za niskie wolne obroty bez możliwości regulacji

Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Kumpel któremu sprzedałem jedynkę gt wymienił sobie czujnik temp. ( nie mylić z termo-włącznik wentylatora) bo obroty też miał różne i wszystko w normie teraz. Tylko że jemu komp błąd wywalał to sprawa prosta.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Ja zawsze bez gazu zapalam , tylko dzieje sie cos dziwnego bo pochodzi troszke tak z 5 min i nagle gasnie takie stukanie jest niemam pojecia co jest .
Tarpie silnikiem , pokazuje bład 25 i ja wiem co to jest tylko nie wiem co z tym zrobic, czy to da sie naprawić .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

Ja już nic nie kumam :shock: dziś obroty w moim probasku wróciły do normy tak same z siebie, bez ingerencji z zewnątrz. Nie wiem co o tym myśleć - póki co to się ciesze :lol:

Mam nadzieję, że wasze też się same uzdrowią :wink:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Mscichu
Posty: 26
Rejestracja: 2006-12-17 20:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Giżycko, Ełk, Okolice Białegostoku

Post autor: Mscichu »

Ja miałem podobny problem, tzn. na gazie wszystko wporzadku a na benzynie zamula. W moim przypadku byla to typowa wina przeplywomierza (komp nie pokazywal zadnych bledow). Przeplywomierz byl walniety tzn pekniety, tam gdzie ta klapka sie giba i gdy temperatura sie zmieniala to ta klapka sie blokowala w pewnym miejscu, albo sie luzowala... Objawy byly takie, ze samochod nie mial mocy(brak doplywu powietrza) oraz falowanie na wolnych obrotach, tez przez to, ze wypalal cale powietrze szybko na tych 1000obr/min a gdy spadly to jakas szczelinka ciagna. Dodatkowo wymienilem caly dolot od kolektora ssacego do przeplywki i filtr powietrza. Jak pomoglem to sie ciesze...
Ford Probe I gen 91r. kolor czarny... raketa:D
Ford Probe I gen 89r. kolor biały... R.I.P.;(
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Obstawiam nieszczelny dolot od przepływomierza do turbiny. Ja już wcześniej pisałem komputer będzie myślał że wszystko jest ok a silnik będzie dostawał lewe powietrze.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Panowie stwierdzić musze że w naszych probaskach dzieją sie podobne rzeczy jakby to miało być fatum jakies .
Może to po zimie im tak odwala , może była za słaba i probki niezwyczajne takich lekkich mrozów???


Chyba zauważyliście ilu z nas juz tak albo miało to jest paranoja , albo jakaś probkowa grypa ??
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

Po moich doświadczeniach obstawiam dwie możliwości - albo coś się dostało do układu paliwowego i zatyka jakąś dysze, albo może to być wina elektryki. Dobrze by było żeby elektryk się przyglądnął probkowi.

Nieszczelny układ w moim przypadku raczej wykluczam - ponieważ jak już pisałem obroty same wróciły do normy - więc raczej to nie to było przyczyną.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

fakt ja tez mialem podobny problem.i rownierz ne wiem co moglo byc przyczyna.po doprowadzeniu do porzadku przepustnicy,ssania i czujnika temperatury,problem wystepowal na starych swiecach i kablach itp,pozniej sie uspokoilo.po wymianie na nowe (swiece,kable,kopulka,palec) sporo czasu bylo bajecznie,poczym znowu na kilka dni obroty ciut spadly,ale naprawilo sie "samo" i od tamtej pory nie mam problemow
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

york pisze:fakt ja tez mialem podobny problem.i rownierz ne wiem co moglo byc przyczyna.po doprowadzeniu do porzadku przepustnicy,ssania i czujnika temperatury,problem wystepowal na starych swiecach i kablach itp,pozniej sie uspokoilo.po wymianie na nowe (swiece,kable,kopulka,palec) sporo czasu bylo bajecznie,poczym znowu na kilka dni obroty ciut spadly,ale naprawilo sie "samo" i od tamtej pory nie mam problemow

A jak zrobic żeby mi probek nie chodził cały czas na ssaniu bo kur** pali 13 litrów i cały czas 1700 obrotów.Po prostu co dopowiada za ssanie ???
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Za ssanie odpowiada to.
Obrazek
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

davidlive pisze:...Po prostu co dopowiada za ssanie ???
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest odpowiedzialny za ssanie. A przynajmniej ssanie zależy od tego czujnika.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Dokładnie tak, jak Skorik napisał.
Od siebie mogę dodać, że obroty zależą też od stanu płynu chłodzącego i jego poziomu.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

natomiast ja od siebie dodam ze w zaznaczonym obiekcie na zdjeciu powyzej masz caly ten wynalazek.jest w nim elektrozawor ktory tez steruje doplywem powietrza za przepustnice ale gwozdziem programu jest zawor z duza sprezyna ktory porusza sie wraz ze zmiana temperatury plynu."mozesz" go zblokowac w polozeniu zamknietym (tzn tak jakby caly czas silnik niby byl cieply) jak wyjmiesz,podwazasz caly tlok i podkladasz cos (ja nacinalem podkladki w ksztalt litery C ) pod tlok tak zeby sie nie zamykal ale wazne jest to zeby podlozyc tyle zeby byl na maxa zamkniety,bo jak zrobisz luzno to po nagrzaniu zrobi sie tam luz i podkladki moga wyleciec i jeszcze wiekszych klopotow narobic.pozatym napisalem ze MOZESZ ,w cudzyslowiu z powodu skutkow ubocznych bo owszem spalanie spadnie ale nie wiem czy bedziesz zadowolony z kultury pracy silnika na wolnych obrotach."mozesz" tez odlaczyc elektrozawor...
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

a według mnie powinieneś to poprostu naprawić, bo stosowanie takich metod zastępczych nie jest zbyt dobre...fakt teraz jest coraz cieplej więc problemów z odpalaniem nie będzie, ale jak znowu przyjdzie mróz to samochód będzie odpalał za ktorymś razem o ile wogle to zrobi, tak czy inaczej musisz znaleźć przyczyne i to doprowadzic do stanu "fabryka" wiec po co sie bawić w patenty
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

No dzieki panowie , ale wskaznik mi pokazuje że temperatura jest nawet ponad norme na R a czasem ponad .
ą autko dalej na ssaniu , więc to chyba czunik padł , bo chyba innej przyczyny nie widze .
Ma ktoś może link do sklepu internetowego , to bym sobie taki kupił .
Bo 13 a czasem 14 litrów mnie wykańcza , a gazu jeszcze nie naprawiłem .
Może jakiś kabelek mi sie urwał , zresztą jutro wam podeśle ciekawą rzecz .
POZDRO
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

jedz do sklepu mazdy....pokarz im ten czujnik i oni Ci juz cos znajda...
oznaczenia na czujniku to Denso 179700-0050 mi dali czujnik identycznie wygladajacy ale jakis zamiennik od daihadsu ( przynajmniej tyle wyczytałem z opakowania) i wreszcie skoczyly sie moje problemy z odpalaniem itp.


za ten czujnik temperatury dalem 32zł. :lol:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

ja tylko napisalem jak "mozna" zrobic zeby zmniejszyc spalanie co nie zmienia faktu ze uszkodzony czujnik trzeba wymienic tylko w sasiednim temacie maz odnosnik do numerow zamiennika zeby ci czego innego nie wcisneli,ktos nawet pisal ze ma byc zielony co tez jest wazne.termostat tez mozna przy okazji dla pewnosci zmienic jesli nie byl wymieniany.

PS;czujnik faktycznie od daihatsu charade i pojemnosci 1.1 tylko
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

1.1 do 2.2 litra hmmmm ciekawe .
Dzięki panowie zobacze co wymyśli kolo w moim sklepie .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

właśnie taki mam u siebie od daihasdu 1.1 i jest zielony
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Dziś patrzyłem w sklepie w katalogu i to jest od daihatsu 1.0 ale nieistotne , gość powiedział mi 26 zeta wiec chyba jutro kupie i po klopocie mam nadzieje już bedzie .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

no nie do konca po klopocie... :roll: do mnie doszedl w koncu - zielony czujnik do daichatsu 1,0 za 26zl... i wymiana go ze tak powiem gu*** dala :evil: zdenerwowany tym faktem rozebralem znowu krokowca, przepustnice i wszystko w drobny mak rozebralem i przeczyscilem!! no i na dodatek zgubilem ten grzybek z krokowca co trzymal sprezynke na tym jakims tam bolcu...:/ wiec zrobilem wlasnej kontrukcji z wlacznika jakiegos:P no i poskladalem wszystko jak powinno byc i.... ZADZIALAL TAK JAK NALEZY!!:D zszedl do tych ok 750obr/min i nic nie kichal, nie prychal, nie falowal!!:D
jednak jak to mowia: jak nie urok to sraczka...
po tym jak zlozylem pojechalem na przejazdzke. Wszystko pieknie, ma wolne obroty, nic nie kicha nie prycha ladnie chodzi od samego dolu, wiec po pewnym czasie troceh go przycisnelem tak do 3 biegu - pieknie swiszczy i ciagnie:] zajechalem pod dom, otwieram maske i podziwiam sobie jak cichutko i rowniutko chodzi silniczek:] wiec zamknelem klape i ide otworzyc brame, no i jak juz bylem w polowie otwierania nagle silnik zgasl!! :shock: az mi serce stanelo!! ale mysle sobie nic, moze cos mu sie kichnelo wiec otworzylem brame do konca i ide odpalic!! i wtedy tragedia!! jak cos nie zaczelo walic w silniku!! od razu zgasilem w szoku!! :? juz nie wiedzialem co sie stalo!! ogladam i nic nie widze!! ojciec wychodzi z garazu i pyta sie co tak stuka ze az slychac bylo w domu!!:/ po chwili wsciekania sie odpalilem zeby szybko wprowadzic no i cos teraz stuka niemilosiernie!!:/ :evil: :cry: :cry: ja to mam wiecznie pecha... :cry: caly wieczor nie moglem usiedziec w miejscu... :evil:
a dzisiaj mialem mu wymieniac olej na nowiutki :cry: tak sie cieszylem ze juz tak rowno chodzi... :cry: :cry:
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Przynajmniej wiesz gdzie leży przyczyna - silniczek krokowy z przepustnicą mają tu kluczowe znaczenie. Współczuję!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Drzymek pisze:Przynajmniej wiesz gdzie leży przyczyna - silniczek krokowy z przepustnicą mają tu kluczowe znaczenie. Współczuję!
no niestety z tym stukaniem to podejrzewam ze w najlepszym wypadku bedzie padniety popychacz...:/ podejrzenia jeszcze ida na peknieta sprezyne od zaworu lub w najgorszym urwany zawor...:/ bo to jest dzwiek jakby jakis debil napierdzielal bardzo szybko mlotkiem w silniku :evil: :cry: :cry: :cry:
Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Panie chroń mnie przed takim przypadkiem :shock: , no pytlar nieciekawie sie dzieje .
Ej a moze cie się rozrząd przestawił o ząbek , i teraz stuka ???
Weź to sprawdz , albo zdejmij dekiel od zaworów i zobacz co tam widac .

Panowie tak sie zapytam o ten czujnik jeszcze , on ma 2 kabelki .
To weźcie mi powiedzcie gdzie one idą do jakiego urządzonka???
O i czy dzieki temu czujnikowi wskazuje nam ten na zegarach ???


Troszkę to głupio wygląda bo sam sobie na pytanie odpowiadam ale trudno zaraz bedzie że pisze posta pod postem .
Naprawiłem moją dolegliwość (przynajmniej na razie)
Oto co zrobiłem :
-czyszczenie całego krokowca ,
-cała przepustnica wyczyszczona ,
-zmieniony czujnik ,
-uszczelniony dolot ,
-lutowanie kabelków od czujnika

No i to by było na tyle , więc jesli ktoś ma podobnie to niech zrobi to co ja może pomoże .
Odrazu zaznaczam że gdy mamy założoną zwężke to odma daje więcej oleju do dolotu i stąd ta sadza o której piosałem w LPG .
Więc zalecam sezonowe czyszczenie , przepustnicy , albo założenie filterków , na odme .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

davidlive pisze:Troszkę to głupio wygląda bo sam sobie na pytanie odpowiadam ale trudno zaraz bedzie że pisze posta pod postem .
No i właśnie będzie. :evil: :evil: :evil:

Czy naprawdę tak ciężko jest Ci zmienić poprzedni post, albo dopisać
do niego to, co napisałeś teraz? :D

Ech... :evil:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”