Problem z alarmem

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: KrecioPL »

Scyzor pisze:Sam zakładałem
I to może być problem :mrgreen:

A tak na poważnie, seryjny alarm działa w oparciu o centralny zamek i procedurę zamknięcia/otwarcia auta.
Może - jeśli się dzieje to tylko w mróz - jest problem z domykaniem zamków centralnym zamkiem i dlatego świruje?

A niech Danka spróbuje auto zamknąć z kluczyka pod robotą.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z alarmem

Post autor: Scyzor »

Możesz mieć rację. Oczywiście. Myślałem o zwarciu jakimś od zamarzniętej wilgoci. No spróbujemy. A w ogóle wiesz gdzie by ew. przeciąć jakiś kabelek tak, żeby central działała a alarm się nie aktywował :?: ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Samochód: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: abramowicz »

Scyzor pisze:Pod pilota. Sam zakładałem parę lat temu. Podpięty pod centralny i tyle.
Jeśli dobrze rozumiem chcesz (chce Pan jeśli trzeba) odłączyć tylko alarm, ale sterowanie CZ pozostawić?
Pytanie jest czy moduł CZ jest zespolony, czy zewnętrzny? Jeśli jest zewnętrzny, to wystarczy zdjąć zasilanie z puszki alarmu, a jeśli zintegrowany to polecam zewnętrzny moduł ze sterowaniem pilotem.
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z alarmem

Post autor: Scyzor »

abramowicz pisze:(chce Pan jeśli trzeba)
Panowie to wymarli za Bieruta :mrgreen: :mrgreen:
abramowicz pisze: odłączyć tylko alarm, ale sterowanie CZ pozostawić?
Dokładnie. Alarm generalnie jest mi kompletnie zbędny.
abramowicz pisze:Pytanie jest czy moduł CZ jest zespolony, czy zewnętrzny? Jeśli jest zewnętrzny, to wystarczy zdjąć zasilanie z puszki alarmu, a jeśli zintegrowany to polecam zewnętrzny moduł ze sterowaniem pilotem.
No niestety tego właśnie nie wiem. Nawet gdzie szukać. Jeśli bym wiedział to można po prostu by odciąć sterowanie które zapewne idzie z alarmu na przekaźnik klaksonu i po kłopocie. Alarm może sobie "działać" wtedy do woli :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Samochód: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: abramowicz »

Scyzor pisze:
abramowicz pisze:(chce Pan jeśli trzeba)
Panowie to wymarli za Bieruta :mrgreen: :mrgreen:
No i dobrze :D
Scyzor pisze:
abramowicz pisze:Pytanie jest czy moduł CZ jest zespolony, czy zewnętrzny? Jeśli jest zewnętrzny, to wystarczy zdjąć zasilanie z puszki alarmu, a jeśli zintegrowany to polecam zewnętrzny moduł ze sterowaniem pilotem.
No niestety tego właśnie nie wiem. Nawet gdzie szukać. Jeśli bym wiedział to można po prostu by odciąć sterowanie które zapewne idzie z alarmu na przekaźnik klaksonu i po kłopocie. Alarm może sobie "działać" wtedy do woli :twisted:
Trzeba dobrać się do puszki, która z reguły jest pod środkowym panelem, schowkiem lub za prędkościomierzem. Samo odcięcie klaksonu nie polecam, ponieważ przekaźnik wewnętrzny wciąż będzie działał i niepotrzebnie obciążał akumulator. Trzeba odciąć zasilanie alarmu.
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z alarmem

Post autor: Scyzor »

abramowicz pisze:Trzeba dobrać się do puszki, która z reguły jest pod środkowym panelem, schowkiem lub za prędkościomierzem.
Czyli w końcu gdzie :?: :shock: :lol:
Zresztą każda z tych lokalizacji jest dla mnie niedostępna zimą :cry:
abramowicz pisze:Samo odcięcie klaksonu nie polecam, ponieważ przekaźnik wewnętrzny wciąż będzie działał i niepotrzebnie obciążał akumulator. Trzeba odciąć zasilanie alarmu.
Tu się zgadzam: pytanie tylko czy jest to typowy zwykły przekaźnik czy może jednak sygnał na przekaźnik klaksonów jest sterowany elektronicznie.
Wtedy owszem - działałby ale pobór prądu byłby znikomy.
Generalnie w moim przypadku auto stoi na alarmie max. 5 h, z rzadka 8.
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: KrecioPL »

abramowicz pisze:(chce Pan jeśli trzeba)
Na Pana to trzeba mieć wygląd i pieniądze :mrgreen:
Tu nie ma "Panów" niezależnie od tego czy ma ktoś 18 czy 70lat. Ot tak rodzinnie :)

Scyzor pisze:No niestety tego właśnie nie wiem. Nawet gdzie szukać. Jeśli bym wiedział to można po prostu by odciąć sterowanie które zapewne idzie z alarmu na przekaźnik klaksonu i po kłopocie. Alarm może sobie "działać" wtedy do woli :twisted:
Poczekajmy chwilę :mrgreen: Jak przedstawiciel ziem Wołomińskich się pojawi to poznasz odpowiedź.

Z tego co wiem przekaźnik do centralnego jest w nogach pasażera, ale nie wiem gdzie jest moduł.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Samochód: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: abramowicz »

Scyzor pisze:
abramowicz pisze:Trzeba dobrać się do puszki, która z reguły jest pod środkowym panelem, schowkiem lub za prędkościomierzem.
Czyli w końcu gdzie :?: :shock: :lol:
Zresztą każda z tych lokalizacji jest dla mnie niedostępna zimą :cry:
Zależy jak alarm został zamontowany. Jeśli ktoś poszedł na łatwiznę znajdziesz puszkę patrząc na dokładaną wiązkę. Niektórzy wszystkie połączenia robią na słupku przednim lewym. Może tam znajdziesz odpowiedź, gdzie jest alarm?
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o
Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Samochód: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: abramowicz »

KrecioPL pisze:Z tego co wiem przekaźnik do centralnego jest w nogach pasażera, ale nie wiem gdzie jest moduł.
Jeśli tam jest moduł to wystarczy szukać po jego wiązce. Z alarmy wychodzi minimum 2 przewody do modułu CZ.
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z alarmem

Post autor: Scyzor »

Alarm jest fabryczny :!:
Taki pomysł mi teraz przyszedł: w weekend wyjmę bezpiecznik klaksonu, włączę alarm i posłucham czy coś pstryka. Jeśli tak - przekaźnik mechaniczny w alarmie.
Albo bezpiecznik klaksonu wyjmę, włączę alarm i wepnę amperomierz między aku a klemę. Będzie widać ile prądu idzie na działanie alarmu.
Ostatnio zmieniony 2017-02-09 09:37 przez Scyzor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Samochód: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: abramowicz »

Scyzor pisze:Alarm jest fabryczny :!:
Taki pomysł mi teraz przyszedł: w weekend wyjmę bezpiecznik klaksonu, włączę alarm i posłucham czy coś pstryka. Jeśli tak - przekaźnik mechaniczny w alarmie.
Albo bezpiecznik klaksonu wyjmę, włączę alarm i wepnę amperomierz między aku a klemę. Będzie widać ile prądu idzie na działanie alarmu.
Źle zrozumiałem że to dokładka #-o , masz dobry pomysł.
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z alarmem

Post autor: Scyzor »

Dobry nie dobry - jedyny wykonalny dla mnie zimą :roll: ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: KrecioPL »

Scyzor!
Problem z alarmem jest wg mnie związany albo z centralnym zamkiem albo z samymi zamkami.
Wypnij przekaźnik centralnego zamka, ryglujcie drzwi ręcznie - zobaczymy co będzie.
Załączniki
Konsola-1.gif
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z alarmem

Post autor: Scyzor »

A widzisz :!: Dzięki :!: W miarę dostępne miejsce nawet. Pokombinuję w weekend.
No jak central nie zadziała to pewnie i alarm się nie uzbroi :?: ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: KrecioPL »

Z tego co pamiętam to alarm i tak się uzbroi.

Aaaaaaale - ja bym dopatrywał się problemu w samych zamkach. Weź odmrażacz, WD40 popsikaj w zamki w pomerdaj kluczykiem w lewo/prawo aż będą chodzić łatwo i przyjemnie.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z alarmem

Post autor: Scyzor »

Yes sir :!: :lol:
To zrobię nawet dzisiaj ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: KrecioPL »

Scyzor pisze:Yes sir :!: :lol:
To zrobię nawet dzisiaj ;)
Jaki grzeczny chłopczyk :mrgreen:
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z alarmem

Post autor: Scyzor »

Pani f skole zafse tak muwiua :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: KrecioPL »

Mi za to wszyscy mówią, że inteligentny ale leniwy :D
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z alarmem

Post autor: Scyzor »

Bo to idzie w parze. Tylko gUpi haruje :twisted: :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: Romas »

KrecioPL pisze:Z tego co pamiętam to alarm i tak się uzbroi.

Aaaaaaale - ja bym dopatrywał się problemu w samych zamkach. Weź odmrażacz, WD40 popsikaj w zamki w pomerdaj kluczykiem w lewo/prawo aż będą chodzić łatwo i przyjemnie.
Odmrażacz i WD-40 to zabójstwo dla zamków bo wypłukują smar i z czasem zamki stają dęba.
Problem tkwi zapewne w stykach które uzbrajają alarm, są one przy bębenkach zamków, zaryglowanie drzwi z palca nic nie da bo jak się ma uzbroić to się uzbroi, a alarm włącza sie wtedy gdy dojdzie właśnie tam do "zwarcia" i się z automatu przy uszkodzonym styku otworzą drzwi. walczyłem z tym u siebie ;)
Kolejna rzecz to posprawdzaj sobie kostki łączące wiązkę drzwi z budą, tam też morze być co nieco pognite ;)
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z alarmem

Post autor: Scyzor »

Romas pisze:Odmrażacz i WD-40 to zabójstwo dla zamków bo wypłukują smar i z czasem zamki stają dęba.
Nie używam raczej takich specyfików. Zrobiłem wczoraj Ballistolem. To preparat w sprayu do broni itp. Nie wypłukuje ponieważ on krótko po użyciu żeluje. Nieźle nadaje się też do kłódek czy zamków.
http://kolba.pl/olej-do-konserwacji-bal ... -p415.html

A więc tak: napsikałem wczoraj do obydwu zamków ale prawy ni cholery nie chciał się ruszyć. Wezmę jutro suszarkę do włosów i podgrzeję, napsikam i będzie pewnie OK.
Wczoraj po południu stał zamknięty parę godzin i nic się nie działo.
A powodem jest chyba to, że... 2 dni temu byłem na myjce wysokociśnieniowej żeby z soli umyć... :oops: :oops: #-o
Ostatnio zmieniony 2017-02-10 07:06 przez Scyzor, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: KrecioPL »

A nie mówiłem? :D
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z alarmem

Post autor: Scyzor »

Wróżka zębuszka :!: :lol:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”