Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
czy nie chodzący licznik może mieć coś wspólnego z wariującym wspomaganiem zaczęły mi sie dziać cyrki po tym jak przestał mi działać licznik
kierowanicą raz można kręcić jednym palcem a za chwilę trzeba sie siłować(kierunki działają cały czas więc wykluczam bezpiecznik)
acha jak narazie po wyłączeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy
kierowanicą raz można kręcić jednym palcem a za chwilę trzeba sie siłować(kierunki działają cały czas więc wykluczam bezpiecznik)
acha jak narazie po wyłączeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
W GT wspomaganie korzysta z czujnika prędkości. W GL i LX - nie.Lisiu pisze:nikt mi nie powie czy wspomaganie i wskazania licznika są ze sobą powiązane czy to przypadek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Sygnał prędkości pobierany jest z zegarów a nie z czujnika przy skrzyni, tak widziałem na jakimś schemacie w serwisówce jak silnik przekładałem.waluś pisze:hmm w sumie w skrzyni jest dwa czujniki. Zakłądam że jeden jest od wstecznego. takim razie drugi to czujnik prędkości ?? dobrze kombinuję ??
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Vehicle Speed Sensor
Maciucha dobrze pamięta co widział, ale nie do końca ma rację. Sygnał do wspomagania rzeczywiście pobierany jest (wg serwisówki) ze wskaźników, ale (tu pełne zaskoczenie ) te go nie zgadują, ale biorą właśnie ze skrzyni.
Maciucha dobrze pamięta co widział, ale nie do końca ma rację. Sygnał do wspomagania rzeczywiście pobierany jest (wg serwisówki) ze wskaźników, ale (tu pełne zaskoczenie ) te go nie zgadują, ale biorą właśnie ze skrzyni.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
to w takim razie w moim wypadku ten czujnik również mógł być przyczyną niedomagania. Podczas wyjmowania skrzyni w zimie przygniotłem przewód tego czujnika przy samym czujniku i kabelki się odsłoniły. co prawda zaizolowałem to jak sie dało, ale problem występował zimą, a jak zima to woda i sól, a taka mieszanka jest dobrym przewodnikiem, może to to mi zwarcie robiło i wyłaczało pompę ??
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Jeśli dobrze rozumuję, to w tym wypadku najpierw powinieneś zauważyć coś dziwnego we wskazaniach prędkości. Tak tylko teoretyzuję.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
I GT:
The Variable Assist Power Steering System is completely automatic, with no driver operated controls. The system continuously monitors steering wheel angle and vehicle speed to determine when to adjust steering system pressure. The system opens a solenoid valve to provide full power assist at vehicle speeds less than 10 km/h (6.2 mph) or when the steering wheel is turned more than 45 degrees. The system reduces power assist under other conditions, e.g. at higher speed ( 150km/h / 92 mph).
The VAPS control module has a special feature which should be noted before performing any VAPS diagnostic procedures. A slide switch located on the VAPS control module allows for a 10 percent harder steering effort or, especially for davidlive, a 10 percent lighter steering effort from normal production setting. Note the position of this switch before proceeding with diagnostics.
Ostatnio zmieniony 2007-03-29 17:51 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
A slide switch located on the VAPS control module allows for a 10 percent harder steering effort or, especially for davidlive, a 10 percent lighter steering effort from normal production setting.
Dobre.
Czym większa prędkość, tym trudniej kręcić kierownicą.
Tak powinno być i tak jest... na szczęście.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
No panowie ale serio na zakretach to sie trzeba napocic żeby ja przekręcić i to jest chyba nie normalne żeby aż tak mocno trzeba było nia machać wieć sie pytam na jakim macie ustawieniu , bo ja na razie na tym środkowym .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
- _KrISS_
- Posty: 107
- Rejestracja: 2006-08-14 11:08
- Samochód: Peugeot 607
- Galeria: viewtopic.php?t=10599
- Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)
Ja mam na 10% lżejszym. Przy szybszym wjeżdżaniu w zakręt 90 stopni też mi czasami ciężko kierownica chodzi. Jeśli jadę powoli to jest OK.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ja też. I wszyscy, którzy nie przestawiali.
Bardzo dobrze, że "przy wiekszych prędkościach (150)" "na zakretach to sie trzeba napocic".
Bardzo dobrze, że "przy wiekszych prędkościach (150)" "na zakretach to sie trzeba napocic".
Robert pisze:Niech Ci coś wyskoczy przed astrę powyżej setki tak, że będziesz musiał odbić kierownicąnikosnikos pisze:Nawet astra, ktora w porywach dobija do 200 licznikowych daje znacznie lepsze poczucie pewnosci i bezpieczenstwa - a to nie jest duze auto
Niesłabnące wspomaganie w krótkim aucie to porażka.
Jest taki delikatny zakręt w lewo jadąc z Gdańska do Wawy na wysokości Płońska i tam bezmyślnie mi się w...ł gość z podporządkowanej. Jak opel zanurkował prawym przodem po odbiciu w lewo, to myślałem, że ćwiczy judo lub aikido i będzie robił rzut przez bark
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
ale teraz znowu mam cyrki. Tym razem w 100% obstawiam prędkościomierz. Czyli pobór sygnału z licznika. Nie mam zielonego pojęcia jak, bo wspomaganie działa jak chodzi licznik, a przestało działać jak licznik padł. Kiedy na chwilę znowu zaczoł liczyć wspomaganie wróciło, a teraz znowu nie działa i wspomagania niet, tempomatu tysz niet.Maciucha dobrze pamięta co widział, ale nie do końca ma rację. Sygnał do wspomagania rzeczywiście pobierany jest (wg serwisówki) ze wskaźników, ale (tu pełne zaskoczenie Rolling Eyes ) te go nie zgadują, ale biorą właśnie ze skrzyni.
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
On - moduł, on - licznik czy on - link (linek)?
On - licznik jest podłączony...
On - licznik jest podłączony...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Analog Speedometers
The speedometer on analog clusters is mechanically driven off the speedometer drive gear of the transaxle. A speed sensor is located in the speedometer subassembly. This sensor sends vehicle speed input to the following systems:
- Anti-lock brake system (ABS)
- 4EAT
- Electronically controlled power steering
- Speed control
- Programmed ride control
- Fuel shut-off
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Witam,
U mnie znowu pojawił się podobny problem, ale tym razem
powodem wyłączania się pompy nie jest bezpiecznik, bo
kierunki cały czas działają bez zarzutu.
Natomiast wspomaganie raz działa raz nie i to niezależnie od prędkości.
Raz zapalę samochód i działa, a raz nie. Czasem jade na wyłączonym
i w trakcie jazdy samo się włącza.
Zastanawia mnie jedna rzecz.
Czy to może mieć jakikolwiek związek z nieodpowietrzonymi
hamulcami?
Pozdrawiam
U mnie znowu pojawił się podobny problem, ale tym razem
powodem wyłączania się pompy nie jest bezpiecznik, bo
kierunki cały czas działają bez zarzutu.
Natomiast wspomaganie raz działa raz nie i to niezależnie od prędkości.
Raz zapalę samochód i działa, a raz nie. Czasem jade na wyłączonym
i w trakcie jazdy samo się włącza.
Zastanawia mnie jedna rzecz.
Czy to może mieć jakikolwiek związek z nieodpowietrzonymi
hamulcami?
Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91