BRAK ISKRY

Awatar użytkownika
oweros
Posty: 13
Rejestracja: 2010-08-02 15:43
Samochód: Ford Probe KL 2.5 V6 93'

Re: BRAK ISKRY

Post autor: oweros »

-- oryginalny post 2010-08-17 15:38 --

PODZIEKOWAL PANOWIE ! SPRAWDZE I PRZEANALIZUJE TO W WOLNYM CZASIE ! POZDROWIONKA !!!

-- dodano 2010-08-31 21:15 --

Witam ! Ciag dalszy problemu z Probkiem ! wymienilem cewke i mam iskre ! teraz pytanie ... nie odpala bo... : trzeba ustawic zaplon na nowo czy tez lepiej sprawdzic czy aparat zaplonowy skrecilem dokladnie ??? ma takie przeblyski ze gdy krece to zalapuje , prycha z tlumika ale zeby odpalil to niestety nie !! jak znajdziecie chwile to skrobnijcie tam pare pomyslow ! z gory dziekuje !!! pozdrowionka !
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Sam »

Nie wiem jak w 2.5 ale w 2.0 da się źle poskładać te blaszki które dają sygnał pierwszego cylindra. Jeśli miałeś dobrze zapłon ustawiony i nie kręciłeś aparatem to zapłon nie powinien się przestawić.Jeśli przestawiałeś aparat to możliwe że trzeba go ustawić. Masz tyle dobrze ze w 2.5 aparat jest na płetwie w dwa zero jest na ślimaku i można go wsadzić w milionie pozycji :P Jeśli nie chce zapalić i właśnie tak strzela może być jeszcze masz problem z modułem można go zastapić zewnętrznym koszt ok 20 zł jednak najpierw sprawdź wymienione wcześniej możliwości.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BRAK ISKRY

Post autor: matix84 »

Sam, gdyby moduł był uszkodzony to chłopak nie miałby iskry.
Strzelanie w tłumik to oznaka, że iskra pada nie w tym miejscu co powinna. Blaszki przy czujniku halla w aparacie zapłonowym w 2,5 mają nacięcia i generalnie dokładnie składając nie da się ich inaczej ustawić ale dobrą zasadą przy rozkręcaniu czegoś jest układanie części wg. jakiejś zasady/kolejności. Tak żeby potem wszystko na pewno dobrze poskładać.
Z ustawieniem zapłonu też są śmieszne akcje. Jeżeli cewka była w kiepskim stanie ktoś mógł przyspieszyć zapłon, żeby auto nie zamulało - ja tak u siebie zrobiłem ale wtedy jeszcze nie wiedziałem, że cewkę mam na wykończeniu. Gdy już padła i założyłem nową. Po pierwszym odpaleniu od razu cofnąłem zapłon (występowało spalanie stukowe). Zapłon musisz prawidłowo ustawić, żeby nie mieć spalania stukowego (zbyt przyspieszony) bądź dopalania w wydechu (opóźniony mocno). Ale to dopracujesz dopiero na rozgrzanym silniku i w trybie diagnostycznym. Gdy obracasz aparat zapłonowy tak, że górna część przybliża się w stronę szyby przedniej (obracasz w prawo aparat rozumiane jako, że przed sobą masz najpierw skrzynię, później silnik) to przyspieszasz zapłon, gdy góra aparatu przybliża się do zderzaka (obracasz w lewo)- opóźniasz.
Wg. własnych obserwacji prawidłowe ustawienie zapłonu jest gdy go maksymalnie opóźnisz (patrząc na górne mocowanie aparatu zapłonowego- śruba będzie na dolnym skraju łapy) następnie musisz go lekko przyspieszyć, żeby śruba znajdowała się mniej więcej o 1/4 długości od dolnego skraju łapy i tym samym 3/4 od górnego.

Sorry, za taki opis ale nie wiedziałem jak to w miarę jasno napisać :) Mam nadzieję, że jednak trochę zrozumiale wyszło ;)

Weź jeszcze pod uwagę, że jak tak stał to mogło mu się cofnąć paliwo i może potrzebuje kilka sekund postać na zapłonie przed rozruchem. Jak mu lekko naciśniesz pedał gazu też nic się nie stanie :)
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
oweros
Posty: 13
Rejestracja: 2010-08-02 15:43
Samochód: Ford Probe KL 2.5 V6 93'

Re: BRAK ISKRY

Post autor: oweros »

Witajcie ! Dziekuje wam wszystkim za przekazana mi wiedze ! Nawet nie wiecie jaka mnie radosc ogarnela jak odpalil przed minutami na pykniecie !!! to dzieki wam !!!! =D =D =D !!! jezeli bedzie jakis spocik to przyjade i stawiam wam flache !!!! duza krowe =] teraz wyjasnie co zle zrobilem wymieniajac cewke ! w aparacie na modul z tym plastikiem przychodzi mala okragla blaszka i na to duza przypominajaca wiatraczek ! one maja tam mini dziurke i mini otwor ktore musza pasowac !!! na to przychodzi trzpień na ktory wchodzi palec rozdzielacza !!! on tez ma swoje wyciecie !!! wierzcie mi !!! da sie to zle zlozyc =] =] =] !!! jeszcze raz WAM DZIEKUJE !!!!!!! hasa jak malyh WARIAT !!! POZDROWIONKA !!!
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Sam »

:) no w dwa zero jest tak samo :) hehehe dlatego pisałem o tym ;P pozdro i powodzenia.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BRAK ISKRY

Post autor: matix84 »

Super, że ożył :) ale nie sądziłem, że to można źle złożyć ;) Pozdrawiam
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
walet90
Posty: 9
Rejestracja: 2010-07-12 20:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdynia

[Brak iskry] 2.5 V6 94r.

Post autor: walet90 »

Witam. Posiadam problem z samochodem w/w, mianowicie pewnego dnia jechałem spokojnie i po chwili auto zgasło i nie chciało się ponownie uruchomić. Auto z holowałem pod blok i zacząłem szukać usterki, stwierdziłem iż nie ma iskry. Poczytałem chwilkę na forum i koledzy mówili abym sprawdził czy jest napięcie na module przez kostkę diagnostyczną no i tak zrobiłem, napięcie było. A co dziwne modułu nie było w aparacie zapłonowym i prawdopodobnie były właściciel zrobił jakiś zewnętrzny moduł. Następnym krokiem było sprawdzenie cewki no i wg. mnie jest sprawna co prawda daje małą iskrę ale daje. Co dziwne, po włączeniu zapłonu załącza się wentylator chłodnicy. W czym może tkwić problem? Za pomoc Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Sam »

Co do cewki to poszukaj w tym wątku jest napisane jak można w dużym przybliżeniu ją sprawdzić bo nie napisałeś jak ją sprawdzałeś cewkę jest dość ciężko samemu sprawdzić dlatego to zaznaczam. Jak masz zewnętrzny moduł sugeruję go odnaleźć bo może być zalany wodą lub inne dziwne rzeczy mogą się z nim dziać. No a wentylator chłodnicy to albo masz zrypany czujnik albo jakiś kosmiczny stan awaryjny się włącza. Gdzieś czytałem że w 2.5 gdy komputer stwierdzi przegrzanie albo uszkodzenie czujnika to włącza drugi wentylator, ale nie mam wiec nie wiem i mogę źle pamiętać. Zacznij od napisania jaki masz silnik.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BRAK ISKRY

Post autor: matix84 »

2,5 V6, w tytule doklejonego wątku jest ;)
Iskra nie powinna być słaba tylko bardzo mocna ale to i tak jest oszacowanie na oko :). Sprawdź przy okazji odległość między elektrodami w świecach. Jeśli się nie mylę powinno być ok.1mm.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
walet90
Posty: 9
Rejestracja: 2010-07-12 20:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdynia

Re: BRAK ISKRY

Post autor: walet90 »

Cewkę sprawdziłem tak jak wyczytałem na jakimś forum , jeden przewód do plusa akumulatora i cewki , przewód ze świecą normalnie do wyjścia cewki , jeszcze jeden przewód do środkowego pinu na cewce i dotykamy minusa na akumulatorze w momencie gdy odrywamy minus od akumulatora powinna przeskoczyć iskra na świecy . Iskra przeskakuje ale jest słabiutka , tym samym sposobem sprawdzałem cewkę z bmw i ten sam efekt iskra jest ,ale słaba.

Jeśli chodzi o moduł to jutro bedę go poszukiwał , ciężka sprawa bo na pierwszy rzut oka nigdzie go niema.:/
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BRAK ISKRY

Post autor: matix84 »

Spróbuj zmierzyć cewkę miernikiem. W tym wątku jest opisane jak to zrobić i napisz wartości
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Sam »

Powiem tak moduł musi mieć połączenie z masą - większość fabrycznych modułów jest przykręcana do masy - u mnie był założony z jakiegoś Volkswagena, przerobiłem według opisu na probe net. Poszukuj wszystkiego z dziwnymi nie mazdowskimi oznaczeniami :P. Generalnie moduł musi być wpięty w przewody które idą do aparatu wiec w najgorszym wyjściu możesz rozbebeszać instalacje od aparatu.

Co do cewki jak pisaliśmy opis jest w tym wątkuhttp://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 50#p248950 jak pogrzebiesz znajdziesz jeszcze kilka innych. Zwróć uwagę na to co pisałem o dodatkowym rezystorze umieszczonym w cewce. Bo cewka może dawać iskrę a bez tego rezystora samochód mi nie chodził.
pozdro
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
oweros
Posty: 13
Rejestracja: 2010-08-02 15:43
Samochód: Ford Probe KL 2.5 V6 93'

Re: BRAK ISKRY

Post autor: oweros »

witam ! walet u mnie w gniezdzie diagnostyczny pokazalo napiecie 11,7 cos kolo tego ! jesli bedzie mial podobne napiecie to najprawdopodobniej czeka cie wymiana cewki ! jesli cewka bedzie na wykonczeniu to tez nie pyknie !!! pozdro ! odezwij sie jak sprawdzisz !
Awatar użytkownika
randalfik
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-01 13:38
Samochód: był Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=18267
Lokalizacja: Siedlce

Re: BRAK ISKRY

Post autor: randalfik »

Wcinając się w temat chciałem zapytać o pomoc. Dzisiaj jechałem sobie do pracy i nagle zgasł mi samochód. Potem nie dało się go odpalić (chociaż czasem troche załapywał ale gasł zaraz). Zajrzałem pod maske i okazało się że kabel zasilający wzmacniacz odłaczył się i dotknął do masy. Co mogło paść przez takie zwarcie plusa aku z masą? Na razie wstępnie pytam bo zostawiłem autko pod pracą i jutro pojade coś szukać. Check engine się świeci cały czas i chyba kontrolka od poduszki. Wszystko działa tylko kręci i nie odpala.
Ostatnio zmieniony 2010-11-03 13:11 przez randalfik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: BRAK ISKRY

Post autor: wujeksex »

randalfik pisze:okazało się że kabel zasilający wzmacniacz odłaczył się i dotknął do masy. Co mogło paść przez takie zwarcie plusa aku z masą?
Jeżeli odłączył się przewód zasilający wzmacniacz i dotknął do masy, to nie mam najmniejszego wpływu na, to że nie chce odpalić. To tak jakbyś oba przewody zasilające np. żarówkę, czy telewizor włożył w jedną dziurkę w gniazdku po prostu nie zadziała, ale nic się nie stanie.
Jeżeli przewód zasilający gdzieś w połowie się urwał i z jednej strony jest zasilany, a drugą stroną dotknął do masy, to jest zwarcie. O ile przewód był podłączony bezpośrednio do aku, to jedynie mógł spalić się główny bezpiecznik ten 100A lub padł regulator napięcia w alternatorze, a to nie ma nic do Twojego problemu, bo gdyby padł główny bezpiecznik, to nie paliłby się CHECK ENGINE, nic by nie działało.
Powiedz gdzie masz podłączony wzmacniacz - bezpośrednio do aku, czy gdzieś indziej :?:
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Robert »

Bezpośrednio - choćby z tego powodu, że klemę plusową potrafią wszyscy znaleźć :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Sam »

skoro napisałeś już temat w tym dziale to może sprawdź czy jest iskra ;/
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
randalfik
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-01 13:38
Samochód: był Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=18267
Lokalizacja: Siedlce

Re: BRAK ISKRY

Post autor: randalfik »

Iskra jest, świece suche, więc może coś z układem jakimś od pompy paliwa?
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: BRAK ISKRY

Post autor: wujeksex »

No to nie ten temat.
Sprawdź wyłącznik wstrząsowy w bagażniku, bezpieczniki i przekaźnik F/P Inj. Jak to jest ok i słyszysz, że pompa paliwa się załącza, a paliwa nie podaje, to padł czujnik identyfikacji pierwszego cylindra.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
randalfik
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-01 13:38
Samochód: był Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=18267
Lokalizacja: Siedlce

Re: BRAK ISKRY

Post autor: randalfik »

Dodam jeszcze że to się stało po tym jak ostro ruszałem i zamiast piszczeć to przód mi zaczął podskakiwać. 5 sekund po tym zgasł i nie pali. Samochód mam 5km od domu i musze latać tam i kombinować na miejscu, jak nic nie zrobię to holowanko pod dom. Sprawdze dzisiaj ten wyłącznik w bagażniku chociaż wydaje mi się że to nie on bo nie świeci mi się kontrolka od pompy. Sprobuje wymienić ten przekaźnik i podłączyć pompe na krótko przez złącze diagnostyczne. Jeżeli się okaże że pompa chodzi ale nie daje paliwa to skąd niby nagle taka usterka?
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Kocureq »

5km to lepiej od razu holuj, mała odległość a zaoszczędzisz sobie wycieczek :)
Awatar użytkownika
randalfik
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-01 13:38
Samochód: był Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=18267
Lokalizacja: Siedlce

Re: BRAK ISKRY

Post autor: randalfik »

Dzięki chłopaki, wiedziałem że mogę na was liczyc. Okazało się że to wyłącznik ten w bagażniku. Wcisnąłem guzik i zaśpiewał :mrgreen: :slon: :D :D tylko dziwne że kontrolka się nie świeciła, a już miałem holowac. Dzieki pozdrawiam
Awatar użytkownika
oweros
Posty: 13
Rejestracja: 2010-08-02 15:43
Samochód: Ford Probe KL 2.5 V6 93'

Re: BRAK ISKRY

Post autor: oweros »

gitara ! ;D Gdy ruszałes ostro to byc moze zerwales poduche pod skrzynia !! i stad ten trzesienie co spowodowalo odlaczenie tego guziczka w bagaju ! =] pisze taK PONIEWAZ U MNIE BYL TEN SAM PROBLEM ZE 2 DNI TEMU ZERWAŁA SIE PODUCHA I SKOMPLIKOWALO TO TROCHE PROBKA ;] POZDRO
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: BRAK ISKRY

Post autor: wujeksex »

randalfik pisze:tylko dziwne że kontrolka się nie świeciła
Ano widzisz, bo ta kontrolka działa tak jak kontrolka oleju.
Po przekręceniu kluczyka na zapłon świeci, a po odpaleniu silnika gaśnie. Jak nie świeci na zapłonie to jest lipa.
Ostatnio zmieniony 2010-11-05 14:31 przez wujeksex, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BRAK ISKRY

Post autor: matix84 »

a propo tematu... w którym miejscu w bagażniku jest czujnik uderzeniowy?
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”