Strona 1 z 14

Kat i Tlumik srodkowy - wyrzucone

: 2006-07-10 11:42
autor: TYKWA
Witam Wszystkich,

Wczoraj zdecydowalem sie sprawdzic osobiscie jakie beda skutki wyjecia kata i tlumika srodkowego.
O ile z katem nie bylo duzo do zastanowienia ( pomysl czekal od dawna) , to w przypadku tlumika decyzje podjálem spontanicznie. Zaczelo sie od przepalonej dziury w tlumiku, auto stalo sie glosne i brzydko pracowalo, przy tym wydaje mi sie ze Probek stal sie jakis taki ospaly, naprawilem tlumik reparaturká, bylo dobrze , auto zaczélo na nowo jezdzic , ale po kilku dniach znów zrobila sie dziura. Szybka decyzja wywalam go precz ! :!: Wyjálem rowniez od razu kata, kolega w pracy wyspawal nowa ruré i gotowe. Kat poszedl na pólké a tlumik do smieci. :)

Moje spostrzezenia na dzien dzisiejszy to :

1. auto pozostalo bardzo ciche ( dla mnie zaskoczenie - ale mile)
2. piekny dzwiek ma teraz silniczek , choc troche wyzej przesunál sie mily dzwiek stozka.
3. szybciej wkréca sie na obroty i tu najlepsze silnik wkréca sie teraz do ponad 8 tys i dopiero odcina , tak naprawde "zamykam" obrotomierz , poprzednio krecil tak do ok 7,5 tys i odcinal.

Wad na razie nie zauwazylem.

Ogólnie bardzo fajnie sie teraz jezdzi , auto wydaje sie byc dynamiczniejsze , aczkolwiek jest to moje subiektywne odczucie, poniewaz jeszcze nie sprawdzalem maksa ani przyspieszenia. Przyspieszenie spawdze po naprawie sprzegla.

Ale nawet jakby mialy pozostac na poprzednim poziomie, to dla samego dzwieku warto bylo przerobic uklad. :D

Na razie jest super, a na jesien jesli wszystko pójdzie planowo, chcialbym Probkowi zafundowac podwójny wydech i to caly, od silnika.

: 2006-07-10 16:08
autor: Sqad
Dziwne że Ci odcina teraz wyżej może kat był zasyfiony dlatego nie kręcił Ci się wyżej.

: 2006-07-10 16:17
autor: TYKWA
nie wiem , byc moze byl zasyfiony, nie wiem tak naprawde do ilu powinien sie silnik wkrécac i podalem tylko co zauwazylem na swoim. Mogé teraz spokojnie wkrecic n a8 tys i to bardzo szybko w porównaniu do stanu poprzedniego.
Jako ze mam rozwalone sprzéglo nie moge na razie nic powiedziec o sprincie.

: 2006-07-10 17:51
autor: Sqad
seria równiutko przy 8k odcina :D

Wiesz jak robiłeś manewr wycinania to szkoda że na hamowni nie byłeś, ale teraz G-techem możesz się zmierzyć, może nie jest precyzyjny ale daje powtarzalność i odwzorowuje w czasach modyfikacje w samochodzie.

: 2006-07-11 09:39
autor: TYKWA
Sqad pisze:seria równiutko przy 8k odcina :D

ale teraz G-techem możesz się zmierzyć,

G-tech pójdzie w ruch , ale dopiero we wrzesniu jak bédé w Bydzi.

Jesli chodzi o odcinanie, to nigdy przedtem nie moglem 8tys wyciagnác i odcinal przy ok 7,5tys.

: 2006-07-11 09:44
autor: Drzymek
8tys. - to już prawie jak crx v-tech

: 2006-07-11 12:09
autor: cevinek
Drzymek pisze:8tys. - to już prawie jak crx v-tech

prawie robi wielką różnicę...

: 2006-07-11 14:46
autor: Ronin
A vtec przy ilu odcina? Przypadkiem też nie jest to 8 tyś?

: 2006-07-14 13:27
autor: adams_
ja też ostatnio wyciąłem kata i efekt od razu był zauważalny odcinka dopiero przy 8tys a probek stał się dynamiczniejszy i duzo lepiej sie wkręca :lol: rewelacja :!:

: 2006-07-14 14:08
autor: pytlar
ja nie mam kata, bo wyglada to na strumienice, i mi odcina przy 6,5tys obrotow:/ ale mam probe I GT:]

: 2006-07-14 14:28
autor: Lisiu
a ja nie mam niczego :lol: prostą rurę 2,5 cala i nie wiem kiedy odcina bo szkoda mi krecic silnik tak wysoko :wink:

: 2006-07-14 14:45
autor: TYKWA
Lisiu pisze:a ja nie mam niczego :lol: prostą rurę 2,5 cala i nie wiem kiedy odcina bo szkoda mi krecic silnik tak wysoko :wink:
Czy cos sie zmienilo po zwiékszeniu srednicy rury ??? Oczywicie chodzi o ewntualná poprawé :D

