Strona 5 z 8

Re: Spalanie

: 2009-03-07 00:37
autor: pene_czw
Zimą sie nosi grubsze buciory:D a tak serio, wydaje mi sie ze zimą autko dłużej chodzi na ssaniu, podczas jazdy moze to nie robi rożnicy ale podczas stania na światłach itd (miasto) troszke może robi. Może latem wolniej jezdzisz, wystawiasz łokieć zeby wszyscy widzieli ;]

Re: Spalanie

: 2009-03-08 16:11
autor: tymooon
W ramach spalania moge podpowiedzieć, że probem 2.2 GT można jednak jeździć oszczędnie, choć na pewno te auto do tego nie służy..ale jednak można. Otóż.. jak wiadomo na świecie wielki kryzys.. wsiadam do mojego proba i kręcę rozrusznikiem...kręcę..znaczy się pusto. Bańka w ruch i na statoil. Po wlaniu 10l E95 zrobiłem 2 trasy, Olsztyn - Ostróda tam i z powrotem. 40km w jedną stronę, co łącznie daje 160km na tej 10-cio litrowej bańce paliwa. Co prawda styl jazdy emeryta ale da się. Tak... w dobie kryzysu :D

Re: Spalanie

: 2009-03-08 23:52
autor: Achtung
Moim zdaniem jak ktoś chce ekonomicznie jeżdzić to niech sobie kupi cinqueczento 700 w gazie a nie probe 2.2 takie moje zdanie

Re: Spalanie

: 2009-03-10 02:50
autor: --C--
Jakie CC

Smart w dieslu 3 litry/100km na trasie, a jak załatwisz ropę spuszczoną, po 2zł, to za 6zł robisz 100km

Trasa 500km za 30zł!!!

Re: Spalanie

: 2009-03-10 09:08
autor: OLEY
Hehe, a rowerem wyjdzie jeszcze taniej. :D :wink:

Re: Spalanie

: 2009-11-16 20:10
autor: wojtas89
Siema, probe od kąd wymieniłem silnik ma apetyt na spore ilości paliwa. Zatankowałem się do pełna (wlałem 43 litry), przejechałem ledwo co 300km i żyd! No to na stację znowu do pełna i po 100km dolałem 17 litrów :? . Fakt że noga czasami mi się ciężka stawała ale nie na tyle żeby łyknął 17l. Ogólnie silnik jest nie dogrzany, zmieniłem termostat, zmieniłem lambdę, wsadziłem karton za chłodnicę i nic wskazówka jest ciągle na literce M. Dopiero jak stałem 20 minut w korku to temperatura była optymalna (między 0 a R). Czujnik temperatury też raczej jest ok bo jak stałem w tym korku to załączy mi się wentylator gdy wskazówka podniosła się troszkę ponad połowę skali. Gdzie może leżeć przyczyna spalania i nie dogrzania silnika?

Re: Spalanie

: 2009-11-16 21:13
autor: adrian_seki
Siema

Mi na niedogrzanym silniku (wskazówka na 120) palił nie więcej jak 10L przy 140 i normalnym doładowaniu. Teraz mam termostat (temperatura ciągle na M) i podniesione doładowanie na oko do 11-12psi (czasem odcina) zwężka własnej roboty 0,7mm i mam wrażenie że jakbym się w tych 10L już nie mieścił ale teraz chodzi jak złoto :D Oczywiście też prędkość 130-140 no i czasem nawet 160.

Jak jechałem raz wolno bo 100-110 i przyspieszałem delikatnie rzadko z turbo to mi w 8 się zamknął

Re: Spalanie

: 2009-11-16 21:19
autor: K4mil
Daj karton przed chłodnice :mrgreen:

A tak na poważnie to rzuć termostat do gorącej wody (spr. co jest wart), albo kup taki co się wolniej otwiera, musi się zagrzać nie ma h.. we wsi 8)

Re: Spalanie

: 2009-11-16 22:20
autor: adrian_seki
Ja ci mówię że mój kupiłem termostat od wojtasa na 88,8st i mam na M cały czas - jest cool

Re: Spalanie

: 2009-11-17 07:43
autor: Robert
Wojtas - spróbuj dobrze odpowietrzyć. Czy wtedy będzie niedogrzany? Raczej nie, jeśli już, to się przegrzewa. Dlaczego więc, wbrew symptomom, sugeruję zapowietrzenie?
:arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 01#p219001
Może chodzi na wiecznym głodzie (na ssaniu)?

Re: Spalanie

: 2009-11-17 08:32
autor: wojtas89
Robercie, odkąd włożyłem drugi silnik mam niedogrzany motor. Odpowietrzyłem go dokładnie. Jak byłby zapowietrzony to przegrzewał by się. Przerabiałem to już setki razy, ale niedogrzanego silnika jeszcze nie miałem :? W środku jest normalnie ciepło jak silnik się rozgrzeje.

Re: Spalanie

: 2009-11-17 09:35
autor: K4mil
może rzeczywiście czujnik bądź wskaźnik temp. szwankuje? to normalnie nie realne jak zasłoniłeś całą chłodnicę żeby się nie zagrzał :shock:

Re: Spalanie

: 2009-11-17 10:09
autor: wojtas89
pół chłodnicy :wink:

Re: Spalanie

: 2009-11-17 10:52
autor: adrian_seki
Potwierdzam nienormalne - ja zasloniiłem cała na 99% i się zagrzał bez termostatu wtedy był :D

Re: Spalanie

: 2009-11-17 21:37
autor: K4mil
sprobuj zaslonic cala i powiedz jakie efekty

Re: Spalanie

: 2009-11-18 00:36
autor: wojtas89
Ale nawet jak nie mam załoniętej chłodnicy to powinien na postoju się zagrzać, prawda? a on stoi nawet 5 minut, 10 minut i temp. jest za niska. Wygląda to tak jak by był cały czas duży obieg otwarty, ale przecież wymieniłem termostat :? . Wkur..... mnie to spalanie niecałe 300km na pełnym baku. Pali tyle co RX'a WS6 :twisted:

Re: Spalanie

: 2009-11-18 09:33
autor: Bendek
sprawdź termostat lub kup nowy taka moja propozycja....
jaka firma tego termostatu? kiedyś kupiłem nowy i było to samo....pozdro

Re: Spalanie

: 2009-11-18 10:53
autor: wojtas89
to już 7 termostat w ciągu tego roku :? , a drugi na nowym silniku. Ostatnie dwa są oryginalne Kia.

Re: Spalanie

: 2009-11-18 11:50
autor: Bendek
a chyba że tak.... :|
jeśli dmuchawa daje ciepłe powietrze no to się coś rozgrzewa....może to tylko ten czujnik od wskaźnika?
a może masz ciężką nogę i tyle spala..... :wink:

Re: Spalanie

: 2009-11-18 13:04
autor: wojtas89
a czy czujnik wpływa na spalanie?? Pisałem wcześniej że czujnik jest na 90% ok, bo w połowie skali w korku załączył mi się wentylator.

Re: Spalanie

: 2009-11-18 13:26
autor: adrian_seki
Wątpię aby ci to pomogło ale ja kupiłem nowy czujnik EPS od wentylatora i mi załącza też w połowie skali

Re: Spalanie

: 2009-11-18 17:01
autor: K4mil
mi załącza między O-R wiec tak mniej wiecej polowa

Re: Spalanie

: 2009-11-18 22:53
autor: Bendek
to ja bym szukał problemu wysokiego spalania gdzie indziej....

to jaki ty masz w ogóle problem?! dmuchawa daje ciepłe powietrze, wentylator się załącza, a wolno sie rozgrzewa bo teraz juz zimniej jest może dlatego?

Re: Spalanie

: 2009-11-18 23:33
autor: wojtas89
To normalne że im chłodniej tym dłużej się rozgrzewa, ale jadąc 40 km bez przerwy chyba powinien się już dogrzać? :twisted: A on cały czas na M ma wskazówkę.

Re: Spalanie

: 2009-11-19 01:35
autor: MaryooSh89
Ja u siebie mam non stop wskazówkę na M w czasie jazdy i uważam że silnik jest dogrzany a na postoju wskazówka podchodzi pod O załącza się wiatrak i znowu spada na M...