Ciśnienie w cylindrach 2.2GT
: 2006-05-13 11:05
Po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach wyszło że poszły zawory i pierścienie dziś przed sprawdzaniem nawet nie zapalił Koniec A ciśnienie w garach wynosiło od lewej do prawej
1- 4
2- 3,5
3- 8
4- 6
Sami widzicie Do naprawy jest tak skrzynia do wglądu sprzęgło do wymiany i silnik do kapitalki
Teraz coś dla moderatorów.
JAK SIĘ SPRAWDZA CO JEST ZUŻYTE W SILNIKU
Czyli tak jeśli chcemy sprawdzić czy silnik ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą to najprostrzym sposobem jest zapalić silnik i odkręcić korek wlewy oleju jeśli będzie tamtędy wydobywał sie dym to znaczy że jest uszkodzona. Drugim przypadkiem uszkodzone uszczelki może być pojawienie się oleju t układzie chłodzenia tak zwany kisiel lub pojawienie się płynu chłodzenia w silniku efekt ten sam. Jeśli chcemy sprawdzić czy uszkodzone (zużyte) są pierścienie lub zawory to sposób jest następujący.
Do tego są nam potrzebne takie przyrządy nanometr do sprawdzania ciśnienia w tłokach, olej silnikowy(najlepiej taki jaki macie w silniku), strzykawka 10 cm3. Do badania przystępujemy na zimnym silniku, odkręcamy wszystkie świece przy tym można sprawdzić czy nie są opkopcone jeśli tak to nie dobrze. Dalej do testowania ciśnienia potrzebne są janlepiej 2 osoby. Po odkręceniu świec wkręcamy przyrząd w jeden z otworów na swiece np od lewej do prawej. Po wkręceniu wsiadamy do samochodu albo prosimy kogoś aby zaczął kręcić(dla mniej kapujących prubował zapalić) i uwaga robimy to z pedałem gazu wciśniętym do deski.
I powinien nam się wyświetlić wynik. Robimy to to samo z każdym garem.
Jeśli wyszło nam około 12 barów to jest ok. Jeśli nie to musimy ustalić co pada czy głowica czy pierścienie. Do tego użyjemy właśnie oleju nabieramy w strzykawkę około 4 cm3 oleju i wstrzykujemy olej w każdy gar przed badaniem nie we wszystkie odrazu. Jeśli sprężanie się podniesie to znaczy że poszły pierścienie jeśli nie to znaczy że głowica ewentualnie uszczelka ale to wykluczmy wcześniejszym badaniem co opisywałem. W głowicy moga się wypalić zawory i moga nie trzymać ciśnienia.
U mnie po takim badaniu wyskoczyło:
1- 6
2- 6
3- 8
4- 9
Więc jak widac poszły mi pierścienie i głowica. Uszczelka jest dobra jeszcze sprwadze jutro po rozebraniu silnika co dokładnie poszło. Pozdrawiam i życzę wysokiego ciśnienia. Mam nadzieję że moderator trochę to oprawi i wstawi do działu FAQ bo to się może komuś przydać.
1- 4
2- 3,5
3- 8
4- 6
Sami widzicie Do naprawy jest tak skrzynia do wglądu sprzęgło do wymiany i silnik do kapitalki
Teraz coś dla moderatorów.
JAK SIĘ SPRAWDZA CO JEST ZUŻYTE W SILNIKU
Czyli tak jeśli chcemy sprawdzić czy silnik ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą to najprostrzym sposobem jest zapalić silnik i odkręcić korek wlewy oleju jeśli będzie tamtędy wydobywał sie dym to znaczy że jest uszkodzona. Drugim przypadkiem uszkodzone uszczelki może być pojawienie się oleju t układzie chłodzenia tak zwany kisiel lub pojawienie się płynu chłodzenia w silniku efekt ten sam. Jeśli chcemy sprawdzić czy uszkodzone (zużyte) są pierścienie lub zawory to sposób jest następujący.
Do tego są nam potrzebne takie przyrządy nanometr do sprawdzania ciśnienia w tłokach, olej silnikowy(najlepiej taki jaki macie w silniku), strzykawka 10 cm3. Do badania przystępujemy na zimnym silniku, odkręcamy wszystkie świece przy tym można sprawdzić czy nie są opkopcone jeśli tak to nie dobrze. Dalej do testowania ciśnienia potrzebne są janlepiej 2 osoby. Po odkręceniu świec wkręcamy przyrząd w jeden z otworów na swiece np od lewej do prawej. Po wkręceniu wsiadamy do samochodu albo prosimy kogoś aby zaczął kręcić(dla mniej kapujących prubował zapalić) i uwaga robimy to z pedałem gazu wciśniętym do deski.
I powinien nam się wyświetlić wynik. Robimy to to samo z każdym garem.
Jeśli wyszło nam około 12 barów to jest ok. Jeśli nie to musimy ustalić co pada czy głowica czy pierścienie. Do tego użyjemy właśnie oleju nabieramy w strzykawkę około 4 cm3 oleju i wstrzykujemy olej w każdy gar przed badaniem nie we wszystkie odrazu. Jeśli sprężanie się podniesie to znaczy że poszły pierścienie jeśli nie to znaczy że głowica ewentualnie uszczelka ale to wykluczmy wcześniejszym badaniem co opisywałem. W głowicy moga się wypalić zawory i moga nie trzymać ciśnienia.
U mnie po takim badaniu wyskoczyło:
1- 6
2- 6
3- 8
4- 9
Więc jak widac poszły mi pierścienie i głowica. Uszczelka jest dobra jeszcze sprwadze jutro po rozebraniu silnika co dokładnie poszło. Pozdrawiam i życzę wysokiego ciśnienia. Mam nadzieję że moderator trochę to oprawi i wstawi do działu FAQ bo to się może komuś przydać.