Funkcja komfort w I gen. - domykanie szyb...
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
Funkcja komfort w I gen. - domykanie szyb...
Witam.
ma ktoś dołożony komfort? jeśli nie to pomyślmy jak to zrobić, w sumie nie bardzo jest nad czym myśleć tylko trzeba założyć. Czy to się nada: allegro szoping
i czy jest mozliwość zrobienia tego tak jak mają np passaty, omegi, sharany itd czyli z pamiecią ustawienia wysykości opuszczenia szyby, żeby po zamknięciu jej wróciła do poprzedniej pozycji? super to wygląda jak sie podchodzi do autka i ono się tak "ustawia".
pozdr.
ma ktoś dołożony komfort? jeśli nie to pomyślmy jak to zrobić, w sumie nie bardzo jest nad czym myśleć tylko trzeba założyć. Czy to się nada: allegro szoping
i czy jest mozliwość zrobienia tego tak jak mają np passaty, omegi, sharany itd czyli z pamiecią ustawienia wysykości opuszczenia szyby, żeby po zamknięciu jej wróciła do poprzedniej pozycji? super to wygląda jak sie podchodzi do autka i ono się tak "ustawia".
pozdr.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
masz Pelocie taki sam czy tego typu? może znajdziesz czas i zalożysz chwaląc się na forum jaki to bajer? Jak nic nie spalisz to reszta też pewnie założy a jak coś spalisz to napisz co to my tego palić nie bedziemy.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Ten z allegro to tylko Ci szyby domknie. Nie ustawi w zapamiętanym położeniu. Coś podobnego mam u siebie założone.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- kosmita
- Posty: 282
- Rejestracja: 2006-02-03 15:38
- Galeria: viewtopic.php?t=8651
- Lokalizacja: Lubin
Witam czy ten alarm podpasuje do automatycznego domykania szyb http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=104072650 ma sterowanie + a szyby podobno -. Czy to zalezy od modułu którym biegunem domyka szyby?
Moze ktos zna inne ciekawe propozycje w podobnych cenach?
Moze ktos zna inne ciekawe propozycje w podobnych cenach?
Black Shadow GT 92r
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kosmita, uważaj bo sterowanie centralnym zamkiem z pilota to jest strasznie zryty temat w Igen. Przeczytaj najpierw to:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 828#110828
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 828#110828
BEAUTY...POWER...SOUL...
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
siema. jak ktos bedzie cos ode mnie brał z czesci do proba moge dozucic zmontowany patent do sterowania CZ w probie, chociaz to naprawde proste do zrobienia.pozdr.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
Cynki pisze:generalnie jak dokupujesz moduł domykania szyb to kup taki z allegro na 2 szyby za ~60pln
bedzie miał pełne krosowanie na + i na -
sterowanie szyb odbywa się poprzez podawanie + na odpowiedni kabelek.
a sterowanie modułem odbywać się może jak sobie tam ustawisz.
Tylko jaki kabelek....
może troszkę wiecej szczegółów?
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Schemat, który mamy w mrokach strefy:
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... ircuit.png
Dodatkowo wrzuciłem takowy z serwisówki:
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... ircuit.png
Kolory przewodów są na szczęście przypadkiem takie same, schematy na oko różnią się tylko kontynuacją otwierania okna kierowcy.
UWAGA!
ZANIM rzucisz się do cięcia kabli - przeczytaj poniższe
To nie działa!
Zacznijmy od pierwszego schematu - wrzuconego przez Mokrego.
(*) Wszystkie 4 przewody do silników są w stanie spoczynku zwarte z masą.
Aby zamknąć okno kierowcy przełącznik puszcza przez przewód zielono/niebieski (GN/BL) do silniczka plus (+).
Aby zamknąć okno pasażera przełącznikiem kierowcy dajemy na przewód zielono/biały (GN/W) plus (+). Ten sam efekt uzyskamy dając plus (+) na przewód czerwony (R) tak, jakby to robił pasażer swoim przełącznikiem.
Wszystko gra, śpiewa i bucy, tylko musimy pamiętać o odłączeniu masy (patrz niebieska gwiazdka * powyżej), więc puszczamy całość przez przekaźniki.
No to teraz zaglądamy w serwisówkę (drugi schemat) i powtarzamy dedukcję.
Silniczek szyby pasażera ma w stanie spoczynku oba bieguny zmasowane.
Silniczek kierowcy - nie (więc na wszelki wypadek zakładamy, że też może mieć, tylko jakiejś niedorżniętej parchawej ciocie nie chciało się narysować 4 kresek).
Aby zamknąć okno kierowcy należy na czerwono/niebieskim (R/BL) przewodzie pomiędzy przełącznikiem a silniczkiem podać plus (+), a na zielono/niebieskim masę (-) (co prawda przez jakiś oporek, ale to nie ma znaczenia).
Aby zamknąć okno pasażera za pomocą przełącznika kierowcy dajemy plus (+) na czerwono/biały (R/W) kabel, a zielono/biały (GN/W) pozostawiamy zmasowanym (-).
Pasażer może też wykonać to samodzielnie pozostawiając zmasowany (-) przewód zielony (GN) i dając plus (+) na przewód czerwony (R).
Ale kierowca zamyka jego okno dokładnie odwrotnie - podaje plus (+) poprzez czerwono/biały (R/W) na zielony (GN)!
Niech ktoś mnie oświeci i powie, że albo wspomniana niedorżnięta parchawa ciota pomyliła oznaczenia UP / DOWN w serwisówce, albo ja nie umiem czytać schematu przełącznika astabilnego i należy go wychylać w stronę przeciwną do oznaczeń
Obydwie możliwości (obie pomyłki) przywracają sens układowi i zgodność z 1 schematem.
VooDoo!...
Ponieważ teoretycznie schemat 2 jest sprzeczny z 1 (a nawet niespójny sam ze sobą) rozwiązania - proszę kogoś o sprawdzenie miernikiem (a nawet próbnikiem) polaryzacji (plus albo masa) przy ruchu szyby w górę i w dół na przewodach do silników: GN/BL, R/BL, R i GN.
Niech zrobi to pierwsza osoba, która i tak będzie zdejmować boczki.
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... ircuit.png
Dodatkowo wrzuciłem takowy z serwisówki:
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... ircuit.png
Kolory przewodów są na szczęście przypadkiem takie same, schematy na oko różnią się tylko kontynuacją otwierania okna kierowcy.
UWAGA!
ZANIM rzucisz się do cięcia kabli - przeczytaj poniższe
To nie działa!
Zacznijmy od pierwszego schematu - wrzuconego przez Mokrego.
(*) Wszystkie 4 przewody do silników są w stanie spoczynku zwarte z masą.
Aby zamknąć okno kierowcy przełącznik puszcza przez przewód zielono/niebieski (GN/BL) do silniczka plus (+).
Aby zamknąć okno pasażera przełącznikiem kierowcy dajemy na przewód zielono/biały (GN/W) plus (+). Ten sam efekt uzyskamy dając plus (+) na przewód czerwony (R) tak, jakby to robił pasażer swoim przełącznikiem.
Wszystko gra, śpiewa i bucy, tylko musimy pamiętać o odłączeniu masy (patrz niebieska gwiazdka * powyżej), więc puszczamy całość przez przekaźniki.
No to teraz zaglądamy w serwisówkę (drugi schemat) i powtarzamy dedukcję.
Silniczek szyby pasażera ma w stanie spoczynku oba bieguny zmasowane.
Silniczek kierowcy - nie (więc na wszelki wypadek zakładamy, że też może mieć, tylko jakiejś niedorżniętej parchawej ciocie nie chciało się narysować 4 kresek).
Aby zamknąć okno kierowcy należy na czerwono/niebieskim (R/BL) przewodzie pomiędzy przełącznikiem a silniczkiem podać plus (+), a na zielono/niebieskim masę (-) (co prawda przez jakiś oporek, ale to nie ma znaczenia).
Aby zamknąć okno pasażera za pomocą przełącznika kierowcy dajemy plus (+) na czerwono/biały (R/W) kabel, a zielono/biały (GN/W) pozostawiamy zmasowanym (-).
Pasażer może też wykonać to samodzielnie pozostawiając zmasowany (-) przewód zielony (GN) i dając plus (+) na przewód czerwony (R).
Ale kierowca zamyka jego okno dokładnie odwrotnie - podaje plus (+) poprzez czerwono/biały (R/W) na zielony (GN)!
Niech ktoś mnie oświeci i powie, że albo wspomniana niedorżnięta parchawa ciota pomyliła oznaczenia UP / DOWN w serwisówce, albo ja nie umiem czytać schematu przełącznika astabilnego i należy go wychylać w stronę przeciwną do oznaczeń
Obydwie możliwości (obie pomyłki) przywracają sens układowi i zgodność z 1 schematem.
VooDoo!...
Ponieważ teoretycznie schemat 2 jest sprzeczny z 1 (a nawet niespójny sam ze sobą) rozwiązania - proszę kogoś o sprawdzenie miernikiem (a nawet próbnikiem) polaryzacji (plus albo masa) przy ruchu szyby w górę i w dół na przewodach do silników: GN/BL, R/BL, R i GN.
Niech zrobi to pierwsza osoba, która i tak będzie zdejmować boczki.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade