Tuning wewnętrzny
Tuning wewnętrzny
Witam.
Od razu na wstępie zaznaczę i przyznam się do tego że z samochodami miałem bardzo malutką styczność. Mam 17-lat Niedługo zaczynam zdawać na prawko. Bardzo spodobał mi się Ford Probe. Chciałbym na 18-stkę sprawić sobie ten samochodzik. Forum przeglądam od wczoraj i zdążyłem przeczytać wiele tematów. Jako że jestem kombinantem przy samochodziku mógłbym się długo pobawić. Szczerze po za tym że mój tata, oraz wujek są mechanikami samochodowymi z zawodu z sprawami technicznymi nie miałem za wiele do czynienia, choć szybko się uczę. Chciałbym zainwestować w Probe II (mógłbym się z nim pobawić), w sumie średnio zależy mi na tuningu technicznym (silnik etc), bardziej chciałbym pobawić się wnętrzem Probe'a. Mam kilka takich pytań.
Po pierwsze. Czy jest możliwość "rozbudowania" systemu elektronicznego Probe'a? Chodzi mi o prawie całkowite przebudowanie liczników, dodanie np czujników parkowania z tyłu, elektryczne ustawianie fotela kierowcy, podgrzewanie foteli.
Po drugie bardzo zależało by mi na przebudowie deski rozdzielczej. Chciałbym całkiem zmienić jej kształt i wygląd (najbardziej interesowało by mnie to z jakich materiałów to robić [jakichś plastycznych?]), odnowić przyciski, pokrętła i inne takie bajery. Zastanawia mnie czy da się też to pokryć skórą żeby dosyć ładnie (w miarę luksusowo) wyglądało. Ogólnie chciałbym zrobić z tego samochód który wyglądał by nowocześnie (jak samochody produkowane aktualnie). wielu z Was to prawdziwi profesjonaliści w sprawach tuningu samochodowego. Co prawda ograniczony jestem finansami (nie jestem w stanie aktualnie podać konkretnej kwoty) ale byłbym wdzięczny jak byście pomogli mi w wycenie takich przeróbek (jeżeli w ogóle są możliwe). Co do czasu jaki byłby wymagany do tego typu zabawy to nie jest on ograniczony. Wiem również że zabawa ta wiązała by się pomocą elektronika ale czy niektóre z tych rzeczy jestem w stanie wykonać sam? (wydaje mi się że jestem w miarę pracowity i dokładny, oraz szybko się uczę).
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Bartłomiej Smykla.
P.S.
Jestem z Częstochowy. Wdzięczny byłbym za kontakt na gg, ponieważ lubię rozmawiać z osobami które się na tym znają i maja troszkę czasu do poświęcenia dla początkujących w sprawie wymiany poglądów etc.
Od razu na wstępie zaznaczę i przyznam się do tego że z samochodami miałem bardzo malutką styczność. Mam 17-lat Niedługo zaczynam zdawać na prawko. Bardzo spodobał mi się Ford Probe. Chciałbym na 18-stkę sprawić sobie ten samochodzik. Forum przeglądam od wczoraj i zdążyłem przeczytać wiele tematów. Jako że jestem kombinantem przy samochodziku mógłbym się długo pobawić. Szczerze po za tym że mój tata, oraz wujek są mechanikami samochodowymi z zawodu z sprawami technicznymi nie miałem za wiele do czynienia, choć szybko się uczę. Chciałbym zainwestować w Probe II (mógłbym się z nim pobawić), w sumie średnio zależy mi na tuningu technicznym (silnik etc), bardziej chciałbym pobawić się wnętrzem Probe'a. Mam kilka takich pytań.
Po pierwsze. Czy jest możliwość "rozbudowania" systemu elektronicznego Probe'a? Chodzi mi o prawie całkowite przebudowanie liczników, dodanie np czujników parkowania z tyłu, elektryczne ustawianie fotela kierowcy, podgrzewanie foteli.
