No i stalo sie padl silnik

Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

A co powiedcie na 5W50 Mobila?
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Godula o 0w40 i 5w50:
Oleje klasy 0W40 stosowane są głownie z powodów ekonomicznych (mniejsze zużycie paliwa, łatwiejszy rozruch w niskich temperaturach) z kolei oleje klasy 5w50 mają lepsze parametry smarne w wyższych temperaturach co jest istotne dla silników silnie obciążonych.
Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Faktycznie, mieszkamy w egipcie i nie schodzimi poniżej 7k obrotów :lol:
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Moze w Egipcie nie ale takie upaly co byly Wplywaly niekorzystnie na pewno na silnik z innym olejem Mobil bedzie dobry ??
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Dzisiaj koles mi przeslal info zebym zalal mineral A ja juz kupilem 5W50 mobila i teraz sie boje zeby mi nie rozszczelnilo silnika Co o tym myslicie?
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Do tego silnika minerał ??!! :shock: :shock:
Hm.. zły pomysł, nawet bardzo.. rozbierałem już jedna naszą vałeczke po mineralu masakra. Zalałbym min. półsyntetyk i nawet się nie zastanawiaj.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Tak mi koles napisal co mi sprzedawal silnik www.japankoreamoto.pl
ja juz kupilem syntetyk 5W50 Mobila i chce go zalac Ale jak wczesniej byl mineral to bedzie masakra Wiec juz sam nie wiem co robic
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Facet się poprostu asekuruje i tyle, bo nie wie do końca nic o tym silniku co ci sprzedał.
Ja osobiście zaryzykowałbym nawet rozszczelnienie tego silnika, biorac pod uwagę, że na stronie którą podałeś piszą coś o gwarancji, niż jazde na mineralu i padnięciu tego silnika w dłuższym okresie czasu, kiedy tej gwarancji już nie będzie.. A na mineralu silnik padnie napewno predzej czy później.
A do naszych silników dedykowane są oleje 5W/30, ja zalałem z kolei Elfa Excelium bodajże 5W/40 LDX i jest spox.
Według mnie 5W50 to już prawie woda i jeśli masz używany silnik i kolo coś mówi o mineralu to tez bym się zaczął zastanawiać, czy aby mi ten Mobil silnika nie wypłucze na maxa. Może wypośrodkuj 8) :lol:
Pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Koles mi napisal ze nie wie jaki tam siedzial olej Ja po wyciagnieciu stwierdzilem ze ten olej jest rzadki aczkolwiek bardzo czysty Probem w tym ze ja juz kupilem 5W50 i nie za bardzo mam kase kupowac inny Wiec moze zaleje i zobacze co sie bedzie dziac a jak cos bedzie nie tak to wymienie
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

a nie możesz poprostu zwrócić tego oleju i zamienić na 10W40 :-k
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Kamil_01 pisze:a nie możesz poprostu zwrócić tego oleju i zamienić na 10W40 :-k
niestety juz teraz nie :(
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Zabiłem Probka....

Post autor: Ada »

Jestem załamany... własnoręcznie zabiłem Proba swojego... nie zmieniłem wody.. woda zamarzła i kaplica... chciałem go odpalić, żeby puścił ten lód bo tak zimno aż nie było, zakręciłem dwa razy coś go chwytało i ..... chyba zerwał się pasek rozrządu, bo kręci jak by kompresji nie miał.... KAPLICA.... :1111_placz: :1111_placz: :1111_placz: Stoi teraz biedaczysko bez życia.... .... a wszystko, że wody na czas nie zmieniłem :1111_bicz: |(*,) ......
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Osobiscie nie widze bezposredniego zwiazku tych "mrozow" z zerwaniem paska rozrzadu. Rozumiem pasek od napedu pompy wody gdy ta stanie bo z wody zrobil sie lod ale rozrzad nie ma nic do mozu i odwrotne.

Coz poczekamy na wypowiedzi innych, moze wspolnie zlapiemy jakis trop.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

.... jeśli nie rozrząd , a licze na to, że to on jak pochytało pompę to może i zahamowało pasek rozrządu i przeskoczył, bo jesli nie to , to znaczy, ze coś poważniejszego się stało. Dzień wcześniej Probkiem jeździłem było wszystko spox, dziwnie sie zachowywał dnia następnego juz po zamarznięciu, po przekręceniu kluczyka silnik pokręcił kila razy i od razu jakby "odbijał" ( jakby go łapało) i taki odgłos dziwny terkotu, a teraz kręci, z " efektem braku kompesji" wieć albo rozrząd się urwał i taki efekt albo nie daj bóg rozleciał się silnik......
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Koszyk
Posty: 382
Rejestracja: 2005-12-12 23:00
Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
Galeria: viewtopic.php?t=9264
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Koszyk »

Ale żeby zobaczyć czy ta rozrząd to chyba tylko wystarczy odchylić pokrywę?? Długo to nie zajmie a jedna teoria będzie sprawdzona. Mi jak w innym aucie poszedł rozrząd to rozrusznik kręcił ładnie ale bez efektów....silnik nawet nie zagadał...
2,5 V6 `95
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Ada na pocieszenie powiem ze silnik w Twoim Pobku jest bezkolizyjny, wiec wymiana paska i na przod.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Wymiana paska i wody na płyn.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Hmm dziwne Ja kiedys za niechlubnych czasow tez mialem wode w ukladzie i tez mi zamarzala i przejezdzilem pol zimy az mi pompa nie siadla no i 2 razy psek zmienialem bo sie zerwal Nie wiem jak mocno musialbys miec pasek naciagniety zeby sie nie slizgal ( bo w takich przypadkach pompa stoi a psek sie slizga i albo sie zerwie albo rozpusci sie lod i pompa zacznie smigac) Osobiscie nie stawialbym na rozrzad Ale zawsze mozesz latwo sprawdzic Wykrec 2 sruby od obudowy rozrzadu ( sa przy pokrywie zaworow) i odchyl lekko obudowe Bedziesz widzial czy pasek jest czy nie Jednak zeby zobczayc czy przeskoczyl to jest wiecej roboty
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zabiłem Probka....

Post autor: darel »

Ada pisze:J .... a wszystko, że wody na czas nie zmieniłem :1111_bicz: |(*,) ......
Tak baty Ci się należą, za to, że jeździłeś na wodzie a nie na płynie :?
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Już wszystko jasne... poszły dwie tuleje, czeka mnie znów remont silnika...
Jestem teraz na rozdwoju dróg, czy tulejować ten silnik czy też kupić nowy, ( w sensie nowy używany 8) ). Za pierwszą opcją przemawia całkiem niedawny , bo zeszłoroczny remont dołu silnika oraz głowic, za drugą moje obawy co do tulejowania, choć mój mechanik twierdzi, że nie ma obaw co do tulejowanego silnika.
A wszystko przez malutki mróz -5 stopni... :shock: |(*,) |(*,)
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

o kurna, przykra sprawa :cry:

ja bym zrobil to co mniej by kosztowalo, wiec chyba remoncik :D
...i zmien odrazu plyn :roll: :twisted:

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Kurde właśnie dlatego trzeba śmigać cały rok na płynie. :(
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

KALII pisze:Kurde właśnie dlatego trzeba śmigać cały rok na płynie. :(
Właśnie, nie po to śmigamy takimi autkami, żeby "skąpić" i lać wodę.

Pozdro
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

Kędziorek pisze:
KALII pisze:Kurde właśnie dlatego trzeba śmigać cały rok na płynie. :(
Właśnie, nie po to śmigamy takimi autkami, żeby "skąpić" i lać wodę.

Pozdro
jakimi? 8) :D :twisted:

tu sie zgadzam z kalim, tylko plyn :!:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Sebastian(rozgrzeszony) pisze:
Kędziorek pisze:
KALII pisze:Kurde właśnie dlatego trzeba śmigać cały rok na płynie. :(
Właśnie, nie po to śmigamy takimi autkami, żeby "skąpić" i lać wodę.

Pozdro
jakimi? 8) :D :twisted:

quote]

Lepszymi od BMW :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”