Strona 1 z 1

Sterownik ECU

: 2006-11-07 21:04
autor: krycha
Witam
Prawdopodobnie stało się coś z ECU, problem wygląda następująco, silnik pracuje nierówno dławi się jak daje się gazu (ma trudności z wejściem na obroty) ale jak się zrobi zworkę w gnieździe Diagnosis (piny TEN i GND) pracuje bardzo ładnie bez problemów się wkręca na obroty. Tak samo się dzieje na gazie jak i na benzynie. Po zapaleniu silnika Check Engine gaśnie.
ECU wyświetla następujące błędy:
:arrow: 05 Czujnik stuku
:arrow: 41 (VRIS) Solenoid #1
:arrow: 46 (VRIS) Solenoid #2
Vrisy można pominąć bo mam zainstalowany sterownik od mbmaster, Vrisy działają tylko komputer je wyświetla bo są odcięte kable.

: 2006-11-07 21:39
autor: tofil
A podstawiłeś czujnik stuku, bo wg niego komp ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu, a objawy by można podciągnąć pod zły kąt. Może komp w trybie diagnozy nie reguluje konta zapłonu. Sprawdź kable od czujnika do kompa.

: 2006-11-07 22:34
autor: Chaos
Od zmiany silnika caly czas mi wywala blad czujnika stuku i jezdze normalnie Auto sie pieknie wkreca na obroty i wogole Wiec raczej nie stawialbym na czujnik stuku

: 2006-11-08 09:44
autor: Ronin
Czujnik stuku nie ma wpływu na pracę silnika(bynajmniej zauważalnego). Krycha najlepiej byłoby podmienić kompa z takiego samego modelu. To raczej rzadka przypadłość żeby komp padł.

: 2006-11-08 09:57
autor: krycha
A na jakiej zasadzie działa (z jakich czujników korzysta ECU) w trybie diagnostycznym :?:

: 2006-11-25 16:31
autor: krycha
Dzisiaj za uwarzyłem taką rzecz że silnik bez zworki (piny TEN i GND) mniej przerywa jak jest zimny i przerywa do 4 tyś. obrotów po wyżej tych obrotów idzie bardzo pięknie. A w trybie diagnozy chodzi bardzo dobrze w całym zakresie obrotów. W trybie diagnozy nie działa ssanie i wentylator na chłodnicy włącza się jak się dołoży gazu.

: 2006-11-25 16:39
autor: Basf_Wrocław
tryb diagnostyczny chyba odcina wszystkie czujniki prawda ?

: 2006-11-25 17:15
autor: totmes (gonciu)
jakby co to gdzies miałem czujnik stuku ten przy wale za jakies 50zł sprzedam :)

: 2006-11-25 23:19
autor: Ronin
Gonciu, czujnik stuku jest zlokalizowany między głowicami, taki mały wkręcany "mikrofonik". To o czym piszesz to CKP, czujnik położenia wału. Knock Sensor pewno też masz w starym silniku.

: 2006-11-26 08:12
autor: totmes (gonciu)
:oops: :oops: no tak, rzeczywiście :oops:
dokładnie tez mam, :) :)

: 2006-12-01 14:25
autor: krycha
Pojeździłem trochę bez zworki (piny TEN i GND) i ECU wywalił błąd 24 Prawa (tylna) sonda lambda - napięcie nie zmienia się, kontrolka Check Engine nie świeci się, jak jeździłem to cały czas dławił się w przedziale 3-4 tyś. obrotów. Czy jak wymiennie sondę lambda to będzie dobrze chodzić. Mam też LPG i czy instalacja gazowa szczytuje informacje z dwóch sond lambda czy tylko z jednej.

: 2006-12-02 11:45
autor: Ronin
Jeśli to instalka mieszalnikowa(z kompem i krokówką) to wydaje mi się że bierze pod uwagę tylko jedną sondę(tę od frontu - do niej łatwo się wpiąć).

: 2007-10-25 09:01
autor: longer1234
Witam.
Mam pytanie, gdzie szukać ECU i jak się do niego dostać?
Muszę się wpiąć w odpowiednie przewody a nie wiem gdzie znajduje się ECU.
Pozdrawiam

: 2007-10-25 18:19
autor: OLEY
Powiedz mi z czym się chcesz wpiąć, a powiem Ci gdzie się znajduje. :wink:

Czyżby Vris-box, a może komputer pokładowy?

Domyślam się, że tak. :D

Hehe, komp znajduje się dokładnie tam, gdzie w jedynkach, czyli na prawo od pedału gazu i na lewo od lewej nogi pasażera. :wink:

Dokładnie w kolumnie gdzie masz radio itd. Jest poniżej radia i innych pierdół w dwójkach.
Musisz rozebrać plastiki z boków, zdjąć przedni panel, rozebrać obudowę lewarka biegów i najważniejsze! Musisz zobaczyć, czy komp jest przykręcony śrubami, czy zamocowany tak, jak większość stacyjek w samochodach, czyli czy śruby mają ukręcone łby. Jeżeli tak, to wtedy czeka Cię prawdopodobnie rozwiercanie. :cry:

Oj przeżyłem to jakiś czas temu. Z tępym wiertłem o pierwszej, czy drugiej w nocy.

Re: Sterownik ECU

: 2010-01-12 18:36
autor: Robert
czujnik spalania stukowego (knock sensor)
czujnik spalania stukowego (knock sensor)

Re: Sterownik ECU

: 2010-01-12 21:44
autor: wujeksex
Sprawdź przepływomierz. Jeżeli jest mocno zasyfiały to PCM dostaje błędne informacje o ilości wpadającego powietrza i źle dawkuje paliwko.
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42

Tylko, że ta teoria sprawdzi się jedynie wtedy jak Twoja instalacja gazowa jest na wtrysku, a nie zwykła podciśnieniowa.

Re: Sterownik ECU

: 2012-09-16 14:48
autor: quarth
-- oryginalny post środa, 11 lipca 2012, 12:47 --

Czy ktos mily podzielilby sie ze mna oprogramowaniem sterownika do 2.5 dla manuala?

-- dodano niedziela, 16 września 2012, 14:48 --

to co, nikt nie ma, czy nikt nie chce sie podzielic?

Re: Odp: Sterownik ECU

: 2012-09-16 21:57
autor: Kocureq
Raczej nikt nir ma, trzebaby zczytac eprom, a nikt sie w to nie bawi tu bo nie ma sensu grzebac w komputerze w dwojce :)

Re: Sterownik ECU

: 2012-09-17 10:13
autor: 2Ya
-- oryginalny post 2012-09-17 10:13 --

google :)

-- dodano 2012-09-17 10:13 --

google :)

Re: Sterownik ECU

: 2013-09-20 17:35
autor: skalpel
a czy sterownik od mazdy 626 do 2.0 16v będzie działał w probe 2.0 16v?

Re: Sterownik ECU

: 2013-09-20 23:56
autor: Sallmo
-- oryginalny post 2013-09-20 23:55 --

Zależy jakie ma oznaczenie, jeżeli takie samo jak Twój to ok. Jest kilka " rodzai " ech, w głównej mierze zależy to od rocznika. Ale różnić w oprogramowaniu Ci nie podam bo w 2,0 nie znam.

-- dodano 2013-09-20 23:56 --

Zależy jakie ma oznaczenie, jeżeli takie samo jak Twój to ok. Jest kilka " rodzai " ech, w głównej mierze zależy to od rocznika. Ale różnić w oprogramowaniu Ci nie podam bo w 2,0 nie znam.