Odpowietrzanie układu chłodzenia...
Odpowietrzanie układu chłodzenia...
Witam! Mam pytanie... Czy w probe II gen. 2.2 GT jest zawór do odpowietrzania układu chłodzenia, jak tam to w jakim miejscu?
Zaczął mi klapać zawór. Wyglądało na to że ciśnienie oleju było za niskie, był źle chłodzony.
Dzisiaj właśnie męczyłam moje autko, odpowietrzając go na zasadzie otwartego układu... i przestal klapać! Było widać że było tam dużo powietrza. Następnym razem wolałabym odpowietrzać go prawidłowo, chyba, że nie ma tam takiej możliwości...
Tak więc proszę o informację gdzie jest zawór do odpowietrzania o ile jest?
Będę wdzięczna
PA
Zaczął mi klapać zawór. Wyglądało na to że ciśnienie oleju było za niskie, był źle chłodzony.
Dzisiaj właśnie męczyłam moje autko, odpowietrzając go na zasadzie otwartego układu... i przestal klapać! Było widać że było tam dużo powietrza. Następnym razem wolałabym odpowietrzać go prawidłowo, chyba, że nie ma tam takiej możliwości...
Tak więc proszę o informację gdzie jest zawór do odpowietrzania o ile jest?
Będę wdzięczna
PA
Vicky - pewnie że każdemu się może zdażyć....
Nie wiem jak to jest w 2.2 ale mogę Ci powiedzieć jak jest w 2.5 a przez analogię sobie poradzisz.
U mnie jest taki korek na wylocie wody z silnika do chłodnicy. Aby odpowietrzyć układ trzeba odkręcić oba korki, na zbiorniczku wyrównawczym i ten na wylocie. Odpalasz oczywiście zimny silnik i włączasz ogrzewanie na maxa. Silniczek sobie pracuje, Ty oglądasz jak woda sobie krąży a jak widzisz że jest jej mało - dolewasz. Tak rozbisz aż woda się zagrzeje. wtedy zakręcasz wszystko.
Poszukaj u Ciebie takiego korka na wylocie z silnika. Wylot z silnika prowadzi zawsze do wyższego otworu w chłodnicy.
Powodzenia.
Co do klapania - masz rację - bez wody albo oleju będą zawory klepały.
Nie wiem jak to jest w 2.2 ale mogę Ci powiedzieć jak jest w 2.5 a przez analogię sobie poradzisz.
U mnie jest taki korek na wylocie wody z silnika do chłodnicy. Aby odpowietrzyć układ trzeba odkręcić oba korki, na zbiorniczku wyrównawczym i ten na wylocie. Odpalasz oczywiście zimny silnik i włączasz ogrzewanie na maxa. Silniczek sobie pracuje, Ty oglądasz jak woda sobie krąży a jak widzisz że jest jej mało - dolewasz. Tak rozbisz aż woda się zagrzeje. wtedy zakręcasz wszystko.
Poszukaj u Ciebie takiego korka na wylocie z silnika. Wylot z silnika prowadzi zawsze do wyższego otworu w chłodnicy.
Powodzenia.
Co do klapania - masz rację - bez wody albo oleju będą zawory klepały.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Jeśli chodzi o silnik 2.0 to niech mnie ktoś poprawi jak się mylę: odkręcam korek na chłodnicy, następnie otwieram zbiorniczek wyrównawczy, włączam zimny silnik i ogrzewanie na max.A następnie dolewam wody do chłodnicy jak będzie mało tak? Czekam aż się woda zagrzeje i co potem? zamykam chłodnice i zbiorniczek i układ powinien być odpowietrzony? tylko bez linczów proszę dopiero się uczę tak!!
2.0 16v 1993r
USA
USA
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Niekoniecznie tak.U mnie część powietrza utkwiła w ''silniczku krokowym''który jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia w 2.0.
dopiero kiedy na włączonym silniku zdjąłem wężyk(na chwilę) zamocowany na wyprowadzeniu w kształcie litery L tegoż silniczka,wyleciało powietrze,razem z płynem i dopiero problem zniknął.Uważaj na gorący płyn!
dopiero kiedy na włączonym silniku zdjąłem wężyk(na chwilę) zamocowany na wyprowadzeniu w kształcie litery L tegoż silniczka,wyleciało powietrze,razem z płynem i dopiero problem zniknął.Uważaj na gorący płyn!
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- Marcos
- Posty: 819
- Rejestracja: 2004-03-01 17:31
- Galeria: viewtopic.php?t=5568
- Lokalizacja: Tychy
Dzięki panowie narazie zrobiłem tak jak radził Strober i wygląda to tak że teraz przygazuję i pozwole spaść wskaźnikowi obrotów to on zatrzymuję sie na 1000 i dopiero po chwili spada do 700. też jutro spróbuję zrobić tak jak radzi R.K a jak to nie pomoże to zabieram sie za ten silniczek krokowy. Jeszcze raz wielkie dzięki.
2.0 16v 1993r
USA
USA
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
A co mają obroty do odpowietrzenia układu chłodzenia?Poprostu obroty sie na chwile zatrzymują na 1000 po czym otrzymują info ze juz jest temp.silnika Ok wiec spadają na 750.Chyba że ten problem pojawia sie po dobrze nagrzanym silniku Może pedał gazu Ci sie troche blokuje lub coś z przepustnicą jest nie tak!
Był 2.0 16V
był 2.5 V6