Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10627
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Kocureq »

Może dlatego, że to wątek o modułach a nie immo?
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Chaos »

Ktos moze podac jakis sklep gdzie dorwe tanio cewke do vki?
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Marcin G
Posty: 54
Rejestracja: 2009-07-11 11:43
Samochód: Probe II 2.0 94r. EUR

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Marcin G »

Prawdopodobnie twoja wina jest w module.
A co do modułów pomoże mi ktoś wpiąć taki moduł do probe 2.0 96r.
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
Właściciel tego probe co mam go właśnie kupić z padniętym modułem powiedział że tam jest aparat S1 albo S3 (nie wiem ile w tym jest prawdy :roll: )
Ja nigdy nie widziałem aparatu zapłonowego w probku... bo nigdy probka nie miałem. Byłbym wdzięczny jak by mi ktoś opisał kolory przewodów do których mam wpiąć moduł lub zrobił zdjęcie modułu z wtyczkami i kablami i na nim opisał.
Lub opisał z tej strony co podałem wyżej jaki kolor kabla jest na 1 pinie małej wtyczki i jakie kolory kabli są na 5 i 6 pinie dużej wtyczki. To chyba będzie najłatwiejszy opis :D
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Robert »

Na pierwszym obrazku w Twoim odsyłaczu Voodoo zamieścił kolory kabli. Wystarczy trochę wolniej, ale dokładniej.
Tyle tylko, że moduł i opis podłączenia dotyczą silnika 2.5 - nie 2.0.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Marcin G
Posty: 54
Rejestracja: 2009-07-11 11:43
Samochód: Probe II 2.0 94r. EUR

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Marcin G »

No właśnie, a jak to będzie w 2.0. U mnie na laptopie ciężko odczytać te skróty kolorów :( I mam sprawę utrudnioną ponieważ samochód który chce kupić jest daleko (170km) Więc nie mam jak obejrzeć tego aparatu zapłonowego. Koleś ma do mnie zadzwonić i mi powiedzieć model tego aparatu ale mi to za wiele nie pomoże. Dlatego proszę was o pomoc. Jak się tylko dowiem co to za model aparatu to go tu podam. Na razie wiem że moduł w nim to Mitsubishi FS01S1 T6T57871A

-- dodano 2009-07-20 16:39 --

Mam już odpowiedz. Aparat zapłonowy to S1. Z tego co wyczytałem to w 96roczniku był inny. Ale to pozostawiam wam do oceny i proszę o pomoc bo chciał bym jeszcze w tym roku zaliczyć jakiś zlocik probe :lol:
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Basf_Wrocław »

Jeśli jest aparat S1 to moduł mógł paść. W 96 żadko padają moduły. W S1 podłącza się moduł według schematu Voodoo, w nowszych rocznikach podłączamy się do środkowego kabla małej wtyczki. Co do widoku wtyczek to poprostu ciężko to inaczej narysować w paincie ;)
Obrazek
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Marcin G
Posty: 54
Rejestracja: 2009-07-11 11:43
Samochód: Probe II 2.0 94r. EUR

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Marcin G »

Dzięki za odpowiedź :slon: Za dwa dni jadę po tego probka. Jego właściciel mówił że to prawdopodobnie pada moduł. Dawał do regeneracji cały aparat zapłonowy już kilka razy i po takiej naprawie przez jakiś czas mu probek chodził ale znowu się zaczynał psuć. Odpala ale może zgasnąć w każdej chwili i nie wiadomo kiedy odpali :twisted: Mam nadzieje że to moduł. Trzymajcie kciuki abym uruchomił to autko i abym nim przyjechał nim :mrgreen:
pozdrawiam

-- dodano 2009-07-21 17:55 --

Tak dla pewności to widok wtyczek na schemacie jest od przodu? Czyli jak wezmę wtyczkę w rękę mam ją skierować pinami do siebie a kable mają być z tyłu wtyczki i podpinać się według schematu? I domyślam się że na schemacie na górze wtyczek są narysowane zapadki wtyczek. I tak na wszelki wypadek jakiego bym mógł użyć zamiennika do tranzystora BU941ZP. Bo z moim szczęściem mogę nie mieć takiego w swoim mieście.
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: derek »

Marcin G pisze:
Tak dla pewności to widok wtyczek na schemacie jest od przodu? Czyli jak wezmę wtyczkę w rękę mam ją skierować pinami do siebie a kable mają być z tyłu wtyczki i podpinać się według schematu? I domyślam się że na schemacie na górze wtyczek są narysowane zapadki wtyczek.
wtyczki na rysunku i schemacie są tak samo jakbys otworzył maske Probka i patrzył na aparat zapłonu..druknij se to na kartce i połóż obok aparatu.. zobacz jeszcze tu: http://ford-probe.net/forum/topics13/na ... ht=#110320
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Marcin G
Posty: 54
Rejestracja: 2009-07-11 11:43
Samochód: Probe II 2.0 94r. EUR

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Marcin G »

Ja Schemat rozumiem dobrze bo na elektronice się znam dobrze.
Czyli mam nawet nie wypinać wtyczek z aparatu i po prostu wpiąć się pod pierwszy kabel w małej wtyczce od strony dużej wtyczki. Ewentualnie jeżeli jest to nowszy aparat wpiąć się w środkowy kabel.
I pierwszy kabel w dużej wtyczce licząc kable od strony małej wtyczki, przeciąć i wpiąć moduł pod odcięty przewód ale nie ten przy wtyczce tylko ten od wiązki kabli. I trzeci kabel od modułu podpiąć do drugiego kabla licząc kable od małej wtyczki.
Myślę że już opanowałem kolejności kabli we wtyczce :lol:
Byłem już w sklepie i pytałem się o części do tego modułu, koszt jakieś 25zł. Trochę drożej mi wyjdzie niż wam ale u mnie sam tranzystor BU kosztuje 18zł.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: derek »

Marcin G pisze: Czyli mam nawet nie wypinać wtyczek z aparatu i po prostu wpiąć się pod pierwszy kabel w małej wtyczce od strony dużej wtyczki.
I pierwszy kabel w dużej wtyczce licząc kable od strony małej wtyczki, przeciąć i wpiąć moduł pod odcięty przewód ale nie ten przy wtyczce tylko ten od wiązki kabli. I trzeci kabel od modułu podpiąć do drugiego kabla licząc kable od małej wtyczki.
Dokładnie tak. Ja za tranzystor BU płaciłem 19zł we Wrocku
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Marcin G
Posty: 54
Rejestracja: 2009-07-11 11:43
Samochód: Probe II 2.0 94r. EUR

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Marcin G »

I jednak ten moduł nie naprawił aparatu zapłonowego. Moduł zlutowałem dobrze ale niestety na BU941P bo nie miałem BU941ZP. Według datasheet trochę się różnią budową ale parametry mają te same. Czy mogło to być przyczyną że ten moduł nie zadziałał? Dodam że BU się dość mocno zagrzał ale iskry na świecach widać nie było. Czy to wina zbyt małego radiatora?
A może to cewka padła w aparacie lub czujnik halla?? A może coś jeszcze innego?
Martwię się tym trochę bo za samochód dałem już zaliczkę, nadal nie działa, a stoi ponad 170km od mojego domu :?
Auto posiada Immobilizer ale właściciel go wyklucza z usterki ponieważ po każdej regeneracji aparatu auto mu śmigało ale potem znowu się psuło tak samo.
Muszę się dowiedzieć jak sprawdzić cewkę w aparacie S1, a może tutaj mi to opiszecie :D
Dodam jeszcze że zauważyłem że ten wtyk trzy pinowy w aparacie zapłonowym się rusza! Czy on nie powinien być sztywny? przecież to wtyk od cewki zalanej żywicą.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Basf_Wrocław »

To gniazdo jest ruchome. Więc zacznij od początku. Najpierw kup odpowiedni tranzysor BU941ZP lub BU931ZP, zlutuj moduł. Potem wydrukuj stronę http://ford-probe.net/forum/topics2/cos ... -vt573.htm, następnie udaj się do tego niesprawnego auta, rozbierz plastik przy pedałach od strony kierowcy i analogicznie z drugiej strony. Wywal immo, wsadź moduł i jedź do domu.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Marcin G
Posty: 54
Rejestracja: 2009-07-11 11:43
Samochód: Probe II 2.0 94r. EUR

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Marcin G »

Może wziąć ze sobą cewkę na wszelki wypadek?? Chcę się tym razem naszykować odpowiednio. Bo szkoda mi wydać 150zł na benzynę i stracić cały dzień na to żeby wsiąść do probka pokręcić rozrusznikiem i wrócić bez niego :(
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10627
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Kocureq »

To weź drugiego kierowcę i linkę, przytachaj do domu i potem się baw :)
Marcin G
Posty: 54
Rejestracja: 2009-07-11 11:43
Samochód: Probe II 2.0 94r. EUR

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Marcin G »

Z tym holowaniem może być ciężko bo w okolicach Nowego Sącza są góry i kręte drogi. raz się nadziałem na taką górę że do drugiego biegu musiałem zredukować hehe. Popytam się znajomych, może ktoś będzie miał jakiś większy samochód to wypożyczę lawetę.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Robert »

Pewnie chodzi Ci o Just (między Tęgoborzem a Łososiną). Na lince będzie rzeczywiście zarąbiście ciężko - w Norauto mają sztywne hole za 60-80zł.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Marcin G
Posty: 54
Rejestracja: 2009-07-11 11:43
Samochód: Probe II 2.0 94r. EUR

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Marcin G »

Ta miejscowość to Mogillno. Załatwiam już lawetę. Już mam pierwszą propozycje. Koleś chce omegą 2.5 ze swoją lawetą przywieść probka za 400zł. poszukam dalej może będzie taniej.

-- dodano 2009-08-31 20:18 --

Witam po dłuższej przerwie. uruchomiłem już probka. Przycholowałem go za 350zł. Padnięta była w nim cewka. Kupiłem aparat zapłonowy który miał być dobry a jednak miał upalony moduł, więc założyłem mój moduł i probek ożył, ale dla pewności będę woził przy sobie moduł zewnętrzny :D Została mi jeszcze kwestia ustawienia zapłonu. Probkiem się jeździ bajecznie!!
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
oweros
Posty: 13
Rejestracja: 2010-08-02 15:43
Samochód: Ford Probe KL 2.5 V6 93'

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :

Post autor: oweros »

Witam ! Rowniez sprawdzilem miernikiem napiecie na pinie IG i pokazalo napiecie zblizone do napiecia w akusie ! TO ZNACZY ZE CEWKA PADLA TAK ??? TO JEST PEWNA DIAGNOZA ???
_NX_
Posty: 23
Rejestracja: 2014-11-15 21:01
Samochód: 2,5 GT II-gen. 96r.
Lokalizacja: Kraków

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: _NX_ »

Witam mam problem z probe jakiś czas temu rozerwało mi pasek alternatora założyłem nowy lecz samochód do tej pory nie może odpalić. Paliwo jest, iskra jest, powietrze jest rozrusznik kręci ale samochód nie chce odpalić. Rozrząd sprawdzony, kompresja, ustawienie aparatu zapłonowego też jest ok.
I teraz moje pytanie co może być przyczyną ??
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: KrecioPL »

Jeśli zerwał Ci się pasek alternatora, to mógł uszkodzić się czujnik położenia wału - jest z tamtej strony.
W tym roczniku (96') występował on jako pojedynczy, bez niego nie odpalisz. Zerknij na niego, czy aby nie dostał zrywającym się paskiem.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
_NX_
Posty: 23
Rejestracja: 2014-11-15 21:01
Samochód: 2,5 GT II-gen. 96r.
Lokalizacja: Kraków

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: _NX_ »

Akurat 2.0 mam z 97 ale to pewnie to samo. Teraz jeszcze jedno pytanie bo leżałem pod nim chyba z 3h w poszukiwaniu tego właśnie czujnika gdzie on się znajduje bo już nie wiem
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1243
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: Spider33 »

Sprecyzuj jaki silnik i rocznik. W końcu vka czy 2.0?
_NX_
Posty: 23
Rejestracja: 2014-11-15 21:01
Samochód: 2,5 GT II-gen. 96r.
Lokalizacja: Kraków

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: _NX_ »

Silnik 2.0 16v rocznik 1997 się zespół
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: mysz »

No w 2.0 to raczej tego czujnika nie znajdziesz
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
_NX_
Posty: 23
Rejestracja: 2014-11-15 21:01
Samochód: 2,5 GT II-gen. 96r.
Lokalizacja: Kraków

Re: 2.0 16V PADŁ MODUŁ (NAPRAWIONY I ŚMIGA) Dzięki BASFOWI :)

Post autor: _NX_ »

To co mogło się zepsuć ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”