy

: 2006-04-05 13:35
autor: wingerman
Nie kupuj czasem pojemniejszego akku niz pozwala na to alternator, gdyz wtedy akumulator nigdy nie bedzie doladowany a co za tym idzie bedzie zdecydowanie slabszy.
Uzyj funkcji szukaj, juz o tym gdzies bylo.
Generalnie czesciej jej uzywaj i nie staraj sie w jednym temacie (wg. tytulu) poruszac odmiennych tematycznie spraw bo tylko powstaje metlik w topickach.

: 2006-04-05 16:38
autor: edi_pg
Szukałem czegoś na temat akumulatorów i nic konkretnego nie znalazłem. Natomiast jaki akumulator może naładować standardowy alternator w Probe I ? W przyszłośći akumulator chciałem obciążyć przetwornicą na 230V i tutaj mógłby być problem. Czy można do Probe wsadzić alternator który naładuje akumulator np. 110Ah?

Pozdrawiam

: 2006-04-05 18:09
autor: ZENiTH
no co ty zwariowałeś 110Ah. :shock: :shock: :shock:
72Ah to powiedzmy góra

: 2006-04-05 19:21
autor: Pelot
Zainstalowanie większego alternatora jest fizycznie nie możliwe z braku miejsca.
Tj Zenith napisał 72ah to jest max. tym bardziej że większy aku już musiał by wylądować w bagażniku

: 2006-04-05 20:41
autor: edi_pg
Ten standardowy alternator pociągnie 72Ah? Naładuje go?

: 2006-04-05 20:42
autor: ZENiTH
Jeżeli jest sprawny to tak.