Strona 1 z 1

Podmiana pamięci w ECU Igen

: 2006-05-28 01:04
autor: Maciucha
Zapewne wielu z Was wie, że w sterownikach silnika do Igen z jednostkami F2 i F2T, układ pamięci zawierający całe oprogramowanie sterujące silnikiem, to bardzo popularny na rynku Atmel 27C256 :wink:


Ja od dziś wiem, bo rozkręciłem dwa sterowniki. Jeden od GL'a z 1990r z automatyczną skrzynią biegów(ATX), drugi od GT z 1989r ze skrzynką mechaniczną(MTX). Same sterowniki niestety na tyle różnią się budową i wyprowadzeniami, że nie jestem w stanie, bez odpowiednich rozpisek obłożenia sygnałów na gniazdach ECU (te z serwisówki są zbyt ubogie) połączyć ECU z GT MTX z instalacją od GL ATX.
I tak sobie kombinuję, aby całą instalację zostawić od GL ATX i przełożyć tylko EPROM z mapami zapłonu i wtrysku od GT, do ECU GL'a.
Jak myślicie czy oprogramowanie w nim zawarte prawidłowo zinterpretuje i przetworzy sygnały podawane przez ATX? Na razie wiem o dwóch. Prędkość obrotowa głównego kosza ze sprzęgłami i sygnał Neutral. Pojawia się też jeszcze jeden problem. Różnice w aparacie zapłonowym. Tutaj czeka mnie albo przekładka aparatu zapłonowego i pogodzenie się z brakiem podciśnienia nim sterującego podczas pracy turbiny, bądź adaptacja wiązki GL'a do aparatu zapłonowego GT.

I tak sobie poprzekładam te EPROMy (chyba, że dorwę te rozpiski) a chciałbym poznać Waszą opinię w tym temacie.

: 2006-05-28 12:54
autor: Bogdan9999
Wydaje mi sie że po zmianie Eproma powinno być dobrze co do aparatu zapłonowego to nie widziałem na oczy różnicy więc nie piszę. Pozdrawiam

: 2006-05-28 14:04
autor: mika_vixen
Ja to już przerabiałem,i nie za bardzo to chciało chodzić.Wolne obroty ok ,a po przekroczeniu 2.5 tyś obrotów mieszanka jest strasznie uboga że silnik gaśnie.Co do zapłonu to jesteś chyba na tym poziomie co ja,lepiej jest przełożyć aparat od GT i cewkę.Jeszcze zostaje kwestia sterowaniem kątem wyprzedzenia zapłonu,bo jak wiesz w GL to sterowanie jest na podciśnienie a w GT jest chyba sterowane z kompa.Nie wiem czy komp od GL ma taką możliwość.

: 2006-05-29 08:56
autor: Maciucha
mika_vixen pisze:Ja to już przerabiałem,i nie za bardzo to chciało chodzić.Wolne obroty ok ,a po przekroczeniu 2.5 tyś obrotów mieszanka jest strasznie uboga że silnik gaśnie.Co do zapłonu to jesteś chyba na tym poziomie co ja,lepiej jest przełożyć aparat od GT i cewkę.Jeszcze zostaje kwestia sterowaniem kątem wyprzedzenia zapłonu,bo jak wiesz w GL to sterowanie jest na podciśnienie a w GT jest chyba sterowane z kompa.Nie wiem czy komp od GL ma taką możliwość.
To na jakim komputerze pracuje teraz Twój silnik? Ja wkładam kompletny silnik od GT, jak było u Ciebie? Dokładałeś turbinę, czy przekładałeś silnik? Myślę, że jak będę miał cały silnik od GT i jego mapy zapłonu to powinno być ok. Ale mogę się mylić. Aparat od GT mam na silniku, ale nie mam schematu jak zgrać go z wiązką od GL. Gdybym miał dokładne i pełne rozpiski wyjść ECU to pewnie bym sobie z tym poradził, tylko i tak wtedy rozwiązałbym to jeszcze inaczej,

: 2006-05-29 19:39
autor: mika_vixen
Silnik mam od GT,tylko turbina jest inna tzn.KKK16.Autko jest na kompie od GL i niestety mapy paliwa są takie że na wolnych obrotach strasznie zalewa.Jeżeli będziesz zakładał zapłon od GT to będziesz musiał odnaleść czujnik położenia wału jeśli się nie mylę to są dwa.Ja kupiłem SMT6 to mapy paliwa da się zrobić,tylko z tym wyprzedzeniem zpłonu walczę.

: 2006-05-29 21:48
autor: Maciucha
Czyli wiązkę też masz od GL? W jaki sposób podłączyłeś aparat od GT do tej wiązki? Mam wszystko od GT oprócz dokładnych schematów. Jeśli byś chciał to mogę Ci zorganizować mapy od GT, które mógłbyś podmienić w sterowniku. Myślę, że 20zł to maksymalny koszt takiej przeróbki o ile sam sobie wlutujesz podstawkę.

Re: Podmiana pamięci w ECU Igen

: 2011-02-27 00:15
autor: Prezes
Polecam ten temacik, :arrow: Megasquirt kolesie z usa kupują jakieś zestawy do montażu i z tego co przeczytałem mogą potem sterowac wszystkimi układami silnika ( zapłon, wtrysk etc. ) jak dla mnie na razie czarna magia a i widzę, że lutowania też jest trochę :twisted: , ale jest też tam jak się zabrac za komputerek w 1 gen i co gdzie podłączac, może komuś się przyda to i owo :wink: .

Re: Podmiana pamięci w ECU Igen

: 2016-06-04 21:43
autor: Lukasz
odgrzeje trochę kotleta co myślicie o czymś takim http://www.ebay.com/itm/Ford-Probe-GT-M ... Bi&vxp=mtr
niby eprom ze zrobionymi nowymi mapami

Re: Podmiana pamięci w ECU Igen

: 2016-06-05 09:14
autor: Romas
Kupić sprawdzić, do v6 też widziałem z poprawiony mapami. tylko ogarnij hamowanie przed i po :wink:

Re: Podmiana pamięci w ECU Igen

: 2016-06-06 00:19
autor: Lukasz
No zobaczymy co to warte,a jeżeli chodzi o hamownie to może w końcu ogarnie się jakiś klubowy dyno day

Re: Podmiana pamięci w ECU Igen

: 2016-06-06 07:49
autor: Kocureq
Chip z gotowym wsadem ma też swoje wady niestety. Po tylu latach, każdy silnik pracuje inaczej mechanicznie, chip warto do tego dostosować. Program z eBaya może spowodować, że gdzieś będzie za ubogo / gdzieś indziej za bogato, czego już silnik nie lubi.

Ja chyba gdzieś mam wsad do chipa od Maciuchy, można dać swój EEPROM dowolnemu elektronikowi z programatorem i on to wgra.

Re: Podmiana pamięci w ECU Igen

: 2016-06-06 09:19
autor: Lukasz
Dobra zobaczymy za miesiąc bedzie