oświetlenie wnętrza
Ja mam zmienione na takie żaróweczki z rezystorkiem 3 zł sztuka w sklepie trzeba je wlutować i napewno nie spalisz CPU (co jedynie szybciej się ściemniają)
z neonami nie próbowałem
przymierzałem się do zimnej katody ale niewiem jakby to się ścimniało
z neonami nie próbowałem
przymierzałem się do zimnej katody ale niewiem jakby to się ścimniało
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Pranie czyszczenie tapicerek
piszac "zaroweczki" mniemam ze masz na mysli diody?bo jesli chodzi o diody to wyjmujac zarowke i zastepujac ja diodami to wydaje mi sie zeby uzyskac taki sam pobor mocy (zdaje sie 5W)to mozna tych diod nawalic calkiem spora ilosc.nie wiem dokladnie ile mogloby to byc ale powiedzmy 40 sztuk za jedna zarowke 5W byloby jeszcze bezpiecznym obciazeniem bez obawy spalenia cpu.
jesli chodzi o zimne katody to mam juz zamontowane ale nie przyszlo mi do glowy aby podlaczyc je pod linie otwarcia drzwi.w tej chwili mam poprostu mozliwosc zalaczenia ciaglego albo reakcji na dzwiek ale jak znajde chwile to podlacze i opowiem o efektach
jesli chodzi o zimne katody to mam juz zamontowane ale nie przyszlo mi do glowy aby podlaczyc je pod linie otwarcia drzwi.w tej chwili mam poprostu mozliwosc zalaczenia ciaglego albo reakcji na dzwiek ale jak znajde chwile to podlacze i opowiem o efektach
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Ja mam dołożone do CPU diody LED, ale tylko 6 sztuk - wiec niewielki pobór prądu - podświetlenie przycisków od szyb.
Jeżeli chcesz dodatkowo dołożyć do CPU żarówki to po prostu zastosuj jeden tranzystor, który przejmie całe obciążenie dodatkowych żarówek, a ściemnianie ci pozostanie.
Ale jeżeli myślisz o podłączeniu świetlówek to nie będzie to działac zachwycająco. Świetlówek nie da się ściemnić. Po prostu świecą albo nie. Jeżeli prąd po zamknięciu drzwi będzie zbyt wolno malał to zamiast zgasnąć całkiem będą migać lub jakieś inne dziwne rzeczy będą się dziać. Swietlówek nie da rady podłączyć pod układ ściemniacza.
Jeżeli chcesz dodatkowo dołożyć do CPU żarówki to po prostu zastosuj jeden tranzystor, który przejmie całe obciążenie dodatkowych żarówek, a ściemnianie ci pozostanie.
Ale jeżeli myślisz o podłączeniu świetlówek to nie będzie to działac zachwycająco. Świetlówek nie da się ściemnić. Po prostu świecą albo nie. Jeżeli prąd po zamknięciu drzwi będzie zbyt wolno malał to zamiast zgasnąć całkiem będą migać lub jakieś inne dziwne rzeczy będą się dziać. Swietlówek nie da rady podłączyć pod układ ściemniacza.
- J@cekW
- Posty: 199
- Rejestracja: 2006-03-28 01:49
- Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
- Lokalizacja: Szczecin
To w pasach też jest jakieś podświetlanie? Jeśli tak to w którym miejscu? Pytam bo u mnie to chyba nie działa.Marcos pisze:...natomiast w pasach oraz podświetlenie przycisków ( unlock, lock) świeci przez jakieś 20 sekund i gaśnie...
Przynajmniej tak jest w moim przypadku.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- J@cekW
- Posty: 199
- Rejestracja: 2006-03-28 01:49
- Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
- Lokalizacja: Szczecin
No właśnie pod fotelami mam jakieś przewody i są one poprzecinane- myślałem, że to od podgrzewania foteli... Trzeba będzie sprawdzić. Dzięki!
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
To może Panowie mi pomogą. Otóż mam takie coś u siebie: gdy pociągam za klamkę zapala mi się podświetlenie środka ale UWAGA: tylko po deszczu (gdy popada tak z 2-3 dni). Normalnie gdy jest sucho, jak pociągam za klamkę to nic się nie dzieje, nie zapala się ani środek ani zamki czy pasy oraz stacyjka. Poza tym te elementy nie zapalają mi się w ogóle nie ważne czy jest mokro czy sucho. Jeżeli cokolwiek się zapali po pociągnięciu klamki, to jest to tylko podświetlenie środka czyli góra i nogi. Mam też taki objaw że jak jadę z prędkością w okolicach 100 to czasami mruga mi podświetlenie środka.
Co to może być za przyczyna? Czy też mam ten CPU rozsypany? Czy łatwo się do niego dostać oraz czy te tranzystory (albo coś w tym stylu - nie znam się) są łatwo dostępne i czy każdy elektronik może mi to wstawić????
Co to może być za przyczyna? Czy też mam ten CPU rozsypany? Czy łatwo się do niego dostać oraz czy te tranzystory (albo coś w tym stylu - nie znam się) są łatwo dostępne i czy każdy elektronik może mi to wstawić????
Ostatnio zmieniony 2007-09-26 20:16 przez Destroyer, łącznie zmieniany 1 raz.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ten wątek był lepszy: Podswietlane zamki w drzwiach ?, bo częściowo już odpowiada na Twoje pytania.
Rzuć jeszcze okiem na ten schemat: http://www.fordprobe.pl/upload/files/In ... ircuit.png
Przy 100km/h gdzieś Ci albo zaczynają odstawać drzwi na dole, albo masz gdzieś po drodze do czujnika otwarcia jakiś przewiew i np. odizolowany kabel, i zwiera do masy.
Rzuć jeszcze okiem na ten schemat: http://www.fordprobe.pl/upload/files/In ... ircuit.png
Przy 100km/h gdzieś Ci albo zaczynają odstawać drzwi na dole, albo masz gdzieś po drodze do czujnika otwarcia jakiś przewiew i np. odizolowany kabel, i zwiera do masy.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Destroyer pisze:...gdy pociągam za klamkę zapala mi się podświetlenie środka ale UWAGA: tylko po deszczu (gdy popada tak z 2-3 dni). Normalnie gdy jest sucho, jak pociągam za klamkę to nic się nie dzieje, nie zapala się ani środek ani zamki czy pasy oraz stacyjka. Poza tym te elementy nie zapalają mi się wogóle nie ważne czy jest mokro czy sucho.
Stary, przeczytaj to jeszcze raz i wyjaśnij o co chodzi, bo ja nic nie czaję.
To zapala Ci się po deszczu, czy w ogóle się nie zapala?
Pytam, bo to różnica i diagnoza może być inna.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Jeszcze raz: Czasami po deszczu zapala się tylko podświetlenie nóg oraz góra przy lusterku po pociągnięciu klamki. Nie zapalają się w ogóle pasy, zamki i stacyjka. Gdy jest sucho i pociągam klamkę nie zapala się nic. Dopiero jak otwieram drzwi to zapala się środek (nogi i góra).
Czyli tak na prawdę mam dwa objawy: nie święcąca stacyjka pasy i zamki bez względu na pogodę i to czy drzwi są otwarte oraz nie zapalające się podświetlenie środka przy pociągnięciu za klamkę. Zapala się tylko czasami i wtedy gdy jest mokro.
Pasy, stacyjka i zamki nie świeca w żadnej sytuacji.
A podświetlenie przy 100 wariuje mi również przy odłączonych czujnikach otwarcia drzwi. Kiedyś tak eksperymentowałem i jest to samo. Czy to może być czujnik w bagażniku?
Czyli tak na prawdę mam dwa objawy: nie święcąca stacyjka pasy i zamki bez względu na pogodę i to czy drzwi są otwarte oraz nie zapalające się podświetlenie środka przy pociągnięciu za klamkę. Zapala się tylko czasami i wtedy gdy jest mokro.
Pasy, stacyjka i zamki nie świeca w żadnej sytuacji.
