Strona 1 z 10

Dodatkowe wskaźniki

: 2006-09-19 12:07
autor: Drzymek
HELJOŁ!!!

Przyszedł ten czas że i Drzymek postanowił zaopatrzyć się w dodatkowe wskaźniki.
Postanowiłem że będą to wskaźniki firmy auto gauge (dobra jakość, mega niska cena w porównaniu konkurencji).

Pierwszy wskaźnik to będzie boost (chcę podkręcić auto na równy 1 bar, teraz jest 0,82).

Drugi to AFR (trzeba widzieć co się dzieje z mieszanką, przydatne w dalszych modyfikacjach).

A trzeci wskaźnik... No właśnie. Na EGT mnie nie stać na razie - wydatek rzędu 500zł (poza tym i tak nie jest na razie konieczne - za mały zakres modyfikacji)

Myślałem żeby zainstalować Vaccum (podciśnienie), ale gościu powiedział że wskaźnik się nie nadaje do silników turbo (dlaczego?).
I tu mam dylemat, bo chcę kupić 3 wskaźniki (razem z 3 kubkami) i nie wiem jaki ten 3 wybrać. Najlepiej gdyby to był wskaźnik którego wskazania dynamicznie się zmieniają (dlatego myślałem o podciśn), bo fajnie to wygląda.
Poradźcie mi jaki mogę kupić 3 wskaźnik taki którego wskazania się dynamicznie zmieniają (coś jak np. boost) albo jakiś ważny wskaźnik do monitorowania pracy samochodu, którego nie mamy seryjnie zainstalowanego (tylko nie EGT).


P.S. czy można wcisnąć gdzieś podciśnienie? (np. do węża otwierającego Blow offa?)


PYZDROWIOM WOS!

: 2006-09-19 12:15
autor: Robert
Proponuję okrągły sekundnik - skoro Ci wszystko jedno, to jego wskazania się właśnie dynamicznie zmieniają :lol:
Jeśli jednak robi to w Twoim mniemaniu zbyt jednostajnie - to lepszy chyba będzie wiatromierz 8)
Albo okrągły wskaźnik ze wzmacniacza audio - ale Ty nie słuchasz radia, czyli odpada :(

: 2006-09-19 16:21
autor: Qki G
3 wskażnik-temperatura oleju

: 2006-09-19 17:22
autor: Quaki
Drzymek on sie nie nadaje bo nie ma u ciebie podcisnienia jest tylko nadcisniee lub cinienie atmosferyczne
Pozdrawiam

: 2006-09-19 17:25
autor: Maciucha
Quaki pisze:Drzymek on sie nie nadaje bo nie ma u ciebie podcisnienia jest tylko nadcisniee lub cinienie atmosferyczne
Pozdrawiam
Podciśnienie też, ale tylko wtedy gdy przepustnica jest zamknięta

: 2006-09-19 20:14
autor: Quaki
tak przez krotka chwile ale wsadzanie w kolektor ssacy czujnika podcisnienia jest bezcelowe
Pozdrawiam

: 2006-09-19 20:20
autor: waluś
zdecydowanie ciśnienie oleju :)
Może w przyszłościoszczędzić sporo kłopotów :)

: 2006-09-19 20:55
autor: Robert
waluś pisze:zdecydowanie ciśnienie oleju :)
Ale to mamy w standardzie na desce - w dodatku jeśli zgodnie z oczekiwaniami Drzymka będzie mu dynamicznie "merdać" :twisted: to już i tak za późno...

: 2006-09-19 21:03
autor: Maciucha
Drzemek pisze:Najlepiej gdyby to był wskaźnik którego wskazania dynamicznie się zmieniają
Wstaw wskaźnik chwilowego zużycia paliwa, podczas ostrej jazdy wrażenia niezapomniane :twisted:

Tylko jakiś układzik przekładający czas otwarcia wtrysku na napięcie należałoby zmajstrować...

: 2006-09-19 21:38
autor: waluś
Wstaw wskaźnik chwilowego zużycia paliwa, podczas ostrej jazdy wrażenia niezapomniane
ooo fakt hehe
czasem się lubie przyglądać wskaźnikowi paliwa, u mnie w momencie przyspieszania od pierwszego do 5 biegu non stop na max widać jak wskaźnik opada (cofanie sie paliwa a zbiorniku i opadanie pływaka) masz wrażenie, że jak by nie podłoga to by ci kanape wessało hehehe ... uczucie 8)

: 2006-09-19 21:57
autor: Drzymek
A może wskaźnik ciśnienia paliwa?

Gdzieś była aukcja z tym ustrojstwem...

: 2006-09-19 22:25
autor: MARCO
Ja jako trzeci zainstalowałem temp. oleju
:arrow: Dostarcza ważnych informacji, kiedy chcesz z silnika wycisnąć
ostatnie poty najlepiej robić to na rozgrzanym do odpowiedniej
temp. oleju,a jego temperatura rośnie znacznie wolniej niż płynu
chłodzącego.

: 2006-09-19 22:29
autor: Drzymek
OK, czyli jako 3 wskaźnik montuję temp. oleju :!:

: 2006-09-20 00:16
autor: Bogdan9999
No Drzymek masz racje wskaźnik ciśnienia paliwa. Ostatnio miałem z tym problem z powodu zapchanego filtra przy pompie rdzą. Niby na postoju wszystko ok a jak ruszyłem to juz cisinienia nie było.

wskazniki

: 2006-09-25 21:30
autor: misiek22
no dobra chłopaki ale gdzie kupic najtaniej takie wskazniki sam bym cos takiego założyl wiec Drzymek prosba jak juz znajdziesz to pochwal sie tym ze mna

: 2006-09-26 13:01
autor: Qki G
http://www.allegro.pl/item128427980_wsk ... _inne.html

i generalnie, najlepiej bezpośrenio zadzwonić do tego kolesia, i się z nim dogadać

Ja jak i Sqad kupowaliśmy od tego kolesia :)

: 2006-09-26 13:24
autor: Drzymek
Ja u tego kolesia mam zamiar kupić:

http://www.allegro.pl/item129229795_wsk ... _270_.html

Jeszcze jedno pytanie: gdzie zamontować czujnik temp. oleju i czy trzeba do tego jakieś przejściówki??? Na linku który wkleiłem są przejściówki na dole strony. A może się obejdzie bez przejściówek? (np. w korku spustu oleju?)

: 2006-09-26 17:20
autor: Sokół
Hejka a nie myślałeś o EGT

Re: Dodatkowe wskaźniki

: 2006-09-26 17:24
autor: Voodoo
Sokół pisze:Hejka a nie myślałeś o EGT
Drzymek pisze:No właśnie. Na EGT mnie nie stać na razie .... (tylko nie EGT)
:twisted: :P 8)

: 2006-09-26 21:38
autor: MARCO
Czujnik temp. oleju montujesz w korku spustowym (to najtańszy sposób)

Potrzebne wiertło fi 9
gwintownik M 10x1
:idea: Korek oleju pasuje od VW i od Opla

: 2006-09-27 00:12
autor: Quaki
Panowie ja przeczytalem te aukcjke tego kolegi i faktycznie afr jest tani ale wezcie pod uwage ze ten zegar jezt podlaczany pod seryjna sonde nie wideband czyli praktycznie taki zegar nie daje nic (no moze poza wygladem)
Ja osobiscie zamiaruje zrobic sobie zegar afr (notabene podlaczany tak jak ten autogauge ale na diodach) oraz egt z termopary x2 i z miernika pomiar do 1000C
Pozdrawiam

: 2006-09-27 00:15
autor: Drzymek
Quaki pisze:Panowie ja przeczytalem te aukcjke tego kolegi i faktycznie afr jest tani ale wezcie pod uwage ze ten zegar jezt podlaczany pod seryjna sonde nie wideband czyli praktycznie taki zegar nie daje nic (no moze poza wygladem)
Quaki, a mógłbyś to rozwinąć?

: 2006-09-27 00:47
autor: Quaki
Jasne ze bym mogl otoz wskaznik AFR wide band jest zdecydowanie drozsza rzecza od EGT jako ze sama sonda to koszt kilkuset zlotych najtansze sondy AFR (czyli zegar + sonda to jakies blisko 1000zl) teraz czemu wskaznik AFR na normalnym czujniku jest tylko gadzetem ano dlatego ze wskazuje on jakby tylko czy jest bogato czy w normie czy ubogo niestety z regoly wskazania bogato, normalnie i ubogo sa jakby to pwoiedziec tak blisko siebie ze wskaznik moze pokazac ci ze jest za ubogo w momencie jak juz ci beda plynac tloki
Wytlumazcnie tego jest dosc skomplikowane polecam wyszukac wykresy obrazujace dzialanie sondy lamba typu narrowband (taka mamy w autkach) i wide band (taka uzywa sie do tuningowania samochodow) wykres wide banda jest niejako liniowy i odczytanie zniego jaki mamy amutalnie afr jest zdexcydowanie lawiejsze i dokladnuiejsze niz z narrow banda zwracam też uwage ze nie mozna zrobic zbyt bogatej mieszanki bo wtedy nie bedzie nasz silnik wytwarzal oczekiwanej mocy
Pozdrawiam

: 2006-09-27 01:29
autor: Bogdan9999
A ja dodam tylko ze lepiej mieć taki niż wcale bo tera jesteśmy ślepi. Ja mam nową sondę ale wskaźników nie widać (brak kasy).

: 2006-09-27 10:21
autor: Quaki
Bogdan9999 ja sie zgadzam faktycznie lepiej taki niz zaden ale zapewniam ze zrobienie wskaznika EGT jest o wiele tansze (moze nie bedzie taki ladny i trzeba go zrobic samemu ) ale powie ci zdecydowanie wiecej niz niz wskaznik afr na zwyklej sondzie lambda
A teraz jak zrobic taki wskaznik otoz nardzo prosto
wykorzystujac miernik z termopara mozna wykonac taki wskaznik za kilkadziesiat zlotycch (tak w granicach 100pln ) i bedzie on na tyle dokladny ze moze zdarzysz wylaczyc silnik zanim splyna ci tloki)
Pozdrawiam
ps. jak tylko wykonam taki wskaznik to przedstawie relacje jak to zrobic