Witam wszystkich!
Mam pewną niedogodność w mojej Probince - po przekręceniu stacyjki niezależnie od wrzuconego biegu świecą się obydwa światła cofania. Sprawdziłem miernikiem przełącznik przy skrzyni biegów i wydaje się sprawny, jednak jego przełączanie nie powoduje zmiany w zachowaniu wyżej wymienionych świateł. Z tego co już przeczytałem na forum, stwierdzam że Wasza wiedza na temat tego samochodu jest imponująca i zwracam się z pytaniem: co może być przyczyną mojego problemu ze światłami cofania?
Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam.
P.S. Wiem, że nie jest to sprawa życia i śmierci, ale jazda z wykręconymi żarówkami bywa bardzo uciążliwa w nocy.
Niegasnące światła cofania
Niegasnące światła cofania
Red 2.2 GT '91
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Czy świecą się tylko gdy inne światła (postojowe) są włączone - jeśli tak, to wiadomo (zwarcie w lampach gdzieś z tyłu, może np. postojówki straciły masę i ciągną ją przez żarówki cofania)...
Jeśli nie: piszesz, że sprawdziłeś przełącznik cofania. Spróbuj go wypiąć. Zgasły? Jeśli tak: to jednak przełącznik.
Jeśli nie: na czarno/żółtym przewodzie powinieneś mieć na stałe 12V (po przekręceniu kluczyka), a na czerwono/zielonym tylko po wrzuceniu wstecznego. Jeżeli masz +12V na tym drugim przy wypiętym czujniku cofania to musisz znaleźć skąd.
Pierwsze złącze po wyjściu ze skrzyni będzie w wiązce z wieloma wtyczkami koło akumulatora, potem przewód przechodzi wewnątrz przez 2 zielone gniazda koło bezpieczników przy nogach kierowcy.
Ale wypnij jednak ten przełącznik i - jeśli to pomoże - wymień go.
Jeśli nie: piszesz, że sprawdziłeś przełącznik cofania. Spróbuj go wypiąć. Zgasły? Jeśli tak: to jednak przełącznik.
Jeśli nie: na czarno/żółtym przewodzie powinieneś mieć na stałe 12V (po przekręceniu kluczyka), a na czerwono/zielonym tylko po wrzuceniu wstecznego. Jeżeli masz +12V na tym drugim przy wypiętym czujniku cofania to musisz znaleźć skąd.
Pierwsze złącze po wyjściu ze skrzyni będzie w wiązce z wieloma wtyczkami koło akumulatora, potem przewód przechodzi wewnątrz przez 2 zielone gniazda koło bezpieczników przy nogach kierowcy.
Ale wypnij jednak ten przełącznik i - jeśli to pomoże - wymień go.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade