Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Remont zawieszenia GT

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3839
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

Widać kolega jeszcze nie zorientowany - amor z regulacją do Probe 2.2 GT jest nie do dostania - ratują Cię tylko używki - temat już był wałkowany wielokrotnie i nikt ni znalazł amorów z regulacją.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

u mnie w miescie gosciu zaoferowal mi nowki amorki z regulacja, tylko byly chyba po 700zl.... a tak inne po 300zl... pasuja na pewno od Mazdy 626 GD mimo iz sa bez regulacji :wink: mam takowe i zaluje bo sa jakies miekkie:P ale ja mam wynalazki z allegro :P
Obrazek
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Apropo zawieszenia to nie zapominajcie jeszcze o łożyskach McPersona i górnym mocowaniu amortyzatorów. One też lubią padać ;).
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
ts1976
Posty: 5
Rejestracja: 2006-05-10 12:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ts1976 »

pytlar pisze:u mnie w miescie gosciu zaoferowal mi nowki amorki z regulacja, tylko byly chyba po 700zl.... a tak inne po 300zl... pasuja na pewno od Mazdy 626 GD mimo iz sa bez regulacji :wink: mam takowe i zaluje bo sa jakies miekkie:P ale ja mam wynalazki z allegro :P
Dziękuję za wyjaśnienie.
W takim razie poszukam amorków bez regulacji.
No szkoda, ale jeśli w tej chwili tak wyglądają ceny, to mnie nie stać.

Pozdrawiam,
ts1976
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Re: Amortyzatory tył

Post autor: Sh(.)(.)ters »

ts1976 pisze:...nie potrafił mi konkretnie odpowiedzieć jaki amortyzator będzie pasował do mojego autka.
Ostatnio zaproponowano mi amortyzator Kayaba nr kat. A634026...
Ja potrafię Ci konkretnie odpowiedzieć. Podaję numery wg. katalogu JC Auto - przypuszczam, że o Kayabę dowiadywałeś się właśnie tam.

Tył:
A334036 - amortyzator gazowy Toxico (podobno porównywalny
jakością z Kayaba). Oba amory z tyłu są jednakowe.

Przód prawy:
AG3010T - amortyzator gazowy Kayaba
Przód lewy:
AG3011T - amortyzator gazowy Kayaba

Jeżeli chcesz inne amortyzatory, to na podstawie tych numerów będą Ci w stanie podać listę zamienników w JC Auto. Poza gazowymi mają też tańsze olejowe.
Aby nie było niedomówień - to są amortyzatory nieregulowane - za to nowe i działające...

Przy okazji napiszę numery pasujących sprężyn:

Tył JC Auto:
SZ3016OBK

Przód Inter Cars:
LS4055408
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

pelot pisze:
_KrISS_ pisze:Ja tulejki wahacza kupiłem w serwisie Mazdy w Niemczech. Komplet na jedna stronę (przód) kosztował około 250zł.
za tyle to w polsce są dwa nowe wahacze...
Jakiej firmy te wahacze?

Bo jak coś niezłego, to może bym się skusił. Cena mnie trochę powala...
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Re: Amortyzatory tył

Post autor: maverick »

Sh(.)(.)ters pisze: Tył:
A334036 - amortyzator gazowy Toxico (podobno porównywalny
jakością z Kayaba). Oba amory z tyłu są jednakowe.

Przód prawy:
AG3010T - amortyzator gazowy Kayaba
Przód lewy:
AG3011T - amortyzator gazowy Kayaba
Ja właśnie wymieniam amory i według katalogu Kayaby nr są następujące
Obrazek

sprawdzone w InterCarsie u Maciuchy

p.s. Waluś zakładał u siebie właśnie te gazowe (334034,334035,334036)
Żółty 2.2 GT '92
509355093
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Maciucha pisze:
pelot pisze:
_KrISS_ pisze:Ja tulejki wahacza kupiłem w serwisie Mazdy w Niemczech. Komplet na jedna stronę (przód) kosztował około 250zł.
za tyle to w polsce są dwa nowe wahacze...
Jakiej firmy te wahacze?

Bo jak coś niezłego, to może bym się skusił. Cena mnie trochę powala...
nie powiem Ci f-my bo już są na samochodzie :) ale jeżdzi się dobrze.

Maverick - polecam amortyzatory Tokico gazowo olejowe, na seryjne sprężyny są super ale na krótkie springi się nie bardzo sprawdzają.
Obrazek
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

To napisz, gdzie je kupiłeś i czy miałeś jakiś rabat? Po cenie może dojdę, które to. U nas takich tanich nie ma :D
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

numer telefonu posiałem gdzieś, :? wingerowi w zeszłym tygodniu go podałem więc on powinien go mieć :)
Obrazek
Awatar użytkownika
pureopium
Posty: 51
Rejestracja: 2006-10-15 21:51
Samochód: Red 2.2 GT '91
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pureopium »

Rozumiem, że potrzebuję 2x6 tulejek na tył:
2x tuleja drążka tylnego poprzecznego przód (wewn.)
2x tuleja drążka tylnego poprzecznego przód (zewn.)
2x tuleja drążka tylnego poprzecznego tył (wewn.)
2x tuleja drążka tylnego poprzecznego tył (zewn.)
2x tuleja drążka tylnego wzdłużnego (przednia)
2x tuleja drążka tylnego wzdłużnego (tylna)

Gdzie to można wogóle kupić i jakie proponujecie z wysokim współczynnikiem jakość/cena?

Jeżeli idzie o gumy stabilizatora to ile ich potrzeba na tył i czy faktycznie można je zastąpić tymi od malacza (montowanymi między amortyzator a karoserię i wahacz)?
Red 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
gorg
Posty: 9
Rejestracja: 2007-01-06 14:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Re: Amortyzatory tył

Post autor: gorg »

Sh(.)(.)ters pisze:
ts1976 pisze:...nie potrafił mi konkretnie odpowiedzieć jaki amortyzator będzie pasował do mojego autka.
Ostatnio zaproponowano mi amortyzator Kayaba nr kat. A634026...
Ja potrafię Ci konkretnie odpowiedzieć. Podaję numery wg. katalogu JC Auto - przypuszczam, że o Kayabę dowiadywałeś się właśnie tam.

Tył:
A334036 - amortyzator gazowy Toxico (podobno porównywalny
jakością z Kayaba). Oba amory z tyłu są jednakowe.

Przód prawy:
AG3010T - amortyzator gazowy Kayaba
Przód lewy:
AG3011T - amortyzator gazowy Kayaba

Jeżeli chcesz inne amortyzatory, to na podstawie tych numerów będą Ci w stanie podać listę zamienników w JC Auto. Poza gazowymi mają też tańsze olejowe.
Aby nie było niedomówień - to są amortyzatory nieregulowane - za to nowe i działające...

Przy okazji napiszę numery pasujących sprężyn:

Tył JC Auto:
SZ3016OBK

Przód Inter Cars:
LS4055408
Czy te sprężyny będą pasowały do amorków z regulacją ????
szukałem Jamex-a sprężyn na przód ale jakoś mam pecha ...
chodzi mo o jakieś pasujące do GT 2.2 Turbo do oryginalnych
amortyzatorów z regulacja ... coś polecicie :-k
Białe GT .... kolor niefartowny ale reszta ogień ;-)
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Witam!
Panowie czy te końcówki drążków http://www.allegro.pl/item252808374_kon ... 2_trw.html będą pasowały do probka 2.2 GT 89 rok?

Koleś napisał że tak ale wolę się upewnić. I czy warto coś takiego kupić czy poszukać czegoś innego?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

mam identyczne:)
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

A jak się sprawują?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

nie nazekam :)
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

OK dzięki więc prawdopodobnie wkrótce przyjadą do mnie :)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

Witam-
ja też na wiosnę szykuję się do remontu przedniej zawiechy.
Czy może ktoś wie co może odpowiadać za stukanie szczególnie na skręconych kołach?na prostych nie tak bardzo (oczywiście na nierównościach typu "kocie łby") - ale na skęconych strasznie tłucze i czuć na kierownicy spory luz.
pozdro!
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
pureopium
Posty: 51
Rejestracja: 2006-10-15 21:51
Samochód: Red 2.2 GT '91
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pureopium »

fazario pisze:...Czy może ktoś wie co może odpowiadać za stukanie szczególnie na skręconych kołach?...
Przeguby.
Red 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Na luzie też?? znaczy jak sie toczysz na biegu jałowym??
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

Nie nie Panowie - przeguby wykluczam bo są wymienione.
Na luzie jak się toczy to też słychać i czuć że coś się telepie, szczególnie na skręconych kołach...
Wiem i tak jedno-będę musiał wymienić wszystkie elementy przedniego zawieszenia-tuleje, końcówki, nie wiem czy całe drążki kierownicze...bo właśnie zastanawia mnie ten luz na skręconych kołach - tak jakby był luz pomiędzy kierownicą a kołami - gdzieś po drodze...
pozdro!
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

nie bawilbym sie w drobiazgi rozsypie ci sie po 20tys daj boże. A całe nowe wachacze 250zł, a policz ile bibeloty kosztuja, nie wiele mniej a przy wymianie o wiele wiecej zabawy.

Co do stukania to może być wiele rzeczy pewnie drążki albo koncówki.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

jezu weź zejdź w kanał i niech ktoś ci go poszarpie kierownicą.....


będzie widać od razu.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

jak juz wymieniasz końcówki drążków, to warto od razu zmienić same drążki. Kosztuja prawie tyle samo co końcówki, a masz święty spokój. I rzeczywiście nie warto regenerować wahaczy. Za regenerację (tuleje, sworzeń z lepszej półki) zapłacisz trochę ponad stówkę, a nowy wahacz kupisz już za 200 a na pewno dłużej pojeździsz ze względu na niespawany sworzeń.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
atomekravi
Posty: 4
Rejestracja: 2007-10-21 23:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: atomekravi »

witam klubowiczow moim zdaniem jesli przeguby sa wymienione to stukanie powoduja swoznie wachacza sa mocno wywalone i przy skrecie daja podobne objawy do uszkodzonych przegubow.
probek 2.2 gl 1989r
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”