zwężka a wzrost mocy

Awatar użytkownika
radek
Posty: 95
Rejestracja: 2006-12-13 10:03
Samochód: Probe 22GT Husqvarna TE 610
Galeria: viewtopic.php?t=10417
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: radek »

Kupiłem probka w niemczech z już zamontowanym NBC i Bovem ale chyba jest z nim cos nie tak bo ładuje za dużo na zupełnie otwartym gdzie ciśnienie powinno być fabryczne u mnie ładuje poza czerwone pole. Czy ten wężyk na którym jest MBC mógł się w srodku zabrudzić (olej kurz) co zmniejszyło by przelot i podniosło ciśnienie. Jakiś czas temu na zupełnie otwarym nie odcinał mi zaczoł to robić od niedawna
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: adrian_seki »

Może ktoś mi powiedzieć gdzie jest ta zwężka i gdzie mam ją wsadzić? Wiem że ma być zwężka wewnętrzna 0,7 mm. Nie wiem gdzie wpiąć. Mam MBC pod maską (takie coś do regulacji jakiegoś ciśnienia na trzy węże chyba) dlatego myślę że to MBC. Czy jak mam właśnie to pokrętło to wtedy brak jest zwężki? Też czytałem że na jednym z przewodów przy trójniku (taki plastikowy za kolektorem dolotowym)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: OLEY »

Jeżeli masz MBC i jest dobrze podłączone, to po co chcesz wsadzać zwężkę?

MBC, to rodzaj zwężki o regulowanym przepuście powietrza i jest o wiele lepsze niż
wsadzenie zwężki o jednej średnicy.

Oryginalna (fabryczna) zwężka ma średnicę 1.2 mm. Wsadzając zwężkę o średnicy 0.7 mm
zwiększasz owszem doładowanie ale, jak wspomniałem wyżej, to samo osiągniesz mając MBC.
Mało tego, gdy przykręcisz MBC za mocno (odcinanie zapłonu przy gwałtownym wciśnięciu gazu),
to wtedy możesz spokojnie zmniejszyć doładowanie, a ze stałą zwężką będziesz musiał się
gimnastykować i wyciągać z rurki. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: adrian_seki »

A tak zapytam jeszcze bo też nie widziałem tego na forum

W prawo jak kręcę to zmniejszam przekrój przepływu (zwiększam doładowanie) czy odwrotnie?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: OLEY »

O kurcze...tego Ci nie powiem. :D
Ale przecież możesz to sprawdzić metodą prób i błędów. :wink:

Biorąc na logikę, to powinno działać jak kran w zlewie. :D
W lewo odkręcasz (czyli zwiększasz średnicę otworu), w prawo zakręcasz, czyli doładowujesz,
ale to tylko moja teoria. :D

Ja mam założoną stałą (0.6 mm) i jest za mocna (odcina), a jakoś na MBC zawsze brak kasy...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: adrian_seki »

Znowu zapomniałem fotki zrobić. nie wiem czy to MBC bo to jest na tej przegrodzie pod szybą na samym środku ale ma tylko wejście i wyjście a nie trzy. Przekręciłem o ok 400st w prawo i auto jakby szybciej się pompowało (krótszy czas odpowiedzi turbiny na dodanie gazu)

Obrazek

OLEY czy to jest MBC?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: OLEY »

To nie jest MBC.
To jest tam fabrycznie i jeżeli mówimy o tym samym jest, to odpowiedzialne
za fabryczny wskaźnik BOOST.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: adrian_seki »

W takim razie ponawiam pytanie - gdzie jest zwężka lub gdzie mam ją zrobić?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: OLEY »

Fabryczna zwężka jest w zaznaczonym na czerwono wężyku i tam też masz włożyć swoją.

Nie wyciągając fabrycznej!

Najlepiej spiąć ją jeszcze opaską tak, jak jest na drugiej fotce:
Załączniki
Zdjęcie0063 a.JPG
Turbo wężyki 2 zwężka.JPG
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: adrian_seki »

I wszystko jasne brawo OLEY o to chodzi :D nie ma to jak konkretna odpowiedz. I nawet niech nikt nie pyta gdzie to jest bo ja nawet się zezłoszczę :twisted:
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: Patryk- »

co z tym EBC czy ktoś to wykonał?? może ktoś sie tego podejmie:) bo kurde chętnie bym takie coś zrobił ale niestety nieznam sie aż tak na elektronice :(
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: adrian_seki »

MBC to nic z elektroniką. To tak jak korek w kranie od wody. im więcej odkręcisz tym więcej leci wody. To jest to samo tylko mniejsze :D i ładujesz chyba zamiast tego węża na zdjęciu koniec
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: Patryk- »

adrian mi chodzi o EBC ;) poczytaj temat od początku :wink:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: adrian_seki »

no chyba że. nie wiem co to ebc :D
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: archeolog »

zastanawiam się czy Można by regulacje doładowania przenieść do kabiny bez pomocy elektroniki ... Może za pomocą odpowiedniej linki w pancerzu jeden koniec przymocowany do zaworu a drugi w kabinie z wygodnym potęcjometrem ? :?:
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: wojtas89 »

chyba coś takiego można było kupić.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: archeolog »

O ile dobierze się dobra linkę i zawór pracuje równomiernie to może działać :D
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
radek
Posty: 95
Rejestracja: 2006-12-13 10:03
Samochód: Probe 22GT Husqvarna TE 610
Galeria: viewtopic.php?t=10417
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: radek »

Tu jest MBC do montażu w kabinie bez żadnego kombinowania z linkami itp.
http://moto.allegro.pl/item713839300_ma ... uning.html
czarny 2.2GT 92r
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać :)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: Kocureq »

EBC można kupić gotowe, ale zwykle sporo sobie cenią.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: Robert »

OLEY pisze:Najlepiej spiąć ją jeszcze opaską tak, jak jest na drugiej fotce:

http://fordprobe.pl/forum/download/file ... &mode=view
Profesjonalny czerwony silikon jak widzę :mrgreen:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: OLEY »

Hie, hie.
Wychodzę z założenia, że to na spełniać swoją rolę, a nie wyglądać. :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: adrian_seki »

Moje pytanie jest jakie mogę mieć doładowanie teraz.

Mam zwężkę (5mm długości pręta aluminiowego fi5 nawierconego wiertłem 0,7mm), Wskaźnik leci mi na koniec lub po za tą czerwoną skalę. Czy to doładowanie jest bezpieczne i ile mniej więcej może wynosić zakładając że nawierciłem idealnie otwór 0,7mm bez jakichkolwiek rozwiertów. Czy to jest raczej bezpieczne czy nie to ciśnienie. Nie odcina chyba (odciencie zapłonu myślę że to jest takie szarpnięcie autem chyba więc tego nie mam chodzi płynnie do 5 tyś tylko boję sie trzymać pewdał w podłodze bo nie mam wskaźnika.

To taka prowizorka przed MBC czy to działa
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: Prezes »

0,7 powinno byc ok. Jak nie odcina to dobrze oczywiście jeśli nie miałeś coś kombinowane z seryjnym kompem od silnika. Ja sam swego czasu złożyłem zamówienie na te zwężki i kumpel zrobił mi 0,7 i 0,6 mm. ale jeszcze nie małem okazji testowac tego. Nie wiem jak u mnie jest bo nie zaglądałem ale czasem jak wdepnę ostro w podłogę to potrafi odcinac ( takie nagłe szarpnięcie jakby momentalnie gaz się zamykał ). Kupiłem już mbc i niedługo będe montował. Powiem że o tyle lepsze bo możesz sobie ten zawór ustawiac w różnych pozycjach i jest on blokowany takimi kulkami więc nie ma mowy o jakimś przestawieniu podczas jazdy. Możesz wtedy najpierw zobaczyc jak idzie na seryjnej zwężce a potem ''na oko'' choc nie polecam tej metody stopniowo odkręcac zawór aż poczujesz jakiś wzrost mocy powyżej serii. Oczywiście trzeba uważac żeby nie przesadzic. W sumie to mam dylemat bo jeżdżę na gazie przez co turbo i tak ma mniejszą zywotnośc ale do wyścigów czy cwiartek można coś takiego zamontowac. Wystarczy zapisac ustawienie tego zaworka i w razie potrzeby szybko zwiększyc moc.

A propos Panowie nie wiecie może jak dokładnie mam zamontowac to moje mbc bo są tam 3 wyjścia i nie wiem jak to podłączy żeby czegoś nie skopsac. :roll:
Załączniki
IMG_1957.JPG
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: wojtas89 »

Masz strzałki przepływu powietrza przecież, powietrze leci od zimnej strony do Westgate, montarz nie powinien ci sprawić kłopotów.
:wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: zwężka a wzrost mocy

Post autor: Prezes »

No niby tak :scramble :)
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”