Wskaznik EGT
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
kalii tutaj akurat popelniasz blad otoz
Termopare montujesz jak najblizej komory spalania czyli sa dwie mozliwosci
1.montujesz ja na kolektorze wydechowym (jesli montujesz jedna mozliwie po srodku jak najblizej silnika)
2.motujesz praktycznie przy samej glowicy tyle termopar ile masz cylindrow
A tearz tlumacze czemu otoz im dalej od glwoicy zamontujesz tym gazy wylotowe beda mialy nizsza temp (oddadza ja poprzez konwekcje do scianek ukladu wydechowego oraz poprzez promieniowanie cieplne do tych samych scianek)
Stwierdzenie ze montujesz przed turbina jest bardzo poprawne (gdyz mntaz za turbina jest bez sensu z uwagi na to ze turbosprezarka mocno ochladza gazy wylotowe) ale montaz musi sie odbyc jak najblizej komory spalania gdyz interesuja nas warunki w kmorze spalania a nie ile stopni maja gazy wylotowe przed turbina ( EGT ma za zadanie monitorowac czy temp w cylindrze nie jest za wysoka i czy nam nie plyna tloki) tak wiec w silnikach turbinowych V6 jak najbardziej montuje sie diwe termopary (na kazdy kolektor po jednej aby wiedziec co sie dzieje w kazdym kolektorze ) najbezpieczniej jest zamontowac 6 termopar aby monitorowac kazdy cylinder odzielnie aby w razie na przyklad awarji jednego z wtryskow nie musiec remontowac calego silnika (oczywsicie to jest ekstremum przy bardzo duzych mocach ale ja znam autka ktore maja takie rozwiazanie)
Pozatym ja nie zakldam megasqiurta moje autko bedzie wysterowane zdecydowanie inaczej i zdecydowanie taniej (a jak t jak znajde czas to to opisze )
Pozdrawiam
Termopare montujesz jak najblizej komory spalania czyli sa dwie mozliwosci
1.montujesz ja na kolektorze wydechowym (jesli montujesz jedna mozliwie po srodku jak najblizej silnika)
2.motujesz praktycznie przy samej glowicy tyle termopar ile masz cylindrow
A tearz tlumacze czemu otoz im dalej od glwoicy zamontujesz tym gazy wylotowe beda mialy nizsza temp (oddadza ja poprzez konwekcje do scianek ukladu wydechowego oraz poprzez promieniowanie cieplne do tych samych scianek)
Stwierdzenie ze montujesz przed turbina jest bardzo poprawne (gdyz mntaz za turbina jest bez sensu z uwagi na to ze turbosprezarka mocno ochladza gazy wylotowe) ale montaz musi sie odbyc jak najblizej komory spalania gdyz interesuja nas warunki w kmorze spalania a nie ile stopni maja gazy wylotowe przed turbina ( EGT ma za zadanie monitorowac czy temp w cylindrze nie jest za wysoka i czy nam nie plyna tloki) tak wiec w silnikach turbinowych V6 jak najbardziej montuje sie diwe termopary (na kazdy kolektor po jednej aby wiedziec co sie dzieje w kazdym kolektorze ) najbezpieczniej jest zamontowac 6 termopar aby monitorowac kazdy cylinder odzielnie aby w razie na przyklad awarji jednego z wtryskow nie musiec remontowac calego silnika (oczywsicie to jest ekstremum przy bardzo duzych mocach ale ja znam autka ktore maja takie rozwiazanie)
Pozatym ja nie zakldam megasqiurta moje autko bedzie wysterowane zdecydowanie inaczej i zdecydowanie taniej (a jak t jak znajde czas to to opisze )
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Ja tak nie uważam hmm błąd jeździłem rok i tłoki nie popłynęły,owszem im bliżej komory spalania tym lepiej ale jeszcze mnie nie pogrzało aby montować dwie albo sześć termopar.Pytam po co.Wiem wiem zaraz odpowiesz żeby monitorować ale spokojnie każdy zakłada przed turbo jedną i nie ma problemów więc po co przesadzać i pakować kasę w 6szt.
Naprawdę nie musisz tlumaczyć że im dalej od głowicy tym chłodniej bo to logiczne.
Przykład mam kumpla który lata subarynką i ma jedną sondę przed turbo i jest wszystko ok nic mu jeszcze nie popłynęło przy 450hp.A boxer ma też dwa kolektory wydechowe.
Naprawdę nie musisz tlumaczyć że im dalej od głowicy tym chłodniej bo to logiczne.
Przykład mam kumpla który lata subarynką i ma jedną sondę przed turbo i jest wszystko ok nic mu jeszcze nie popłynęło przy 450hp.A boxer ma też dwa kolektory wydechowe.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Tak tylko subarynka pewnie jest wyposazona w kute tloki i do tego moc zwiekszono jej raptem o 50-55% (pamietaj ze ona w serji ma 286) a na przyklad w naszym autku moc rzedu 300kM to zwiekszenie serji o 100% zreszta nikogo nie namawiam poprostu uwazam ze montowanie przed turbina to blad w sztuce (no chyba ze ktos ma tak ze kolektor wylotowy jest od razu mocowaniem turbiny wtedy nie ma problemu ) ale na przyklad zamontowanie czujnika EGT przed turbina w takim kolektorze jaki ty zbudowales (z dwoch V6 w turbine umieszczona zamiast aku) jest dla mnie bledem bo nie jestes w stanie okreslic jaka temp jest na tlokach i czy juz ci plyna czy jeszcze nie ale to tylko moje zdanie
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Kalii i pewnie tak zrobie co do czasu to faktycznie go nie mam i co z tego ze wystarczy godzinka ale kiedy godzinka przed 5 rano czy po 22 wieczorem bo mniejw iecej takie mam godziny pracy hehehe albo zrobie to zdalnie bo jak sie siedzi na budowie to ciezko cos robic 100km dalej hehehe
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2006-05-17 13:57
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Brwinów
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2006-05-17 13:57
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Brwinów
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Ogolnie rozne zrodla podaja rozne wartosci ale temp 950C jest granica ktorej nie nalezy przekraczac przy WOT i max doladowaniu (bo przy 950C moze juz poplynac tlok jednak trafienie w ta temperature na sekunde lub dwie nie powinno od razu uszkodzic silnika (ale moze sie zdarzyc wiec ogolnie ja z reguly ustawim alarm na 900-930C zaleznie od auta w probe mam ustawiony na 900C w nissanie s14 sr20det ustwailem na 930 bo autka znosza temp EGT nawet powyzej 950C ) poza tym nalezy pamietac ze wskazania w duzej mierze zaleza od umieszczenia sondy i jej odleglosci od glowicy i zaworow (im blizej komory spalania tym bardziej wiarygodne odczyty i tym mniejsze prawdopodobienstwo upalenia czegos )
Tak wiec obawiam sie ze nie ma czegos takiego jak granica bezpieczenstwa sa silniki ktore znosza nawet 960C (nie zakute na przyklad wspomniany wyzej 200sx) wiec sadze ze jesli ustwaisz alarm w wskazniku na wartosc 890-900C to bedzie dobrze
Pozdrawiam
Tak wiec obawiam sie ze nie ma czegos takiego jak granica bezpieczenstwa sa silniki ktore znosza nawet 960C (nie zakute na przyklad wspomniany wyzej 200sx) wiec sadze ze jesli ustwaisz alarm w wskazniku na wartosc 890-900C to bedzie dobrze
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Panowie, mam bardzo wysokie EGT
Jadąc np. pod górę, bez używania turbiny dochodzi do 800stopni. Jak pompuję 5PSI to dochodzi do 900stopni. Może pompa paliwa już wysiada? Ale wtedy to silnik nierówno by pracował, a samochód śmiga rewelacyjnie, pompuje 16psi, tylko że 5 sekund i już jest 900stopni i trzeba nogę z gazu ściągać. Co może być przyczyną?
W weekend wymienię filtr paliwa i zobaczymy czy coś się zmieni...
Jadąc np. pod górę, bez używania turbiny dochodzi do 800stopni. Jak pompuję 5PSI to dochodzi do 900stopni. Może pompa paliwa już wysiada? Ale wtedy to silnik nierówno by pracował, a samochód śmiga rewelacyjnie, pompuje 16psi, tylko że 5 sekund i już jest 900stopni i trzeba nogę z gazu ściągać. Co może być przyczyną?
W weekend wymienię filtr paliwa i zobaczymy czy coś się zmieni...
BEAUTY...POWER...SOUL...
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Moze byc bardzo duzo roznych przyczyn
1.uklad paliwowy
a.nie domaga ci ktorys wtrysk (temp bedzie rosla na jednym cylindrze ale suma sumarum i tak ci podniesie temp gazow na tyle ze to zobaczysz)
b. nie domaga pompa
c.masz przytkany filtr paliwa
d.nalales gownianego paliwa (przy doladowaniu 16Psi 98PB to minimum)przez pomylke lub poprostu ktos ochrzcil
2.uklad zaplonowy
a. przestawiles zaplon i robi ci sie stuk
b. przestawiles zaplon tak ze miesznka zapalajac sie w cylindrze wali ogniem w kolektor wydechowy (wtedy mozlwie ze bedziesz mial za wysokie EGT bez spalania stukowego)
Pozdrawiam
1.uklad paliwowy
a.nie domaga ci ktorys wtrysk (temp bedzie rosla na jednym cylindrze ale suma sumarum i tak ci podniesie temp gazow na tyle ze to zobaczysz)
b. nie domaga pompa
c.masz przytkany filtr paliwa
d.nalales gownianego paliwa (przy doladowaniu 16Psi 98PB to minimum)przez pomylke lub poprostu ktos ochrzcil
2.uklad zaplonowy
a. przestawiles zaplon i robi ci sie stuk
b. przestawiles zaplon tak ze miesznka zapalajac sie w cylindrze wali ogniem w kolektor wydechowy (wtedy mozlwie ze bedziesz mial za wysokie EGT bez spalania stukowego)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Doleję do paliwa czyściwo do wtryskiwaczy i zobaczymy.Quaki pisze:Moze byc bardzo duzo roznych przyczyn
1.uklad paliwowy
a.nie domaga ci ktorys wtrysk (temp bedzie rosla na jednym cylindrze ale suma sumarum i tak ci podniesie temp gazow na tyle ze to zobaczysz)
To wydaje mi się że auto by nie miało kopa i by się krztusiło, a Probek idzie jak szalony i nawet nie kichnieQuaki pisze:b. nie domaga pompa
Jutro wymieniamQuaki pisze:c.masz przytkany filtr paliwa
Jest PB98 z NESTE (nie mylić z herbatą)Quaki pisze:d.nalales gownianego paliwa (przy doladowaniu 16Psi 98PB to minimum)przez pomylke lub poprostu ktos ochrzcil
Bawiłem się kiedyś zapłonem, ale ustawiłem w to samo miejsce (zaznaczyłem sobie)Quaki pisze:2.uklad zaplonowy
a. przestawiles zaplon i robi ci sie stuk
A można to jakoś sprawdzić (np wykręcając czujnik EGT i popatrzeć do kolektora? (tylko żeby mi włosów nie przyjarało)Quaki pisze:b. przestawiles zaplon tak ze miesznka zapalajac sie w cylindrze wali ogniem w kolektor wydechowy (wtedy mozlwie ze bedziesz mial za wysokie EGT bez spalania stukowego)
Pozdrawiam
Wielkie dzięki za odpowiedzi i pomoc!
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Drzymek możesz te czyściwo do wtryskiwaczy w dupę wsadzić. Odkręć listwę wtrysków i wyczyść to jak należy. 2 sprawa to że prodek ciągnie i nie kicha to nie znaczy że pompa wyrabia. Pozdro
Ostatnio zmieniony 2007-09-21 14:17 przez Bogdan9999, łącznie zmieniany 1 raz.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
RX o ile pamietam Drzymek ma autko zestrojone przy pomocy chipa (remap orgilanengo oprogramowania) wiec nie jesli chip jest dobrze zrobiony to nie ma najmniejszej potrzeby stosowania innego komputera czy swini
Czy jest jakis sposob na swtierezdnie czy ci wali ogniem w kolektor tylko przy pomocy lampy strobo (oczym napisal juz RX)
Radze tez dobrze obserwowac wskaznik doladowania (moze tez sprawdzic jego wskazania) bo moze on przeklamuje ladujesz wiecej niz 16Psi co moze powodowac wzrost EGT jak tez uszkodzenie turbiny
Pozdrawiam
Czy jest jakis sposob na swtierezdnie czy ci wali ogniem w kolektor tylko przy pomocy lampy strobo (oczym napisal juz RX)
Radze tez dobrze obserwowac wskaznik doladowania (moze tez sprawdzic jego wskazania) bo moze on przeklamuje ladujesz wiecej niz 16Psi co moze powodowac wzrost EGT jak tez uszkodzenie turbiny
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
To chyba jakiś nowy sposób - wysyłkowe strojenie chipem
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
To by nic nie wskazywał, albo by nie zmieniał wartości, a po pracy wskaźnika nic nie widać żeby było z nim coś nie tak. Dodam że czujnik mam w ym miejscu:
Uznałem to miejsce za najlepsze bo czujnik jest najbliżej bloku silnika i w dodatku z czytuje z wszystkich 4 kolektorów - może dlatego jest tak wysokie EGT. Jak patrzyłem na inne instalacje to czujniki były montowane na jednym kanale (głównie instalacje Kaliego).
Uznałem to miejsce za najlepsze bo czujnik jest najbliżej bloku silnika i w dodatku z czytuje z wszystkich 4 kolektorów - może dlatego jest tak wysokie EGT. Jak patrzyłem na inne instalacje to czujniki były montowane na jednym kanale (głównie instalacje Kaliego).
BEAUTY...POWER...SOUL...
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
U Lukasa nie było takiego kłopotu mimo że sonda była mocowana centralnie w kolektorze.Na 900'' wskakiwało po ostrym palowaniu przy doładowaniu 1.4
ale to była już wina małej ilości paliwa przez brak dostrojenia auta świnką.Natomiast śmiało można śmigać na 1.2 bara i spokojnie nic się nie dzieje.
Dziwi mnie że masz takie problemy przy tak mizernym doładowaniu.
W prosty sposób można go trochę podlać .
Mam propozycje zamiast ufać chipowi najpierw wpadnij do mnie i sprawdzimy afr od tego trzeba zacząć.