Strona 1 z 1

Wieksza MOC Probe 2.0 16V

: 2006-04-09 18:14
autor: songo
Chcialbym zwiekszyc moc auta :lol: i zastanawiam sie czy filtr stożkowy i świece sportowe wystarczą i czy ta probówka jest przystosowane do takich rzeczy bo wiem ze nie kazdy samochod jest.Albo czy zamiast tego lepiej wstawic turbine i jak to wygląda z kosztami.<<Co sie bardziej opłaca>>.Bo nitro mnie nieinteresuje. Za rady z góry dziekuje 8)

: 2006-04-09 18:21
autor: Basf_Wrocław
Turbina 8k w zakładzie. Kompresor jest lepszym wyjściem, ceny nie znam. A ja osobiście planuje poprostu wymienić sobie silnik na 2,5 l i dłubać. Przejedź się 2,5 zobaczysz o co chodzi :)

: 2006-04-09 18:27
autor: Sebastian
Basf_Wrocław pisze:Turbina 8k w zakładzie. Kompresor jest lepszym wyjściem, ceny nie znam. A ja osobiście planuje poprostu wymienić sobie silnik na 2,5 l i dłubać. Przejedź się 2,5 zobaczysz o co chodzi :)
mam takie same zdanie, kup sobie V6 i dopiero jak to ci bedzie za malo to pomys o turbokicie.
pozdr

: 2006-04-09 18:33
autor: songo
wiadomo ze 2,5 to nie ma co porownywac ale ja chce moja proówke troche wzmocnic bo na 2,5 trzea dosc troche kasy wyłozyc a z nia troche krucho teraz :cry:

Re: Wieksza MOC Probe 2.0 16V

: 2006-04-09 18:46
autor: KITT
songo pisze:zastanawiam sie czy filtr stożkowy i świece sportowe wystarczą
Nie wystarczą. :!: Ale możesz i tak wymienić te 2 rzeczy. Nowy filtr i świece na pewno nie zaszkodzą. :roll:

: 2006-04-09 18:51
autor: songo
ale myslisz ze dadza mi jakis wiekszy moment obrotowy i koników czy lepsza by była turbina :?: :?:



Na poczatek... i zastosuj sie do tego. :?

wingerman

: 2006-04-09 20:07
autor: songo
a wiec potwierdzi mi ktos jeszcze czy stożek i świece dadzą mi wieksza moc :?: :?: :?: a co turbina :?: :?: :?:

: 2006-04-09 20:44
autor: Kamil_01
stożek i świece mogą Ci tylko dać większą płynność silnika, ale nie odczujesz tego w mocy czy momencie obrotowym(może ciutke moment Ci się zwiększy) silnika, niestety zostaje Ci zakup albo 2.5 V6 tak jak moje 8) albo turbokit za 8 k. Możesz też wstawić nowy wydech, kolektor etc. ale w tych sprawach to się najlepiej chyba KALI orientuje

pzdr.

: 2006-04-09 20:45
autor: RX
Witam,

Niestety to nie takie proste. Montaż turbiny to kolosalne przeróbki, ale i kolosalny wzrost momentu i mocy. Stożek z odpowiednio zrobionym dolotem (polecam gotowe, oryginalne zestawy z USA - sprawdzają się w 100%) może dać, ale to jest mały przyrost, ciężko dokładnie powiedzieć jaki - trzeba byłoby hamować, bo są i osoby, które twierdzą, że stożek nie daje nic. Świece nic nie dadzą niestety.

Pzdr.

: 2006-04-09 22:27
autor: Basf_Wrocław
Ja strasznie się napalałem na turbinkę, ale tak jak mówi RX dużo dłubania, dużo więcej niż przy wymianie silnika. Dużo taniej wychodzi kupno jakieś 2,5 jako złom w niemczech i przekładka po remoncie silnika oczywiście :)

: 2006-04-10 18:55
autor: Probiacz2000
Jezeli dysponujesz pieniedzmi na turbine (8000zl) to lepiej sprzedaj swojego probe kup 2,5 V6 i za te 8000zl go wyremontuj na igle. To wedlug mnie najlepsze rozwiazanie.

: 2006-04-10 19:06
autor: Sqad
Jest pare rzeczy które można zrobić.

Oczywiście tak jak pisał RX: dolot z stożkiem
Może być kolektor ZE
Naprawde lekkie koło zamachowe te z MX3 nie wiele dają
Można splanować głowice o jakiś milimetr (im bliżej tłoki zaworów tym lepiej)
Założyć zewnętrzny układ elektryczny znany też jako MSD do tego odpowiednie kable i świece oczywiście (lepsza i mocniejsza iskra)
Można założyć do tego regulator ciśnienia paliwa, wydajniejsza pompa, dobry filtr paliwa (a nie seryjny)
Odpowiednio dobrany wydech.

Wszystko co dalej chcesz robić to są już gigantyczne koszta.
Zmiana krzywek wałków rozrządu rozwiercanie tłoków, większe zawory, to wszystko w wolnossącym a przyrost mocy i tak nie wielki.
Turbo, koszta już wyżej podawane, chyba że sam to będziesz robił to na pewno będzie taniej.

Kompresor to podobne koszta do turbiny jeśli robisz na używce.

Możesz też pujść w drugą strone
lżejsza macha
lżejsza tylna szyba
lżejsze felgi (pewnie jakieś ATS'y lub podobne)

: 2006-04-10 20:08
autor: tofil
Coraz mocniej zaczynam się zastanawiać nad kupnem V6...
Brakuje mi momentu i mocy :evil:

: 2006-04-10 20:15
autor: ZENiTH
REKLAMA:

Nie kupuj V6 kup 2.2 Turbo
cytuję:
i ogień z dupy

: 2006-04-10 20:24
autor: tofil
Ale ja się do 2 gen. przywiązałem...

: 2006-04-10 20:28
autor: Robert
tofil pisze:Ale ja się do 2 gen. przywiązałem...
I co? Brakuje mocy żeby Cię ruszyć z miejsca? :lol: Odwiąż się i niech sobie jedzie, a my Cię możemy przeciągnąć za jedyneczkami GT! :twisted:

: 2006-04-10 20:31
autor: tofil
Robert pisze:a my Cię możemy przeciągnąć za jedyneczkami GT! :twisted:
Ale poszybowałeś :wink:

: 2006-04-11 10:50
autor: strober
Może wystarczy jak przełączysz z tego syfu na benzynę :?: Ale najpierw napraw silnik bo ten syf już silnik troche zapewne spieprzył!

: 2006-04-11 11:26
autor: Probiacz2000
strober ma racje ;] pojezdzij troche na benzynie silnik ci sie troche odmuli.