Strona 3 z 5

Re: ZacAnaheim

: 2016-09-15 20:33
autor: Romas
ja sam osobiście wiem ile to jest roboty żeby dobrze wyprać wnętrze, i nawet za samą wykładzinę za 80zł bym się nie wziął, jak bym miał zrobić dobrze. chcesz cennik za dobrą robotę? tu masz przykład http://www.chestergarage.com/cennik.html
i tu nie jest wcale drogo

Re: ZacAnaheim

: 2016-09-15 20:44
autor: LukaszV8
No dobra okej kiepsko trafiłem macie rację, podsufitka mi spadła na łeb po praniu, daszki przeciwsłoneczne wyglądają gorzej jak w żuku...mój problem.
Skoro nie ma tu żadnego związku pomiędzy starym fabrycznym klejem, który ma już nierzadko 25 lat, a środkami chemicznymi do prania to ok zwracam honor. Moja wina, że wybrałem pierwszą lepsza firmę piorącą z google w okolicy. Jakbym zapłacił 200 zł to pewnie by się to nie stało.

Re: ZacAnaheim

: 2016-09-15 21:23
autor: Dziki Beduin
Romas pisze:ja sam osobiście wiem ile to jest roboty żeby dobrze wyprać wnętrze, i nawet za samą wykładzinę za 80zł bym się nie wziął, jak bym miał zrobić dobrze. chcesz cennik za dobrą robotę? tu masz przykład http://www.chestergarage.com/cennik.html
i tu nie jest wcale drogo
Wow, konkret ceny.

Re: ZacAnaheim

: 2016-09-16 08:25
autor: Romas
i konkret robota

Re: ZacAnaheim

: 2016-09-16 13:45
autor: MatiLP640
Nie chce nic mowic ale te ceny w linku sa bardzo niskie, normalnie za pelen detailing w PL w tysiacach sie liczy... I zgadzam sie, za 80PLN tez bym sie nie chycil, w cholere roboty to jest a w szczegolnosci z podufitka. Swoja jak pralem to caly dzien z nia walczylem zeby nie przemoczyc a wyczyscic... Nie jest to takie proste, nawet jak sie wie co robi i ma sie doswiadczenie... Z wykladzina jest o wiele lepiej, za to z fotelami roznie bywa, czasami jest gorzej jak z podsufitka :/ ogolnie polecam sie troche zaglebic w temacie detailingu to zobaczycie ile pracy w to trzeba wlozyc i jakie to trudne tak naprawde jest... Jak znacie Angielski to polecam Larrego Kossile, prowadzi kanal na YT "AMMO NYC", koles jak dla mnie jest guru, sam sie od niego wiele nauczylem ;)

Re: ZacAnaheim

: 2016-09-25 00:18
autor: zacanaheim
Niestety...chemia musi być odpowiednio dobrana - tak samo jak w pralni chemicznej. Trzeba sprawdzić czy czasami detergent nie reaguje źle. Przykro mi że Ci spierd... samochód. Niestety ja nie daje nikomu nic do robienia w samochodzie bo nikt - nie zrobi komuś usługi tak jakby zrobiłby dla siebie... - i to samo z mechanikami - wole sam zrobić. Jak coś wykręce to to wyczyszczę i nasmaruje przy okazji obejrze okolice w poszukiwaniu roboty na dalszy etap. Mechanior , zdejmie , wlozy nowe i skasuje. a czasami naciągnie... to samo z tymi frajerami co Ci czyścili... podeszli tak jak do lanosa i masz efekt. Pranie wnętrza w Kato. w punktach od detaillingu zaczynaja sie od 300-400zł. Moja tapicerka po praniu wygląda rewelacyjnie - ale robilem to sam swoim odkurzaczem piorącym - pierw wyzyrem , potem proszkiem karchera do dywanów - sprawdzone połączenie. Hmm wykładzinę w bagazniku miałem w stanie tragicznym...pare mocnych plam przebarwień. Nie było nic do stracenia - rozrobiłem dimmer 1:100 + wezyr do dywanów - rozrobiłem pianę naniosłem. Odczekałem 30 minut i zacząłem prace szczotką z włosiem syntetycznym bardzo sztywnym. Po zabiegu jeszcze raz piana - i tym razem odkurzacz i odciągałem. Nalezy pamietac o neutraliatorze do piany bo dimmer sie tak zaczął pienić że szok. Efekt taki że wykładzina jak nowa... Po wysuszeniu minęło już około 2 miesiące - nie ma przebarwień i nic sie nie sypie. Wykładzina pachnie i jest jakby hydrofobowa - może dlatego że ją wyczesałem syntetyczna szczotką . Ostatnio jak otwierałem klape nalało mi wody do wnętrza - utrzymywała sie na powierzchni - recznik papierowy wszystko wchłonął. Pozdrawiam.

Re: ZacAnaheim

: 2016-09-25 23:55
autor: karakan
Pokazałbyś, które to są dokładnie środki? (wezyr, karcher, dimmer) Czym naniosłeś pianę na tę wykładzinę? Skąd wziąć neutralizator do piany?

Re: ZacAnaheim

: 2016-09-27 17:15
autor: zacanaheim

Re: ZacAnaheim

: 2016-10-09 11:49
autor: zacanaheim
Mała aktualizacja :mrgreen:

1) Naprawione ori radio , kod sie zgadza z tym w schowku:)
2) Montaż AUX z minijack do seryjnego radia - działa na MW w stereo :)
3) Przyciemnienie szyb 3M
4) Nowe uszczelki lamp tylnych
5) Naprawa CPU
6) Regeneracja tylnego uchwytu do holowania.


Soon : chromowanie natryskowe ori dekli od felg
Wymiana seryjnych tarcz hamulcowych na coś ciekawego
IMG_20160826_152400467_HDR.jpg
IMG_20160825_161752768_HDR.jpg
IMG_20160825_161808325_HDR.jpg
IMG_20160825_170306292.jpg
IMG_20160825_170310282.jpg
IMG_20160820_212331665.jpg
IMG_20160822_160854926_HDR.jpg
IMG_20160822_161044054_HDR.jpg
IMG_20160822_163424096.jpg
IMG_20160822_163428146.jpg
IMG_20160822_163642938.jpg
IMG_20160822_164109275.jpg

Re: ZacAnaheim

: 2016-10-09 15:38
autor: Benet
Niesamowite. Ucz mnie mistrzu detailingu :shock:

Re: ZacAnaheim

: 2016-10-09 15:45
autor: zacanaheim
Niesamowite. Ucz mnie mistrzu detailingu :shock:
Dziękuje ,ale nie przesadzaj ;> . oczywiście co wiem to pisze i sie z Wami dzielę. Jak masz pytania to wal śmiało.

Re: ZacAnaheim

: 2016-10-09 21:49
autor: Maxxum
Wygląda pięknie :1111_ok:

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-02 18:27
autor: zacanaheim
Polerowanie blendy plastikowej:

Przed
IMG_20161102_105707689_HDR-1280x720.jpg
Po
IMG_20161102_110315544-1280x720.jpg
Plus reszta detallingu:
IMG_20161102_110331371-1280x720.jpg
IMG_20161102_112640208_HDR-720x1280.jpg
IMG_20161102_112649405_HDR-720x1280.jpg
IMG_20161102_112718361-720x1280.jpg
IMG_20161102_111350634-1280x720.jpg
IMG_20161102_112139279-720x1280.jpg
IMG_20161102_112143087-1280x720.jpg

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-02 21:14
autor: infernoblade
Efekt naprawdę zacny :) Chyba się do ciebie kiedyś przejadę ;)

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-02 21:42
autor: zacanaheim
Hehe zapraszam :mrgreen: jak tylko bedzie chwila.

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-02 22:44
autor: karakan
Jaki środek do polerowania plastików i w jaki sposób polerowałeś? :)
Pięknie wygląda...

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-02 22:54
autor: Benet
Jak niedługo (chyba) będę miał garaż to walę z PW o kilka rad :) Te lampy są teraz tak piękne ... Zawsze mi się podobał tył jedyneczki.

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-02 23:16
autor: Maxxum
Świetna robota. Na żywo zapewne jeszcze lepiej wygląda.

Napisz proszę dla potomności jakich środków użyłeś i na co zwrócić uwagę przy tego rodzaju pracach.

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-03 08:25
autor: zacanaheim
Świetna robota. Na żywo zapewne jeszcze lepiej wygląda.
Tak Maxxum wygląda lepiej na żywo :)


1) lampy muszą zostać dokładnie umyte - trzeba usunąć wszelkie naklejki itp (ale to logiczne)
2) lampy odtłuszczam biorę dobrę światło i sprawdzam gdzie są mikropęknięcia - niestety w tych lampach to norma i standard.
3) po zlokalizowaniu pęknięć musimy pamiętać o tych miejscach i tam ich za bardzo nie grzać polerką gdyż może coś sie odkształcić.
4) Wybór środka : na rynku mamy pełno past polerskich specjalnych do plastików - ich ceny szybują w górę - i tak samo ich składy nie różnią sie znacznie (może faktycznie lepiej temperaturę odprowadzają - ale każda można uzyskać podobny efekt)
5) Dobór gąbki polerskiej : najlepiej ocenić czy rysy są głębokie czy wynikają tylko z upływu lat... grube rysy niestety trzeba potraktować papierem ściernym i dość wysokiej gradacji żeby sobie wiecej roboty nie narobić. ja używam do lamp papieru od 800 - 2000. W tym przypadku papier nie został użyty gdyż nie miałem głębokich rys i nigdzie mi sie nie spieszyło. Kupiłem gąbkę polerska 180 bryte żółtą - przy niej trzeba mieć troche wyczucia gdyż jest średnia i można conieco przypalić :slon: .
6) Oczywiśćie samochód musi być suchy !!! nie ma mowy o jakiej kolwiek wilgoci czy wodzie dookoła.
7) Pasta : T1 Bryte - czemu taka? bo bryte robi dobre środki ;) i są przystępne cenowo - nie jest to pasta specjalna do plastików ale lubie eksperymentować i miałem inne lampy stare i zawsze robię próby !!! i Wam też radzę zawsze gdzieś wykonać próbę - wiem że nie każdy ma drugie lampy ale warto sobie kupić bo to smieszne pieniadze sa - moze miec urwane zaczepy itp itd chodzi nam o sam wierzch lampy.
Wracając do pasty - spelniła moje oczekiwania na lakierze i na plastiku.
8) dobór prędkości obrotowej : to już wyłącznie wyczucie i własne obserwacje - każda pasta inne wartosci. Przy gąbce bryte - pierw rozprowadzam paste na min. obrotach tak żeby równo ją wetrzeć w cała powierzchnie . Potem trzeba odczekać około 10-15 min , i zaczynamy polerowanie - gąbka musi przylegać równo całą płaszczyzną - można polerować na założonych lampach ale wtedy trzeba uważać na wszelkie krawędzie lakierowanie dookoła żeby nie przesadzić :). Oczywiście ZERO WODY !!!!! to nie jest G3 Faracla która robi syfu dookoła.... polerując cały czas dokładamy pasty i kontrolujemy temperaturę plastiku tak żeby go nie wywinęło ;>. Przy naszych lampach ewidentnie widać syf który sie usuwa - gąbka robi się czarno - szara - należy kontrolować czy czasami nie topi plastiku , gdyż można zniszczyć klosz i trzeba od nowa papierem itd itd. Osobiście wole dłużej polerować na niższych obrotach niż walczyć z polerką na wysokich obrotach i kontrolować stan stolca w majtach w strachu o stan temperatury :D. Całość pracy przy lampach z 1 gen to około 1,5 h.
Po wszystkim bierzemy NOWĄ mikrofibrę - i wycieramy całość - gęba sie już cieszy bo jest lustro.
9) zabezpieczenie - po całości pracy usuwamy resztę spolerowanego gówna dookoła samochodu - wszelkie szczeliny będą pełne pyłu/gliny(zmieszana pasta z plastikiem) , znowu odtłuszczamy całość (może być dobry płyn do szyb) , nakładamy wosk delikatnie i polerujemy już ręcznie.
10) żeby utrzymać efekt należy lampy zawsze po myciu nadwozia nawoskować
11) otwieramy dżonego , dwie kostki lodu - i podziwiamy efekty naszej pracy ( ford wyglada jakby wyjechał z salonu w 91)

Gdybyście mieli jakieś pytania śmialo !!

W car detallingu biorą za to 200zł ;> w Katowicach.

Podsumowanie:

t1 bryte - 28zł
gąbka bryte żólta - 15 zł
mikrofibra - 3 zł
wosk (0zł) - każdy ma
prąd - 2 zł
polerka - (ozł) właściciel każego klasyka powinien posiadać
Dżony łoker w biedronce : 28zł
Lód - (ozł)

Koszt : 76 zł allinclusive z alkoholem.

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-03 12:04
autor: Maxxum
Świetny i szczegółowy opis. Dobra robota. Na pewno wiele osób skorzysta z porad. :1111_ok:

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-20 10:18
autor: zacanaheim
https://youtu.be/KAIl6KCbhFs

proszę o sugestie , filtr powietrza nowy , wszelkie rury dolotu też , nigdzie nie dmucha. , moc jest , spalanie w normie. odpala idealnie , moim zdaniem za niskie obroty , zwlaszcza po schodzeniu z wyzszych.

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-20 11:41
autor: duracell
Jeśli byłoby to 2.0 to regulacja bypassem na przepustnicy.
Na przykładzie 2.0
Rozgrzewamy silnik do nominalnej temperatury, tryb awaryjny, wkręcamy lub wykręcamy bypass powoli, włączmy klimę, światła i obserwujemy podbicie obrotów- powinno iść z 50 max 100 w górę. Zdejmujemy zworę - sprawdzamy, znów zapinamy zworę- sprawdzamy - dla pewności.
Jeśli wszystko jest prawidłowo to niezależnie czy zwora założona czy nie obroty powinny być praktycznie takie same. Przy schodzeniu z wyższych obrotów powinno być delikatne zatrzymanie wskazówki w okolicach 1100 obrotów i dalej łagodne zejście do niskich.
U Ciebie jest spadek poniżej i dopiero podbicie do właściwych - raczej za bardzo wkręcony bypass.
Drobną korektę można też zrobić bez trybu awaryjnego obserwując schodzenie z wysokich obrotów i reakcje na włącznie prądożernych urządzeń.
Podejrzewam że w 2.2 też jest bypass a procedura powinna być podobna,ale pewności nie mam.

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-20 20:11
autor: zacanaheim
dzieki za szybką i solidną opiskę , będe to sprawdzał przy okazji mycia komory i wymiany uszczelki pod deklem.

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-24 17:16
autor: LukaszV8
No są faktycznie trochę za niskie. U mnie tak było jak miałem poprzegryzane przez jakiegoś stwora kable zapłonowe i było przebicie... też tak obroty nisko spadały, że aż dławiło silnik prawie...a cudowałem odpinałem klemę, czyściłem 3 razy przepustnicę, szukanie informacji o silniczkach krokowych resetowałem kompa no cuda i nic...po wymianie poprzegryzanych kabli problem wyeliminowany. Jak masz stare i sparciałe kable zapłonowe albo ewentualnie któryś daje przebicie na silnik to być może to jest przyczyną u Ciebie. U mnie przynajmniej tak było i dopiero za jakiś czas zczaiłem, ze to uszkodzone kable dające przebicie na silnik powodują problem z zbyt niskimi obrotami biegu jałowego...Może w innych autach tak nie ma, ale w 1genie jak masz przebicie z kabli to pieprzą się obroty biegu jałowego/spadają za nisko.
To jest moja sugestia/rada oparta doświadczeniem na przykładzie mojego Forda.

Re: ZacAnaheim

: 2016-11-28 09:25
autor: zacanaheim
mam cale pudlo czesci na wymiane , swiece , kable itd , przeplywka jest jak nowa . jak powymieniam to moze faktycznie sie uspokoi.poki co zbieram info co ewentualnie moze byc. wiem ze temat rzeka ale jaki olej lac do silnika? canade?