Kat i Tlumik srodkowy - wyrzucone

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Pytlar, coś czuje że nadajemy na tych samych falach... :1111_ok:

A najlepiej jest przejeżdżać wąską uliczką między kamienicami i dać mocno w palnik o 2.00 w nocy :twisted: :twisted: :twisted: to jest to!!!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Drzymek pisze:Pytlar, coś czuje że nadajemy na tych samych falach... :1111_ok:

A najlepiej jest przejeżdżać wąską uliczką między kamienicami i dać mocno w palnik o 2.00 w nocy :twisted: :twisted: :twisted: to jest to!!!
w nocy malo jezdze.... az takim sadysta nie jestem :lol: :twisted: wogole w malym miescie mieszkam i wszyscy mnie tu znaja... wiec jak bym tak w nocy poszalal to zaraz nieiesko-bialy polonez by mnie odwiedzil... :evil:

ale w dzionek do woli szaleje i uwielbiam jak sa szyby opuszczone a ja jade miedzy budynkami...:] poezja :twisted: :twisted: :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ale tu nie o to chodzi by było jak najgłośniej tylko jak najlepiej! Od huku mamy golfy, bmki tudzież calibry... Ja osobiście pozbędę się u siebie jeszcze tłumika środkowego(kata już nie mam) i zobaczę jaki będzie efekt. Wolę słychać dzwięk vłki na stożku niż pierdzenia z wydechu :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ronin, ale w jedynkach głośniej = szybciej :twisted:
Wywalasz kata, tłumiki, wstawiasz większe rury i masz szybciej i głośniej :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

To drzymek wstaw sobie rure od szamba zobaczymy czy tak lepiej bedzie albo wystarczy że włożysz fi80 :lol:

Ryk jak wydobywa się spod maski to jest to, tłumiki sa oklepane jak vw w polsce, a uwież mi że od ryku spod maski to ludzie też się oglądają.

Co do jazdy na głośnym wydechu to miałem w jedynce to mi wystarczy, podróż do olsztyna to była trauma dla uszu i do tego z Cynkim nie mogliśmy w ogóle rozmawiać. Kij ma dwa końce i nie należy przeginać.[/url]
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Sqad, ja wiem że najprzyjemniejszy jest ryk z pod maski (a szczególnie amerykańskie wielkie V8 ). No ale jak się ma skromne 4 cylindry, to trzeba sobie to jakoś zrekompensować (chodzi o dźwięk, bo moc rekompensuje turbo :twisted: )
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

Drzymek pisze:Sqad, ja wiem że najprzyjemniejszy jest ryk z pod maski (a szczególnie amerykańskie wielkie V8 ). No ale jak się ma skromne 4 cylindry, to trzeba sobie to jakoś zrekompensować (chodzi o dźwięk, bo moc rekompensuje turbo :twisted: )
nio a mając v6 nie trzeba :D :D
ja mam wydech ulter, cholera, momentami mam dosc :evil: :evil: szczególnie jak jadę z koleżanka i nie mozna pogadac.
Ale w samotnosci to ładnie buczy, i nie jest to pierdzący bas.
a uwielbiam nocami po wsiach jezdzic, hehe i dawać w palnik, albo tak z 2700obr/ min, wtedy jest głośnoooo.
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Jechałem Marcosa wozikiem i według mnie jest cicho ale ja mam zepsuty słuch od tego mugena :twisted:
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

a w I jak sie wywali kata i środkowy tłumik, auto bedzie więcej spalało paliwa czy nie ??
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

ADTOM pisze:a w I jak sie wywali kata i środkowy tłumik, auto bedzie więcej spalało paliwa czy nie ??
Teoretycznie tak. Ale to zależy od ciężkości nogi :twisted:
Adtom pamiętaj, że najlepsze efekty przy wyrzuconym kacie i środkowym tłumiku są właśnie w jedyneczce turbo :D :D :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

a ja kupilem od kolegi nowisa prawie swiezy uklad zaczynajacy sie od lacznika elastycznego przed katalizatorem.co prawda nie kwasowka ale rury w bardzo ladnym stanie i na prawde calkiem przyzwoicie zrobiony.wywalilem kata (srodkowego pozbylem sie juz jakis czas temu) i na koncu mam tlumik zdaje sie orginalny seryjny od gt z dwoma rurkami wylotowymi.szczerze mowiac myslalem ze bedzie troszke glosniej choc wiem ze nie ma sie co spodziewac cudow z seryjnego tlumika.ale ja go nie slysze wogole :shock: jedynie jak opuszcze szybe i wychyle sie to slysze lekkie bulgotanie ale jak odbija sie dzwiek np. od sciany budynku czy innych samochodow
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

York, a jak z osiągami? Poprawiły się?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

york_2006 pisze:a ja kupilem od kolegi nowisa prawie swiezy uklad zaczynajacy sie od lacznika elastycznego przed katalizatorem.co prawda nie kwasowka ale rury w bardzo ladnym stanie i na prawde calkiem przyzwoicie zrobiony.wywalilem kata (srodkowego pozbylem sie juz jakis czas temu) i na koncu mam tlumik zdaje sie orginalny seryjny od gt z dwoma rurkami wylotowymi.szczerze mowiac myslalem ze bedzie troszke glosniej choc wiem ze nie ma sie co spodziewac cudow z seryjnego tlumika.ale ja go nie slysze wogole :shock: jedynie jak opuszcze szybe i wychyle sie to slysze lekkie bulgotanie ale jak odbija sie dzwiek np. od sciany budynku czy innych samochodow
To wlasnie u mnie jest dokladnie tak samo zrobiony wydech i identyczne wrazenia jak Twoje , z tym ze dla mnie osobiscie podoba sie dalsza cicha praca silnika i fajnie zaczyna basowac tak od 4,5 tys w góré :D
Drzymek pisze: York, a jak z osiągami? Poprawiły się?
Nie wiem jak u Yorka , ale napiszé jak jest u mnie.
Osiági zmienily sie na lepsze, i to wyraznie , mam taki odcinek drogi na którym czasami sobie przyspieszam na maksa, testujác auta i teraz na takiej samej odlegosci rozpedzilem Probka do 210 a poprzednio do ok 200 i dodam ze predkosc te osiagnálem wyraznie szybciej i latwiej jak poprzednio, wg mnie Probek ciagnie lepiej szczególnie na wyzszych obrotach.
Nie wiem tez na ile pomaga stoczone kolo zamachowe przy wymianie sprzegla, jest ono teraz lzejsze o 1,2 kg wiec chyba znacznie biorác pod uwage jego ruch wirowy (choc zdajé sobie sprawé, ze to wciáz nie to co kolo od Mx-3 :D ,ale zawsze jakis maly+)


No i poza wyczuwalna poprawá pracy silnika (co sprawdzé dokladnie powtarzajác pomiar na Gtechu, niestety dopiero we wrzesniu) jest wlasnie ten super dzwiék , jestem mile zaskoczony dalszá cichá pracá na "podróznym" zakresie obrotów.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

TYKWA a nie pojawił Ci się rezonans na wydechu w przedziale ok. 2700-3100 obr./min.? Ja po wywaleniu kata zauważyłem właśnie coś takiego - nie jest to natarczywe ale ten metaliczny dzwięk pojawia się u mnie w tym przedziale i to niezależnie od tego czy mocno wciskam pedał gazu czy delikatnie. Wkrótce wypierniczę tłumik środkowy.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Jeszcze jak by się mógł York wypowiedzieć, bo interesuje mnie poprawa osiągów w jedynce...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

widzialem wykresy z katem i bez...dlatego lepiej mojego zostawie. :wink:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Ronin pisze:TYKWA a nie pojawił Ci się rezonans na wydechu w przedziale ok. 2700-3100 obr./min.?
Pojawil sié , pojawil , a jakze :D

Tez mnie to denerwowalo, ale zaczálem sie przekonywac do tego dzwiéku, szczególnie ze znajomi sluchajác auta z zewnátrz stwierdzili ze to fajnie slychac ten dzwiék i nie jest wcale slyszalny jak jakas luzna blacha, bo tak mi osobiscie sie kojarzyl :)

Sebastian pisze: widzialem wykresy z katem i bez...dlatego lepiej mojego zostawie
Sebastian mozesz cos wiecej napisac o tych wykresach ??
Czym sié róznily??

Ja jestem póki co zadowolony z tej ingerencji w wydech , aczkolwiek chcialbym znac róznice sprawdzone fachowo, a nie tylko przez "swist w uszach " U mnie napewno zwiékszylo sie przyspieszenie na pewnym odcinku drogi , o czym pisalem wyzej.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

TYKWA, może miałeś zasyfiony układ wydechowy, stąd poprawa osiągów? Ja osobiście też po wywaleniu kata odczułem ciut lepsze wkręcanie na obroty. A ten metaliczny rezonans faktycznie ładnie brzmi na zewnątrz(zwłaszcza w połączeniu ze stożkiem).
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Ronin pisze:TYKWA, może miałeś zasyfiony układ wydechowy, stąd poprawa osiągów? Ja osobiście też po wywaleniu kata odczułem ciut lepsze wkręcanie na obroty. A ten metaliczny rezonans faktycznie ładnie brzmi na zewnątrz(zwłaszcza w połączeniu ze stożkiem).
Zasyfiony raczej nie , Kat prawie nie istnial , spokojnie na wylot szlo przejrzec przez niego, a tlumik srodkowy tez wygládal spoko, chyba ze blokowalo go cos czego nie idzie zobaczyc. Bardzo mocno odczulem utraté mocy w czasie jazdy z przepalonym tlumikiem srodkowym, auto sie zamulilo.

A jesli o rezonans chodzi to rzeczywiscie stozek duzo do dzwieku doklada :D
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

to wypowiem sie i ja.otoz rezonans to chyba juz standart wiec nie bede sie rozpisywal na jego temat a zdaza sie jak mocniej przegazuje i obroty schodza w dol.natomiast jesli chodzi o osiagi to jestem mile zaskoczony.auto smiga jakby mialo ze 150 kilo mniej jakies takie lzejsze pod noga i ladniej sie zbiera.wskazowka obrotomierza tez szybciej mknie przez skale :twisted: w miescie staram sie nie pilowac zbyt mocno bo szkoda mi zawieszenia a na naszych drogach mozna je nie tylko popsuc ale i zostawic na jezdni ale lecialem w niedziele do rodzinki i na pieknym swiezo polozonym asfalcie bujniecie do 200km/h to czysta przyjemnosc lecz niestety moja polowka siedzaca obok swoim piskiem zagluszala juz radio i musialem odpuscic :evil:
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

york_2006 pisze:niestety moja polowka siedzaca obok swoim piskiem zagluszala juz radio i musialem odpuscic :evil:
Musisz zapodać lepszy sprzęt 8) :D :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

z ta połówką mam tak samo!!!! tylko ze jak mam juz 160 to juz słysze jakieś komentarze : po co sie spieszymy, dlaczego tak szybko itp
ehh te baby
Obrazek
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

sorry za off ale ona zaglusza nawet moja skromna tube 30 cm z bagaznika

ps;ale z wymiana sprzetu to dobre :lol: :lol: :lol:
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick »

to ja też dodam trzy grosze :)
niedawno wymieniłem tłumik seryjny na sportowy ultera. Z tą wymianą zbiegło się uszczelnienie całego układu tzn. wymieniałem uszczelki od kolektora wyd. itd. . W tej chwili wszystko jest git, żadnych dziur, przedmuchów.
Efekt jest taki , że auto straciło na lekkości, zamuliło się. Poporstu gdzieś uciekła moc.
Czy ktoś z Was miał podobne spostrzeżenia?
Żółty 2.2 GT '92
509355093
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

hmm ja tez cos dziwnego ostatnio zauwazylem ale nie sadze zeby bylo to konsekwencja zmiany ukladu wydechowego na przelotowy tylko z ostatnim tlumikiem.otoz jak pisalem wczesniej po wymianie bylo wszystko ok a nawet lepiej i... no wlasnie bylo,przez tydzien.

od ponad tygodnia nie wiem co mu jest.obroty sa nizsze,czasami jakby odcina juz przy 6 psi a jak odpuszcze i depne znowu to idzie pieknie ale czuc takie lekkie szarpanie.czasami jak stoje i ciagne obroty w gore to w zakresie 2000 do 3500 obr strzela w wydech a dalej juz ladnie choc przy 6500 tu juz dudni az milo ale obroty rosna jeszcze i nie wyglada mi to na odciecie tylko tak jakby jeden gar nie palil.

i tak sie glowie co mu moze lezec na watrobie(tudziez na glowicy).dolot mam szczelny,paliwko 98,kopulka i palec nowe,swiece hmm ngk ale zeszloroczne kable sentech tez po jednym sezonie.

pozatym w ciagu ostatniego miesiaca zmienilem olej na polsyntetyk i zalozylem stozek ale objawy pojawily sie miedzy zmiana wydechu a zalozeniem stozka.jedynie po zmianie oleju odczulem lekki spadek wolnych obrotow.

kurde ale sie rozpisalem troszke poza tematem ale moze ktos bedzie mial jakas koncepcje

a ha auto oczywiscie odpala ladnie bez zadnych problemow.
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”