Strona 1 z 1

CHIP TUNNING 2,5L V6 KL

: 2006-05-22 14:27
autor: roofio
Witam,
Ostatnio na szczcecinskim spocie zostal rzucony temat chip tunningu. W zwiazku z tym ze mam dojscia do ludkow ktorzy z tego zyja postanowilem sie tym zainteresowac. Sprawa dotyczy silnikow 2,5L (jak w temacie). Od razu pisze ze montowanie CHIPA z KLZE z ebaya ($20+koszt przesylki i wlutowanie) NIESTETY NIE DZIALA! Sam posiadam 2.0L wiec robie to dla klubowiczow. Teraz co do kosztow. Pierwszego chipa moj elektronik musi wyslac do jakiegos ludka ktory przerabia sam parametry i robie jak najlepiej mozna. Bez wariacji oczywiscie - bo nie chodzi nam o to zeby probek spalal 30L. W silnikach TDI mozna uzyskac przyrost mocy ok. 30%. Z tego co mi mowil to przyrost w benzynowych powinien byc nie mniej niz 20%. Czyli z silnika 163KM niecale ok. 194KM czyli przy sprawnym silniku i zastosowaniu dobrego stozka 200KM. Reasumujac: Pierwszy CHIP kosztuje normalnie 1200zl - W zwiazku z tym ze moj elektronik wspolpracuje z gosciem od 4 lat. Cena dla niego czyli dalej dla mnie --> dla Was to 400zł. Nastepne kopie to juz jest w zakresie mojego elektronika, ktory ma wszystkie programatory i kosztuje to 100zl. Cena zawiera, nowa pamiec wlutowanie podstawki (w oryginale nie ma) zaprogramowanie nowej pamieci. That's all. Oczywiscie stara pamiec tez zostawiam w zapasie - jakby komus nie odpowiadalo ze pali powiedzmy 1L wiecej. Od razu pisze ze nie wiem jak jest w benzyniakach ale w dieslach zuzycie paliwa sie zmniejsza o 20% a to duzo. Jestem pelen nadziei ze bedzie to tez w naszym przypadku. Teraz kwestia ile osob bedzie chetnych bo temat jest goracy i musze dac jakies odpowiedz czy wchodzimy w to czy nie - ja uwazam ze warto. Nawet sie zastanawiam nad zmiana Probka na 2,5L. Jesli beda chetne zalozmy 4 osoby to zaplacimy od osoby po 175zl (400zł + 300zł[3kopie] /4osoby) analogicznie - Jesli bedzie 8 osob to cena 1 chipa to: 137,5zł. Dajcie znac na PW lub maila: roofio@pac.pl. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.

PS. Jesli cos bedzie nie tak zawsze wydane 400zl na pierwszego chipa jest z gwarancja poprawki wiec (choc nigdy jeszcze sie poprawki nie zdarzaly) to mozliwosc poprawy jest. Pozniej kwestia kopii.

: 2006-05-22 14:41
autor: Qki G
Jeśli to na prawde działa to jestem pierwszym chętnym :)

: 2006-05-22 15:32
autor: Kędziorek
Bardzo ciekawy pomysł.
Jeżeli to faktycznie zadziała to jest juz drugi chętny :twisted:

Może niech w miedzy czasie wypowiedzą sie jeszcze fachowcy w tym temacie. :wink:

: 2006-05-22 15:53
autor: Sqad
A jak by ktoś miał klucz RAS do naszych kompów to można przez ECA16 niormalnie grzebać sobie w kompie bez nawet wyjmowania go.

stuki co ja się wstrzymuje. Poczekam na efekty.

: 2006-05-22 16:04
autor: Camel
jeżeli wszystko bedzie OK to też sie pisze.
Teraz nasuwaja sie pytania, na kim testujemy?
Czy to nie kolejny projekt, ktory jak wszystkie spali sie zaraz po znalezieniu chetnych

: 2006-05-22 17:33
autor: Lukask
Co znaczy wszystko ok ??
Panowie czy wy czegos nie rozumiecie nikt dla was nie będzie poświęcał kaski na próbę !!To wygląda tak zbieramy kilku chętnych wykładamy 400 zeta i gość przeprogramowuje kompa wsadzamy to do probka i sprawdzamy jeśli jest ok kopiujemy jeśli coś nie tak to ślemy do poprawki .Chyba nie myslicie że ktoś za was zapłaci za programowanie , próby a potem sprzeda wam to po 150 zeta :roll: Zbieramy chętnych którzy mają taki silnik deklaruja się i wpłacają w zależności od tego ilu bedzie na próbny chip , następnie jeśli jest ok to dopłacają na zrobienie przystawki i kopii .Ja byn jeszcze dołożył do tego 200 zeta na dwa wjazdy na hamownie , żeby sprawdzić moc przed zmianą i po zmianie .Jeśli jeszcze coś nie jest jasne to proszę pytać .Natomiast proszę nie nastawiać się że jak będzie ok to kupię ,zbieramy grupę robimy program i dla tej grupy to nagrywamy .Chodzi tu o to żeby mieć program za 200 a nie 1200 zeta więc trzeba to zrobić razem.

: 2006-05-22 17:59
autor: Sqad
Ja odpadam, nie wierze w ulepszacze czegoś nad czym pracował sztab ludzi za grubą kase. Coś musi być kosztem czegoś sory, na pewno spalanie nie będzie mniejsze i nie wpłynie to też na polepszenie rzywotności silnika, jedyne co można zrobić to zalać więcej wachy i dać więcej powietrza, nie sądze żeby specu wymyślił coś bardzo ambitnego dającego nam przeszło 200 koni, jest to raczej mało wykonalne, disel czy turbina to co innego tam jest dość duże pole do popisu, a tu?? hmmm za dużo firm się tym zajmuje, poważnych firm, takich ja vtec gdzie przyrosty które oni podają są znikome dla tego typu silników.

Szczerze to już lepiej kupić sobie po regulatorze paliwa za tą kase, a na czas wyścigów rozpinać sondy, zobaczyć jak probe będzie latał,...... i jak będzie palił :twisted:

: 2006-05-22 18:59
autor: Lukask
Nikt tu nie obiecuje nie wiadomo jakich przyrostów mocy i te 20 czy 30 procent to według mnie marketingowa gadka ale rozmawiałem z kilkoma osobami które się tym zajmują i twierdzą one że przyrost w granicach 10 % jest jak najbardziej realny a zużycie paliwa nie wzrośnie przy normalnym uzytkowaniu przy pełnym bucie może być troszke większe . Według mnie spokojnie z tego silnika z 20 niutków i z 10 koni jest do wycisnięcia .Co do trwałości to możesz wierzyć albo nie ale przy tego typu modyfikacji nie zmieni sie .Każdy silnik produkowany jest z pewnym zapasem i najprostszym dowodem na to jest to że wiele firm ma na rynku silniki tej samej pojemności a różniące sie tylko mocą (chodzi tu o ekologie, spalanie itp itd )

: 2006-05-22 19:11
autor: Sebastian
witam.
ja poczekam na wiecej chetnych, zeby koszta byly mniejsze :twisted:
...ale chetnie teo bym wyprobowal, no i jak mowil lukasz,hamomnia przed i po to odstawa 8)

: 2006-05-22 22:38
autor: Indi
Nie ma co liczyć na przyrost rzędu do 200KM, przyrosty przy motorach DOHC
nie ma co porównywać do diselów, co do spalania to faktycznie jeżeli będzie dobrze zestrojone na hamowni to może palić mniej, jak to ma się do żywotności trudno powiedzieć trzeba sprawdzić. Ale uważam że auto musi trzymać serje jeżeli chodzi o moc.Napewno zyska się te pare koni i troche momentu, trzeba pamiętać żę są różnice w rocznikach w ecu.
Podobne rozwiązanie to SMT6, gdzie cena wraz ze zestrojeniem na hamowni kosztuje koło 1300 teraz troche może mniej. [/url]

: 2006-05-22 23:03
autor: Sqad
No tak juz lepiej z tymi 10 kuniami to się wydaje realne, ale dla mnie to za mało i nie opłacalne.

: 2006-05-22 23:52
autor: mbmaster
Diesle tak ladnie da sie krecic a w szczegolnolsci Turbo diesle poniewaz sterowaniem turbiny mozna krecic do woli (az sie przekreci). Gadalem z Gosciem z Alta Racing i mowi ze max 5-7KM on z tego widzi w KL.

: 2006-05-23 09:18
autor: Lukask
Dokładnie tak jak mbmaster napisał turbodiesel i benzynke turbo jak się chipuje to są konkretne przyrosty natomiast przy wplnossaku tak jak pisałem . Ale według mnie i tak warto to zrobić za 150 czy 200 złotych ,10 czy nawet 7 koni to i tak taniej niż magnetyzery :twisted:

: 2006-05-23 11:06
autor: Qki G
Ale szczerze, za 7-10 kini, to ja nie chce tak ingerować w silnik

: 2006-05-23 11:33
autor: Drzymek
10 koni w przypadku silnika wolnossącego, to dużo!

: 2006-05-23 12:06
autor: pawelc
dlaczego nie spróbować!!,ja jakby co jestem na 100% chętny ,czy to będzie 7-10 czy też 15 koni ale czy to będzie pasowało do wszystkich kl-ów bo jak wiadomo są różne ECU?,

trzeba jakiś projekt do końca doprowadzić @mbaster jesteś chętny?,może jeszcze ktoś z mazdaspeed?,(należałoby założyć podobny temat na forum mazdy) ,10-15 osób i próbny chip nie bedzie kosztował więcej niż 50 zł (chyba nie jest to fortuna dla Was),ja jestem w stanie tyle zaryzykować,a tak na marginesie jaka tam pamięc siedzi?,uniwersal flash programmer poradzi sobie?

...cd...

: 2006-05-23 13:10
autor: roofio
Chcialem dodac, ze jestem w kraju do 10 czerwca. Jesli nie znajda sie chetni do konca maja to temat upadnie. W odpowiedzi na pytanie o rodzaj pamieci: Maski chipa nie znam ale sprawdze w programatorze sam rozpozna. Programator UUSP UPA-USB, Willem tez powinien sobie poradzic. Pozdrawiam

: 2006-05-23 21:53
autor: Pelot
Temat na pewno upadnie, jak wszystko na naszym forum niestety... :cry:

: 2006-05-23 21:54
autor: Sebastian
pelot pisze:Temat na pewno upadnie, jak wszystko na naszym forum niestety... :cry:
pesymista 8)

: 2006-05-23 22:11
autor: Drzymek
pelot pisze:Temat na pewno upadnie, jak wszystko na naszym forum niestety... :cry:
Aaaa, nie wszystko, bo akcje ze spoilerami doprowadziłem do końca :D

: 2006-05-24 22:38
autor: Marcos
te kilka koni to chyba nie odczuwalne będzie, ( jak mówicie ze do 10KM), i jeszcze zakładania pewnie troche, odkręcania plastików
hmm wole sobie zatankować :) :)
pozdrawiam całe grono