Nie czepiam się twojej wypowiedzi, po prostu zaznaczam że w tym przypadku PCM pełni rolę 'źródła prądu' a nie 'źródła napięcia' bo to zasadnicza różnica.Raf pisze: ... PCM jest źródłem prądu (prądu a nie napięcia)
Instalacja gazowa..... S_GIS... problemy
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
Jutro(dziś) jak nie zapomnę podjadę do gazola i zapytam się co on kombinuje z tymi stabilizatorami i co niby dadzą stabilizatory napięcia, na jego nieszczęście mam po drodze
A tak apropo wcześniejszych wypowiedzi Greyg'a odnośnie związku PCM-a z gazem, to:
Kiedy ja zakładałem gaz nie było samoadaptujących się instalacji sekwencyjnych do V6 na OBD I, teraz już są!
Mój komputer gazowy nie pobiera informacji z PCM-a, jak to robią najnowsze sekwencje.
A tak apropo wcześniejszych wypowiedzi Greyg'a odnośnie związku PCM-a z gazem, to:
Kiedy ja zakładałem gaz nie było samoadaptujących się instalacji sekwencyjnych do V6 na OBD I, teraz już są!
Mój komputer gazowy nie pobiera informacji z PCM-a, jak to robią najnowsze sekwencje.
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
Greyg z tego co słyszałem nie powinieneś mieć większych problemów z gazem. o ile dobrze chodzi na benzynce.
Gazol chce mi wyrównać prąd podawany do komputera gazowego... w sumie to dziwne, bo miałem wrażenie, że idzie tylko od akumulatora,ale pewnie się myliłem.Wyrównać prąd po stacyjce chyba nie zaszkodzi.
Poza tym, sprawdzi mi EGR-a. Ewentualnie zaproponowałem żeby odłączyć wszystkie wpięcia gazu do sond i sprawdzić co wskazuje woltomierz podpięty do sond na benzynie.
BTW. Raf mojejmu gazownikowi spodobał się twój tekst:
>Dowiedz się co ten gazol chce zrobić bo jak się postara to myślę że spokojnie może Ci te sondy spalić.
Gazol chce mi wyrównać prąd podawany do komputera gazowego... w sumie to dziwne, bo miałem wrażenie, że idzie tylko od akumulatora,ale pewnie się myliłem.Wyrównać prąd po stacyjce chyba nie zaszkodzi.
Poza tym, sprawdzi mi EGR-a. Ewentualnie zaproponowałem żeby odłączyć wszystkie wpięcia gazu do sond i sprawdzić co wskazuje woltomierz podpięty do sond na benzynie.
BTW. Raf mojejmu gazownikowi spodobał się twój tekst:
>Dowiedz się co ten gazol chce zrobić bo jak się postara to myślę że spokojnie może Ci te sondy spalić.
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
Moj probe chodzi ok, z malymi niedomaganiami wizualnymi po wypadkach. Dlatego nie wlozylem mu jeszcze instalacji gazu - poczeka az skoncze wszystko.
Rozwazam pewien temat jednego czlowieka z ASO mazdy n.t. zle dzialajacych VRISow, ktore moga miec znaczacy wplyw na twoj problem. Bede to sprawdzal w najblizszym czasie i cos tam opisze co wyszlo.
Rozwazam pewien temat jednego czlowieka z ASO mazdy n.t. zle dzialajacych VRISow, ktore moga miec znaczacy wplyw na twoj problem. Bede to sprawdzal w najblizszym czasie i cos tam opisze co wyszlo.
http://www.probe.kim.pl/forum/viewtopic ... nda+lambdapropaganda pisze:Tego to nie rozumiem... przecież musi być różnica potencjałów, żeby płynął prąd. Napewno jest jakieś napięcie, bo gdyby go nie było, to elektrony nie wykonywałyby pracy. Poza tym zgodnie z prawem Ohma masz, że R=U/I.
Sonda chyba podawane napięcie modyfikuje.
poczytaj.....
a tu masz w skrócie:
"(...)Sonda lambda jest ogniwem elektronicznym, którego wielkość napięcia (od 0 do 1V) zależy od zawartości tlenu w spalinach. Zbudowana jest z dwóch platynowych płytek, rozdzielonych warstwą dwutlenku cyrkonu (ZrO2). Związek ten w obecności tlenu staje się elektrolitem, a na powierzchni płytek platyny pojawiają się jony tlenu o ładunku ujemnym. Czujnik jest tak skonstruowany, aby jedna jego strona mogła stykać się z powietrzem atmosferycznym (sygnał odniesienia), zaś druga z gorącymi spalinami. (...)"
też proszę..... PCM nie jest żródłem prądu bo jest nim akumulator.... a tym specyficznym wypadku sonda lambda i nie prądu lecz jednak napięcia
Dokładnie TAK. Bo polska to pięknt kraj, gdzie żeby naprawiać samochody wystarczy umieć napisać: "Warsztat".propaganda pisze:Czemu trzeba znać się lepiej od mechanika, żeby dać mu samochód do naprawy?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Akumulator sklasyfikował bym jednak jako źródło napięciaMiH pisze:... PCM nie jest żródłem prądu bo jest nim akumulator.... ...
Masz rację, kiedyś MiB przekonał mnie że jest inaczej, ale chyba się myliłMiH pisze:... a tym specyficznym wypadku sonda lambda i nie prądu lecz jednak napięcia
http://home.flash.net/~lorint/lorin/fuel/lambda.htm
Pozdrawiam Rafał
No i właśnie. Jest to ogniwo elektryczne, które w zależności od obciążenia zmienia charakter. Przy dużym obciążeniu ze źródła napięcia staje się źródłem prądu.....Raf pisze:Akumulator sklasyfikował bym jednak jako źródło napięciaMiH pisze:... PCM nie jest żródłem prądu bo jest nim akumulator.... ...
Tyle że oboje to wiemy - prawda?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja się czepiałem pojęć w rozumieniu definicji:
http://www.elektronika.qs.pl/znip.html
Pozdrawiam Rafał
http://www.elektronika.qs.pl/znip.html
Źródło napięcia definiowane jest jako element dwuzaciskowy, na którego zaciskach panuje zawsze taka sama różnica potencjałów ....
Źródło prądu definiowane jest jako element dwuzaciskowy, który wymusza przepływ prądu o stałym natężeniu przez obciążenie ... prąd źródła nie zależy od napięcia przyłożonego do zacisków źródła
Pozdrawiam Rafał
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
Może zmienimy temat forum na "puryzm językowy w fizyce użytkowej", co wy na to?
Wiecie co? Pojechałem do gazola, co miał mi zobaczyć EGR, nie miał czasu... To pojechałem do 2-giego(twórca) , a co mi tam...
Mówię, żeby sprawdził mi EGR... A on: "Eeee....uuuu... A co to? Gdzie to jest? Czy wogóle to jest w samochodzie".
Czemu najgorsi mechanicy, to gazownicy. Koleś nie potrafi naprawić samochodu, to się bierze za LPG, bo mniej elementów.
Wiecie co? Pojechałem do gazola, co miał mi zobaczyć EGR, nie miał czasu... To pojechałem do 2-giego(twórca) , a co mi tam...
Mówię, żeby sprawdził mi EGR... A on: "Eeee....uuuu... A co to? Gdzie to jest? Czy wogóle to jest w samochodzie".
Czemu najgorsi mechanicy, to gazownicy. Koleś nie potrafi naprawić samochodu, to się bierze za LPG, bo mniej elementów.
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
ahhahahaa!!! Dobre. Oj! Raf. Uznaje Twoje ostatnie słowo i prawo do wypowiadania zawsze ostatniego słowa, jako żeś Raf/Prezes/Założyciel/Moderator/no. 1/itd.....propaganda pisze:Może zmienimy temat forum na "puryzm językowy w fizyce użytkowej", co wy na to?
Ale to już było. Jak sam nie wiesz co Twojemu autku dolega - mechanik Ci nie pomoże. Ja osobiście po wieeelu wizytach i wieeeelu konsultacjach wiem jedno - Probe to nie Polonez (hehe ). Jeżeli ktoś nie specjalizuje się w tych autach to nic Ci nie pomoże.propaganda pisze: Wiecie co? Pojechałem do gazola, co miał mi zobaczyć EGR, nie miał czasu... To pojechałem do 2-giego(twórca) , a co mi tam...
Mówię, żeby sprawdził mi EGR... A on: "Eeee....uuuu... A co to? Gdzie to jest? Czy wogóle to jest w samochodzie".
Czemu najgorsi mechanicy, to gazownicy. Koleś nie potrafi naprawić samochodu, to się bierze za LPG, bo mniej elementów.
Dopiero po pół roku, w sumie przez przypadek, skumplowałem się z właścicielem serwisu Mazdy. Jak się okazało przy piwie, serwisuje kilka Mazd 626 2,5V6. A takie miałem oczy jak zobaczylem u niego na warsztacie czarnego Probe I Okazało się że serwisuje 3 probasy (wszystkie jedynki). I rzeczywiście - wiedzę i doświadczenie ma, a ja żałuje że nie poznałem go pół roku temu.
Jedyny plus z tego to to, że teraz i ja mam wiedzę i doświadczenie, dlatego Mariuszowi (z Mazdy) nie doszedł kolejny Probe do listy...
Moja rada - jedź do Mazdy. Jeżeli oni Ci nie pomogą - zdemontuj gaz i załóż inny.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
Działa
Problem został rozwiązany!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gazol odłączył EGR-a i samochód nie szarpie, pięknie i równo pracuje, ogólnie miodzio.
Ale:
1. Rano jadę... jakby brakowało mu gazu, przełączę na benzynę kawałem przejadę, wtedy na gaz - do końca dnia spokój
2. Mam wrażenie, że zrobił się mułowaty... wydaje mi się/złe ustawienia/ odłączony EGR?
Generalnie jestem zachwycony, wyżej wymienione problemy prawdopodobnie rozwiąże na dniach, a przynajmniej ten 2-gi.
Gazol odłączył EGR-a i samochód nie szarpie, pięknie i równo pracuje, ogólnie miodzio.
Ale:
1. Rano jadę... jakby brakowało mu gazu, przełączę na benzynę kawałem przejadę, wtedy na gaz - do końca dnia spokój
2. Mam wrażenie, że zrobił się mułowaty... wydaje mi się/złe ustawienia/ odłączony EGR?
Generalnie jestem zachwycony, wyżej wymienione problemy prawdopodobnie rozwiąże na dniach, a przynajmniej ten 2-gi.
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V