Po drugie bardzo zależało by mi na przebudowie deski rozdzielczej. Chciałbym całkiem zmienić jej kształt i wygląd (najbardziej interesowało by mnie to z jakich materiałów to robić [jakichś plastycznych?]), odnowić przyciski, pokrętła i inne takie bajery. Zastanawia mnie czy da się też to pokryć skórą żeby dosyć ładnie (w miarę luksusowo) wyglądało. Ogólnie chciałbym zrobić z tego samochód który wyglądał by nowocześnie (jak samochody produkowane aktualnie). wielu z Was to prawdziwi profesjonaliści w sprawach tuningu samochodowego. Co prawda ograniczony jestem finansami (nie jestem w stanie aktualnie podać konkretnej kwoty) ale byłbym wdzięczny jak byście pomogli mi w wycenie takich przeróbek (jeżeli w ogóle są możliwe). Co do czasu jaki byłby wymagany do tego typu zabawy to nie jest on ograniczony. Wiem również że zabawa ta wiązała by się pomocą elektronika ale czy niektóre z tych rzeczy jestem w stanie wykonać sam? (wydaje mi się że jestem w miarę pracowity i dokładny, oraz szybko się uczę).
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Bartłomiej Smykla.
P.S.
Jestem z Częstochowy. Wdzięczny byłbym za kontakt na gg, ponieważ lubię rozmawiać z osobami które się na tym znają i maja troszkę czasu do poświęcenia dla początkujących w sprawie wymiany poglądów etc.
- SieMA
- Posty: 663
- Rejestracja: 2005-05-31 15:27
- Galeria: viewtopic.php?t=5617
- Lokalizacja: Bartoszyce
Z tego co mi wiadomo,a specjalistą od IIgen nie jestem, to elektryczne fotele, napewno pompowanie w Probe jest, podgrzewanie można wstawić nawet to malucha,kosztuje to grosze, czujniki parkowania to samo, są dostępne na allegro za psie pieniądze, a raczej żaden to bajer:)
Skórą możesz obszyć każdy element chyba w samochodzie, a skórą obszyte deski rozdzielcze są nawet w Glofach Igen "tuningowanych".
Deskę można zmieniać jedynie przez zastąpenie starej nową-czyli robisz swój model. http://www.tuning.info.pl/ <--po lewej stronie masz odniśnik do "forum kit car", tam zobacz jak budują np. Lamborghini i dowiesz się w jaki sposób powstają deski rozdzielcze..
Chcesz zmienić deskę, odnowić? nie może w niej zabraknąć DVD, ładnie wbudowanego w deskę.. a to już koszt min. 700zł monitor+odtwarzacz.
I tak znając życie, jeden z naszych klubowych kolegów podrzuci Ci tu pewien link do strony, gdzie uprzednio możesz się z nami przywitać:)
w każdym razie ja Cie tu witam (bo to przecież Twój 1 post, i odrazu nowy temat zakładasz..)
Skórą możesz obszyć każdy element chyba w samochodzie, a skórą obszyte deski rozdzielcze są nawet w Glofach Igen "tuningowanych".
Deskę można zmieniać jedynie przez zastąpenie starej nową-czyli robisz swój model. http://www.tuning.info.pl/ <--po lewej stronie masz odniśnik do "forum kit car", tam zobacz jak budują np. Lamborghini i dowiesz się w jaki sposób powstają deski rozdzielcze..
Chcesz zmienić deskę, odnowić? nie może w niej zabraknąć DVD, ładnie wbudowanego w deskę.. a to już koszt min. 700zł monitor+odtwarzacz.
I tak znając życie, jeden z naszych klubowych kolegów podrzuci Ci tu pewien link do strony, gdzie uprzednio możesz się z nami przywitać:)
w każdym razie ja Cie tu witam (bo to przecież Twój 1 post, i odrazu nowy temat zakładasz..)
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
No wiesz, wszystko zależy co chcesz mieć i gdzie to zrobisz.
