Strona 1 z 2

VIN

: 2006-08-11 23:46
autor: york
a propo dyskusji przypominam ze ja mam w dowodzie 93r :gwizd:

: 2006-08-12 00:02
autor: Lisiu
york_2006 pisze:a propo dyskusji przypominam ze ja mam w dowodzie 93r :gwizd:
a ja 87 8)

: 2006-08-12 07:02
autor: OLEY
Ja też mam 93. :D Z tym, że to wcale nie odmłodziło mojego wozu. :D
Spisz sobie VIN. Znajdź co oznacza każda literka i cyferka i będziesz
znał bankowo rok produkcji, a nawet gdzie został wyprodukowany.

: 2006-08-12 08:26
autor: york
tak tak wiem ze vinchecker pokaze mi 92 ale nie zmienia to faktu ze jest 93 w dowodzie :wink:

a pozatym byla juz dyskusja na temat tych madrych narzedzi do sprawdzania vinu i jak pewnie wszyscy pamietaja sa do D...

heh mnie tez wyszlo 11 litrow pojemnosci

: 2006-08-12 10:29
autor: edi_pg
york_2006 pisze:a propo dyskusji przypominam ze ja mam w dowodzie 93r :gwizd:
Ale raczej silnika 2.0 albo 2.5 nie masz :)

: 2006-08-12 17:50
autor: york
no fakt ani to 2.0 ani 2.5 ale za to pomiedzy nimi :D
kurde cos w tym jest...

za to w dowodzie w rubryce POJEMNOSC mam 1993 :shock:
chociarz w nazwie pojazdu jest Ford Probe 2.2 kat

: 2006-08-12 18:38
autor: OLEY
A co Ci wychodzi z tej rozpiski?


Numer identyfikacyjny fabryki - Cyfra 1-3
1ZVPT21U9M5131789
1ZV Mazda Motor Manufacturing Corporation


--------------------------------------------------------------------------------

System bezpieczeństwa - Cyfra 4 1ZVPT21U9M5131789
B Aktywne pasy
C Aktywne pasy, poduszka powietrzna kierowcy
L Aktywne pasy, poduszka powietrzna kierowcy i pasarzera
P Pasywne pasy

--------------------------------------------------------------------------------

Identyfikator samochodów osobowych Forda - Cyfra 5 1ZVP
T21U9M5131789
T Samochód importowany lub nie budowany przez Forda.


--------------------------------------------------------------------------------

Wersja - Cyfra 6-7 1ZVPT21U9M5131789
20 GL, Base
21 LX
22 GT

--------------------------------------------------------------------------------

Typ silnika - Cyfra 8 1ZVPT21U9M5131789
A 2.0L 4-Cyl.
B 2.5L V-6
C 2.2L 4-Cyl. Non-Turbo
L 2.2L 4-Cyl. Turbo
U 3.0L V-6


--------------------------------------------------------------------------------

Numer kontrolny - Cyfra 9 1ZVPT21U9M5131789
0, 9, X All


--------------------------------------------------------------------------------

Rok produkcji - Cyfra 10 1ZVPT21U9M5131789
K 1989
L 1990
M 1991
N 1992
P 1993
R 1994
S 1995
T 1996
V 1997


--------------------------------------------------------------------------------

Miejsce wytwarzania - Cyfra 11 1ZVPT21U9M5131789
5 Flat Rock, MI


--------------------------------------------------------------------------------

Numer seryjny - Cyfra 12-17 1ZVPT21U9M5131789
100,001 do 600,000


U mnie np. literka nr 10, a więc rok produkcji to N
Wynikałoby z tego, że mam model z roku '92. Na słupku za drzwiami kierowcy jest naklejka i tam dokładnie jest napisane, że wyprodukowany 30.10.1991. Jest to już prawie koniec roku i stąd pewnie w VINie literka N
W dowodzie natomiast mam rok produkcji 1993. Z tym, że jest to na bank data pierwszej rejestracji w Polsce. Nic innego. :D

: 2006-08-12 22:20
autor: Sh(.)(.)ters
Wydzieliłem Was letko...

: 2006-08-13 18:42
autor: york
no i w sumie z twojej rozpiski wychodzi 92 ale wcale sie tym nie przejalem 8)

a jeszcze pytanko skoro i twoj i moj powstal we Flat Rock a ty masz poczatek 1ZV i oznacza to "Mazda Motor Manufacturing Corporation",to co oznacza poczatek 1FD?

: 2006-08-13 19:13
autor: OLEY
Hehe. To akurat nie jest mój nr VIN. Zauważ, że ja mam 2.2 GT a nie LX 3.0 V6.
Początek VINu mam również 1FD i z tego co pamiętam oznacza to, że samochód był produkowany na Europę. Domyślam się, że literka nr 5 u Ciebie to T więc oznacza ona, że części zostały wyprodukowane we Flat Rock, potem sprowadzone do Niemiec i tutaj złożone w całość.
Ot i cała filozofia.

Ja rozumiem, że się nie przejąłeś rocznikiem '92, ale nie mów więcej że masz rocznik '93 z silnikiem 2.2. :D

: 2006-08-14 18:46
autor: Sokół
:( no to mnie zrobili z vinu wynika , że mam 92 a w dowodzie pisze 91 :x

: 2006-08-14 22:43
autor: york
OLEY tak wlasnie mi cos nie pasowalo z tym VIN-em bo widzialem ze masz 2.2.

no coz trzeba sie pogodzic z rzeczywistoscia ale badz co badz jak to wyglada w dowodzie :twisted:

: 2006-08-15 22:00
autor: OLEY
Sokół pisze::( no to mnie zrobili z vinu wynika , że mam 92 a w dowodzie pisze 91 :x
Spokojnie, nie ma się co martwić. :D Nikt Cię nie zrobił :D
U mnie jest tak samo. Mam literkę N, a mimo to mam rok '91.
Jeżeli jeszcze posiadasz naklejkę na słupku za drzwiami kierowcy, to sprawdzisz sobie dokładną datę produkcji, łącznie z miesiącem i dniem. Domyślam się, że data produkcji będzie bliska końcowi roku 91.
Jeżeli nie masz tej naklejki, to pewnie autko było już malowane i ktoś w niewiedzy po prostu ją zerwał (błąd!). Rok produkcji w dowodzie rejestracyjnym można wytłumaczyć w jeden sposób, a mianowicie samochód został sprowadzony i kupiony w Polsce niedługo po zejściu z "taśmy". Oznacza to, że kupił go ktoś baaaardzo bogaty jak na owe czasy w Polsce i pierwsza rejestracja w naszym kraju nastąpiła właśnie w roku jego wyprodukowania.
york_2006 pisze:no coz trzeba sie pogodzic z rzeczywistoscia ale badz co badz jak to wyglada w dowodzie
Hehe. Może teraz już mniej, ale swego czasu, taka ( moim zdaniem ) paranoja z wpisem w rubryce "rok produkcji", zamiast rzeczywistego roku wyprodukowania samochodu - daty pierwszej rejestracji auta w Polsce niosła za sobą wiele korzyści, choćby przy zawieraniu umowy OC lub, co chyba najważniejsze, przy sprzedaży. :D

: 2006-08-18 01:01
autor: york

: 2007-12-11 23:02
autor: megalith
Podepnę się tutaj, bo mam podobny "problem" co Oley, mianowicie rozbieżność pomiędzy rokiem produkcji z VINu a tym na naklejce na słupku. Mianowicie, według VINu autko mam z 89, mechanicznie jest to lekko zakręcone 89, zaś na naklejce na słupku mam rocznik 1993.

Tymczasem miałem problem z rejestracją z innego powodu i moje autko oglądał rzeczoznawca samochodowy który robił fotki vinów, tabliczek, naklejek itp oceniając ich prawidłowość i to czy nie są podrobione. Stwierdził to ponad wszelką wątpliwość, wpisując w protokole pokontrolnym iż oglądał Probe II z 1993 roku z silnikiem 2.0 :) Na pytanie skąd to wziął odpowiedział że tak mu się vin zdekodował.

Więc formalnie mam autko o pojemności 2.0 i '93 w dowodzie. Natomiast moje pytanie jest następujące: skąd rozbieżność między literką K oznaczającą 89 w vinie, a naklejką gdzie jako rok produkcji figuruje 93. Ktoś ma jakieś pomysły?

: 2007-12-12 06:47
autor: OLEY
Nie no. To już jakaś totalna bzdura. :D
Mógłbyś podać swój vin. Rozpracujemy to zaraz.

: 2007-12-12 21:10
autor: megalith
Mój szczęśliwy numerek to: 1ZVBT22L8K5139864.

Fotki naklejki teraz nie zrobię, bo zostałem czasowo rozdzielony z autkiem, ale jak wróci do mnie to zamieszczę.

Zastanawiające jest również wyposażenie:
Wersja usa (reflektory, migacze etc.), natomiast co ciekawe brak było szyb w prądzie i pasów automatycznych. Poza tym wszystkomający (klima, tempomat, zawieszenie, regulowane wspomaganie, lusterka elektryczne, centralny - nie wiem co z tego jest "standardem" to piszę wszystko)

: 2007-12-13 18:44
autor: OLEY
Ależ tu nie ma żadnej filozofii. :D Wszystko w/g VIN-u się zgadza.
Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to czwarta literka."B" To jakoś mi nie pasuje do reszty.
A ten rzeczoznawca, to jakiś dziwny dla mnie.

No i ta naklejka na słupku jakaś nie "teges".
Jej nie da się zedrzeć, żeby nie uszkodzić i ponownie nakleić.
Auto rozumiem ma fabryczny lakier?

: 2007-12-13 20:19
autor: Robert
OLEY pisze:Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to czwarta literka."B" To jakoś mi nie pasuje do reszty.
Ale co Ci nie pasuje? Aktywne pasy nie mają związku z elektrycznymi. Aktywne = ze zwijaczem i nic ponadto. Pasywne to w dużym fiacie ostatnio widziałem.

: 2007-12-13 21:32
autor: megalith
OLEY pisze: No i ta naklejka na słupku jakaś nie "teges".
Jej nie da się zedrzeć, żeby nie uszkodzić i ponownie nakleić.
Auto rozumiem ma fabryczny lakier?
Lakier fabryka poza lewym nadkolem, nawet specyficzne jego malowanie podejrzewam iż również fabryczne z uwagi na stopień zużycia. Naklejka też bez śladów jakiejkolwiek ingerencji, postaram się jak najszybciej zrobić fotkę.

A przychodzi mi jeszcze jedna rzecz - Ford lubił robić końcówki serii z rzeczami jakie im zostawały, stąd często nietypowe wyposażenie końcowych roczników. Możliwe żeby to był taki właśnie leżak?

No i następne zastanawiające - jakim sposobem w hameryce przeszło auto tej kategorii z szybami w korbach?
Robert pisze: Aktywne = ze zwijaczem i nic ponadto. Pasywne to w dużym fiacie ostatnio widziałem.
Prawy mam pasywny ;)

: 2007-12-14 06:50
autor: OLEY
Robert pisze:
OLEY pisze:Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to czwarta literka."B" To jakoś mi nie pasuje do reszty.
Ale co Ci nie pasuje? Aktywne pasy nie mają związku z elektrycznymi. Aktywne = ze zwijaczem i nic ponadto. Pasywne to w dużym fiacie ostatnio widziałem.
Jeżeli tak, to wszystko pasuje. :D

Zmyliło mnie jednak to, że w podanym wyżej rozwiązaniu 3.0 V6, jest literka "P". :D

VIN w IIgen

: 2008-01-13 11:56
autor: vitek
Nie trafiłem na temat w II gen więc może tu się coś dowiem?

mój nr: 1FA L T 20 A X T 5 000000

Dekoder przy pierwszej rejestracji w kraju rozszyfrował:
-region: Ameryka Płn.
-kraj: USA
-marka: Ford USA
-rok prod.: 1996
-rok modelowy: 07.1995-06.1996
-aktywne pasy+2 poduszki
-GL
-2 litry, 4 cylindry
i to wszystko

Brief "mówi" : Ford USA, rok 1996, dopuszczony do ruchu 04.03.96

: 2008-01-13 12:08
autor: domo
wg VIN to masz 1996, a w dowodzie to już różne 'krzaczki' się znajdowały :)

: 2008-01-13 12:18
autor: vitek
Dzięki, to pocieszające.
A możesz jakoś rozszyfrować czy to Ameryka czy Europa?
Niby lampy i kierunki mam jak w Euro ale konsola od klimy jak USA (patrzyłem na www.performanceprobe.pl).
Jak go rozpoznać?

: 2008-01-13 15:41
autor: domo
daj zdjęcie to chłopaki dojdą :)