Ciśnienie w układzie chłodzenia - przestroga

Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

kocureq, co ty z tym właściwej marki ??
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

A tak mi zostało w tym wątku, od czasu fioletowego eksperta od wszystkiego.
Awatar użytkownika
mm26
Posty: 89
Rejestracja: 2007-07-27 15:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mm26 »

Poprawcie mnie jak sie myle, ale to nie jest cisnieniowy!
Red FORD USA
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Przepraszam, faktycznie od strony rozrządu nie jest ciśnieniowy. Źle przeczytałem.
Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Samochód: czołg w wersji sport
Galeria: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Post autor: black_martines »

kocureq pisze:A tak mi zostało w tym wątku, od czasu fioletowego eksperta od wszystkiego.
że hę? że co?
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.
Awatar użytkownika
basco1984
Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 2008-09-08 19:06
Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=14459
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: basco1984 »

Witam
Mój problem jest troszkę dziwny
Dziś postanowiłem uruchomić silnik więc zalałem probka wodą. Po odpaleniu i nagrzaniu silnika woda zaczęła wyciekać przez otwór w zbiorniku wyrównawczym(jakby w układzie chłodzenia robiło się jakieś ciśnienie).
Po paru chwilach wody w chłodnicy nie ma :(
Co to może być ??
Czerwony Ford Probe II 2,5 V6 GT USA

POLSKA JAZDA
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Moim zdaniem najzwyklejsze zapowietrzenie układu.
Powietrze znajdujące się w układzie pod wpływem temperatury wyparło wodę i tyle.
Uważaj, bo w ten sposób możesz pozbyć się uszczelki pod głowicą, jak przegrzejesz auto.
Możliwe też, że termostat się zaciął.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
basco1984
Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 2008-09-08 19:06
Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=14459
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: basco1984 »

a jak odpowietrzyć układ chłodzenia ??
Czerwony Ford Probe II 2,5 V6 GT USA

POLSKA JAZDA
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

:arrow: Można tak albo Szukajka :wink:
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
retep
Posty: 3
Rejestracja: 2008-10-09 18:28

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia - przestroga

Post autor: retep »

Witam wszystkich milosnikow...jestem nowym uzytkownikiem wiec sorki jesli cos robie nie tak...z czasem sie naucze.Ja mam taki problem ze wiatraki mi sie nie wlaczaa a chlodnica poci sie bo pewnie juz sie woda gotuje a mechanik nie jest w stanie znalezc czujnika nawet ze schematem ktory znalazlem na wasze stronie.Prosze :cry: o jakas rade...z gory dziekuje
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia - przestroga

Post autor: Maciucha »

Myślę, że pomogłoby jakbyś napisał czym jeździsz.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re:

Post autor: Tomasz S »

jarsonik pisze:a patrzyłeś czy kranik jest dokręcony? Moze niego cieknie. jak wejdziesz pod samochód, to po otwarciu takiej zaślepki po stronie pasażera pod przednim zderzakiem będziesz widział plastikowy kranik i wężyk. Może to to.
Kranik jest ,
ale wężyk :arrow: :?: :?: :?:
U mnie "niet" :shock: :( :?:

Panowie ,
Po corocznej wymianie płynu chłodzącego , stwierdziłem (przejeżdżając z nowym chłodziwem 5 km) , że ubyło mi litr płynu .
Po zajżeniu pod auto zobaczyłem , że popuszcza spod korka ( plastikowej śruby ) chłodnicy - tej na dole , od strony pasażera .
Jak , ze w/w jest dobrze dokręcona - nasuwa się wniosek , że spuszczając stary płyn musiała popłynąć mi z nim uszczelka .

Teraz pytanie/a :
1. Czy w oryginalnej chłodnicy korek spustu jest uszczelniany jakąś uszczelką (czy się stosuje) ?
2. Jesli takowy temat był poruszany (... a chyba kiedyś gdzieś widziałem) , wdzięczny będę za link kierujący do tematu .
możliwe , że szukajka albo ja przeoczyłem info ... może źle szukałem ?

3. [INNY] [ciach]

Z góry dzięki !
Tomek
Obrazek
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Re: Re:

Post autor: Ambrozy »

Tomasz S pisze: 1. Czy w oryginalnej chłodnicy korek spustu jest uszczelniany jakąś uszczelką (czy się stosuje) ?
Tomek
Jak wykręcisz cały korek, w "pierwszej jego częsci" (przed otworem upustowym) masz takie rowki. W jednym z nich siedzi uszczelka- takie gumowe kółeczko- podmieniłem na uszczelkę zdjętą ze złączki do węży ogrodowych 8)


Pzdr!
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: Re:

Post autor: Tomasz S »

Dzięki !!!
Własnie o takie info mi chodziło ! 8)
Mam całą masę oringów w garażu , pewnie coś dobiorę
Jeśli byś jeszcze dziś tutaj zajrzał , napisz/uściślij czy "pierwsza część" to ta po przeciwnej stronie "motylka" czy przy "motylku" .
Aha ! jesli jest kilka rowków to pewnie nie pamiętasz w którym siedzi ta uszczelka :?: (jeśli dobrze pamiętam to u mnie uszczelkę musiało wypłukac do wiadra - bo po wykręceniu plastikowego korka jej nie było) .

Jeszcze raz dzięki za odpowiedź !
Pozdrawiam
Tomek
Ostatnio zmieniony 2009-01-05 01:11 przez Tomasz S, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia - przestroga

Post autor: Ambrozy »

Witam,

Oring- właśnie tego słowa mi brakowało :wink: Po przeciwnej stronie "motylka". Tak, żeby najpierw była uszczelka a później kranik i wężyk. I z tego co pamiętam, jeden rowek jest trochę głębszy, to ten na uszczelkę.

Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale zdążyłem jeszcze dzisiaj 8)

Pzdr!
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia - przestroga

Post autor: Tomasz S »

He he ... Najwyraźniej mamy inne korki .
U mnie w korku nie ma rowków na oringi .
Za Twoją radą załozyłem oring od szybkozłączki , tyle , że przy samym motylku .
Najwyraźniej w mojej wersji nie ma kranika a płyn się po prostu spuszcza wykręcając korek .
Oring od szybkozłączki ogrodowej pasuje idealnie - w tulei (na jej brzegu) jest jakby gnazdo , które pozwala mu dobrze się ulokować .
W każdym razie ważne , że przestało leciec .
Pozdrawiam
Tomek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”