Co sądzicię o tym.....lub jaki płyn do chłodnicy polecacie??

Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Co sądzicię o tym.....lub jaki płyn do chłodnicy polecacie??

Post autor: Qki G »

Tak jak w temacie, co sądzicie o tym płynie

http://www.e-x-c.com/product_info.php?c ... cts_id=663



....lub ewentualnie jaki polecacie jakiś sprawdzony??:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Glicol Shell kosztuje 91zł za 10l tutaj to wyjdzie ci prawie 200zł za płyn. Miałem w I generacji Shella i był ok. Bardzo dobre i tanie są K2 zielone jak toksyny, ksztuje ok 25zł za 4l.
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Myslę, że marka Motul mówi sama za siebie 8) Ja jeździłem na płynie GlycoShell Shell'a i było ok. Przy wymianie rozrządu i pompy wody zalałem Mobil1 AntiFreeze Advanced i też jest git więc przynajmniej te dwa płyny mogę polecić z czystym sumieniem. Porównaj sobie właściwości każdego nich i cenę bo z pewnością będzie się różniła. Dodatkowo badzo dobre płyny można wymieniać rzadziej (tak wynika z instrukcji) niż jakieś Petrygo czy inne Borygo co powoduje, że w dłuższym okresie eksploatacji wcale nie musi być drożej.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Ja używam koncentratu 4MAX (Intercars) 50:50 z wodą destylowaną. Wytrzymał ostatnią zimę czyli nawet -34 Celsjusze więc chyba dał radę :D
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ja leję jakiś niebieski 8) , marki nie pamiętam :D jak na mój gust nie ma co przepłacać, najważniejszym czynnikiem jest temp. przy której płyn krzepnie. Czasem(w przypadku płynów chłodniczych) firmowe wcale nie znaczy lepsze, tylko droższe. Warto za to wymieniać tak często jak to przewidział producent a jak jezdzimy w trudnych warunkach można wymieniać jeszcze częściej.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Ronin pisze:Warto za to wymieniać tak często jak to przewidział producent a jak jezdzimy w trudnych warunkach można wymieniać jeszcze częściej.
A jak przewidzial? :)

50 000 mil?
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

kocureq robiles cos kiedys sam przy aucie ? miales w reku plyn do chlodnicy ???

zanim zaczniesz glupio pytac kup plyn i przeczytaj :-)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

MISIEK pisze:kocureq robiles cos kiedys sam przy aucie ? miales w reku plyn do chlodnicy ???
zanim zaczniesz glupio pytac kup plyn i przeczytaj :-)
niewiele :)

ale zawsze wole najpierw a) przeczytac co zaleca producent, b) spytac bardziej doswiadczoncyh.

tutaj zastosowalem wariant a+b.

Obrazek

Czy to czegos nie sugeruje?

Ew. jakby ktos mial watpliwosci

http://www.dict.pl/plen?word=coolant&lang=EN
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

kocurku - plyny sa na iles sezonow :) np 3 albo 5 letnie

dodatkowo mozna patrzec na przebiegi ;) (tak samo jak olej - zmieniasz co iles km lub co pol roku) prawda ? :>

P.S. tez mam obowiazkowo czarny dach ;)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

MISIEK pisze:kocurku - plyny sa na iles sezonow :) np 3 albo 5 letnie

dodatkowo mozna patrzec na przebiegi ;) (tak samo jak olej - zmieniasz co iles km lub co pol roku) prawda ? :>
Cos w tym jest :) Jak na razie pojdzie do kategorii "tyż prowda".
MISIEK pisze:P.S. tez mam obowiazkowo czarny dach ;)
Pitaj :)
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

sory za taki banał, ale powiedzcie mi gdzie jest wlew od płynu chłodniczego i jak sprawdzić poziom, czy to jest ta PLASTIKOWA rurka z prawej strony z dołu ?? Sorki ale w moim starym aucie było to wszytko na wierchu, jeśli to ta rurka to jest tam sahara i czym prędzej musze kupić płyn :?
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Opcja Szukaj się kłania.
:arrow: Zbiorniki
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

dzięki :) dokładnie chodzi mi o ten wlew

Obrazek

zdjęcie zapożyczone z galerii Kalli`ego oczywiście dla celów informacyjnych :lol:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

a możecie mi powiedzieć do którego wlewu mam dolać płyn :?: bo są trzy i nie wiem do którego :? tego najbardziej po prawej stronie przy nadkolu ??

i jeszcze jedno pytanie czy musze spuścić cały płyn i nalać nowy :?: czy moge dolać do starego i czy nic nie zaszkodzi jeśli w samochodzie mam zielony a wleje niebieski

z góry dzięki
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Kamil_01 pisze:i jeszcze jedno pytanie czy musze spuścić cały płyn i nalać nowy :?: czy moge dolać do starego i czy nic nie zaszkodzi jeśli w samochodzie mam zielony a wleje niebieski
To zależy co znaczy "zielony".
Jeśli jest to woda z glonami to nie zaszkodzi. Ale tylko do pierwszych mrozów. :roll:
Jeżeli jest to bliżej nieokreślona ciecz (np. wlewana przez poprzedniego właściciela) to załóż, że lepiej zlać.
Jeśli jest to porządny płyn chłodniczy, który sam wlewałeś to przeczytaj obie etykiety (starego i nowego) i dolewasz na własną odpowiedzialność.
Sqad pisze:Bardzo dobre i tanie są K2 zielone jak toksyny, kosztuje ok 25zł za 4l.
Więc nie jest to jakiś straszny wydatek - lepiej chyba wymienić i się nie stresować.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Wymienić, a jak :D Od razu polecam przedmuchać chłodnicę sprężonym powietrzem z zewnątrz lub przepłukać wodą z zewnątrz i od środka. A najlepiej pojezdzić na occie :wink: (było omawiane). Można też sprawdzić działanie termostatu(zwłaszcza jak to jest 2.0 non klima - wymienia się bajecznie prosto :P ). Mój Probek(szkoda że nie coś innego :wink: ) stał 3 tyg. (awaria aparatu) i po odpaleniu przyciął się właśnie termostat. Ale już wsio działa. :P
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ronin pisze:A najlepiej pojezdzić na occie :wink: (było omawiane).
Było też o sodzie oczyszczonej:
:arrow: Chłodnica, problem, co zrobić??
:arrow: Ogrzewanie
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Ok, dzisiaj jade kupić płyn :roll: i jeszcze jedno bede musiał spuścić stary w tym celu musze zlokalizować gdzie płyn ma ujście :lol: :lol: :lol: tz. gdzie w któym miejscu jest korek do spuszczania :?:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Kamil_01 pisze:Ok, dzisiaj jade kupić płyn :roll: i jeszcze jedno bede musiał spuścić stary w tym celu musze zlokalizować gdzie płyn ma ujście :lol: :lol: :lol: tz. gdzie w któym miejscu jest korek do spuszczania :?:
w chlodnicy :wink:
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

pimpo [size=84]na [url=http://www.ford-probe.net/forum/viewtopic.php?t=2935].net[/url][/size] pisze:na dole chłodnicy po lewej stronie patrząc od przodu auta (przed pasażerem) jest kurek plastikowy. ze zbiorniczka wyrównawczego musisz niestety wyssać jakąś strzykawą bo tam już nie ma koreczka
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Jeżdżę na Shell'u - nie narzekam !
Natomiast jeśli chodzi o "Motul" , :-k mimo ogólnie znanych cech samej marki dał mi wiele do myślenia (chodzi o to , o co podejrzewają swą klientelę) :
WŁASNOŚCI
Zawiera składnik zgorzkniający w celu zapobieżenia wypiciu produktu: płyny chłodnicze i odmrażacze mają słodki smak ale są szkodliwe.
Wiem , wiem : Polak nie wielbłąd - pić musi ; ... ale żeby aż tak dosadnie sugerowali co pijają Polacy ?... :twisted: :lol: :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

1. Mam pytanie, dowiedziałem się że wode z auta spuszcza się przez taki wężyk po lewej stronie chłodnicy patrząc od przodu auta, a płyn chłodniczy wlewa się przez tą plastikową rurke, która zatkana jest korkiem z platikowym bagnetem, dobrze to zrozumiałem :?:

2. jeszcze jedno płyn moge zlać na rozgrzanym silniku :?: po czym zalać nowym :?: czy musze czekać aż ostygnie silnik :?:

3. Czy po tych czynnościach, będe musiał odpowietrzać układ :?:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ad1. Tak, w chłodnicy znajduje się taki wężyk z korkiem, przez to ustrojstwo spuszczasz płyn. Dolewasz bezpośrednio do silnika (ten ostatni korek nad rozrządem). kontrolujesz też stan w zbiorniczku wyrównawczym.
Ad2. Tak, przy tej temperaturze nic złego się nie stanie, chyba że zalejesz go płynem z zamrażarki :wink: Choć mimo wszystko radziłbym odczekać chwilę jeśli planujesz nie dolewkę lecz wymianę(duże ilości).
Ad.3 Koniecznie.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Ronin pisze:Dolewasz bezpośrednio do silnika (ten ostatni korek nad rozrządem)
Obrazek
to jest ten korek :?: w który mam wlewać :?:

w zbiorniczku wyrównawczym nie mam nic na bagnecie :? a chyba powinno być :roll:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ja na początku zwracałem uwagę na ten najniżej położony, ten z miarką. Na miarce musi być mokro, natomiast ważniejsze zbiorniczki to ten na silniku i ten przy chłodnicy. Jeśli coś namotałem to przepraszam.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”