Nie wiem czy kokpit uda Ci sie samemu wykonać i wymodelować, później robisz zegary na zamówienie, np. indigio (koszt np. 300zł). Skóra w aucie to już jazda bez trzymanki, bo jeżeli kokpit ma być dobrze obszyty to musisz to dać do porządnej firmy, a nie do zwykłego tapicera, jak mógłbyś to np. zrobić z fotelami. Tak jak pisał SieMa, jak elektronika to koniecznie DVD + monitor zabudowany, kolejne minimum 1000zł, na dobry sprzęt ale nie powalający (w tej cenie to chyba tylko ściągnięty z USA wchodzi w grę). Więc koszta są nie małe, bo większość z tych rzeczy musi wykonać ktoś za Ciebie.
P.S. Sam mam zamiar zebrać kaskę na obszycie foteli skórą: Całe bordo, a tylko wstawki czarne.
Nie wiem czy kokpit uda Ci sie samemu wykonać i wymodelować, później robisz zegary na zamówienie, np. indigio (koszt np. 300zł). Skóra w aucie to już jazda bez trzymanki, bo jeżeli kokpit ma być dobrze obszyty to musisz to dać do porządnej firmy, a nie do zwykłego tapicera, jak mógłbyś to np. zrobić z fotelami. Tak jak pisał SieMa, jak elektronika to koniecznie DVD + monitor zabudowany, kolejne minimum 1000zł, na dobry sprzęt ale nie powalający (w tej cenie to chyba tylko ściągnięty z USA wchodzi w grę). Więc koszta są nie małe, bo większość z tych rzeczy musi wykonać ktoś za Ciebie.
P.S. Sam mam zamiar zebrać kaskę na obszycie foteli skórą: Całe bordo, a tylko wstawki czarne.
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Rozumiem.
Oczywiście wiem że to jest bardzo dużo zabawy przy samochodziku i nie koniecznie musi mi się udać "stworzyć" coś takiego. Ale próbować zawsze warto. Nie napisałem nigdzie i nie napiszę że mi się uda ale tylko zapytałem jak by wyglądały takie zmiany i czy są strasznie kosztowne, oraz czy są w ogóle możliwe do wykonania. Tego że się napaliłem ukryć się nie da, ale mam jeszcze nie cały roczek na zaprojektowanie wszystkiego i przemyślenie. Wolę wszystko dobrze przemyśleć i potem tworzyć wszystko zgodnie z planem. Zobaczymy co to będzie, choć bez Waszej pomocy na pewno mi się nie uda.
Pozdrawiam. Bartek.
Oczywiście wiem że to jest bardzo dużo zabawy przy samochodziku i nie koniecznie musi mi się udać "stworzyć" coś takiego. Ale próbować zawsze warto. Nie napisałem nigdzie i nie napiszę że mi się uda ale tylko zapytałem jak by wyglądały takie zmiany i czy są strasznie kosztowne, oraz czy są w ogóle możliwe do wykonania. Tego że się napaliłem ukryć się nie da, ale mam jeszcze nie cały roczek na zaprojektowanie wszystkiego i przemyślenie. Wolę wszystko dobrze przemyśleć i potem tworzyć wszystko zgodnie z planem. Zobaczymy co to będzie, choć bez Waszej pomocy na pewno mi się nie uda.
Pozdrawiam. Bartek.
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- SieMA
- Posty: 663
- Rejestracja: 2005-05-31 15:27
- Galeria: viewtopic.php?t=5617
- Lokalizacja: Bartoszyce
.... ja jeszcze wam pokażę! dajcie mi maturę napisać ... środka to i tak w tym roku raczej nie groma nie ruszę:(pelot pisze:nie żebym z góry zakładał Twoją klęskę
Ale tutaj już było wielu takich napalonych jak szczerbaty na suchary
ale powodzenia życzę jak najbardziej!:)
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
ja też miałem ochotę na wygłuszenie drzwi...
kupiłem maty, nowe głośniki leża w pokoju tylko nie moge sie zabrać za dokończenie paneli z MDF'u jakoś wena twórcza mi uciekła...
kupiłem maty, nowe głośniki leża w pokoju tylko nie moge sie zabrać za dokończenie paneli z MDF'u jakoś wena twórcza mi uciekła...
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
a fotki byc dżemku zapodał.....
miałeś napisac na PW i znow zapomnialem Ci wyslac...
sory za Off.
miałeś napisac na PW i znow zapomnialem Ci wyslac...
sory za Off.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
A robisz tuning silnika ?? Wogułe go mógłbys opisać co tam robisz PozdrawiamDrzymek pisze:A ja czasem w chwilach słabości przeklinam mój projekt tuningowy, bo dzięki niemu moje cudo już miesiąc nie jeździ...
Ale za to jak wyjedzie...
to Boże miej w swej opiece wszystkie calibry, golfy i betki...
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Bodziu,troszkę uważnie czytajBogdan9999 pisze:A robisz tuning silnika ?? Wogułe go mógłbys opisać co tam robisz PozdrawiamDrzymek pisze:A ja czasem w chwilach słabości przeklinam mój projekt tuningowy, bo dzięki niemu moje cudo już miesiąc nie jeździ...
Ale za to jak wyjedzie...
to Boże miej w swej opiece wszystkie calibry, golfy i betki...
Afrael
w sumie średnio zależy mi na tuningu technicznym (silnik etc),
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Albo i nie....pelot pisze:Bodziu,troszkę uważnie czytajBogdan9999 pisze:A robisz tuning silnika ?? Wogułe go mógłbys opisać co tam robisz PozdrawiamDrzymek pisze:A ja czasem w chwilach słabości przeklinam mój projekt tuningowy, bo dzięki niemu moje cudo już miesiąc nie jeździ...
Ale za to jak wyjedzie...
to Boże miej w swej opiece wszystkie calibry, golfy i betki...
Afraelw sumie średnio zależy mi na tuningu technicznym (silnik etc),
Bodziu się o furę konfiturka pytał.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Drzymka, dżemka, konfiturka. Jakoś tak mi się skojarzyło. No i Raven pomógł
raven pisze: a fotki byc dżemku zapodał.....
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- SieMA
- Posty: 663
- Rejestracja: 2005-05-31 15:27
- Galeria: viewtopic.php?t=5617
- Lokalizacja: Bartoszyce
co do wyciszania, to ostatnio w ramach relaxu przed maturą i montarzu głośników 25cm w miejsce fabrycznych 6x9 z tyłu ( ) wypchałem całe tylne błotniki watą i gąbką.. efekt jest wyraźny:) auto cichsze..wcześniej cały środek miałem obklejony matami i to tylko strata pieniędzy.
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Maty bitumiczne dają efekt, jezeli sa spelnione min.dwa warunki:SieMA pisze:wcześniej cały środek miałem obklejony matami i to tylko strata pieniędzy.
-są dobrej jakości
-nie jest położona jedna warstwa a kilka warstw, wtedy powierzchnia staje się dzwiękoszczelna
Już spotkałem się z taką partaniną typu :gąbka,wełna mineralna nawet-super wyciszyła to fakt,tylko ze astra zgniła
Można jeszcze spróbować wypełnić pianką poliuretanową ale wtedy trzeba stworzyć odpowiednią warstwę ochronna blachy od spodu(pianka tez chłonie wilgoć) po zawpenieniu odpowiedniej warstwy nie będzie miała styku gołą blachą.
Jeden największy minu pianki,jak ktoś nam wejdzie bądz wgniecie delikatnie błotnik to już nie da się nic z ty zrobić.
Cos za coś...
Jak chce się odpowiednie audio to niestety ale trzeba zainwestowac,nie da się tego zrobic po kosztach
- SieMA
- Posty: 663
- Rejestracja: 2005-05-31 15:27
- Galeria: viewtopic.php?t=5617
- Lokalizacja: Bartoszyce
Sqad,to się wreszcie zastanów co mi zacznie gnić.. mur, beton czy blacha jak pelot pisał..Sqad pisze:Mur beton zacznie gnić.
a tak na poważnie,to i tak zrobiłem to teraz na lato, bo jeśli Proba nie sprzedam,to rzecz oczywista że go później rozbieram i robię to jak należy.
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)