Strona 1 z 1

zlokalizowałem stukanie (korbowód?-chyba) ale co dalej

: 2006-05-11 15:22
autor: totmes (gonciu)
witam od kilku dni męcze sie z stukaniem i kopceniem z tłumika, dzis zlokalizowałem z mechanikeim co jest grane>miznowicie przy stukaniu (na pewnych obrotach) wyciągaliśmy fajki ze swiec, i na jednym tłoku, po wyciągnięciu fajki ucichło stukanie>więc tak:panewka>lub tuleja przy tłoku>no chyba ze jeszcze cos???
i teraz tak co najpierw ???czy zajrzeć i wymienić panewke czy moze juz wszystkie czyli ile ???lub sciągac głowice i wyciągać tłok, dodam ze kopci to chyba nie panewka (chyba?)
co robic???
ile kosztuje panewka ??i ile kosztuje komplet pierscieni na jeden tłok ??
dzieki wielkie

: 2006-05-11 22:18
autor: Sebastian
moze by tak nad nowym silniczkiem pomyslec? :(

: 2006-05-11 22:29
autor: totmes (gonciu)
SEBEK...The Dark Driver pisze:moze by tak nad nowym silniczkiem pomyslec? :(
tez tak myle :D a złwaszcza nad KLZE :D :D

: 2006-05-13 20:58
autor: KALI
:arrow: :) Jak to co remoncik może :?:

: 2006-05-13 21:47
autor: totmes (gonciu)
jak wszystko pójdzie po mojej mysli to skączy sie na wymianie panewek :D

a jak nie to chyba remoncik, i tu sie zastanawiam czy podołałbym sam przeprowadzić remoncik (ale chyba raczej nie, chociaz warunki mam :D )

: 2006-05-13 21:53
autor: Sqad
Trzymaj się zasady, jak góra to i dół i na odwrót. Zrobisz dół góra się posypie, no takie uroki mazd.

: 2006-05-13 22:06
autor: totmes (gonciu)
Sqad pisze:Trzymaj się zasady, jak góra to i dół i na odwrót. Zrobisz dół góra się posypie, no takie uroki mazd.
no tak ale kaski troche mało a jak nie wymienie chociażby tych panewek to w ogóle nie bede jeżdził,
z górą to wiążą sie kolosalne koszty jak pierscienie, cała regeneracja głowicy, uszczeli itp, narazie kasy nie mam za duzo to wieć chyba zakończe remoncik na panewkach (oby)

: 2006-05-13 22:08
autor: Sqad
Oby, życze powodzenia.

: 2006-05-13 22:15
autor: totmes (gonciu)
wielkie dzieki Sqad, mysle ze w poniedzieli juz wszystko bedzie jasne

jezeli sam bym sie decydował na wymiane panewek na co zwrócić uwagę, jaki jest wał i czy sie nadaje do dalszej eksploatacji???? i jaki jest rozmiar panewek czy nominał czy moze 1,2 ->jak to rozpoznać (da sie to jakos zmierzyć??)(jak)

ps. i najważniejsze gdzie kupie panewki??znacie jakąś aktualną stronke z dobrymi lecz tanimi panewkami do mazdowskiej v6 ? dzieki

a i jakie to sa panewki główne czy jakie??? no wiecie o co mi chodzi ale nie wiem jak sie dokładnie nazywaja korbowe czy głowne,?? nie wiem??

: 2006-05-14 08:54
autor: Lukask
Główne to są panewki na których wał połączony jest z blokiem silnika , a korbowe to są panewki które łączą wał z korbowodem (zazwyczaj przeręcają się korbowe ). A co do pomiaru to w serwisówce masz podane wymiary nominalne wału i z tego co pamiętam podane sa wymiary na 2 albo 3 dalsze szlify . Najlepiej zrobić to dobrym mikrometrem chociaż dobrą suwmiarką myślę że też by się dało :wink:

: 2006-05-14 14:18
autor: totmes (gonciu)
i jednak tak jak pisałem ze to panewki :D
dzis rozebrałem (chociaż niedziela ale w tygodniu nie mam czasu) i na tym korbowodzie co stukało zdjąłem panewki i okazało sie ze wyrobiły sie az je rozgniotło (te "miedziane" blaszki) i troche popękały te blaszki ale na szczęscie wal gładziutki :D

na panewkach jest napisane:
200004
8350
ACL
0.5

co to znaczy ?? to chyba nie nominał??nie wiem

no ale na szczescie na paneweczkach sie zakończy

i najważniejsze gdzie kupie takie panewki???-pilnie wielkie dzieki

: 2006-05-14 15:56
autor: KALI
Jak możesz mieć gładki wał jak doszło już do miedzi i coś tam popękało napisz dokładnie i daj jakieś fotki a będzie można coś oszacować :!: :!:

: 2006-05-14 17:30
autor: Voodoo
Gwarantuje, że przy takim zjawisku wał nie jest gładki i nadaje się tylko do szlifowania. Z tego co podajesz z danych panewki wynika, że już był robiony jeden szlif i kolejny może go osłabić.
Zresztą jeśli korbowe są w takim stanie, to i głównych też już może nie być.
Proponuję albo kapitalny remont, albo dać sobie spokój z łataniem dziur, bo długo to nie pojeździ.

: 2006-05-14 17:49
autor: totmes (gonciu)
tzn zdjęć raczej nie mam jak zrobić (czym) panewke ciezko ja opisać, składa sie z dwóch warstw (chyba) ta zewnętrzna to wiadomo ale wewnętrzna ta co przypomina kolorem miedz to jest cięka na dole i popękana >zgnieciona i wypchło ją na boki jest taka skorupka >cięzko to opisać, wał jest gładki ale być moze jajao <tak ktos mi powiedział

: 2006-05-14 18:12
autor: KALI
Czyli panewka po prostu ''wypłynęła'' to wał nadaje się na śmietnik.

: 2006-05-14 18:25
autor: totmes (gonciu)
dodam zdjęcia ale sa złej jakośc bo telefonem robione
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Panewki korbowodowe

: 2008-11-28 17:21
autor: KubaTST
Witam,
mam do wymiany panewki korbowodowe, no i nie wiem jakie kupić, dzwoniłem do kolesia co ma części do amerykańców i pyta mnie sie który szlif, tylko ja nie mam pojęcia jak to sprawdzić, jedynie co pisze to wymiar 4D 4C i to że jest to firma Bosh. Silnik 2.5 V6 rok '94

Re: zlokalizowałem stukanie (korbowód?-chyba) ale co dalej

: 2008-11-28 17:57
autor: Robert
Przekleiłem Ci to tutaj, ale warto zajrzeć jeszcze do wątków "Naprawa silnika 2.5V6 24v" (w II gen) i "Kody części do PROBE II 2,5 V6 GT" oraz "Pierścienie do 2,5v6" (oba w FAQu).