Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Osłona przegubu zew.
Osłona przegubu zew.
Mam uszkodzoną osłone przegubu zewnętrzenego od strony kierowcy probe 2.5l v6 MTX , wiadomo trzeba wymienić mam dostęp do warsztatu, kanału itd. i tu pare pytań:
1> Czy można to zrobić na autcie bez wyciągania ze skrzyni całej pół osi
2. Jeżeli tak to na co zwróćić uwage, aby przez przypadek coś nie uszkodzić
i później nie narobić sobie kłopotów przy składaniu wszystkiego.
3. Jakie osłony kupić i smar do nich, warto wykładać wiecej kasy za ori( może mazda będzie tańsza jaki model), ma może ktoś ozaczenia części ori i dobrych odpowiedników piorytet jakość.
Dość pilne, bo w poniedziałek jak dostane osłone to przystępuje do wymiany.
pozdro 4all
1> Czy można to zrobić na autcie bez wyciągania ze skrzyni całej pół osi
2. Jeżeli tak to na co zwróćić uwage, aby przez przypadek coś nie uszkodzić
i później nie narobić sobie kłopotów przy składaniu wszystkiego.
3. Jakie osłony kupić i smar do nich, warto wykładać wiecej kasy za ori( może mazda będzie tańsza jaki model), ma może ktoś ozaczenia części ori i dobrych odpowiedników piorytet jakość.
Dość pilne, bo w poniedziałek jak dostane osłone to przystępuje do wymiany.
pozdro 4all
- pawelc
- Posty: 115
- Rejestracja: 2006-04-26 15:30
- Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
- Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
- Kontakt:
ad1 Tak.Można zbić zewnętrzny przegub, ale nie polecam lub rozpiąć przegub wewnętrzny (zabezpieczenie przy pomocy pierścienia)
ad3, Pasuje od mazdy 626, MX-6 2.5V6 Oczywiście najtańsze to prawdopodobnie JC koszt około 16pln oczywiście są inne trwalsze i w komplecie dodany jest też smar lepsze opaski koszt ok. 30 pln wybór należy do ciebie
ad3, Pasuje od mazdy 626, MX-6 2.5V6 Oczywiście najtańsze to prawdopodobnie JC koszt około 16pln oczywiście są inne trwalsze i w komplecie dodany jest też smar lepsze opaski koszt ok. 30 pln wybór należy do ciebie
Na co głównie zwrócić uwage przy zbiciu na autcie, pierwszy raz będe to robiłpawelc pisze:ad1 Tak.Można zbić zewnętrzny przegub, ale nie polecam lub rozpiąć przegub wewnętrzny (zabezpieczenie przy pomocy pierścienia)
ad3, Pasuje od mazdy 626, MX-6 2.5V6 Oczywiście najtańsze to prawdopodobnie JC koszt około 16pln oczywiście są inne trwalsze i w komplecie dodany jest też smar lepsze opaski koszt ok. 30 pln wybór należy do ciebie
przy pomocy kolegi mechanika(ale on specjalizuje się tylko w renault-ach)chciałbym uniknąć zlewania oleju ze skrzyniu, bo teraz nie mam oleju na wymiane, a i tak będe go wymnieniał za jakiś czas na redline MT-90.
Naprawa nie może czekać, bo szlak trafi przegub.
Nie mam zamiaru oszczędzać na tym, pozatym takie pozorne oszczędnośći się później mszczą.tofil pisze:Nie bierz najtańszych bo za 2 m-ce wrócisz do tematu a 30 zł to chyba niewiele dla właściciela Probe.
pozdro 4ALL
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2005-10-16 15:13
- Galeria: viewtopic.php?t=6634
Zobaczymy jak to będzie, tak jak pisałem jak dostane osłone to w poniedziałek za się zabieram. Ori osłona jakieś 260zł w Opolu, ciekaw jestem
ile w ASO Mazdy niestety w Opolu takowej brak.
I tu mam jeszcze jedno pytanie, co potrzeba jeszcze kupić przy okazji wymiany tej osłony przegubu.( chodzi mi o te które przy zdejmowaniu przegubu nie nadają się i muszą być nowe)
ile w ASO Mazdy niestety w Opolu takowej brak.
I tu mam jeszcze jedno pytanie, co potrzeba jeszcze kupić przy okazji wymiany tej osłony przegubu.( chodzi mi o te które przy zdejmowaniu przegubu nie nadają się i muszą być nowe)
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Dla ciekawości zadzwoniłem do ASO forda i pan mi podał cene za osłone, przekonany że zaszło nie porozumienie opisałęm o jaki element mówiłem i i sprzedawca potwierdził że to jest to samo o co mi chodzi a cena wynosiła 490 zł
Zamówiłęm osłone Spidan od mazdy GE, koszt 28zł z groszami, ale będzie dopiero na jutro.
Jeżeli chodzi o fotorelacje, to tylko zależy czy będe miał jakąś cyfrówke.
Zamówiłęm osłone Spidan od mazdy GE, koszt 28zł z groszami, ale będzie dopiero na jutro.
Jeżeli chodzi o fotorelacje, to tylko zależy czy będe miał jakąś cyfrówke.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Osłona Spidan nr kat. 0.025520 cena 28.16 PLN, polecam wygląda dość porządnie.
A wieć tak poszło , wszystko bez większych przeszkód.
Na początek piasta odkręcona pistoletem( najpier poluzowana troche później odkręcona nic na hama), póżniej wybity sworzeń wachacza, skręcona kierownica w lewo przegub wyskoczył(bez odkręcania przewodu hamulcowego) i tu dalej raczej bez kanału problem, bo wybiće przgubu zew. bedzie doś trudne, bo jest mało miejsca. Najlepiej jak jedna osoba przytrzymuje półośke wychodzącą ze skrzyni, a druga ostukuje przegub z kanału(trzeba doś enrgicznie ale z wyczuciem stukać i doś mocno trzymać półośke bo inacze wszystko sprężynuje i nic z tego nie będzie(uwaga na pierścień zabezpieczający przygub). Po wybiciu przgubu, okazało się na całę szczęście że nie ma tam piasku ani żadnego innego syfu mycie dokładnei w nitro przedmuchanie pod ciśnieniem, po wymyciu uzupełniie tylko smarem w kompelcie dwie saszetki jedan do środka przgubu, druga do środka osłony. Montaż w odwrotnej kolejności (wcześnie dobrze sobie wymyć felge ze smaru i cała reszte)przy zachowaniu odpowiednich momentów sił dokręcania piasty.
Szkoda, że nie maiłem cyfrówki może by się to komuś przydało.
pozdro 4ALL
A wieć tak poszło , wszystko bez większych przeszkód.
Na początek piasta odkręcona pistoletem( najpier poluzowana troche później odkręcona nic na hama), póżniej wybity sworzeń wachacza, skręcona kierownica w lewo przegub wyskoczył(bez odkręcania przewodu hamulcowego) i tu dalej raczej bez kanału problem, bo wybiće przgubu zew. bedzie doś trudne, bo jest mało miejsca. Najlepiej jak jedna osoba przytrzymuje półośke wychodzącą ze skrzyni, a druga ostukuje przegub z kanału(trzeba doś enrgicznie ale z wyczuciem stukać i doś mocno trzymać półośke bo inacze wszystko sprężynuje i nic z tego nie będzie(uwaga na pierścień zabezpieczający przygub). Po wybiciu przgubu, okazało się na całę szczęście że nie ma tam piasku ani żadnego innego syfu mycie dokładnei w nitro przedmuchanie pod ciśnieniem, po wymyciu uzupełniie tylko smarem w kompelcie dwie saszetki jedan do środka przgubu, druga do środka osłony. Montaż w odwrotnej kolejności (wcześnie dobrze sobie wymyć felge ze smaru i cała reszte)przy zachowaniu odpowiednich momentów sił dokręcania piasty.
Szkoda, że nie maiłem cyfrówki może by się to komuś przydało.
pozdro 4ALL
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
panowie, jestem w trakcie wymiany osłony przegubu po stronie psarzera, ni moge wybić sworznia. jak to zrobić, żeby niczego nei uszkodzic?? Odkręciłem tą śrubę która ściaska go z kolumną. prosze o szybka odpowiedź.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Musisz zaprosić Zolaka (w ostateczności Pudziana): sworzeń wahacza
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
panowie, w komplecie spidana jest jakiś pierścień. Dzisiaj byłem w chocar w białymstoku gdzie mechanik próbował mi wymienić tą osłonę, ale mu się nie udało, przynajmniej wiem jak się do tego zabrać. Nie wymienił mi osłony, bo nei dał rady zbić przegubu, po mojej podpowiedzi, że może ten pierścień jakoś blokuje mu osiągnięcie sukcesu, on poinformował mnie, że ten pierścień nie służy do zabezpieczenia przegubu przed wypadnięciem. Więc moje pytanie jest nastepujące: do cczego on służy, mam zamiar w poniedziałek jakoś zbić ten przegób i wymienić pękniętą osłonę. Podejrzewam, że po poprostu trzeba więcej razy opukac przegub i wtedy on zejdzie.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
równo?? a widzisz, a mechanik wygiął go do dołu yderzył 3-4 razy i doszedł do wniosku, że nei zejdzie przegób i trzeba go połamać. Ja do niego, że jak chce to ja go moge zaraz połamac i że ma składać samochód, bo ja sam wymienię. on do mni, że życzy mi szczęścia i na tym się skończyło. dzięki za podpowiedź, jutro przystępuję do działania, moze jakoś wyrwę aparat to zrobię foto
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok