Quaki

Kolekcje fotek.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Quaki

Post autor: Quaki »

Witam jako ze skończyłem albo prawie skończyłem (już jakiś czas temu czyli na jesień ubiegłego roku auto wyjechało z garażu, ale zostało jeszcze kilka elementów do skończenia ) swój projekt o którym cześć ludzi mówiła ze nigdy nie wyjedzie (serdecznie ta cześć pozdrawiam gestem baaardzo kulturalnych kierowców hehehehe) chciałem go opisać:
Tytułem wstępu autko Ford Probe I-gen z roku 91 silnik F2T produkcji mazdy. Wszystkie elementy "tuningowe" łącznie z projektami i wykonaniem customowej elektronik zostało zrobione lub zamontowane przeze mnie w garażu (tudzież przy biurku :P )

Silnik i układ wtryskowy:
- 2.2 GT turbo
- wtryskiwacze 330cc (przez moment były 440cc ale z uwagi na awarie jednej sztuki powróciłem do serii)
- pompa Walbro 255l/h
-sprzęgło + docisk Sachs (seria ale w razie potrzeby jest pomysł jak wzmocnić te dwa elementy)
- instalacja mokrego podtlenku firmy NX (Nitrous Exxpres) maksymalny strzał z podtlenku +150kM

Układ dolotowy:
- filtr grzybkowy (zółty bo podobno zółte dają najwięcej koni ;) )
- seryjne turbo IHI RHB5-VJ11 (turbinka trochę mala ale doładowanie podniesiono z 0,5 do 1 bara wiec można tak jeździć :) )
- intercooler 450/300/76mm
- bov dwutłoczkowy do 2 bar (chińczyk robiony na wzór Forge)
- cały dolot wykonany z alu łączenia silikonowe firmy Autobahn 88
- natrysk N2O na intercooler (dla ewentualnego dochłodzenia intercoolera i jako purge dla systemu podtlenku )

Układ wydechowy:
- 2,5" downpipe kwasówka
- 2,5" reszta wydechu z kwasówki (spawana TIG-iem przeze mnie osobiście :) )


Elektronika i elektryka (wszystkie elementy dodatkowe zaprojektowałem i wykonałem samodzielnie) :
- mój własny chip (zdjęcie boost cut zmiana map paliwa i zapłonu )
- shift light (customowy sterownik)
- procedura startowa (customowy sterownik)
- flat shift (customowy sterownik)
- wskaźnik zintegrowany boost,egt x2,temperatura oleju,ciśnienie oleju oraz boost controller (w najbliższym czasie wskaźnik ten zostanie zastąpiony wskaźnikiem opartym o nawigacje i technologie bluetooth)
-dodatkowa instalacja wymuszająca obieg w chłodnicy oleju skrzyni biegów (załączana z panelu przy lusterku)
-płytka wykonawcza boost controllera wraz z zaworkiem n75
-nowa wiązka zasilająca pompę paliwa

Zawieszenie:
- nowe amortyzatory gazowe (zastąpiły seryjne niestety musiałem pozbyć się sterowania twardością zawieszenia które było w seryjnych amorach )
- sprężyny Weitec - 35mm
- opony Toyo r888 (na osi napędowej)
- felgi od forda probe 2-gen

Układ hamulcowy:
- standardowej wielkości nacinane i nawiercane tarcze przód, tył standard
jest parę koncepcji hamulców (mam w domu hamulce od 3000GT jeśli będę miał wenę i czas to może to zmontuje razem :) )

Wygląd zewnętrzny:
- felgi 2-gen
- przyciemnione tylne szyby (pomaga bo nie widać ze autko jest wybebeszone i nie od razu widać butle podtlenku)
- czarny dach
reszta w miarę seryjna i tak ma pozostać


Wnętrze:
- fotele kubełkowe Mirco XXL
- kierownica sport Momo
- pasy szelkowe 3 punktowe (chce je wymienić na pasy 4 punktowe Takata)
- zmieniony panel przy lusterku (zmiany na zdjęciach) jego rolą jest włączanie rożnych elementów dodatkowych jak instalacja podtlenku azotu, grzanie
butli , włącznik pompy obiegowej chłodnicy oleju skrzyni biegów itp

Do dokończenia:
-sterownik Instalacji NX o mocno rozbudowanych możliwościach konfiguracyjnych (jeszcze nie zakończyłem prac na tym urządzeniem zostanie zamontowane jak tylko prace dobiegną końca )
-kontrola trakcji (projekt rozpoczęty ale pewnie trochę czasu upłynie zanim go dokończę wiec na razie nie jest funkcjonalny )



No i kilka zdjęć :
Wnętrze i jego elementy podczas prac

Obrazek Obrazek

wnętrze po zakończeniu prac

Obrazek

wydech przed założeniem

Obrazek

seryjny downpipe vs custom downpipe 2,5"

Obrazek


natrysk N2O na intercooler

Obrazek


panel przy lusterku (przełączniki służą do uruchamiania poszczególnych funkcji w momencie uruchomienia zapala się czerwona dioda)

Obrazek



a tak wygląda wspomniany zegarek wielofunkcyjny

Obrazek Obrazek

i krótki filmik z testu nawigacji z Windowsem CE zastępującej wskaźniki (projekt porzucony na rzecz systemu Android)
http://www.youtube.com/watch?v=aw96dspwSCU

wygląd zewnętrzny

Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2013-05-22 11:20 przez Quaki, łącznie zmieniany 17 razy.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Musi to być wkur.. dla jadących z naprzeciwka. Przecież to wogóle nie ma racji bytu.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

basf to sa normalne lampy ja ich sam nie robilem czemu mialy by byc wkur... dla jadacych z naprzeciwka? nie rozumiem moze wez sie rozwin troche co masz na mysli bo jakos nie moge pojac skad ci sie to wzielo (ja rozumiem ze moga ci sie niepodobac i wtedy ok ale tak ???? )
Lampy sa sprowadzone ze stanow
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Thax
Posty: 36
Rejestracja: 2005-06-21 08:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Thax »

Lampki bardzo ładne. A basf'owi chyba chodziło o wiązke, bo z tego co mi sie wydaje to przy dwóch takich samych masz symetryczną? Ale ja się nie znam. Miałem dokładnie te same ściągać ale matrix racing mnie olewa.
Ford Probe II gen. 2.5 '93
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

tak jest symetryczna bo swiatla sa symetryczne ale to nie przeszkadza ludziom co jada z przeciwka (no chyba zebym mial,zle ustawione ale jakie siawtla by nie byly to zle ustawione beda razily ludzi )
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

To są światła symetryczne, których nie da się ustawić. Klosze europejskie mają załamania żeby świeciły na pobocza i w dół. Te poprostu świecą :) Miałem Escorta USA na światłach symetrycznych. Cały czas mi migali długimi. Same klosze bardzo ładne.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Basf to miales zle ustawione swiatla ( da sie je ustawic bez problemu tylko ze ksztalt snopu swiatla jest troche inny ) mi nikt nie miga
Pozdrawiam
ps. mam gdzies rysunek jak sie roznia swiatla ameryka od naszych
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Quaki !!!
Wreszcie !!! 8)
Czekamy na następne zdjątka !!!
. Lampki OK :!: :arrow: Byle byś nie musiał bulić za brak homologacji (wiesz , znaczek "E") . Dość niezwykle się prezentują ; tył też będziesz zmieniał ?
Nara
Obrazek
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Też mam lampy symetryczne, dobrze ustawione i tak jak Quaki'emu nikt mi jeszcze nie dawał znaku że go oślepiam :!: Kwestia wyłącznie nastawienia odpowiednio świateł!
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

No wiec dodalem nowe zdjecia na razie jest instalka sucha (tym razem z butla 0,8L )oraz fake purge
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Fajny telefon :wink: ! :D
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

heheheh mi dogadal tez tak mysle ;) dobra na powaznie tel jest po to zeby wszytskim uzmyslowic jakie sa wymiary tego ustrojstwa
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

strober pisze:Fajny telefon :wink: ! :D
Kurna! Jak zobaczyłem ten telefon to już pisałem posta o identycznej treści a tu masz... wyprzedził mnie hehe ;)

Nitro sympatyczne, chciałbym założyć ale co tu dużo gadać - póki co - boję się :( Dla samego purge'a warto założyć nitro ;)

Pzdr,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

RX ale purga mozna zalozyc bez nitro (i nie terezba tracic drogiego gazu heheheh)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

Cóz to jest to purge??
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Purge lub spray show bylo omawiane na forum
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ight=spray
Jest to cos na ksztalt slupa dymu wy dobywajacego sie z dowolnej czesci autka (z tym ze to co my widzimy jako dym jest silnie rozprezajacym sie gazem albo N2O albo CO2 )
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Quaki masz te dysze czy nie,chce kupić te instalacje,a opisujesz co i jak i nic z tego niema
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Nowe zdjecia nowych gartow do prawie nowego auta (jeden sezon to chyba nowe )
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ile kosztuje instalacja FAKE PURGE na czym polega i czym się napełnia butlę (ile można zrobić strzałów pokazowych i koszt napełnienia butli)?

POZDRAWIAM!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

I czy szybko się zmieniają wskaźniki ? :twisted:
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Jak to wyglada juz widziales na zdjeciu w linku powyzej ile kosztuje a to zalezy czy chcesz ja zrobic sam czy chcesz kupic gotowa ze wszytskimi niebednymi dodatkami (ogolnie teraz z uwagi na taniego dolara nie warto budowac samemu oszczednosc rzedu 200-400zl a latania i szukania od metra)
Czym sie napelnia a jednym z dwoch gazow albo CO2 (metoda duzo tansza i na fake purge najlepsza) lub N2O gaz duzo drozszy efekt ten sam (bo gaz duzo drozszy a i tak wypuszczasz go do atmosfery)
Ile strzalow a to zalezy jaka przepustowowsc ma zaworek i jaka masz butle duza ale policz ze mniej wiecej masz mozliwosc zrobienia pokazu przez 360s (oczywiscie wartosc czysto teoretyczna dla zaworku ktory ja mam u siebie )
Koszt napelnienia butli bedzie w granicach 50-100zl (oczywiscie mowie o CO2) to zalezy gdzie napelniasz (najlepiej sie dogadac z jakims suponem lub inna firma ktora napelnia gasnice)
:arrow: kocureq jakie wskazniki bo nie zrozumialem pytania ???
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Strasznie drogie to CO2 jak na tak malą butle, ja za bodaj 50 kilową płace między 70-90zł
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

...tylko pytanie jak to zniesie nasze F2T :?: bo ja bym chętnie teraz zainwestował w jakieś poważniejsze przeróbki :D


ps. Quaki warsztat gotowy??
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Squad co do ceny to duzo zlezy gdzie kupisz gaz i czy masz podpisana z firma umowe czy tez nie i czy wymieniasz butle czy tez chcesz zeby ci nabili twoja
Ogolnie cena gazu to o ile mnie pamiec nie myli 7,99 + vat za kg
Daniel tak warsztat juz jest zrobiony jakby co to zapraszam na prv
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

mówią że psują się te turbinki T3/T04, jak w końcu jest z tym? bo już nówkę na allegro można za 1tys kupić a to tanio dość
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”