Odpowietrzanie układu chłodzenia...

Awatar użytkownika
Vicky
Posty: 56
Rejestracja: 2003-09-15 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Baranowo

Odpowietrzanie układu chłodzenia...

Post autor: Vicky »

Witam! Mam pytanie... Czy w probe II gen. 2.2 GT jest zawór do odpowietrzania układu chłodzenia, jak tam to w jakim miejscu?
Zaczął mi klapać zawór. Wyglądało na to że ciśnienie oleju było za niskie, był źle chłodzony.
Dzisiaj właśnie męczyłam moje autko, odpowietrzając go na zasadzie otwartego układu... i przestal klapać! Było widać że było tam dużo powietrza. Następnym razem wolałabym odpowietrzać go prawidłowo, chyba, że nie ma tam takiej możliwości...
Tak więc proszę o informację gdzie jest zawór do odpowietrzania o ile jest?
Będę wdzięczna
PA
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Co ty masz za auto? II generacja 2.2 GT? Zdecyduj sie?
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Gość

Post autor: Gość »

no niestety tak niektórzy mają... u nas w opolskim jeździ srebrny Probe II gen. z silnikiem 2.212V non-turbo :shock: - sugerowałem kolesiowi przeszczep lub wymieniony silnik ale uparcie twierdzi że to oryginał !!! :D
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Może miał jakąś limitowaną wersję :wink: :lol:
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Vicky
Posty: 56
Rejestracja: 2003-09-15 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Baranowo

Post autor: Vicky »

O kurcze! Sory wielkie za pomyłkę. Oczywiście że I generacja. Spieszyłam się z pisaniem i zrobiłam za dużo kresek :wink:
No co w pośpiechu każdemu może sie pomylić... :D
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Vicky - pewnie że każdemu się może zdażyć.... :)

Nie wiem jak to jest w 2.2 ale mogę Ci powiedzieć jak jest w 2.5 a przez analogię sobie poradzisz.
U mnie jest taki korek na wylocie wody z silnika do chłodnicy. Aby odpowietrzyć układ trzeba odkręcić oba korki, na zbiorniczku wyrównawczym i ten na wylocie. Odpalasz oczywiście zimny silnik i włączasz ogrzewanie na maxa. Silniczek sobie pracuje, Ty oglądasz jak woda sobie krąży a jak widzisz że jest jej mało - dolewasz. Tak rozbisz aż woda się zagrzeje. wtedy zakręcasz wszystko.
Poszukaj u Ciebie takiego korka na wylocie z silnika. Wylot z silnika prowadzi zawsze do wyższego otworu w chłodnicy.

Powodzenia.


Co do klapania - masz rację - bez wody albo oleju będą zawory klepały.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Wito
Posty: 90
Rejestracja: 2005-01-31 02:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Wito »

Jeśli chodzi o silnik 2.0 to niech mnie ktoś poprawi jak się mylę: odkręcam korek na chłodnicy, następnie otwieram zbiorniczek wyrównawczy, włączam zimny silnik i ogrzewanie na max.A następnie dolewam wody do chłodnicy jak będzie mało tak? Czekam aż się woda zagrzeje i co potem? zamykam chłodnice i zbiorniczek i układ powinien być odpowietrzony? tylko bez linczów proszę dopiero się uczę tak!!
2.0 16v 1993r
USA
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Czekasz aż woda sie zagrzeje,sprawdzasz ilość w zbiorniku wyrównawczym,zauważasz brak to dolewasz :!:Tylko oczywiście robisz to na zakręconych korkach :!:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Niekoniecznie tak.U mnie część powietrza utkwiła w ''silniczku krokowym''który jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia w 2.0.
dopiero kiedy na włączonym silniku zdjąłem wężyk(na chwilę) zamocowany na wyprowadzeniu w kształcie litery L tegoż silniczka,wyleciało powietrze,razem z płynem i dopiero problem zniknął.Uważaj na gorący płyn!
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Ja podaje procedure normalnej sytuacji(patrz:serwisókwa) a nie ekstremum-bo w ten sposób to można szukać powietrza w każdym elemencie istalacji :!:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

a może ktoś napisać jak to jest w GT 2,2, gdzie jest ten korek? bo tez sobie zapowietrzyłem :o
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Wito
Posty: 90
Rejestracja: 2005-01-31 02:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Wito »

Dzięki panowie narazie zrobiłem tak jak radził Strober i wygląda to tak że teraz przygazuję i pozwole spaść wskaźnikowi obrotów to on zatrzymuję sie na 1000 i dopiero po chwili spada do 700. też jutro spróbuję zrobić tak jak radzi R.K a jak to nie pomoże to zabieram sie za ten silniczek krokowy. Jeszcze raz wielkie dzięki.
2.0 16v 1993r
USA
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

A co mają obroty do odpowietrzenia układu chłodzenia?Poprostu obroty sie na chwile zatrzymują na 1000 po czym otrzymują info ze juz jest temp.silnika Ok wiec spadają na 750.Chyba że ten problem pojawia sie po dobrze nagrzanym silniku :arrow: Może pedał gazu Ci sie troche blokuje lub coś z przepustnicą jest nie tak!
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

A u mnie nie ma takiego wężyka :| Są te dwa obok ale tego z białymi kreskami nie ma
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Wito-obroty spadają ci jak należy.Gdyby spadały za mało,czyli np:do 1300,to wtedy nie gasząc auta można odpowietrzyć zdejmując wężyk na chwilę z ''silniczka krokowego''.Powinny obroty natychmiast spaść do ok.800,same.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”