A podświetlenie przy 100 wariuje mi również przy odłączonych czujnikach otwarcia drzwi. Kiedyś tak eksperymentowałem i jest to samo. Czy to może być czujnik w bagażniku?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Uważam, że ten czujnik odpada, bo jego zadaniem jest odcięcie dopływu paliwa. Myślę, że nie ma on nic wspólnego z oświetleniem.Destroyer pisze: Czy to może być czujnik w bagażniku?
Możliwe, że to CPU, ale pewności w tej chwili nie mam.
A sprawdź, czy jadąc autem z niezapiętym pasem świeci Ci kontrolka niezapiętego pasa i czy brzęczy Ci pod nogami od czasu, do czasu?
A może było coś kombinowane wcześniej i po prostu wszystko się zjarało?Destroyer pisze:Pasy, stacyjka i zamki nie świeca w żadnej sytuacji.
Sprawdzałeś żaróweczki?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Chodziło mi o czujnik otwarcia klapy bagażnika. Ten który zapala światełko wewnątrz samochodu i wewnątrz bagażnika. Może coś tam zaczyna wibrować przy większej prędkości i nie łączy.OLEY pisze:Uważam, że ten czujnik odpada, bo jego zadaniem jest odcięcie dopływu paliwa. Myślę, że nie ma on nic wspólnego z oświetleniem.Destroyer pisze: Czy to może być czujnik w bagażniku?
Możliwe, że to CPU, ale pewności w tej chwili nie mam.
A sprawdź, czy jadąc autem z niezapiętym pasem świeci Ci kontrolka niezapiętego pasa i czy brzęczy Ci pod nogami od czasu, do czasu?
Pamiętam że kiedyś wszystko działało bo samochód był w rodzinie. W moim posiadaniu jest od kilku miesięcy i odkąd go kupiłem podświetlenie stacyjki etc już nie świeciło. Więc najpierw najlepiej sprawdzić żaróweczki tak?
Jeżeli wszystko będzie ok to wina leży po stronie CPU?
A to że pociągnięcie za klamkę włącza światła wtedy gdy jest mokro to być może wina czujnika w drzwiach? Więc w najbliższym czasie rozbiorę boczek i zobaczę co się tam dzieje, może coś zaśniedziało i nie łączy.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Czujnik w klamce łączy do masy, więc nie masz gdzieś tej masy dopóki nie popada. A jak w drugich drzwiach? Raczej mało prawdopodobne, by z obu stron zepsuło się jednakowo.
Skoro po odłączeniu czujników otwarcia dalej przy 100 zapala, to tym bardziej sugeruje jakiś przetarty kabel (ten czujnik też łączy do masy).
Skoro po odłączeniu czujników otwarcia dalej przy 100 zapala, to tym bardziej sugeruje jakiś przetarty kabel (ten czujnik też łączy do masy).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
No właśnie dzieje się tak zarówno przy jednych jak i drugich drzwiach. Czy może jest gdzieś okolicach drzwi jakiś główny obwód który powoduje że po pociągnięciu obojętnie której klamki światełko się zapala? No bo nie możliwe jest że gdy pada deszcz to do obu drzwi wpada woda i obie klamki zaczynają nagle łączyć.
A co do tego migania to jutro odkręcę te czujniki i popatrzę czy tam gdzieś się kabelek nie przetarł. O i właśnie mi sie jedna rzecz jeszcze przypomniała apropo tego zjawiska: na overhead console świeci mi się cały czas door ajar bez względu na to, czy czujniki są podłączone czy nie. A gdy podczas jazdy zaczyna mi mrugać światełko to razem z kontrolką door ajar w tym samym czasie. Ale gdy zwolnię i światełko nie mruga, kontrolka znowu świeci się nieprzerwanie. Sprawdzę jutro co z masą.
A co do tego migania to jutro odkręcę te czujniki i popatrzę czy tam gdzieś się kabelek nie przetarł. O i właśnie mi sie jedna rzecz jeszcze przypomniała apropo tego zjawiska: na overhead console świeci mi się cały czas door ajar bez względu na to, czy czujniki są podłączone czy nie. A gdy podczas jazdy zaczyna mi mrugać światełko to razem z kontrolką door ajar w tym samym czasie. Ale gdy zwolnię i światełko nie mruga, kontrolka znowu świeci się nieprzerwanie. Sprawdzę jutro co z masą.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Ze stopki wnioskuje ze masz OHD (over head display, czy jakos tak sie to pisze).
1 - Prawdopodobnie masz odklejona przednia szybe gdzies na polaczeniu z dachem, badz jest tam widoczna juz korozja. Woda wplywa i plastikami ktore okalaja podsufitke splywa do OHD tam powodujac przepiecia i zwarcia.
2 - Podobnie jak jeden z tym ze woda spywa za deske rozdzielcza i tam bokami az do podlogi rowniez czyniac "spusztoszenie" w elektryce ktora stanie jej na drodze.
3 - moze to byc pkt. 1 i 2 jednoczesnie
1 - Prawdopodobnie masz odklejona przednia szybe gdzies na polaczeniu z dachem, badz jest tam widoczna juz korozja. Woda wplywa i plastikami ktore okalaja podsufitke splywa do OHD tam powodujac przepiecia i zwarcia.
2 - Podobnie jak jeden z tym ze woda spywa za deske rozdzielcza i tam bokami az do podlogi rowniez czyniac "spusztoszenie" w elektryce ktora stanie jej na drodze.
3 - moze to byc pkt. 1 i 2 jednoczesnie
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
No to mnie zaskoczyłeś. Byłem sprawdzić zaraz jak to przeczytałem. I nigdzie mi sie szyba nie odkleja. Korozji na krawędzi też nigdzie nie widać, zarówno na górze jak i na dole.wingerman pisze:Ze stopki wnioskuje ze masz OHD (over head display, czy jakos tak sie to pisze).
1 - Prawdopodobnie masz odklejona przednia szybe gdzies na polaczeniu z dachem, badz jest tam widoczna juz korozja. Woda wplywa i plastikami ktore okalaja podsufitke splywa do OHD tam powodujac przepiecia i zwarcia.
2 - Podobnie jak jeden z tym ze woda spywa za deske rozdzielcza i tam bokami az do podlogi rowniez czyniac "spusztoszenie" w elektryce ktora stanie jej na drodze.
3 - moze to byc pkt. 1 i 2 jednoczesnie
Panowie a czy to może być spowodowane tym że jak pada deszcz to powietrze staje się wilgotne i coś gdzieś zaczyna nagle łączyć? Bo zaznaczam że to dzieje się dopiero gdy samochód postoi w wilgotnym otoczeniu jakieś 2-3 dni. Czyli wygląda tak jakby coś tam musiało zawilgotnieć i zaczyna łączyć. Nawet gdy bardzo mocno leje ale stosunkowo krótko, tak z dobę, wtedy jeszcze nic się nie załącza.
O a przed chwilą mnie probek zaskoczył. POszedłem do niego, ciągnę za klamkę a światełko świeci. Zaznaczam że wczoraj deszcz u mnie nie padał i w nocy też nie a dzisiaj świeci od rana słońce a światełko wczoraj nie świeciło. Co to za cholerstwo?
Jest godzina 13:40 jak podświetlenie działało rano tak teraz już nie.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Wszystko jest oryginał. Nie bawiłem się w żadne doróbki. Czy z rozbieraniem boczku drzwi jest strasznie dużo roboty? Bo jak nie wiele to bym sobie skoczył teraz i pogrzebał.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
No właśnie mam zamiar iść posprawdzać to wszystko. bezpieczniki i CPU. Przy okazji rozbiorę boczek i sprawdzę co tam mogło zaśniedzieć oraz czy mam żarówki przepalone w zamkach czy nie.
---------------------------
Byłem, rozkręciłem boczek, nic tam się złego nie dzieje. Tylko zauważyłem że bezpiecznik który odpowiada za oświetlenie wnętrza ten "room" powinien być 10A a u mnie wstawiony jest 25A Czy może to może powodować różne wariactwa?
---------------------------
Byłem, rozkręciłem boczek, nic tam się złego nie dzieje. Tylko zauważyłem że bezpiecznik który odpowiada za oświetlenie wnętrza ten "room" powinien być 10A a u mnie wstawiony jest 25A Czy może to może powodować różne wariactwa?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM