Strona 1 z 2
					
				zawory??? pomocy!!!!
				: 2003-12-08 02:10
				autor: Gość
				co się może dziać   

  stuka mi w silniku. Jest to równomierne stukanie pod pokrywą silnika które czasami ustawalo ale teraz już niechce  

 . Jezeli to zawory to czy mozna z czyms takim jeżdzić i czy nic poważnego sie nie stanie? 
albo co z tym zrobić (może jakiś dodatek do oleju?) ? i jaki moze byc tego koszt????
Dzieki za pomoc
p.s jest to 2.2 turbo i ma ok. 200tyś km
 
			 
			
					
				
				: 2003-12-08 02:46
				autor: Gość
				Jak chcesz miec caly silnik, to nie odpalaj go juz.
Masz zapewne wywalone zawory i popychacze, a co jeszcze okaze sie po rozebraniu.
			 
			
					
				
				: 2003-12-08 11:35
				autor: Gość
				a moze ma za mało oleju - 2 sa bardzo czule i jak stan spadnie do minimum to klekocza regulatory?
			 
			
					
				
				: 2003-12-08 12:00
				autor: amra
				
			 
			
					
				
				: 2003-12-08 12:10
				autor: Raf
				Prawdopodobnie fazy rozrządy są nieprawidłowe w tylnej głowicy, mogli Ci pasek źle założyć, albo przeskoczył i dla tego nie masz kompresji.
Bądź dobrej myśli  

 
			 
			
					
				
				: 2003-12-08 12:22
				autor: amra
				bylem na regulacji gazu i sprawdzalismy kilka razy: zalacz silnik-wylacz, zalacz silnik-wylacz. i juz mialem wyjezdzac z zakladu kiedy silnik sam zgasl i juz sie nie odpalil. najpierw myslelismy ze to akumulator lub jakis bezpiecznik ale po sprawdzeniu cisnienia - kaplica!!! mechanik ocenil ze cos z rozrzadem i pozostalo go wypchac na zewnatrz a dzis zostal sholowany.
dzieki za pocieszenie  
  
  
 
			 
			
					
				
				: 2003-12-08 12:41
				autor: Artek
				No widzisz Amra nasze samochody coś tak na zimę szwankują.
U mnie za to nie chce się otwierać lewe oczko i muszę kręcić korbką żeby je wydostać. (pewnie coś na stykach - muszę podjechać do elektryka) 

 
			 
			
					
				
				: 2003-12-08 12:43
				autor: amra
				oczko to oczko a serce to serce  

 
			 
			
					
				
				: 2003-12-08 12:59
				autor: Gość
				spoko tylko ze większość odpowiedzi dotyczy 2 gen. a ja mam pierwszą.
Co można z tym zrobić i za ile w Krakowie.  
 
P.s załważyłem ze zaczyna się tłuc jak długo postoi i niewiem czy to zbieg okolicznosci ale zaczeło sie to od momentu założenia gazu.........  
 
HELP 

 
			 
			
					
				
				: 2003-12-09 12:04
				autor: Gość
				Nikt tu nie ma 1gen?????? 

 
			 
			
					
				
				: 2003-12-09 14:20
				autor: Artek
				Anonymous pisze:Nikt tu nie ma 1gen?????? 

 
Wymierający gatunek  
  
 
			 
			
					
				
				: 2003-12-09 15:21
				autor: Wojtas
				To moga byc panewki korbowodowe.Niech twoj mechanik sprawdzi od strony miski olejowej co sie tam dzieje.Ja mam ten sam problem i jeszcze niepotrzebnie jezdzilem bo przyczynilo sie to do zarzniecia silnika.Moja rada samochod na hol do mechanika i niech sprawdza panewki.Nie wydaje mi sie aby to bylo spowodowane gazem ale to moje zdanie.
Artek->Igen. to nie jest wymierajacy gatunek a poprostu rzadki i lubi platac figle 
 
PoZdRo
 
			 
			
					
				
				: 2003-12-10 12:31
				autor: amra
				nie umarl do konca !!!  
 
okazalo sie ze pasek przeskoczyl o 5 zabkow i dlatego nie chodzila jedna z "V-ek"
ale to nie koniec
trzeba jednak chyba wymienic napinacz i rolke napinajaca pasek rozrzadu.
mechanior twierdzi ze ze jak spadaja obroty to zaczyna nim telepac i wpada w "rezonans". czy to moze byc efekt slabego napinania paska??? dajcie info bo czas nagli........ 

 
			 
			
					
				
				: 2003-12-10 14:06
				autor: Raf
				Tak, co więcej napinacz zawiera olejowy tłumik drgań, mający zapobiegać takiemu rezonansowi .
Pisałeś że wydawał dziwny dźwięk, ktoś pisał że może pasek ma nieodpowiedni skos zęba - to by pasowało zły pasek + słaby napinacz i przeskoczyło...
Wydaje mi się że mechanik powinien potrafić organoleptycznie stwierdzić czy siła naciągu paska jest właściwa i czy napinacz jest sprawny.
Ja mam założony pasek DAYCO 192STP8M300H
Pytanie za 100 punktów czy da się źle założyć dobry napinacz, tak aby uzyskać tki efekt ? Pewnie się da  
 
Pozdrawiam Rafał
 
			 
			
					
				
				: 2003-12-10 14:21
				autor: amra
				jak mozna sprawdzic napinacz. czy powinien sie w miare lekko wciskac silownik? jest slaby bo prawdopodobnie olej puscil? ile kosztuje? czy pasuje od Mazdy? mam juz nowy pasek Bosha.
duzo pytan bo problem palacy - nikt nie chce jezdzic Seicento  
  
 
			 
			
					
				
				: 2003-12-10 14:49
				autor: Raf
				Wieczorem sprawdzę co w serwisówce na ten temat jest napisane, ale jak mi ojciec pasek zmieniał to napinacz w imadle ściskał ...
Na 
www.moto-sklep.pl napinacz kosztuje 535.5 PLN w promocji  

 
			 
			
					
				
				: 2003-12-10 14:56
				autor: Gość
				ja mam po 420zl te co na foto nizej

 
			 
			
					
				
				: 2003-12-10 14:58
				autor: amra
				
			 
			
					
				
				: 2003-12-10 15:18
				autor: Raf
				Fotki napinacza są tu: 
http://www.moto-sklep.pl/v_foto.asp?kod_id=3533
(Wydaje mi się że ten będzie pasował)
Rolki prowadzące i napinającą można sprawdzić czy nie mają luzu i nie szumią, z napinaczem jest gorzej bo o ile można sprawdzić siłę sprężyny to ciężko będzie sprawdzić czy tłumik działa. gdybyś miał możliwość kupić tanio używany to można by zaryzykować...
 
			 
			
					
				
				: 2003-12-10 15:22
				autor: amra
				ale on na tym zdjeciu nie ma silownika tylko jest w tym miejscu "dziura" ???
			 
			
					
				
				: 2003-12-10 15:33
				autor: Raf
				amra pisze:ale on na tym zdjeciu nie ma silownika tylko jest w tym miejscu "dziura" ???
Tłoczek jest wciśnięty do środka i zabezpieczony zawleczką  

 
			 
			
					
				
				: 2003-12-10 15:40
				autor: amra
				czlowiek uczy sie cale zycie  

 
			 
			
					
				
				: 2003-12-10 18:33
				autor: Raf
				Niestety serwisówka podaje tylko aby obejrzeć napinacz czy nie widać wycieku oleju oraz czy 'skok' tłoczka wynosi 14..16 mm.
Ponadto zaleca sprawdzić czy pasek można ugiąć o 6..8 mm.
			 
			
					
				
				: 2003-12-23 06:31
				autor: amra
				no, zrobilem i wracam do gry. niestety byla to wina napinacza (serdeczne dzieki dostawcy - on wie kto to  

 ).
ale zaczal teraz lekko szarpac na benzynie i na gazie i skacza mu obroty w granicach +- 200 rpm 

 jak nie urok to ... moze cos z sonda???
poza tym mam wrazenie ze lekko rzezi. ale to mu sie pojawilo przed awaria napinacza.
 
			 
			
					
				
				: 2003-12-23 12:19
				autor: Artek
				a u mnie już lewe oczko podnosi się regularnie  
 
Wtycza troszkę się wysunęła i kabelki były już zaśniedziałe.