PRZEGUBY???

Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Cool!!! Ale postanowiłem jednak w tym miesiącu zagazować mojego Proba i z przegubem się jeszcze wstrzymam. W końcu byna ma już taką cenę, że niedługo bardziej będzie się opłacać wachadłowcem do pracy lecieć niż Probem!!!Mam nadzieję, że jak założę gaz to po 2 dniach mi przegub nie ....... :twisted: Bo bym się wku.... :evil: Przegub na next month.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

Ja mam odłozone kilka tysiecy ale na proba ani grosza, przegluby sie niemilosiernie juz tluka...
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

laptop pisze:Ja mam odłozone kilka tysiecy ale na proba ani grosza
Czyżbyś już za dużo wpakował? Pamiętaj,że zaniedbania lubią się mścić :evil: Podaj receptę jak odłożyć pare tysi bo ja ciągle próbuję jednak bez skutku :(
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

czy przegub wew. może hałasować przy skręcie?

Post autor: romulus »

wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale może ktoś już przerabiał temat i wie czy terkotanie przy skręcie definitywnie wskazuje na zewnętrzną stronę, czy też możliwe jest że to wewnętrzny strzela?
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Wewnętrzny też może terkotać. Nie pracuje pod tak dużymi kątami jak zewnętrzny, ale już miałem taki przypadek. Tylko, że on terkotał podczas jazdy prosto a przy skręcie trochę głośniej.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

jest prosty test na to :)
Lewarek, jedno koło do góry. Dobrze ręczny zaciągnąć hehe. Potem odpalasz auto, jedyna i puszczasz sprzęgło. Delikatnie przyhamowujesz (ale z wyczuciem, koła mają się kręcić hehe, można ciut przygazować) żeby koło oporu dostało. I jeśli jest uszkodzony to zaczyna terkotać, nawet bym powiedział dość głośno, zależnie od obciążenia hamulcem.
Potem pora na zewnętrzne - skręcasz koła i delikatnie przyhamowujesz. Jak terkocze, to zewnętrzny zdechł (ale jest jeden myk - jak masz wewnętzrny walnięty i terkocze to przy skręceonych kołach też będzie terkotał, wtedy żeby ocenić czy zewnętrzny jest padnięty trzeba niestety wejść pod spód i się wsłuchać) U mnie właśnie tak jest, mam do wymiany oba wewn. a zewnętrzne spoko, no może lewy cuś tam już popykuje.

Analogicznie dla drugiej strony.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

u mnie tez terkocze prawy i lewy juz powoli zaczyna,jakie sa ceny przeg?
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

ja kupiłem zewnętrzny za 199zł japoński dobrej jakości, ale chyba zły kupiłem.....no cóż może mi wymienią na wewnętrzny zaraz zapytam
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

a teraz bądź człowieku mądry....jak miałem rozebrane to nie żeby pomierzyć i policzyć....a teraz w sklepie domagają się ode mnie tych informacji, ponieważ były montowane różne przeguby wewnętrzne:( ,
wymienią mi tamten, tylko muszą wiedzieć dokładnie na co!

wie ktoś może jaką średnicę ma półoś i ile jest zębów na wieloklinie w probku z 93 roku (bo podejrzewam że zmieniało się to w określonych rocznikach)?
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

wie ktoś może jaką średnicę ma półoś i ile jest zębów na wieloklinie
to samo pytanie kieruje do posiadaczy Jedynek :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

jaki przegub?

Post autor: romulus »

chodzi o wewnętrzny od strony kierowcy...czy ktoś wymieniał może? Nie potrafią mi dobrać w sklepie bo podobno były różne typy (różna ilość frezów) . Myślę ze zmiana była w którymś roczniku a po prostu tego katalogi nie ujmują? Jak ktoś ma stary przegub wewnętrzny z tego rocznika (skrzynia manual) to prosiłbym o zmierzenie średnic i policzenie zębów na wieloklinie. Browar gwarantowany :!:
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

witam ja przed wczoraj wymieniałem przegub ale zewnetrzny z prawej strony, w sklepie wczesniej zamówiłem od mazdy 626 GE 94/95 i pasował jak ulał, kosztował 170zł,
posiadam II v6 z 93' eu
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

z zewnętrzym nie ma tego problemu, bo był tylko jeden typ (w zasadzie dwa z abs i bez abs ale sa kompatybilne), wewnętrzne natomiast występowały chyba ze trzy rodzaje
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

romulus pisze:z zewnętrzym nie ma tego problemu, bo był tylko jeden typ (w zasadzie dwa z abs i bez abs ale sa kompatybilne), wewnętrzne natomiast występowały chyba ze trzy rodzaje
Ja kupowałem ostatnio zewnętrzny i niby przysłali mi do Probe 2.0 a miał inną ilość frezów. Założyli mi od 626GE bez ABS gdyż był ponad 100 tańszy, a pierścień ABS ściągnęli ze starego, na nowy pasował jak ulał.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

chyba nikt nie wie:(
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

to ja wam powiem jak dostane, bo narazie dostałem półoś z podporą od GT a przegub wew. od KL hehe lub odwrotnie. gość ma mi podesłać drugi komplet z jednego auta i jak dostane to policze
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

ok
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

mi przegub wewnętrzny terkotał i przy jeździe na wprost i przy skrętach - okazło się że był źle złożony(kupiłem używkę) - wkład był wsadzony odwrotnie
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

oo to jakaś różnica ?? wygląda tak samo. To jak ma być ? żebym zonka nie strzelił :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

wewnątrz przegubu jest element, w którym umieszczone są kulki - ten element musi być odpowiednią stroną zamocowany na półosi (zerknę potem do serwisówki i wkleję rysunek.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

ok. Czekam
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Panowie szybkie pytanko bo coś się doszukać nie mogę.
Ile ząbków na wieloklinie jest na półosiach od Gt i LX ?? (mowa o przegubach zewnętrznych) Bo u mnie na półosi mam 25 na zewnętrznym i 26 na wewnętrznym przegubie. Dzisiaj dostałem przegub zewnętrzny z 26 ząbkami i Zonk. Za duży i jeździ na frezie. Wobec tego szukam takiego z 25 ale nie widze nigdzie. Kuźwa mam półosie od ch... wie czego czy co ??
Druga sprawa to czy lewa strona (półoś) różni się od prawej ?? bo wizualnbie wyglądają podobnie ale skolei mam przegub wewnętrzny i tem na 28 sębów od strony skrzyni i 26 na półoś od strony koła. Powli głupieje. Czyli wychodzi na to że do skrzyni idzie 28 zębów, a z kolei w każdej ofercie jaką widze odnośnie przegubów wewnętrznych jest 26 zębów do skrzyni
No normalnie zgłupiałem
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

Obrazek

na rysunku jest duża różnica lewo-prawo, ale w rzeczywistości trzeba się dobrze przyjrzeć
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

czyli najprawdopodobniej poskładałem poprawnie hehe
Ale pozostaje jeszcze coś :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=20799
taka lektura i nie chcę pisać od nowa hehe

chodzi w takim razie o te wypiowanie frezu. jak patrze na ten rysunek to zdaje się że powinien iść w kierunku półosi, więc najprawdopodobniej założyłempoprawnie wszystko.
Więc czy rzeczywiście półośka może chodzić na boki podłużnie i czy to może stukać w czasie jazdy ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”