Wiatrak, kiedy powinien działać?
Wiatrak, kiedy powinien działać?
Witam!
Zauważyłem że w moim Probe wiatrak działa praktycznie cały czas. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce już go słysze i nie wiem czy tak powinno być. Wydawało mi się że jak już się włącza to nie na długo. Jak jest u was?
Pozdrawiam
Zauważyłem że w moim Probe wiatrak działa praktycznie cały czas. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce już go słysze i nie wiem czy tak powinno być. Wydawało mi się że jak już się włącza to nie na długo. Jak jest u was?
Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
- ADTOM
- Posty: 318
- Rejestracja: 2006-03-20 15:54
- Galeria: viewtopic.php?t=8925
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Który wiatrak? Wiatraków Ci u nas dostatek...
Ja np też słyszę wiatrak tuż po przekręceniu kluczyka, bo mam nawiewy na full nastawione
Ja np też słyszę wiatrak tuż po przekręceniu kluczyka, bo mam nawiewy na full nastawione
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Pewnie jednak chodzi mu o wentylator chłodnicy. Jeżeli to ten, to stawiam na czujnik. Zbudowany on jest z blaszki bimetalicznej, która wygina się w zależności od temperatury i dotyka metalowej obudowy czyli w konsekwencji zwiera do masy i załącza wentylator.
Jeżeli ktoś (np mechanik) go uszkodzi może on być cały czas zwarty. Wtedy tylko wymiana.
Jeżeli ktoś (np mechanik) go uszkodzi może on być cały czas zwarty. Wtedy tylko wymiana.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Brak klimy w GT? To uzasadnia chyba Twoje wątpliwości...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
A czujnik znajdź tak. Chłodnica ma wlew płynu. Stojąc przed samochodem z prawej strony masz gruby, zbrojony wąż który wychodzi z chłodnicy (u góry, nie szukaj go na dole) i idzie on w stronę silnika. Dochodzi do takiego aluminiowego gówienka w którym to jest termostat oraz od góry czujniki temperatury. Jeden z nich jest wkręcony (klucz 17) pod kątem 45 stopni i wychodzi z niego jeden przewód. To jest czujnik załączenia wentylatora chłodnicy (czyli tego który jest za chłodnicą patrząc od przodu samochodu).
Żeby sprawdzić ten czujnik odłącz ten jeden przewód i
sposób
1. Jeżeli masz omomierz sprawdź czy jest przejście pomiędzy końcówką tego czujnika a masą. W sprawnym czujniku na zimnym silniku nie powinno być przejścia. Na silniku zagrzanym (wskaźnik temperatury na desce powyżej M) powinien być zwarty do masy.
Ale jeżeli na zimnym silniku też będzie zwarcie to znaczy, że ten czujnik masz uszkodzony.
2. Jeżeli nie masz omomierza, możesz wziąć dowolną niewielką żaróweczkę na 12 V i jeden jej koniec podłączyć do tego czujnika a drugi do plusa zasilania. Jeżeli świeci to znaczy, że czujnik jest zwarty czyli uszkodzony jeżeli silnik jest zimny.
3. Jeżeli przewód od czujnika jest odłączony to wiatrak nie ma prawa chodzić. Ten odłączony od czujnika przewód podłącz do jakiejkolwiek metalowej części (masy). Silnik powinien zacząć chodzić. Jeżeli po odłączeniu tego przewodu od czujnika silnik nadal by chodził oznaczałoby to że to nie wina czujnika.
Jeżeli nie chodziło jednak o ten wiatrak to może komuś innemu kiedyś się to przyda.
Żeby sprawdzić ten czujnik odłącz ten jeden przewód i
sposób
1. Jeżeli masz omomierz sprawdź czy jest przejście pomiędzy końcówką tego czujnika a masą. W sprawnym czujniku na zimnym silniku nie powinno być przejścia. Na silniku zagrzanym (wskaźnik temperatury na desce powyżej M) powinien być zwarty do masy.
Ale jeżeli na zimnym silniku też będzie zwarcie to znaczy, że ten czujnik masz uszkodzony.
2. Jeżeli nie masz omomierza, możesz wziąć dowolną niewielką żaróweczkę na 12 V i jeden jej koniec podłączyć do tego czujnika a drugi do plusa zasilania. Jeżeli świeci to znaczy, że czujnik jest zwarty czyli uszkodzony jeżeli silnik jest zimny.
3. Jeżeli przewód od czujnika jest odłączony to wiatrak nie ma prawa chodzić. Ten odłączony od czujnika przewód podłącz do jakiejkolwiek metalowej części (masy). Silnik powinien zacząć chodzić. Jeżeli po odłączeniu tego przewodu od czujnika silnik nadal by chodził oznaczałoby to że to nie wina czujnika.
Jeżeli nie chodziło jednak o ten wiatrak to może komuś innemu kiedyś się to przyda.
Nie było wersji GT bez klimy a z szyberdachem?Wszystko wskazuje że to wersja GT, natomias mam szyberdach i nawiew.
Jutro zobacze gdzie dokładnie jest ten wiatrak bo niepamietam teraz.
Pozdrawiam
Jutro zobacze gdzie dokładnie jest ten wiatrak bo niepamietam teraz.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2006-04-09 23:35 przez edi_pg, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe I 2.2 GT '91
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Była wersja z klimą i szyberdachem
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Ale nie było wogóle wersji bez klimy?? Nie mam też poduszek powietrznych. Może zdjęcia coś wam powiedzą. Są tutaj: http://www.vacumtubes.prv.pl/
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
z wiatrakiem to jest tak ze jak odepniemy kabel od czujnika to sie wtedy zalacza - też sprawdz styk kabla z czujnikiem ewentualnie styk calej tej obudowy gdzie jest czujnik z masa - ja mialem wlasnie tak ze obudowa sie z masa slabo stykala i wiatrak non sto chodzil- czujnik jest przy termostacie- od chlodnicy odchodzi gruby waz(ten u gory a nie u dolu) i jest przypiety do takiego aluminiowego korpusu i pierwszym czujnikiem idac od weza jest wlasnie czujnik wiatraka - ma jeden kabelek odepnij go zewzyj z masa i wiatrak powinienn sie wylaczyc - jak sie wylaczy to jest tak jak mowie (no ewntualnie zepsuty moze byc sam czujnik) a jak sie nie wylaczy to juz masz cos skopane z instalacja- pozdrooo
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
buahahaha...kicur pisze:z wiatrakiem to jest tak ze jak odepniemy kabel od czujnika to sie wtedy zalacza
skąd żeś się urwał... na pewno tak nie działa tylko odwrotnie, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.
bzdura człowieku! jakieś nowe wynalazki chyba masz w swoim aucie.odepnij go zewzyj z masa i wiatrak powinienn sie wylaczyc
Skorik ma rację, po wyjęciu wtyczki z czujnika wentylator powinien się wyłączyć. Jakiś czas temu wymieniałem czujnik bo miałem rozwalony i tak się właśnie zachowywał. Wentylator załączał się jak dotykałem przewodem od czujnika do masy. Czujnik kosztuje ok 53zł. Tu masz szczegóły.
I GT, Black & Red
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
O ile pamiętam to taki numer był w Mondeo pierwszej generacjiskorik pisze:buahahaha...kicur pisze:z wiatrakiem to jest tak ze jak odepniemy kabel od czujnika to sie wtedy zalacza
skąd żeś się urwał... na pewno tak nie działa tylko odwrotnie, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.
bzdura człowieku! jakieś nowe wynalazki chyba masz w swoim aucie.odepnij go zewzyj z masa i wiatrak powinienn sie wylaczyc
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Witam!
Grzebałem w samochodzie i teraz jest jeszcze weselej
Tak, chodziło o ten wiatrak za chłodnicą. Odłączyłem przewód od czujnika i wiatrak się wyłączył, podłączyłem na krutko przewodem do masy i wiatrak zadzialał. Wpiąłem do czujnika spowrotem i już nie działa cały czas. Wcześniej działał nawet po przekręceniu stacyjki na ON. Teraz nie. Tylko że nie wiem czy to już działa czy po prostu wogóle przestało
Jaka powinna być prawidłowa temperatura silnika? Nie miałem okazji się przejechać dłużej wiec nie wiem czy się wiatrak włącza jak jest za ciepło.
Narazie wskaźnik temperatury ustawiał się na literce M. Jaka powinna być prawidłowa temperatura?
Pozdrawiam
Grzebałem w samochodzie i teraz jest jeszcze weselej
Tak, chodziło o ten wiatrak za chłodnicą. Odłączyłem przewód od czujnika i wiatrak się wyłączył, podłączyłem na krutko przewodem do masy i wiatrak zadzialał. Wpiąłem do czujnika spowrotem i już nie działa cały czas. Wcześniej działał nawet po przekręceniu stacyjki na ON. Teraz nie. Tylko że nie wiem czy to już działa czy po prostu wogóle przestało
Jaka powinna być prawidłowa temperatura silnika? Nie miałem okazji się przejechać dłużej wiec nie wiem czy się wiatrak włącza jak jest za ciepło.
Narazie wskaźnik temperatury ustawiał się na literce M. Jaka powinna być prawidłowa temperatura?
Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
skorik nie wprowadzam nikogo w blad !!!- napisalem jak jest u mnie i tak jest napewno czego jestem pewien w 100% - ja mam wersje 89" moze u ciebie jest inaczej jesli masz nowszy model ?? ewentualnie mam jakas przerobke - moze sie ktos wypowie kto ma 89"?
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno