Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: tofil »

Planuję zrobienie mojego Proba na cacy (total odnowienie) i chciałbym mu wstawić takie cacko gdyż mój engine nie ma się najlepiej no i moc też się w nim nie przelewa. Pozostają trzy wyjścia: remont i turbinka, FSZ właśnie albo odnaleźć Mistrza Yodę i poprosić o odrobinę MOCY :wink: Dlatego jeśli macie jakieś informacje na temat tego silnika to podzielcie się nimi bo do końca nawet nie wiem czy istnieje. No chyba, że można wstawić silnik od czegoś innego bez wielkich przeróbek.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Silnik ten istnieje naprawdę i jest całkiem fajny, bo mocno wykręcony. Niestety zdobycie FS-ZE graniczy z cudem, jeszcze większym jak KL-ZE. Był on montowany tylko w jednej chyba Maździe i to trochę nowszej.
Przekładka raczej jest nie opłacalna gdyż wiąże się z wymiana całej instalacji elektrycznej, komputera i mnóstwa innych rzeczy. Pomimo że silnik jest podobny, ma kilka znaczących różnic. Posiada układ VRIS'ów, zupełnie inny układ zapłonowy i jeszcze sporo innych detali.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

:1111_placz:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Zamiast płakać zastanowił bym sie porządnie na takim rozwiązaniem.
Obrazek
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

To jest 2 opcja :D Tylko pierwsze muszę silniczek doprowadzić do porządku. Kto ma takie cudo :?: Ile ma kucy? Też chcę takie :!: :D
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Bogdan9999 pisze:Zamiast płakać zastanowił bym sie porządnie na takim rozwiązaniem.
Obrazek
Co za idiota zrobił taki dolot, moja matka by to lepiej przemyślała. :lol:

Ps. Taniej wyjdzie Cię kupić Vke niż montować FSZE :D
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Nie wiem czyje to. kiedyś szperałem w necie i znalazłem taką fotkę. Ten silnik pewnie ma cos około 200 km bo turbinka jest sporawa. Wygląda ten silnik prawie jak mój :D :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Prawie robi wielką różnice ;)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

No właśnie 200 KM by mnie zadowoliło :twisted:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Tofil - też długo myślałem nad turbinką :) Jednak po długich rozważaniach padło na V6. Najtańszą instalację turbo we Wrocławiu znalazłem za 8k. W tym gwarancja :) Ale to takiej turbinki dochodzi jeszcze koszt remontu silnika. Robi się 12 - 13k
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Stary bo w złych miejscach szukasz :lol:
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Jak można szukać w złych miejscach ? :evil: Rozwiń myśl.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Zapraszam na taką robote pod Warszawe, chyba wiesz do kogo.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Chyba wiem ale nie mówie o turbinie robionej przez wiesz kogo. Np powiedz mi prosze ile kosztuje kapitalka 2.0 + przeprogramowanie kompa. Jeśli o mnie chodi to nie miałem zamiaru poprostu założyć turbiny bez względu na wszystko. Wchodziła w gre tylko i wyłacznie instalacja, którą będę mógł za darmo serwisować i będę pewny że będzie wszystko grało. Pozatym moim skromnym zdaniem jedna rzecz pociąga drugą. Uważam, że podwyższając znacznie moc powinno się też popracować nad hamulcami, wzmocnić silnik itp :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Piszesz samą prawde, a wszystko co powyżej 200 koni to szczerze powiedziawszy nieporozumienie, przy ruszaniu, hamowaniu, czy dodawaniu gazu w zakrętach.

Pzdrv.
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

A czy te dwa silniki są na tym samym bloku ?
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Bardzo możliwe choć tylko przypuszczam. Mogą być to podobne zależności jak między naszymi KL vs KL-ZE. W KL-ZE blok chyba jest chyba taki sam, inne są oprogramowanie, przepływka, cylindry(nie mają wcięć przez co chyba rozrząd jest kolizyjny), ni i kolektor dolotowy. Inny jest też chyba stopień sprężania.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Zgadza się, blok jest ten sam, natomiast część osprzętu jest inna.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
mar3inez
Posty: 411
Rejestracja: 2009-01-04 17:54
Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
Galeria: viewtopic.php?t=16758
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: mar3inez »

Witam,
odgrzebie lekko zimnego kotleta :D
Mam pytanie: znalazłem osobę która sprowadzi mi silnik FS-ZE wraz z całym osprzętem. Z tego co z kolesiem gadałem to występował on w 3 wersjach od 93-97, od 98-01 i od 01.
Powiedział że do Probe podpasuje ten silnik z lat 93-97 bez większych problemów, bo był montowany w maździe w wersji japońskiej(modelu nie pamiętam). Czy orientuje się ktoś z was jakie są problemy w takim swapie? Na forum mazdy wyczytałem, że swap z fs na fs-ze jest niemożliwy, z powodu ogromnej różnicy instalacji elektrycznej mimo prawie takiej samej budowy silnika. Czy ktoś próbował takiego swapa u siebie? Z góry dziękuje za wszelkie sugestie :D
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Bogdan9999 »

W klubie nie ma żadnego takiego silnika więc będziesz pionierem ale z tego powodu bym sie nie cieszył :P Zawsze to drożej kosztuje i sporo nerwów :D Lepiej zainwestuj w turbo przyrost murowany :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
karolo
Posty: 1071
Rejestracja: 2008-01-10 19:12
Samochód: sluzbowy
Galeria: viewtopic.php?t=13872
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: karolo »

najlepiej miec cale auto z tym silnikiem i schematy w dlon i jazda z przekladka bo sam silnik moze i kupisz ale braknie jednej ... i bedzie duupa :mrgreen: byloby ciekawie i napewno jakies odswierzenie forum w pomyslach tuningowych ;)
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa

Bylo GSX-R 1100 oil cooled :twisted: jest Gsx 1300R :twisted: :twisted:

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
Awatar użytkownika
mar3inez
Posty: 411
Rejestracja: 2009-01-04 17:54
Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
Galeria: viewtopic.php?t=16758
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: mar3inez »

no raczej nie dostanie się całego auta w Polsce z takim silnikiem. Ja mam okazję sprowadzić taki silnik z Japonii z całym osprzętem i za dodatkową opłatą jeszcze komp od fs-ze.
Bogdan9999 pisze:W klubie nie ma żadnego takiego silnika więc będziesz pionierem
Nie jestem jakimś napaleńcem który przeczytał coś o tym silniku dzisiaj i jutro już chce mieć go w samochodzie sprawnego zamontowanego :D. Jeśli chodzi o turbo to fajna sprawa ale kto się podejmie montażu... bo na pewno nie ja. A może Ty Bogdan? :D Masz już wprawę :D A tak na poważnie to wydaję mi się że najlepszym sposobem podniesienia mocy w 2.0 jest po prostu kupno 2.5 :D
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: kremat0r »

mar3inez pisze: A tak na poważnie to wydaję mi się że najlepszym sposobem podniesienia mocy w 2.0 jest po prostu kupno 2.5 :D
Jedyna słuszna prawda.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Awatar użytkownika
karolo
Posty: 1071
Rejestracja: 2008-01-10 19:12
Samochód: sluzbowy
Galeria: viewtopic.php?t=13872
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: karolo »

albo po prostu kupno Igen :P :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa

Bylo GSX-R 1100 oil cooled :twisted: jest Gsx 1300R :twisted: :twisted:

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Taxon »

Odezwę się jako były posiadacz 2.0. Sam też rozpoznawałem temat i poruszane już było to na tym forum:

http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=9703

Otóż tez kombinowałem nad "odmuleniem" 2.0, gdyż nie brałem pod uwagę zamiany na 2,5 i sądzę, ze ty tez nie bierzesz, więc darujcie sobie tego typu rady. Co do turbo, to faktycznie koszty są dość wysokie i ciężko znaleźć kogoś, kto by się podjął takiego moda. Gadałem z kolesiami z takiego warsztaciku na wrocławskiej w Wawie, którzy bawią się generalnie w przygotowania aut do kjsów, uturbianie, chiptuning tdi i generalnie byli gotowi podjąć się doładowania 2.0, ale nie turbiną, a kompresorem. Dlaczego kompresorem ? Ano dlatego, że kompresor jest "kulturalniejszy" w pracy przez co przy niewielkim doładowaniu nie musisz zakuwać silnika. Ja myślałem o podniesieniu mocy Probka 2.0 do mocy Vki, czyli ok 170KM i kolesie twierdzili, że taka moc nie wymaga zakuwania silnika. Plusem 2.0 jest to, ze silnik nie jest wyżyłowany i ma przez to dość spory potencjał. Kolejna rzecz przemawiająca za kompresorem to cena. Za używanego Eatona montowanego w Mesiu 2.0 dasz coś koło 1-1,5 tys. Za ok 2 tys. masz nowy. Odpada też cała dyskotek ze spawaniem kolektora wydechowego , instalacją intercoolera i wysoką temperaturą pod machą. Ponadto stwierdzili, że o wiele prościej ustawić mapy paliwa dla kompresora mechanicznego, niż w przypadku turbo.
Poniżej link do takiego projektu z kompresorem :
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... opic=45503
Na nim głównie miałem się wzorować, ale sprawy potoczyły się tak, jak się potoczyły... :x
20.04.2009 probek zakończył życie, a ja omal nie podzieliłem jego losu.

Tu jeszcze masz 2 projekty Probe 2.0 turbo:

http://www.cardomain.com/ride/349840

http://www.cardomain.com/ride/443488/5

Pozdro
Ostatnio zmieniony 2009-10-09 15:59 przez Taxon, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”