Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Znalazłem: cyt. "Nie no co wy.

Są takie blaszki przy wałkach rozrządu one też tak cykają je sie wymienia. Nie pytajcie które to bo ja nie wiem.

Ale dźwięk jest praktycznie identyko. "
a tu cały wątek:

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=#173477

Mogą być uszczelniacze zaworowe uwalone jak tak kopci, ale równie dobrze może para wodna.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

No to 40 zł za szklankę to cholernie tanio :) Hell, tak naprawde to może być wszystko ;P
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
fazi
Posty: 18
Rejestracja: 2008-01-31 21:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Augustów

Post autor: fazi »

HellHound pisze:Wygląda to na uwalony popychacz hydrauliczny(czy wszystkie szklanki są na pewno wymienione?I czy przypadkiem na JC?), może jeszcze być blaszka przy rozrządzie, o której Sgad gdzieś pisał. Mineralnego nie wlewaj, instrukcja zaleca 5W30 i raczej tego się trzymaj. Jaki jest kolor dymu, jak odpalasz zimnego?
A może zaworek pompy oleju?U mnie (96r.) był porysowany jak diabli a w/w zaworek jest słabą stroną tych silników,czasem wygląda że popychacze walą a po wymianie zaworka jest cisza :)
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Basf_Wrocław pisze:No to 40 zł za szklankę to cholernie tanio :) Hell, tak naprawde to może być wszystko ;P
Teraz zmieniałem w scorpio, były po 30zł szt, ale podziękowałem i wziąłem po 90zł szt. Jaki efekt to nie wiem , bo lapsy upuściły wałek rozrządu i pękł. Na razie jestem bez auta :evil: Pompa oleju jest na dole, więc nie za bardzo becie klepać z pod pokrywy zaworów :wink:
Let The Galaxy Burn....
trio
Posty: 10
Rejestracja: 2007-09-12 11:34

Post autor: trio »

tak wychodziło ok 45zł za szklanke normalna cena była 68zł lecz kupowałem u kolegi w sklepie i dostałem cene po jakiej on dostał, oczywiscie były to najtansze szklanki. wiec dlaczego stuka w tym samym miejscu co na starych szklankach.co do blaszek to sa one obok napinacza i one tez zostały wymienione dostałem je w komplecie całego rozrzadu.czy moge wlac 5,30 a tej sytuacji jak mam teraz juz 3 olej i wszystkie były 10w30? czy warto wymienic cała pompe oleju czy sprawdzac do oporu az cos wyniknie
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Nie Przyjacielu, te blaszki są przy wałkach rozrządu, napinacz jest na dole:

http://www.club323f.com/ba/articles/v6_ ... ngines.php

rys. 29

Olej możesz zmienić i przy okazji sprawdź ciśnienie oleju, czy jest prawidłowe.
Let The Galaxy Burn....
trio
Posty: 10
Rejestracja: 2007-09-12 11:34

Post autor: trio »

tak rzeczywiscie sorki pomyłka o jednym mysle o drugim pisze. jutro sprawdze cisnienie i dam znac :)

EDIT:

własnie odebrałem autko od mechanika sprawdził cisnienie powiedział ze wsio jest ok i prawdopodobnie zle zrobili mi glowice przy remoncie skoro nadal kopci i zrzera olej.czy macie jakies pomysły jeszcze aby mi pomoc

Pamiętaj, że nie piszemy nowego postu pod swoim postem.
Timi
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-05 18:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Timi »

Ja wsadziłem u siebie szklanki po 37zł/szt i cisza już 5kkm. a co do wymiany pierścieni, panewek i regeneracji głowicy to czysta lipa. silnik dalej kopci i bierze olej chociaż jak się zagrzeje to nieco mniej.
Zycze powodzenia u mnie została już tylko wymiana silnika.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

No cóż, pozostaje raczej reklamacja za z...baną usługę, a nie nowy silnik :wink:
Let The Galaxy Burn....
trio
Posty: 10
Rejestracja: 2007-09-12 11:34

Post autor: trio »

co sie dzieje z naszymi probaskami? przeciez kopcenie, klekotanie, itd to prawie kazdy z nas doznał a jakos niemozna znalesc odpowiedzi co dokładnie jest przyczyna, głowice po remoncie powymieniane uszczelniacze,pierscienie i dalej to samo sie dzieje jakas przyczyna musi byc.powaznie zastanawiam sie nad kupnem nowej pompy oleju niewiem co robic chyba niepozostaje nic innego jak wymieniac wsio pokolei hehe...bzdura to nie jest wyjscie dla kogos kto jeszcze nie trafił 6 w totka, pozatym moje tylnie zawieszenie stuka,puka na prastej drodze nie wspominajac o dziurach... :(
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Ja mam podobny problem. Na początku klekotało i przestało. Później znowu zaczęło i przestało. Teraz rozkręciło się na dobre. Klekocze do ok 2000, później trzeba się dobrze wsłuchać w silnik żeby usłyszeć. Z czym jest problem?
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

To ze sie wpakowal chlopie

Jedynym czym moge Cie teraz pocieszyc to ze jesli wymienisz wszysto po kolei to bedziesz mial pewnosc ze to Ci juz nie siadzie/przynajmniej nie powinno :wink:

Niestety najmlodsze Probe ma w tej chwili 11lat nie mowiac juz o Igen gdzie najstarsze maja juz mozliwosc kupowania alkoholu i papierosow :twisted: Nie mozna sie spodziewac ze auta te beda bezawaryjne szzczegolnie jesli kupiles je od czlowieka ktory srał na jego stan techniczny i jezdzil dopoki auto sie nie rozsypalo

Powodzenia, Zycze szybkiego rozwiazania problemu


jesli chodzi o temat to u mnie klekotalo starsznie
wymienilem czujnik oleju bo ciekl i przestalo na chwile, pozniej znowu zaczelo klekotac>zostal wymieniony rozrzad i mobil 5w30 i klekotanie delikatnie ucichlo, natomiast nie zniklo.
Mysle i nie tylko ja ze to szklanka tak wiec sie z tym juz pogodzilem.

Nadzieja jest jeszcze nagar o ktorym czytalem na mazdaspeed , podobno chalasuje podobnie i wyczyszczenie silnika pomaga ale narazie sie z tym wstrzymuje.

Aha czy ktos sie orientuje ile kosztuje takie czyszczenie silnika i ile to trwa??

Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Timi
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-05 18:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Timi »

To jak wymieniać wszystko to i tłoki, pierścienie, panewki, gładzie(tuleje), sworznie uszczelki i każdą duperele bo inaczej taka "Kapitalka" to albo się uda albo nie.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

trio pisze:co sie dzieje z naszymi probaskami? przeciez kopcenie, klekotanie, itd to prawie kazdy z nas doznał a jakos niemozna znalesc odpowiedzi co dokładnie jest przyczyna, głowice po remoncie powymieniane uszczelniacze,pierscienie i dalej to samo sie dzieje jakas przyczyna musi byc.powaznie zastanawiam sie nad kupnem nowej pompy oleju niewiem co robic chyba niepozostaje nic innego jak wymieniac wsio pokolei hehe...bzdura to nie jest wyjscie dla kogos kto jeszcze nie trafił 6 w totka, pozatym moje tylnie zawieszenie stuka,puka na prastej drodze nie wspominajac o dziurach... :(
Mów za siebie, nie każdy.
trio
Posty: 10
Rejestracja: 2007-09-12 11:34

Post autor: trio »

widze ze "temat stanał w miejscu" mam nadzieje ze jakos uporam sie z moim probaskiem.dziekuje za wszystkie porady oraz pomoc.pozdrawiam
rokfor
Posty: 25
Rejestracja: 2007-06-21 12:05
Samochód: probe2 '95 2,5
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: rokfor »

Ja stawialbym na malo dokladnie zrobiony remont, nie wiem czy to dobry pomysl, ale wykrec pokolei swiece i sprawdz czy ktoras jest zalana olejem jezeli tak to sprawdz u innego mechaniora cisnienie na tlokach ,moze to pierscien pekl lub cos jest z uszczelniaczami zaworów na tym cylindrze. Proponowałbym Ci tez narazie nie wymieniać pompy oleju (do 95r były ponoc wadliwe a w pozniejszych wersjach juz bylo z nimi OK, Ty masz 98, wiec powinno byc ok) jedynie jak masz mozliwość to wjedz sobie na kanał przygotuj silikon, zdejmij miske i sprawdz zaworek upustowy pompy oleju czy nie jest przytarty lub nawet zapieczony a widzialem juz takie przypadki, jezeli tak to wymien go razem ze sprezynka kosztuje cos kolo40 zl, robota na 2 godzinki a prawie nic nie kosztuje i masz pewnosc.
trio
Posty: 10
Rejestracja: 2007-09-12 11:34

Post autor: trio »

dzieki bardzo na pewno to sprawdze po weekendzie moze i masz racje.dam znac jak sie uporam.
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Usterka usunięta - napinacz rozrządu
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

paluchy i swędziały i pokręciłem aparatem tzn zwiekszałem kąt wyprzedzenia zapłony w trybie diagnostycznym, zauważyłem że w pewnym momencie silnik ładniej pracował, lecz chciałem jeszcze kręcić i w pewnym momencie odezwał się popychacz, może dlatego że nastąpiło spalanie stukowe, szybko przekręciłem aparat na swoje miejsce i dalej klepie popychacz( z tego co wysłuchałem to albo 2-gi albo 3-ci tak ładnie gra :evil: cykanie jest ciągle, nawet jak wkręcam silnik prawie na czerwone pole na obr.
pamiętam że kiedyś kręciłem śrubką na przepustnicy też w trybie diag. i jak za mocno wykręciłem to też ten sam popychacz zaczął cykać( dźwięk cykania, ostry, głośny bardziej niż głuchy i twardy) trochę się przestraszyłem, wlałem troszkę oleju, a że było już późno to poszedłem spać, na drugi dzień odpaliłem i już nic nie cykało, myślę że to jest też wina gorącego oleju, może lepkość się zmieni itp? mam liqiud moly lekki bieg 10W40, przebieg na nim 4 tys km
Pytanie ile kosztuje wymiana wszystkich popychaczy? same części chyba nie należą do drogich ale ile robocizna? czy lepiej po prostu zalać olej elf 5W30? może popychacz już się nie odezwie

a może to w ogóle wtryskiwacz? bo to dobiega jakby z tyłu silnika

dodano dziś o 17:00
odpaliłem auto jednak dalej cykało, przejechałem się nim trochę i okazał się trochę mocniejszy po tym przestawieniu zapłonu, cykanie ustało, silnik pracuje cichutko
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Mam problem a mianowicie w moja V-ka po odpaleniu na zimnym silniku chodzi rowno i cichutko zadnych stuków po prostu cisza, lecz po nagrzaniu silnika slychac metaliczny stukot z tylnej glowicy odglos podobny do popyhacza, wzrasta on lekko wraz ze wzrostem obrotów. Auto ma zmieniony rozrzad jakies 20tys rolki napinacz wsyztsko ok bo sprawdzane, olej 10W40 Liqui Moly Mos2 zmieniony 100km temu zawór zwronty w pompie oleju zmieniony. Auto nie zre oleju nie kopci zarowno na cieplym jak i zimnym silniku ciagnie rowno i nie ma problemu z moca. Na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach spada wskaznik cisnienia oleju jest pomiedzy litera L a kreska na czerwonym polem, podczas jazdy jest pomiedzy A i L po przegazowaniu podnosi sie do gory. Skonczyly mi sie pomysly kombinowalem z olejami zarowno 5W30 jaki 10W60 i rezultat taki sam jedynie na 5W30 wydaje mi sie ze mnie stukal. Podejrzewam panewke ale czy tlukla by sie tylko na cieplym silniku :?:
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
MICHAL_GT
Posty: 68
Rejestracja: 2007-11-19 19:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań Kołobrzeg

Post autor: MICHAL_GT »

Witam

Może się komuś to przyda u Mnie co prawda w 2.2 Turbo też dziwnie coś cykało w silniku ( wstępna diagnoza że popychacze klekoczą)....

jednak okazało się że na 6 szpilek od kolektora wydechowego 3 miałem urwane i tym samym uszczelka była wydmuchana.
Po wymianie szpilek i uszczelki to metaliczne cykanie ustało (naprawde się zdziwiłem bo ja na 99% obstawiałem popychacze)
Pozdro
FORD PROBE FIRST GENERATION 2.2 TURBO GT -------> co więcej do szczęścia potrzeba ?? ---> CYSTERNY PALIWA
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Ja juz zglupialem co otmoze stukac i dalem sobie spokoj z szukaniem, ustawilem zaplon i obroty zmienilem olej raz jeszcze i stuka znacznie ciszej, bylem chyba u 5 magikow i kazdy glupszy od poprzedniego :evil: Autko naraziejezdzi jak przestanie zaczne sie martwic
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Hey,

A "sprężynka na rozrządzie", że tak powiem? To może to?

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Objaw jest ze na zimnym nic nie stuka jak sielnik mocno sie nagrzeje to postukuje. Stukot rosnie ze wzrostem obrotow ale tak max do 3tys obrpotem jest ok. Stukot podobny do klepiace popychacza. Sprezynki mam i jutro je zmienie
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

S_H_A_D_O_W pisze:Mam problem a mianowicie w moja V-ka po odpaleniu na zimnym silniku chodzi rowno i cichutko zadnych stuków po prostu cisza, lecz po nagrzaniu silnika slychac metaliczny stukot z tylnej glowicy odglos podobny do popyhacza, wzrasta on lekko wraz ze wzrostem obrotów.
mam identyko,, chyba popychacz do wymiany?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”