Dodatkowe wskaźniki
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Dodatkowe wskaźniki
HELJOŁ!!!
Przyszedł ten czas że i Drzymek postanowił zaopatrzyć się w dodatkowe wskaźniki.
Postanowiłem że będą to wskaźniki firmy auto gauge (dobra jakość, mega niska cena w porównaniu konkurencji).
Pierwszy wskaźnik to będzie boost (chcę podkręcić auto na równy 1 bar, teraz jest 0,82).
Drugi to AFR (trzeba widzieć co się dzieje z mieszanką, przydatne w dalszych modyfikacjach).
A trzeci wskaźnik... No właśnie. Na EGT mnie nie stać na razie - wydatek rzędu 500zł (poza tym i tak nie jest na razie konieczne - za mały zakres modyfikacji)
Myślałem żeby zainstalować Vaccum (podciśnienie), ale gościu powiedział że wskaźnik się nie nadaje do silników turbo (dlaczego?).
I tu mam dylemat, bo chcę kupić 3 wskaźniki (razem z 3 kubkami) i nie wiem jaki ten 3 wybrać. Najlepiej gdyby to był wskaźnik którego wskazania dynamicznie się zmieniają (dlatego myślałem o podciśn), bo fajnie to wygląda.
Poradźcie mi jaki mogę kupić 3 wskaźnik taki którego wskazania się dynamicznie zmieniają (coś jak np. boost) albo jakiś ważny wskaźnik do monitorowania pracy samochodu, którego nie mamy seryjnie zainstalowanego (tylko nie EGT).
P.S. czy można wcisnąć gdzieś podciśnienie? (np. do węża otwierającego Blow offa?)
PYZDROWIOM WOS!
Przyszedł ten czas że i Drzymek postanowił zaopatrzyć się w dodatkowe wskaźniki.
Postanowiłem że będą to wskaźniki firmy auto gauge (dobra jakość, mega niska cena w porównaniu konkurencji).
Pierwszy wskaźnik to będzie boost (chcę podkręcić auto na równy 1 bar, teraz jest 0,82).
Drugi to AFR (trzeba widzieć co się dzieje z mieszanką, przydatne w dalszych modyfikacjach).
A trzeci wskaźnik... No właśnie. Na EGT mnie nie stać na razie - wydatek rzędu 500zł (poza tym i tak nie jest na razie konieczne - za mały zakres modyfikacji)
Myślałem żeby zainstalować Vaccum (podciśnienie), ale gościu powiedział że wskaźnik się nie nadaje do silników turbo (dlaczego?).
I tu mam dylemat, bo chcę kupić 3 wskaźniki (razem z 3 kubkami) i nie wiem jaki ten 3 wybrać. Najlepiej gdyby to był wskaźnik którego wskazania dynamicznie się zmieniają (dlatego myślałem o podciśn), bo fajnie to wygląda.
Poradźcie mi jaki mogę kupić 3 wskaźnik taki którego wskazania się dynamicznie zmieniają (coś jak np. boost) albo jakiś ważny wskaźnik do monitorowania pracy samochodu, którego nie mamy seryjnie zainstalowanego (tylko nie EGT).
P.S. czy można wcisnąć gdzieś podciśnienie? (np. do węża otwierającego Blow offa?)
PYZDROWIOM WOS!
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Proponuję okrągły sekundnik - skoro Ci wszystko jedno, to jego wskazania się właśnie dynamicznie zmieniają
Jeśli jednak robi to w Twoim mniemaniu zbyt jednostajnie - to lepszy chyba będzie wiatromierz
Albo okrągły wskaźnik ze wzmacniacza audio - ale Ty nie słuchasz radia, czyli odpada
Jeśli jednak robi to w Twoim mniemaniu zbyt jednostajnie - to lepszy chyba będzie wiatromierz
Albo okrągły wskaźnik ze wzmacniacza audio - ale Ty nie słuchasz radia, czyli odpada
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Podciśnienie też, ale tylko wtedy gdy przepustnica jest zamkniętaQuaki pisze:Drzymek on sie nie nadaje bo nie ma u ciebie podcisnienia jest tylko nadcisniee lub cinienie atmosferyczne
Pozdrawiam
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ale to mamy w standardzie na desce - w dodatku jeśli zgodnie z oczekiwaniami Drzymka będzie mu dynamicznie "merdać" to już i tak za późno...waluś pisze:zdecydowanie ciśnienie oleju
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Wstaw wskaźnik chwilowego zużycia paliwa, podczas ostrej jazdy wrażenia niezapomnianeDrzemek pisze:Najlepiej gdyby to był wskaźnik którego wskazania dynamicznie się zmieniają
Tylko jakiś układzik przekładający czas otwarcia wtrysku na napięcie należałoby zmajstrować...
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
ooo fakt heheWstaw wskaźnik chwilowego zużycia paliwa, podczas ostrej jazdy wrażenia niezapomniane
czasem się lubie przyglądać wskaźnikowi paliwa, u mnie w momencie przyspieszania od pierwszego do 5 biegu non stop na max widać jak wskaźnik opada (cofanie sie paliwa a zbiorniku i opadanie pływaka) masz wrażenie, że jak by nie podłoga to by ci kanape wessało hehehe ... uczucie
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ja jako trzeci zainstalowałem temp. oleju
Dostarcza ważnych informacji, kiedy chcesz z silnika wycisnąć
ostatnie poty najlepiej robić to na rozgrzanym do odpowiedniej
temp. oleju,a jego temperatura rośnie znacznie wolniej niż płynu
chłodzącego.
Dostarcza ważnych informacji, kiedy chcesz z silnika wycisnąć
ostatnie poty najlepiej robić to na rozgrzanym do odpowiedniej
temp. oleju,a jego temperatura rośnie znacznie wolniej niż płynu
chłodzącego.
PROBE GT TURBO prawie MUSTANG COBRA
Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
No Drzymek masz racje wskaźnik ciśnienia paliwa. Ostatnio miałem z tym problem z powodu zapchanego filtra przy pompie rdzą. Niby na postoju wszystko ok a jak ruszyłem to juz cisinienia nie było.
Ostatnio zmieniony 2006-09-20 01:20 przez Bogdan9999, łącznie zmieniany 2 razy.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
wskazniki
no dobra chłopaki ale gdzie kupic najtaniej takie wskazniki sam bym cos takiego założyl wiec Drzymek prosba jak juz znajdziesz to pochwal sie tym ze mna
kocham mojego probka ,lecz nie wiem czy on kocha mnie
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
http://www.allegro.pl/item128427980_wsk ... _inne.html
i generalnie, najlepiej bezpośrenio zadzwonić do tego kolesia, i się z nim dogadać
Ja jak i Sqad kupowaliśmy od tego kolesia
i generalnie, najlepiej bezpośrenio zadzwonić do tego kolesia, i się z nim dogadać
Ja jak i Sqad kupowaliśmy od tego kolesia
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ja u tego kolesia mam zamiar kupić:
http://www.allegro.pl/item129229795_wsk ... _270_.html
Jeszcze jedno pytanie: gdzie zamontować czujnik temp. oleju i czy trzeba do tego jakieś przejściówki??? Na linku który wkleiłem są przejściówki na dole strony. A może się obejdzie bez przejściówek? (np. w korku spustu oleju?)
http://www.allegro.pl/item129229795_wsk ... _270_.html
Jeszcze jedno pytanie: gdzie zamontować czujnik temp. oleju i czy trzeba do tego jakieś przejściówki??? Na linku który wkleiłem są przejściówki na dole strony. A może się obejdzie bez przejściówek? (np. w korku spustu oleju?)
Ostatnio zmieniony 2007-02-22 08:37 przez Drzymek, łącznie zmieniany 1 raz.
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Sokół
- Posty: 179
- Rejestracja: 2006-03-29 14:25
- Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Hejka a nie myślałeś o EGT
Black probe 2.2 GT Turbo
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/
www.csv.pl
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/
www.csv.pl
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Dodatkowe wskaźniki
Sokół pisze:Hejka a nie myślałeś o EGT
Drzymek pisze:No właśnie. Na EGT mnie nie stać na razie .... (tylko nie EGT)
Ford Probe 2.0 '94r.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Panowie ja przeczytalem te aukcjke tego kolegi i faktycznie afr jest tani ale wezcie pod uwage ze ten zegar jezt podlaczany pod seryjna sonde nie wideband czyli praktycznie taki zegar nie daje nic (no moze poza wygladem)
Ja osobiscie zamiaruje zrobic sobie zegar afr (notabene podlaczany tak jak ten autogauge ale na diodach) oraz egt z termopary x2 i z miernika pomiar do 1000C
Pozdrawiam
Ja osobiscie zamiaruje zrobic sobie zegar afr (notabene podlaczany tak jak ten autogauge ale na diodach) oraz egt z termopary x2 i z miernika pomiar do 1000C
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Jasne ze bym mogl otoz wskaznik AFR wide band jest zdecydowanie drozsza rzecza od EGT jako ze sama sonda to koszt kilkuset zlotych najtansze sondy AFR (czyli zegar + sonda to jakies blisko 1000zl) teraz czemu wskaznik AFR na normalnym czujniku jest tylko gadzetem ano dlatego ze wskazuje on jakby tylko czy jest bogato czy w normie czy ubogo niestety z regoly wskazania bogato, normalnie i ubogo sa jakby to pwoiedziec tak blisko siebie ze wskaznik moze pokazac ci ze jest za ubogo w momencie jak juz ci beda plynac tloki
Wytlumazcnie tego jest dosc skomplikowane polecam wyszukac wykresy obrazujace dzialanie sondy lamba typu narrowband (taka mamy w autkach) i wide band (taka uzywa sie do tuningowania samochodow) wykres wide banda jest niejako liniowy i odczytanie zniego jaki mamy amutalnie afr jest zdexcydowanie lawiejsze i dokladnuiejsze niz z narrow banda zwracam też uwage ze nie mozna zrobic zbyt bogatej mieszanki bo wtedy nie bedzie nasz silnik wytwarzal oczekiwanej mocy
Pozdrawiam
Wytlumazcnie tego jest dosc skomplikowane polecam wyszukac wykresy obrazujace dzialanie sondy lamba typu narrowband (taka mamy w autkach) i wide band (taka uzywa sie do tuningowania samochodow) wykres wide banda jest niejako liniowy i odczytanie zniego jaki mamy amutalnie afr jest zdexcydowanie lawiejsze i dokladnuiejsze niz z narrow banda zwracam też uwage ze nie mozna zrobic zbyt bogatej mieszanki bo wtedy nie bedzie nasz silnik wytwarzal oczekiwanej mocy
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Bogdan9999 ja sie zgadzam faktycznie lepiej taki niz zaden ale zapewniam ze zrobienie wskaznika EGT jest o wiele tansze (moze nie bedzie taki ladny i trzeba go zrobic samemu ) ale powie ci zdecydowanie wiecej niz niz wskaznik afr na zwyklej sondzie lambda
A teraz jak zrobic taki wskaznik otoz nardzo prosto
wykorzystujac miernik z termopara mozna wykonac taki wskaznik za kilkadziesiat zlotycch (tak w granicach 100pln ) i bedzie on na tyle dokladny ze moze zdarzysz wylaczyc silnik zanim splyna ci tloki)
Pozdrawiam
ps. jak tylko wykonam taki wskaznik to przedstawie relacje jak to zrobic
A teraz jak zrobic taki wskaznik otoz nardzo prosto
wykorzystujac miernik z termopara mozna wykonac taki wskaznik za kilkadziesiat zlotycch (tak w granicach 100pln ) i bedzie on na tyle dokladny ze moze zdarzysz wylaczyc silnik zanim splyna ci tloki)
Pozdrawiam
ps. jak tylko wykonam taki wskaznik to przedstawie relacje jak to zrobic
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT