BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
- sebastianznak
- Posty: 83
- Rejestracja: 2005-04-01 17:23
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Piekary Slaskie
BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE
Witam po bardzo długiej nieobecnośći wszystkich klubowiczów i użytkowników Forda Probe.Piszę ponieważ dostałem do przetestowania z pewnej firmy motoryzacyjnej środek wzbogacający benzynę a co najważniejsze podnoszący liczbę oktanową benzyny o 10 jednostek, czyli wlewając zwykłą 95 mamy wtedy ok 105 oktanów lub w zależnośći w jakiej proporcji zmieszamy możemy mieć np:100 oktanowe paliwo. Zbytnio niedowieżałem w to więc postanowiłem zrobic test na jednej z Krakowskich hamowni.Zaskoczony zostałem pozytywnie przed badaniem na zwykłej PB 95 z póżniej z domieszką preparatu moc zwiększyła się o 9 KM i 21 Nm ,turbina kręci do 1 BARa oczywiście dla info ciekawych mam zmieniony chip odpowiadający za odcięcie paliwa przy przekroczeniu pewnej granicy, o której wiedzą bardziej wtajemniczeni klubowicze.Tak więc teraz jestem przekonany że nie tylko pobkręcenie samego turbo daje efekty czy też większy intercooler ale przedewszystkim jakość benzyny na których jeżdzą nasze silniki tym bardziej że nie każdy dzień w dzień może lać V-POVER +99.Pozdrawiam wszystkich
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Wcale nie musisz dolewać jakiś specyfików do autka. Wystarczy że pojeździsz po krakowskich stacjach benzynowych, bo jest w czym wybierać: od wody z benzyną, przez jakąś dziwną maź która tylko śmierdzi jak benzyna aż do fachowej 95 która faktycznie spełnia normy.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- TOMEK
- Posty: 69
- Rejestracja: 2005-01-08 10:05
- Galeria: viewtopic.php?t=15028
- Lokalizacja: Krosno
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- sebastianznak
- Posty: 83
- Rejestracja: 2005-04-01 17:23
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Piekary Slaskie
+10 oktanów
Narazie nie chcę zdradzać jaka jest moc mojego Probe ale dla ciekawych odpowiem że napewno przekracza moc fabryczną i to sporo. Myślę że kiedyś może wystartuje w wyśćigu równoległym z jakimś klubowym probe, a co do specyfiku to nie jest to ten którego powyżej nazwę wymienił kolega, jest on w fazie testu którego finałem bedzie zastosowanie benzyny przekraczającej wartość powyżej 110 oktanów. To dopiero będzie jazda.Niestety mam przykaz aby narazie nie zdradzać nazwy tego produktu,więc ubolewam nad Waszym pytanien o nazwę tego środka.Pozdrawiam.
- Ivaho
- Posty: 316
- Rejestracja: 2005-01-20 18:55
- Galeria: viewtopic.php?t=6336
- Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
benzyna 95, a 98
witam.
Jak to jest z ta benzyna 95, a 98 ? Wiadomo ze na 98 silniczek sie troche lepiej zbiera i plynniej chodzi, a jak jest ze spalaniem ? Czy na litrze 98 sie przejedzie tyle samo ? mnie, a moze wiecej ? niz na litrze 95 ?
Jak to jest z ta benzyna 95, a 98 ? Wiadomo ze na 98 silniczek sie troche lepiej zbiera i plynniej chodzi, a jak jest ze spalaniem ? Czy na litrze 98 sie przejedzie tyle samo ? mnie, a moze wiecej ? niz na litrze 95 ?
- SieMA
- Posty: 663
- Rejestracja: 2005-05-31 15:27
- Galeria: viewtopic.php?t=5617
- Lokalizacja: Bartoszyce
z własnych doświadczeń wiem,że np. mój Probek pali mniej na 98, najlepsze spalanie miałem na Orlenowskiej Vervie... cudowne paliwko,polecam!
i w co zapewne nikt z was nie uwierzy,ale Roberto o tym wie,bo był świadkiem, Probek spalił mi w granicach 8L/100km b.oszczędnej jazdy..
p.s w rosji mają 78 oktanową
i w co zapewne nikt z was nie uwierzy,ale Roberto o tym wie,bo był świadkiem, Probek spalił mi w granicach 8L/100km b.oszczędnej jazdy..
p.s w rosji mają 78 oktanową
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
rosyjska ma 80 oktanów koło tego jak nie rozrabiaja jej z niczym unas przy granicy z białoruśią można dostać tak zwane TANIE PALIWO !!! ropa i benzyna jerdziłem jak byłem mały na tej benzynie simsonem i MZ - tka i normalnie sie jerzdziło nie było róznicy w pracy silnika i przyśpieszeniu nawet minej kopćił motor niz na polskiej moze w samochodzie jest jakaś róznica nie wiem tego trzeba bedzie kiedyś sprawdzić
Ford Probe 2 White Full opcja 2.0 16v USA
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
W mojej okolicy koles handluje taka benzyna z Rosji chyba (sprzedaje jeszcze ruskie paierosy). Sprzedaje litr po 3zl. Ja nie ryzykuje i jednak wole zalac za te 4,4zl... Chociarz ciekawe jak sie na takiej "benzynie" jezdzi.
btw.
to chyba dobry interes bo wczesniej jezdzil przerdzewialym poldkiem z lat 80, a teraz pociska oplem frontiera 2,2D
btw.
to chyba dobry interes bo wczesniej jezdzil przerdzewialym poldkiem z lat 80, a teraz pociska oplem frontiera 2,2D
- maverick
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-03-19 12:56
- Galeria: viewtopic.php?t=8029
- Lokalizacja: Poznań
Ja z paliwem mam różne doświadczenia. Zaryzykuję nawet stwierdzenie , że co stacja to inne paliwo (nawet te flagowe jak BP, czy Shell). Wlewałem najzwyklejszą 95 na Shelu na Rondzie Obornickim w Poznaniu i nie mogłem poznać probka - szedł jak burza, później wlewałem na Shelu przy Pajo to samo paliwo i już tak żywo nie reagował.
Zatankowałem nawet kiedyś V-power Racing 100 oktanów, ale różnicy nie zobaczyłem. Może do tego paliwa trzeba by przestawić zapłon ?
Zatankowałem nawet kiedyś V-power Racing 100 oktanów, ale różnicy nie zobaczyłem. Może do tego paliwa trzeba by przestawić zapłon ?
Żółty 2.2 GT '92
509355093
509355093
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
ja jak zalewalem V-power racing to autko jakby mialo z 10ps wiecej sie zachowywalo.. ;] Kiedys tez zalalem na zwyklej malej stacji (na ktorej czesto tankuje), ale tuz po dostawie paliwa tzn. cysterna dopiero co odjezdzala... i naprawde poczulem roznice autko szlo jak burza... wniosek z tego taki ze paliwko z czyms mieszaja zeby wiecej zarobic.
- SieMA
- Posty: 663
- Rejestracja: 2005-05-31 15:27
- Galeria: viewtopic.php?t=5617
- Lokalizacja: Bartoszyce
mieszają i to jak cholera, u nas na stacji rosjanie dowożą paliwo, wracając z imprezki o 3 w nocy byłem naocznym świadkiem i prawda jest taka,że tamto paliwo jest tragiczne wręcz.. a to stacja Lotosu!..
co do V-Power to ja również nie zauważyłem różnicy.
co do V-Power to ja również nie zauważyłem różnicy.
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Testowałem różne paliwka i stwierdziłem że najlepsza jest 98 - jeździłem na V-Power Racing i autko jest jakby nerwowe, tzn. przy niskich obrotach jakby troche szarpie, po prostu wydaje mi się że to paliwko lubi typowo sportową jazdę a nie zawsze się tak da jeździć.
V-Power też nic nadzwyczajnego, może troszkę równiej silnik pracuje...
- 95 już dawno nie używałem, odkąd zatankowałem 98 - uważam że jest to najlepsze rozwiązanie, kompromis pomiędzy ceną a jakością i pracą silnika.
Oczywiście niebagatelną sprawą jest gdzie tankujemy, bo różnicę widać...a właściwie czuć od razu, kiedy na stacji zbiornik pustawy to auto ledwo się ciągnie po zatankowaniu, ale po świeżej dostawie paliwka to miodzio
Takie są moje subiektywne odczucia...
V-Power też nic nadzwyczajnego, może troszkę równiej silnik pracuje...
- 95 już dawno nie używałem, odkąd zatankowałem 98 - uważam że jest to najlepsze rozwiązanie, kompromis pomiędzy ceną a jakością i pracą silnika.
Oczywiście niebagatelną sprawą jest gdzie tankujemy, bo różnicę widać...a właściwie czuć od razu, kiedy na stacji zbiornik pustawy to auto ledwo się ciągnie po zatankowaniu, ale po świeżej dostawie paliwka to miodzio
Takie są moje subiektywne odczucia...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Ja spory czas jeździłem na Ukraińskiej PB, gość przewozi ją volwiakiem S60, więc była pewna I z przykrością muszę stwierdzić, że tamto paliwo czasem było o niebo leprze od np. Orlenowskiej 95. Autko pracowalo równo, lepiej się zbierało i rano łatwiej było odpalić. Teraz znowu śmigam na Ukraince, co prawda już od innego dystrybutora ale też jest dobre i jak narazie nie urąga naszemu, a cena czyni cuda hehe. Jeśli chodzi o Ruskie paliwko to poprostu trzeba wiedzieć od kogo brać, a już napewno nie od ruskiego z łady przy granicy albo na bazarze, bo tamta to może nawet 70 oktanów nie mieć hahaha
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91