: 2006-07-14 14:59
autor: Lisiu
TYKWA pisze:
Lisiu pisze:a ja nie mam niczego :lol: prostą rurę 2,5 cala i nie wiem kiedy odcina bo szkoda mi krecic silnik tak wysoko :wink:
Czy cos sie zmienilo po zwiékszeniu srednicy rury ??? Oczywicie chodzi o ewntualná poprawé :D
poza dzwiękiem i wyglądem :wink: wydajemi sie że auto chętniej sie wkręca powyżej 4,5k obr/min. na seryjnym wydechu do 4,5k szedł błyskawiczne a potem jak by był troche przymulony. teraz od samego początku do końca( tzn do ok 6k bo dalej nie kręce auta) obrotomierz równo pnie sie do góry :twisted:
z tym zę razem ze zmianą wydechu zamontowałem też stożek :D

: 2006-07-14 15:09
autor: TYKWA
Lisiu pisze: wydajemi sie że auto chętniej sie wkręca powyżej 4,5k obr/min. na seryjnym wydechu do 4,5k szedł błyskawiczne a potem jak by był troche przymulony. teraz od samego początku do końca( tzn do ok 6k bo dalej nie kręce auta) obrotomierz równo pnie sie do góry :twisted:
z tym zę razem ze zmianą wydechu zamontowałem też stożek :D
No to takie same plusy jak u mnie, tyle ze ja mialem stozek predzej i wlasnie jedynym minusem jest to ze juz tak fajnie nie "bulgocze" przy dodawaniu gazu jak wczesniej, ogólnie silnik jakby zaczál pracowac "wyzej" jesli o dzwiek chodzi. Balem sie jednak zwiekszac srednice rury, choc jesli u Ciebie to nie zaszkodzilo , to pomysle nad zmiana srednicy na calej dlugosci równiez u siebie. :D

: 2006-07-14 15:14
autor: Lisiu
tylko że ja mam I GT :wink: i zwiększenie średnicy róry nie mogło negatywnie wpłynąć :wink: nie wiem czy w wolnossącym silniku to pomoże czy czasami nie zaszkodzi :roll:

: 2006-07-14 15:27
autor: TYKWA
Lisiu pisze:tylko że ja mam I GT :wink: i zwiększenie średnicy róry nie mogło negatywnie wpłynąć :wink: nie wiem czy w wolnossącym silniku to pomoże czy czasami nie zaszkodzi :roll:
Masz racje , tego sie wlasnie obawiam jak juz pisalem wczesniej, moze ktos juz tak zrobil wczesniej i móglby napisac jakie dlo to rezultaty.

: 2006-07-14 17:32
autor: Ronin
Wydaje mi się, że jeśli zwiększysz średnicę rur(począwszy od kolektorów wydechowych a skończywszy na ostatnim tłumiku o zwiększonym przepływie spalin) to jest szansa że będzie za szybko opróżniany wylot, przez co ogłupieją lambdy, w skrajnych przypadkach może nawet dojść do pęknięcia głowic(nie wiem jaki o ma związek). Powiększanie średnicy wydechu(od kolektorów) ma sens w przypadku dość poważnych przeróbek typu zwiększanie ciśnienia sprężania jak u RX lub turbina u Kaliego.

: 2006-07-19 12:47
autor: Marcos
"Nie wzrośnie spalanie??
jak w jedynce wywaliłem te 2 rzeczy to wzrosło odczuwalnie, a jak w dwójce?? pewnie tak samo :(

: 2006-07-19 16:02
autor: Bogdan9999
Ba jak częściej naciskałeś na gaz to nic dziwnego. Mi tam nic nie wzrosło.

: 2006-07-20 20:33
autor: Drzymek
Przy nowym rasowym dźwięku, trudno będzie nie naciskać mocniej na gaz :D

: 2006-07-20 22:13
autor: Sqad
Uwierz Drzymek że przy głośnym wydechu się słabiej gaz naciska a nie mocniej bo z czasem to zaczyna denerwować.

: 2006-07-20 22:17
autor: Sebastian
Sqad pisze:Uwierz Drzymek że przy głośnym wydechu się słabiej gaz naciska a nie mocniej bo z czasem to zaczyna denerwować.
swiete slowa!
jak jechalem z lukaskiem po 1/4 jego auta, to mielismy otwarty bagaznik przez cala droge i wydech sportowy.

po 15 min. jazdy sam mialem dosc :?

: 2006-07-20 22:18
autor: Drzymek
Sqadziu: Drzymek+rasowy dźwięk Probka+bov= :slon:

: 2006-07-20 22:46
autor: RX
Witam,

He, to ja będę mógł powiedzieć sporo o dźwięku jak będę miał cały przelot... :lol: Co tam - młody jestem 8) :twisted:

Pzdr.

: 2006-07-20 23:00
autor: pytlar
Sqad pisze:Uwierz Drzymek że przy głośnym wydechu się słabiej gaz naciska a nie mocniej bo z czasem to zaczyna denerwować.
kazdy lubi co innego :twisted: ja mam w probe basowy tlumik bosala na koncu i nic pozatym... i na moje ucho jest stanowczo za cicho!! dopóki ludzie nie ogladaja sie na ciebie z kilometra, starsi nie pukaja sie w glowe jak przejezdzasz, no i staruszkowie nie ochrzaniaja, ze slyszeli cie caly czas jak jezdziles po miescie to znaczy ze jest jeszcze cicho!! :lol: :lol: :twisted: