wiecej to jakies cisnienie tam panuje i to chyba tez jest bardzo waznym elementem nie mozna nabic klimy na obojetne cisnienie hehe Pozdrawiam
Jesssuuuuu... przeczytaj jakie rzeczy wypisujesz. Zapoznaj sie z obszernymi tematami o klimach ktore znajdziesz na naszym forum. Jak narazie to niewiele wiesz a informacje jakie dostajesz traktujesz jako nieistotne.
Zastanow sie
Do jedynki wchodzi 0,95 kg. Tak jest napisane na naklejce na masce i tak jest w praktyce - właśnie przed chwilą wróciłem od "mechaniora klimatyzacyjnego". Zrobił próżnię, wpuścił ok. 0,75 kg, po czym odpaliłem auto i weszło jeszcze 0.20 kg.
I tutaj mam wielką prośbę o radę. Sprężarka pracuje wzorowo, wiatrak też - z tym że tylko i wyłącznie na 1 biegu nawiewu. Gdy chcę przełączyć na 2,3 lub 4 gaśnie kontrolka A/C i milknie sprężarka. Chyba tak być nie powinno? Miał ktoś taki problem? Mechanik stwierdził że może coś nie tak z panelem sterującym (pokrętło nawiewu i przycisk A/C) Ma rację?
Póki co - zero radochy z klimy - na pierwszym stopniu nawiewu prawie w ogóle nie wydmuchuje zimna.
Miru pisze:Do jedynki wchodzi 0,95 kg. Tak jest napisane na naklejce na masce i tak jest w praktyce - właśnie przed chwilą wróciłem od "mechaniora klimatyzacyjnego". Zrobił próżnię, wpuścił ok. 0,75 kg, po czym odpaliłem auto i weszło jeszcze 0.20 kg.
I tutaj mam wielką prośbę o radę. Sprężarka pracuje wzorowo, wiatrak też - z tym że tylko i wyłącznie na 1 biegu nawiewu. Gdy chcę przełączyć na 2,3 lub 4 gaśnie kontrolka A/C i milknie sprężarka. Chyba tak być nie powinno? Miał ktoś taki problem? Mechanik stwierdził że może coś nie tak z panelem sterującym (pokrętło nawiewu i przycisk A/C) Ma rację?
Póki co - zero radochy z klimy - na pierwszym stopniu nawiewu prawie w ogóle nie wydmuchuje zimna.
A ja odpowiem na to pytanie. Wiem bo kupiłem tego probka:P
1. Walnięty przekaznik
2. Kabelek od włącznika był przerwany.(naprawione)
Klima działa jak należy
Pozdro RAfał
Witam wszystkich,też wałkuję ten temat,napełniłem klimę,włącznik włączenia klimy reaguję raczej prawidłowo,ale jest jedno nie tak,otóż bezpiecznik 20A w komorze silnika,był spalony i gdy go wymieniłem zaczął chodzić wentylator na chłodnicy od klimy i w tym samym momencie zadziałało sprzęgło na sprężarce i tym sposobem bardzo ładnie chłodziła klima,problemem jest tylko to,że ona chodzi cały czas bez jakichkolwiek przystanków,a z tego co wiem to powinna co jakiś rozłączyć sprzęgło,czy to jest wina przekaźnika?no i gdzie on jest usytuowany,czy może jeszcze coś innego.
Dodam,że teraz jezdze 2.2 GT z 91.
BALA pisze:Witam wszystkich,też wałkuję ten temat,napełniłem klimę,włącznik włączenia klimy reaguję raczej prawidłowo,ale jest jedno nie tak,otóż bezpiecznik 20A w komorze silnika,był spalony i gdy go wymieniłem zaczął chodzić wentylator na chłodnicy od klimy i w tym samym momencie zadziałało sprzęgło na sprężarce i tym sposobem bardzo ładnie chłodziła klima,problemem jest tylko to,że ona chodzi cały czas bez jakichkolwiek przystanków,a z tego co wiem to powinna co jakiś rozłączyć sprzęgło,czy to jest wina przekaźnika?no i gdzie on jest usytuowany,czy może jeszcze coś innego.
Dodam,że teraz jezdze 2.2 GT z 91.
Sprawdź presostat, to taki wyłącznik na dużej metalowej bańce w okolicy podszybia z prawej strony samochodu. Po wyciągnięciu wtyczki, klima nie ma prawa się załączyć. On właśnie jest odpowiedzialny za sterowanie przekaźnikiem.
Dzięki i za tą podpowiedz,interesuję mnie jeszcze gdzie jest ten przekaźnik o którym klubowicze piszą B458 2J-20,czy też ten H270,bo było też tak,że nie było w układzie czynnika,a gdy wymieniłem ten 20A bezpiecznik to sprzęgło i wentylator też chodziły o co tu chodzi?
przekaznik od klimy powinien byc przykrecony blaszka do tej belki ktora widzisz po otwarciu klapy silnika (trzyma sie jej chlodnica) i patrzac od przodu po jej lewej stronie powinien byc przekaznik w kondonie przykrecony blaszka.ma 6 nozek ktore lubia sie zasyfiac.ja zmienialem wszystkie wsowki ale u mnie nie dzialala wogole
olać, jedziesz do warsztatu od klimatyzacji i powinni coś z tym zrobić.
nie jest tak że nie wolno tego używać i koniec. jeśłi masz urządzenie na r12 to masz prawo je używać dopóki będzie w stanie działać bo kupiłeś je legalnie i w normalnej sprzedaży.
zatem generalnie dopełniają klime r12 ale często lubią pogadać bo zawsze parę złotych ukręcą na tym,
no mi też taki od lodówek napełniał hehe i mam kompresor na półce chcesz ?? Ci od lodówek nie nabiją oleju. Ale można zrobić to tak że nabijasz u lodówkarza, potem jedziesz do zakładu, ściągają czynnik zalewają oliwę i wpompowują z powrotem to co ściągneli. Ale z reguły w warsztacie nabijają R12 tylko trzeba pogadać hehe
Mr. Cynk pisze:nie jest tak że nie wolno tego używać i koniec. jeśłi masz urządzenie na r12 to masz prawo je używać dopóki będzie w stanie działać bo kupiłeś je legalnie i w normalnej sprzedaży.
Z tym, że wolno Ci korzystać to się zgadza, ale niestety jeśli chodzi o nabijanie nowym czynnikiem jesteś w błędzie. Ze względów ekologicznych, obrót czynnikiem R12 jest kontrolowany przez prawo polskie.
Zaczerpnięte z forum http://www.wentylacja.com.pl:
"Uwaga na R12! To czynnik z grupy CFC, którego używanie w chłodnictwie i klimatyzacji jest w Polsce zabronione od 1 stycznia 2004 r.! Stare lodówki i zamrażarki na CFC używane w gospodarstwach domowych mogą funkcjonować aż do czasu, gdy się zepsują. Wówczas niestety trzeba je przekazać do utylizacji/zniszczenia, bo nie wolno ich naprawiać z wykorzystaniem CFC." http://www.wentylacja.com.pl/forum_2004 ... 9510&idg=3