Co to? (odp: sprzęgło się ślizga)
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Powiem Ci, że trójkę wybrałem logicznie. Prawdę mówiąc wystarczyłaby pewnie i dwójka, ale:
- trójka jest słabsza od jedynki i dwójki i przy dobrym silniku i przy dodaniu gazu na tych biegach koła mogą stracić przyczepność.
- czwórka, a tym bardziej piątka są już na tyle słabe, że nawet przy lekko słabym sprzęgle jesteś w stanie zadusić silnik.
Ot i tak na logikę wybrałem właśnie trójkę.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- J@cekW
- Posty: 199
- Rejestracja: 2006-03-28 01:49
- Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Śliskie sprzęgło
Przy prędkości mniej więcej 90 km/h na czwartym biegu wciskam gaz na maksimum- obroty idą sporo do góry i nie czuć przyspieszenia, auto łapie dopiero po chwili.pjw pisze:Czy ktoś w Was wie, jak rozpoznać, że sprzęgło się ślizga? Oprócz tego, że jest gorsze przyspieszenie.
Czy to może być objaw kończącego się sprzęgła?
Dodam że przy normalnej jeździe sprzęgło się nie ślizga.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: Śliskie sprzęgło
na 99% sprzęgło sie kończy...JacekW 4 posty pisze:Przy prędkości mniej więcej 90 km/h na czwartym biegu wciskam gaz na maksimum- obroty idą sporo do góry i nie czuć przyspieszenia, auto łapie dopiero po chwili.pjw pisze:Czy ktoś w Was wie, jak rozpoznać, że sprzęgło się ślizga? Oprócz tego, że jest gorsze przyspieszenie.
Czy to może być objaw kończącego się sprzęgła?
Dodam że przy normalnej jeździe sprzęgło się nie ślizga.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- J@cekW
- Posty: 199
- Rejestracja: 2006-03-28 01:49
- Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
- Lokalizacja: Szczecin
Wiem o co chodzi Robercie wciskania w fotel już dawno się nie czuje . Ale jest coś nie tak ponieważ nie wkręca się tak szybko jak wcześniej, obroty idą a przyspieszenie dopiero po chwili...
Podejrzewam że może jednak chodzić tu o pierwsze objawy kończące się sprzęgła.
Podejrzewam że może jednak chodzić tu o pierwsze objawy kończące się sprzęgła.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 2006-02-07 22:22
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
U mnie przy normalnej, nawet ostrej jezdzie w ogóle się nie slizga. Natomiast w zeszłym roku byliśmy w parę Probków na lotnisku(zlot mazdaspeed) i było parę mocniejszych startów(strzały ze sprzęgła itp.) to pod koniec pobytu zaczęło już mi się ślizgać. Powrót do spokojniejszej jazdy i problem zniknął. Nie jest dobrze dla sprzęgła gdy przez długi czas trzymamy wciśnięty pedał (np.w korku) lub kręcimy motor.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
sprzęgło suche vs sprzęgło mokre zużywa się 8 krotnie szybciej.
mokre stosowane jest masowo w motocyklach.
zasadniczo sprzęgło nie jest obliczone na tydzień i to nie jest tak że raz je przypalisz i po sprzęgle. jeśli tak sie dzieje to sprzęgło było juz zdrowo zajechane. jeśli masz tarczę sprzęgłową odpowiednią do auta czyli taką, która potrafi przenieść moc silnika jak należy to nie powinieneś się tym jakoś specjalnie przejmować. Jeśeli będziesz to powtarzał to oczywiście nie za kilka lat a za klika tygodni będziesz zmieniał tarczę.
ja po wymianie tarczy latam juz ponad dwa lata, niespecjalnie sie przejmuję tym że czasem je przytrzymam żeby lepiej ruszyć i nic sie takiego nie dzieje... a przy moim ogumieniu to te sprzęgło i przeguby mają dużo ciężej niż zwykle.
mokre stosowane jest masowo w motocyklach.
zasadniczo sprzęgło nie jest obliczone na tydzień i to nie jest tak że raz je przypalisz i po sprzęgle. jeśli tak sie dzieje to sprzęgło było juz zdrowo zajechane. jeśli masz tarczę sprzęgłową odpowiednią do auta czyli taką, która potrafi przenieść moc silnika jak należy to nie powinieneś się tym jakoś specjalnie przejmować. Jeśeli będziesz to powtarzał to oczywiście nie za kilka lat a za klika tygodni będziesz zmieniał tarczę.
ja po wymianie tarczy latam juz ponad dwa lata, niespecjalnie sie przejmuję tym że czasem je przytrzymam żeby lepiej ruszyć i nic sie takiego nie dzieje... a przy moim ogumieniu to te sprzęgło i przeguby mają dużo ciężej niż zwykle.
- kosmita
- Posty: 282
- Rejestracja: 2006-02-03 15:38
- Galeria: viewtopic.php?t=8651
- Lokalizacja: Lubin
- emce
- Posty: 351
- Rejestracja: 2006-05-08 14:09
- Galeria: viewtopic.php?t=10155
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Zapowietrzone sprzęgło nie dawałoby takich objawów, raczej nie pozwalałoby na rozłączenie tarczy i docisku. Może to tylko zbieg okoliczności, że akurat po wymianie siłownika zaczęło się ślizgać i po prostu się kończy? Bo jeśli pompka i siłownik są identyczne wymiarowo ze wcześniej zamontowanymi to nie może to mieć wpływu na uślizgiOLEY pisze:Pewnie jest zapowietrzone.
Tam trzeba się sporo napompować.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- kosmita
- Posty: 282
- Rejestracja: 2006-02-03 15:38
- Galeria: viewtopic.php?t=8651
- Lokalizacja: Lubin
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Jeśli wymieniać to tylko komplet. A jakie? Na pewno dobrej firmy: Sachs, Exedy, czy oryginał japoński - nie wiem kto je dla mazdy robił. Chyba, że auta rzadko używasz lub chcesz ćwiczyć lewą nogę to jakiś spiek. Do wymiany wystarczy wyciągnąć skrzynię.kosmita pisze:Ok niech bedzie ze sie konczy to co najlepiej wymienic tarcze i docisk razem ???? jakie kupic aby wytrzymalo 16 psi, jakie sa orientacyjne ceny i czy musze wyciagac silnik czy wystarczy sama skrzynia?????
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz