TURBINA DOLOTOWA

szymon-proboszcz
Posty: 11
Rejestracja: 2005-09-26 14:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

TURBINA DOLOTOWA

Post autor: szymon-proboszcz »

Co myślicie o tym?
Proszę o rady bo się zastanawiam czy warto inwestować w takie coś.

http://www.toptuner.pl/go/_info/?id=1090
Probe 2.0 `94r
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

raczej nie poczujesz różnicy
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Ubytek w portfelu napewno poczujesz, tego typu rozwiązanie dają góra 2-5 KM jeżeli jest to wmiare pożądny zestaw tzw. Intake Supercharger który likwidzuje tzw turbo dziury do tego jest potrzebny dodatkowy system który to załancza w odpowiedniej chwili jak nie masz turbo to daruj sobie.
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

a jak by to co szymon pokazał było elektryczne i kreciło sie w raz z obrotami silnika i jakby było to wiekrze+ jakis układ sterujący obrotami rosnącymi wraz z obrotami slinika to czy dało by to cosik???
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Karol
Posty: 44
Rejestracja: 2003-02-11 05:13
Samochód: brak
Lokalizacja: A-A, Michigan

Post autor: Karol »

To jest tylko sciema. Blokowanie dolotu takim dziadostwem nic Ci nie da.
Jak chcesz wiecej mocy tanio to wywal katalizator.
BLaCK '94 GT 5sp
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Co do wywalania kata to bym się wstrzymał. Wywalenie kata pomaga jak jest "zużyty". Wywalenie zdrowego kata pogarsza osiągi.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Tak jak napisano raczej nie warto. Przyrost mocy znikomy, a kase lepiej inaczej zainwestować.
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej »

Wyciołem kata nie dawno i nie widze żadnej różnicy ,tylko fajny dźwięk przy dodawaniu gazu.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Fajny, niefajny kwestia gustu. Jako przyklad daje Ronina (i chyba Miśka), który wsadził kata spowrotem :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

maciej pisze:Wyciołem kata nie dawno i nie widze żadnej różnicy ,tylko fajny dźwięk przy dodawaniu gazu.
Pozdrawiam
Ale to chyba w 2.2 w jedynce bo w dwójce to za dobrze nie jest - tak słyszałem.
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

To możliwe żeby moc po wycięciu kata spadła? Mniejsze opory, łatwiejsze opróżnianie to więcej mocy. Nie widze inaczej. Jak to jest??
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

carmaniakHP pisze:To możliwe żeby moc po wycięciu kata spadła
Możliwe. Zmieniasz pojemność ukł. wydechowego. Wprowadzasz zawirowania, efekt cofania się spalin itp. Dlatego nie można kata wywalać tak na pałę. Ja wywaliłem i zastąpiłem rurą o takiej samej średnicy jak na wejściu. Otrzymałem faktycznie ładniejszy dzwięk i chyba lapszą reakcję na gaz w wyższych partiach obrotów. Ale chyba faktycznie zamontuję spowrotem kata.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Wszystko zależy od konstrukcji silnika. Ciśnienie spalin spada po wycięciu kata i w niektórych samochodach spaliny uciekają z ciśnieniem na garze. W przypadku turbiny takie zjawisko nie ma miejsca.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Oto co znalazłem na aljegro:

http://moto.allegro.pl/item163180919_tu ... eszen.html

Czy to coś warte? :lol:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Hahaha, dobre.

Podziwiam ludzi, którzy tak potrafią napisać opis, że to wszystko wydaje się realne i prawdziwe :lol: :lol:

Chyba, że to naprawdę działa :shock: :shock:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Albo ma bardzo małą bezwładność i nie działa - jest dodatkowym wiatraczkiem poprawiającym samopoczucie właściciela, równie dobrze do zamontowania na wylotach wywietrzników w kabinie. Startuje szybko, powodując niewielkie spowolnienie powietrza w dolocie i równie szybko staje dostosowując się do jego przepływu - ma niewielki negatywny wpływ (no może zawirowuje powietrze, co ma nieokreślony wpływ na osiągi, ale o tym sprzedawca nie pisze).
Albo jest ciężka, owszem - siłą bezwładności zasysa powietrze przez stożek, ale coś ją musi rozpędzić. Nie spaliny, nie elektryka - to samo powietrze, które potem niby pompuje. Więc najpierw znacznie spowalnia jego przepływ, żeby potem go przyspieszyć. Tylko kiedy "pompuje"? Wtedy, gdy silnik sam nie pobiera tego powietrza. Być może przez chwilę się przydaje, ale tuż potem, gdy silnik zacznie szybko zasysać, część pędu tracona jest na rozpędzanie turbinki (Kowalskiego?).
To już lepiej zamontować wentylator komputerowy na 12V z kolorowymi ledami :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Równie dobrze koleś mógł napisać że w parze z magnetyzorami zwiększa się moc o 15%, moment o 20% i spada zużycie paliwa o 30% :lol: A gdyby dać rezystor na przepływkę to już w ogóle byłby potwór szosowy nawet z poldona. :lol: :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Bogus
Posty: 60
Rejestracja: 2006-12-30 18:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stany

Post autor: Bogus »

Tak wywalenie kata nic nie daje, jak ktos kiedys zdejmowal to widzial ze tam niema zabardzo co blokowac spalin, przelatuja one przez sito i nic wiecej. A takie turbinki to tylko bajer dla dzieci. jak chcecie cos sobie poprawic w aucie to polecam cos takiego http://cgi.ebay.com/ebaymotors/94-99-Fo ... dZViewItem
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Robert pisze: To już lepiej zamontować wentylator komputerowy na 12V z kolorowymi ledami :twisted:
=D> Równie dobrze można ten dinks w d...pe wsadzić, znaczy w rurę wydechową, kręcąc się powodowała by estetyczny dla oka efekt zawirowania spalin, a niewielkie dynamko + powyższe ledy dawały by miły efekt migotania.
Ale cały zestaw ma jedną niepodważalną marketingową zaletę: można przy piwku pochwalić się kumplom "uturbiłem samochód" :wink:
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Rozumiem Was chłopaki, ale... nie wszystko takie śmieszne jak się wydaje. Akurat ta "turbinka" to pewnie syf, ale np. wiele osób tutaj (czyt. każdy) śmiał jest z elektrycznych superchargerów ze Stanów - widziałem wykres jak to "gówno" dało 8 koni w Civicu :-) Hamowanie przed i po... Nigdy nie wiesz do póki nie sprawdzisz :-) Czasem można się pozytywnie zaskoczyć.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

No ciekawy ten kompresor elektryczny,ciekawe czy faktycznie daje takie przyrosty mocy?
Ford probe 2.5V6 94r.
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

pewnie to znacie?
Układy doładowania pozwalają zwiększyć moc dość znacznie (nawet ją
podwoić).Dzielą się z grubsza na Turbo, E-Charger, Semiturbo i Superchargery.
TURBO: Najprymitywniejszym układem jest tzw. turbo. Jest to rotacyjna sprężarka
łopatkowa napędzana wydechem lub sprzężona z wałem silnika. Prześwit
pomiędzy skrzydłami sprężającymi musi być na tyle duży, aby gdy obroty są małe,
pozwolić ssać powietrze przy możliwie małym oporze, a jednocześnie na tyle mały
aby stopień sprężania być jak największy. To samo dotyczy łopatek wydechu.
Stąd charakterystyka silnika turbodoładowanego wyostrza się wokół wysokich
obrotów, moc wzrasta tam stosownie do stopnia sprężania. W zakresie niskich
obrotów natomiast silnik słabnie nieco w stosunku do swoich niedoładowanych
odpowiedników. Rozwiązanie takie zwiększa zużycie paliwa wymuszając jazdę na
wysokich obrotach i generalnie kwalifikuje się raczej do Diesli a nie do silników
benzynowych choć jest często stosowane w samochodach tzw.
"pseudo-sportowych" - bo jest tanie.
Montaż jest raczej trudny. Sprężarka wymaga smarowania przepływowego
łożysk (trzeba podpiąć się do układu smarowania silnika). Średnica wewnętrzna
sprężarki nie może być zaniżona (często ludzie kupują sprężarkę "o numer
mniejszą" twierdząc - "wystarczy mi +40 KM" - popełniają prosty błąd - sprężarka
działa powyżej 3000 obrotów. Wcześniej silnik musi ciągnąć powietrze przez jej
śmigła. Mniejsza średnica = mniejszy prześwit = mniejszy przepływ. Silnik będzie
się dusić a na wskutek niedopalenia paliwa zawory i pierścienie zużyją się bardzo
szybko. Przykrość... Warto również zmienić pierścienie na nieco twardsze, jeżeli
wzrost mocy ma być większy niż 30 %.
Sprężarka turbo uzyskuje zazwyczaj osiągi rzędu 0.5-0.7 Bar przy 5500 obr/min
(silnika). Wzrost mocy można wyznaczyć wciąż dobrą metodę proporcji - max. o
60-70% (nie słyszałem o lepszych). Niezłe sprężarki robi Garrett(a) - generalnie
do większości samochodów
E-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie
obciąża silnika (prawie) i z przyczyn czysto technicznych nie zwiększa zużycia silnika
i paliwa (wszystko w granicach rozsądku oczywiście). Prześwit nie jest potrzebny
gdyż sprężarka mierzy ciśnienie na wyjściu i pompuje cały czas na tyle aby nie
spadało poniżej atmosferycznego (praca jałowa, minimalne obciążenie), bądź
powyżej pewnego zapotrzebowania uruchamia pełne obroty i spręża. Brak
prześwitu daje następną korzyść - nie potrzeba kręcić bardzo szybko - komory
sprężania są prawie szczelne! Nie trzeba więc skomplikowanego układu
smarowania a podawanie powietrza jest ściśle zależne od jego zapotrzebowania i
mocy. Silnik nie słabnie w żadnym zakresie obrotów a charakterystyka momentu
obrotowego rozszerza się nieco. Praktycznie same zalety o ile nie mamy apetytu na
drastyczne wzmocnienie silnika. Sam miałem przyjemność pracować z silnikami z
taką modyfikacją. Opiszę może przykład - najlepsze moim zdaniem rozwiązanie na
rynku za rozsądną cenę: TurboECharger firmy Turbodyne INC:
Stopień sprężania 0.4 Bar przy poborze prądu 95 A (silnik do 1.5 litra). Średnica
wewnętrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez prześwitu. Wzrost mocy
(producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26% wzrost zużycia paliwa - ok. 4 %.
Czas montażu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h. Gwarancja 3 lata.
Policzmy samemu teoretyczny wzrost mocy: - np. 10:1 sprężanie , +4 Bar w
cylindrze, 40% wzrost mocy, ale zapotrzebowanie prądowe sprężarki ok. 100A
*12V =1.2KW = 1.5 KM. Sprawność układu: silnik-alternator jest w granicach 30%,
zatem potrzeba ok. 5 KM na zasilenie sprężarki (i te konie właśnie zwiększają
zużycie paliwa o 4 %); moc końcowa układu powinna wynieść 103 KM
(znamionowa Rover 1.4) +40% - 5KM =140 KM. Tyle teoria. Uzyskałem 131 KM.
Ciut jakby gorzej ale... i tak nieźle (skądinąd po dalszych, prostszych modyfikacjach
taki silnik uzyskuje 145 KM bez specjalnego wzrostu zużycia. A jaki ma moment
obrotowy - miód! Jestem zwolennikiem tego rozwiązania dla wszystkich lubiących
moc w granicach rozsądku.
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Za taką kasę? Nieeee...

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Najważniejsze zalety odśrodkowych kompresorów
elektrycznych to stałe ciśnienie doładowania, nie-
zależne od obrotów silnika oraz niska cena tej me-
tody doładowania silnika wolnossącego.
Ja bym niekoniecznie uznał to stałe ciśnienie doładowania za zaletę :shock:
W końcu niekiedy jeździmy spokojniej, normalna turbina, opędzana spalinami wtedy nie doładowuje co ma przełożenie wprost na zużycie paliwa. Jeśli zaś chodzi o niską cenę... :shock:
Chyba przesada. Czy ktokolwiek zresztą widział to u kogoś zainstalowane? Według mnie to raczej jakiś erzac -obroty turbiny i zarazem ilość tłoczonego powietrza MUSZĄ zależeć od obrotów silnika, inaczej im wyższe obroty, tym mniejsze doładowanie.
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”