Strona 1 z 1

sprzeglo ????

: 2002-11-28 12:14
autor: alex
mam male pytanko
probasek mi szarpie troszke po czym to ustepuje i za jakis czas znowu moim zdaniem to nie wina kabli ani swiec i zaczalem gdybac co to znajomy podpowiedzial mi ze moze to byc cos z linka od sprzegla ze gdzies sie blokuje i moze zle odbijac po zmianie biegu wydaje mi sie to calkiem mozliwe bo czasem sprzeglo na "gorze" jest "miekkie" jakby linka byla nei napieta i stad moje pytanie:
ktroedy jest poprowadzona linka sprzegla od pedalu do skrzyni tzn gdzie to dokladnie jest w 2,5 bo szczerze powiedziawszy nie zabardzo wiem gdzi ewogole tego szukac
pozdrawiam wszystkich ktorzy nadal znosza moje marudzenie :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Re: sprzeglo ????

: 2002-11-28 14:43
autor: tris
alex pisze:mam male pytanko
probasek mi szarpie troszke po czym to ustepuje i za jakis czas znowu moim zdaniem to nie wina kabli ani swiec i zaczalem gdybac co to znajomy podpowiedzial mi ze moze to byc cos z linka od sprzegla ze gdzies sie blokuje i moze zle odbijac po zmianie biegu wydaje mi sie to calkiem mozliwe bo czasem sprzeglo na "gorze" jest "miekkie" jakby linka byla nei napieta i stad moje pytanie:
ktroedy jest poprowadzona linka sprzegla od pedalu do skrzyni tzn gdzie to dokladnie jest w 2,5 bo szczerze powiedziawszy nie zabardzo wiem gdzi ewogole tego szukac
pozdrawiam wszystkich ktorzy nadal znosza moje marudzenie :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Nie wszyscy je znosza, ale dzieki za pozdrowienia :wink: :lol: :twisted:

: 2002-11-28 15:01
autor: alex
tris Tobie proponuje zajac sie kacikiem porad sercowych o ile mozesz komus tam pomoc a tu zostaw pole do popisu znawcom tematu :twisted: :twisted: :twisted:

: 2002-11-28 23:22
autor: Gość
Ja sie tam na drugiej generacji nie znam :), ale jezeli w pierwszej jest sprzeglo hydrauliczne, to mozliwe jest zeby w drugiej nagle linke zastosowali ???

sprzenglo

: 2002-11-29 08:33
autor: Gość
alex w drugiej generacji GT 2.5 jest hydrauliczne sprzenglo. co ci proponuje to sprawdz wszystkie poduszki a zwlaszcza ta za silnikiem i karoseria. Ta przewaznie sie psuje z doswiadzczenia. Ona ma Olej w sobie i przewaznie widac jak jest mokra albo dziury jak jest rozerwana

jeszcze jedno

: 2002-11-29 08:38
autor: Gość
Jesli sprzenglo ci czasami dziwnie bierze to moze byc takrze ze wypychacz ktory znajduje sie z przodu na zlonczu szkrzyni biegow a silnika poszcza juz plych z tego samego zbiorniczka co chamulce. ten wypychacz jjest zaraz kolo rozrusznika i sondy lambada. Zobacz przez odciongniecie gumowej oslony czy nie znajduje sie plyn pod nia.

: 2002-11-29 11:04
autor: alex
dzieki za odp w takim razie podjade raczej do mechanika ....
ale tak z mojego opisu to to chyba sprzeglo??? chyba z emoze ktos z was mial podobne objawy???
pozdrawiam

: 2002-11-29 14:54
autor: Gość
No i właśnie po to jest forum ,aby rozwiązywać problemy dlatego niewiem alex o jakie marudzenie Ci chodzi :D pozdrawiam

: 2002-11-29 23:28
autor: asdero
Jezeli to ma byc zwiazane ze sprzeglem, to bedzie Ci szarpalo podczas ruszania z miejsca. Glownie powodem tego jest:
1. Wyrobione lozysko wyciskowe - czasami slychac szum gdy na postoju i na luzie zwolnisz sprzeglo.
2. Nierownomiernie zuzyta tarcza sprzegla lub starta juz do granicy kiedy wystaja nity (:!:) - w drugim wypadku lepiej szybko wymienic, bo padnie docisk.
3. Uszkodzony docisk sprzegla (czesc metalowa) - to jest chyba najwiekszy wydatek.

Przy tym wszystkim czesto wystepuja klopoty ze zmiana biegow.
W moim poprzednim samochodzie wystapil wlasnie efekt szarpania na pierwszym biegu i na wstecznym, a powodem bylo to, ze zmienilem docisk i tarcze sprzegla, a nie zmienilem lozyska wyciskowego. Po jego zmianie wszysko bylo ok poza tym, ze dwa razy sciagalem skrzynie :)

A tak swoja droga, to pozostaje jeszcze sprawa zapowietrzenia ukladu hydraulicznego sprzegla. Ulkad ten jest bardzo prosty. Sklada sie z pompy ze zbiornikiem plynu,a zaraz przy skrzyni masz cylinderek z wystajacym popychaczem. Przy tym cylinderku masz odpowietrznik. Jezeli jest to zapowietrzone, to nie ma po co jechac do mechanika. Jest to 15 minut pracy, a mechanik wezmie za to ze 100 zl.

: 2002-11-30 00:32
autor: alex
u mnie jest tak ze szarpie np po wrzuceniu dwojki przez chwilke do powiedzmy 3 tys obrotow
innym razem na 3 po puszczeniu sprzegla przez chwilke itd
zawsze na niskich obrotach i zawsze po wcisnieciu sprzegla ...
i stad te przypuszczenia
jutro to posprawdzam i dam znac
pozdrofka